{{ctrl.notification}}
واریش کجاست؟

واریش کجاست؟

تهران این شهر لاکچری و مدرن دارای تاریخ و فرهنگ غنی از گذشته های دور می باشد، تهران با داشتن خانه‌های تاریخی و پارک‌های شگفت‌انگیز و جاذبه‌های مدرن و دیدنی مانند برج میلاد، پل طبیعت و کاخ های زیبا جاذبه های دیدنی دیگری در خارج از شهر نیز دارد که می توان به روستاهای سرسبز و خوش آب ‌وهوا اطراف آن اشاره کرد. برای فرار و دور شدن از دود و سر وصدا و ترافیک سنگین تهران می توان چند روزی به این روستاهای جذاب با طبیعت بکرشان پناه برد و از مناظر و آب و هوای دلنواز آن لذت برد و آرامش گرفت، در این مقاله آس چارتر به معرفی واریش یکی از روستاهای جذاب اطراف تهران می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با صرفه جویی در وقت و هزینه خود بتوانید به راحتی بلیط چارتر هواپیما بوشهر تهران خود را از این سامانه دریافت نمایید.

 روستای وارش

معرفی روستای واریش

روستای واریش یکی از روستاهای اطراف تهران که در نزدیکی پایتخت قرار دارد و بخاطر خوش آب‌وهوا بودن و طبیعت چشم نواز گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است، این روستا دارای جاذبه‌های تماشایی می باشد، این روستا در ارتفاع ۲۲۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد، جمعیت روستای واریش در فصول گرم سال به حدود ۴۰ خانوار و در زمستان این جمعیت به کمتر از ۱۵ خانوار می رسد، این روستا زیبا دارای باغات متنوعی از میوه های خوشمزه مانند: باغ‌های آلو، گیلاس، شاتوت و زردآلو، سیب، گیلاس، هلو، گلابی، گردو و انگور می باشد، که می توانید در سفر به این روستا از صاحبان این باغ ها خریداری نمایید. یک نکته بسیار جالب در این روستا این است که این روستا هیچگونه رفتگری ندارد و در بدو ورود به این روستا شما باید هزینه پرداخت کنید و به شما یک کیسه زباله داده می شود که زباله هایتان را در آن جمع آوری کنید و در حین خروج از روستا نیز با خود ببرید.

روستای وارش

جاذبه های دیدنی در واریش

این روستای زیبا با داشتن جاذبه های بی نظیرش در میان مسافران و تهرانی ها بسیار محبوب و معروف شده است، جاذبه هایی که در این روستا وجود دارد را در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چشمه واریش

یکی از جاذبه های دیدنی در واریش چشمه واریش می باشد. این چشمه دارای آب سرد و گوارایی است، مسافران زیادی مخصوصا در تابستان برای آب ‌تنی کردن و کمی آب‌بازی به این چشمه می روند و از بازی کردن  درآن لذت می برند، در سفر به روستای واریش از این چشمه دیدن نمایید.

روستای وارش

پهنه حصار

از دیگر جذابیت های این روستا می توان به پهنه حصار اشاره کرد، پهنه حصار یکی از بلندترین قله ها در میان کوه های اطراف این روستا می باشد، ارتفاعات دیدنی و تماشایی این رشته کوه ها که قله های  آن ها در میان ابرها قرار گرفته است و از برف پوشیده شده بسیار دیدنی است، که کوهنوردان زیادی برای کوهنوردی به منطقه جذب می شوند، پشته‌بند و گندم‌چال از دیگر نام‌های پهنه‌حصار است.

امام‌زاده بی‌بی قمر

یکی دیگر از جاذبه های این روستا امامزاده بی بی قمر است، که خیلی مورد توجه مردم روستای واریش و همچنین روستاهای اطراف و مسافرانی که از تهران و شهرهای دیگر به این روستا می آیند قرار گرفته است. این امام ‌زاده که در دشت پهنه حصار قرار گرفته و دارای دو اتاق است که در داخل یکی قبر امام‌زاده بی‌بی قمر قرار دارد و اتاق دیگر بعنوان استراحتگاه و پناهگاه برای کوهنوردان مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

روستای وارش

جاده مسیح الله دین محمد

در این روستا در مسیر کوهنوردی، مسیری قرار دارد که جاده مسیح الله دین محمد نام دارد، جالب است بدانید این جاده نام یکی از خلبانان دفاع مقدس که از خلبانان نیروی هوایی ارتش بود می باشد، که هواپیمایش مورد اصابت پدافند عراق قرار گرفت و به شهادت رسید. این جاده در انتهای روستای واریش قرار دارد و به ارتفاعات پهنه حصار ختم می شود و مناسب برای کوهنوری است.

روستای وارش

روستای وردیچ

روستای وردیچ یکی از نزدیکترین روستاها به واریش است که حدود 4 کیلومتر از هم فاصله دارند، که شما قبل از رسیدن به واریش باید از این روستای زیبا عبور کنید، این روستا در شمال غربی تهران قرار گرفته و بخشی از منطقه 22 تهران را تشکیل می دهد و همچنین جزو منطقه کن و سولقان نیز محسوب می شود ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود 1850 متر می باشد. این روستا دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی نیز می باشد و بخاطر نزدیک بودن آن به روستا واریش به راحتی می توانید به بازدید از جاذبه های این روستا بپردازید، از جاذبه های این روستا می توان به دامنه ارواح سنگی، آبشار لت مال اشاره کرد.

کوهنوردی در واریش

اگر به کوهنوردی علاقه مندید کوه های واریش بهترین گزینه می باشد، در این منطقه شما می توانید در حین کوهنوردی در طی مسیر چشمه های آب معدنی متعددی را ببنید و در ادامه به آبشار سنگان نیز خواهید رسید. همچنین برای استراحت می توانید در زیارتگاه بی بی قمر ساعاتی را استراحت کنید، از قله های معروف این منطقه می توان به پهنه حصار، گندم چال و پشته بند اشاره کرد.

روستای وارش

آب و هوای روستای واریش

این روستا بخاطر قرارگیری در منطقه کوهستانی منطقه ای ییلاقی محسوب می شود و هوای بسیار سردی را در زمستان دارد، این زمستان های سرد باعث شده تا برخی از ساکنان واریش ، روستا را زمستان ها ترک کنند. در فصول گرم نیز آب و هوای این روستا بسیار خنک می باشد، اگر در فصول گرم به این روستا سفر می کنید بازهم لباس گرم به همراه داشته باشید.

تفریحات در روستای واریش

در سفر به این روستا می توانید به تفریحاتی نظیر: کوهنوردی و صعود به قله های مرتفع مانند قله لیچه ، دوچرخه سواری در کوهستان، پیاده روی و گشت زدن در طبیعت، عکاسی از طبیعت بکر و پیک نیک در طبیعت با هوای سالم و دل انگیز اشاره کرد.

روستای وارش

بهترین فصل برای سفر و بازدید از روستای واریش

واریش روستایی کوهستانی که در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار گرفته است، همانطور که در بالا گفته شد، زمستان های بسیار سرد و یخبندانی دارد، از این رو بهترین فصل بازدید تابستان می باشد، که می توانید از گرمای هوای تهران به این روستا پناه ببرید و با کمپ کردن در کنار رودخانه دقایق لذت بخشی را برای خود خلق کنید. لازم به ذکر است که بدانید در این روستا هیچگونه امکاناتی مانند: رستوران، سوپرمارکت، فروشگاه وجود ندارد، بنابراین برای سفر به این روستا هر آنچه را که مورد نیاز است را می توانید با خود به همراه بیاورید.

روستای وارش

اقامت در روستای واریش

این روستا بخاطر داشتن آب و هوای خوب و آرامشی که دارد طرفداران بسیار زیادی دارد که علاقه مند هستند یه چند روزی را در این روستا سپری کنند، از این رو می توانند به مدت یک روز در این روستا خانه اجاره کنند، همچنین خانه های ویلایی با امکانات کامل رفاهی نیز در روستای واریش وجود دارد که می توانید برای اقامت آنها را اجاره کنید. و اگر خانه و ویلایی برای اقامت گیر نیاوردید می توانید در دل طبیعت چادر بزیند و شبی را سپری کنید، زیرا اهالی روستا به هیچ عنوان خانه های خود را برای اجاره به شما نخواهند داد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری کرمان تهران در مشهد می باشد.

روستای وارش

مسیر دسترسی به روستای واریش

برای دسترسی به روستای واریش می توانید در مسیر اتوبان تهران کرج بروید و بعد از رسیدن به پمپ ‌بنزین به سمت خیابان شهید اردستانی بروید و بعد از کمی فاصله از این خیابان در سمت راست خود، ورودی جاده وردیج واریش را مشاهده خواهید کرد، در مسیر دسترسی به این روستای زیبا در امتداد رودخانه ای باید پیش بروید که در دره ای تنگ و عمیق در سمت غرب دره کن جریان دارد، این رودخانه به روستای وردیج و پس از آن به واریش منتهی می شود.

آدرس روستای واریش: تهران، کیلومتر 9 اتوبان خرازی به سمت غرب، خروجی روستای وردیج واریش، جاده ورئیج واریش، کیلومتر هشت، روستای واریش

date_range پنجشنبه 21 مهر 1401 remove_red_eye 2439 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
محمدجواد فخری :

این روستا خیلی زیباستتت حتما از این روستا دیدن کنید