{{ctrl.notification}}
همه چیز در مورد فرودگاه قطر

همه چیز در مورد فرودگاه قطر

اگر اهل گشت و گذار هستید و دائم در حال پرواز به خارج از کشور می باشید بهتر است کمی اطلاعات درباره فرودگاه بدانید، حال نیز اگر مقصدتان به سمت قطر بود که چه بهتر! زیرا در این مقاله از اس چارتر سامانه خرید بلیط پرواز خارجی،قصد داریم تا به شما اطلاعات کاملی در مورد فرودگاه قطر و قوانین ان بدهیم با ما همراه باشید.

فرودگاه قطر

زمانیکه بخواهیم پروازی را بگیریم ممکن است کمی تاخیر داشته باشد و در این تاخیر ندانیم که چه کاری باید انجام بدهیم اما نگران نباشید فرودگاه قطر هر انچه را که نیاز داشته باشید برای شما فراهم کرده است ، فرودگاه قطر جزو بروز ترین و مدرن ترین فرودگاه ها در جهان است همچنین  دوحه از معدود فرودگاه هایی است که برای هواپیماهای غول پیکری مانند ایرباس 380 ساخته شده اند.

فرودگاه قطر

فرودگاه حمد در قطر

فرودگاه حمد از فرودگاه های بین المللی در قطر است که جزو بهترین فرودگاه ها می باشد، فرودگاه حمد Hamad International Airport در سال 2014 احداث شده است که بعد از این تاریخ همه پروازهای قطر در این فرودگاه انجام می شده است تا قبل از احداث شدن این فرودگاه تمام پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه حمد قطر بوده است بعد از ان با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و انسان و همچنین پر رنگ شدن صنعت گردشگری  دولت قطر تصمیم به ساخت فرودگاه دیگری کرد.

فرودگاه قطر

برای ساختن این فرودگاه از سال 2003 برنامه ریزی شده بود و قرار بر ان بوده در سال 2009 افتتاح بشود، همچنین مساحت این فرودگاه 2200 هکتار بوده است و تنها 5 کیلومتر با دوحه فاصله دارد در فرودگاه حمد چیزی حدود 50 میلیون مسافر جا به جا می شود و طبق تحقیقات به دست امده گنجایش ان به قدری بالا است که می تواند در روز چیزی حدود 93 میلیون نفر را نیز جا به جا کند همچنین دولت قطر در سال 2015 حس کرد نیاز به گسترش این فرودگاه است به همین علت در سال بعد پروژه ای دیگر استارت خورد که قرار بر ان شد گسترش بیشتری در این فرودگاه انجام بپذیرد.

فرودگاه قطر

فرودگاه حمد Hamad International Airport در سال 2016 طبق اماری که به دست امده است حدود 35 میلیون مسافر را جا به جا کرده است و در رتبه 50 فرودگاه های شلوغ جهان جای گرفته است. ایرلاین های بسیار شناخته ای در این فرودگاه فعالیت می کنند که بسیار معتبر می باشند از جمله این ایرلاین ها می توانیم به : بریتیش، ایرلاینز، اطلس گلوباس، پگاسوس ایروز و همچنین ایران ایر اشاره کنیم.

امکانات فرودگاه حمد Hamad International Airport

هر فرودگاهی امکاناتی دارد ، فرودگاه قطر نیز از این امکانات جدا نیست از امکانات موجود در فرودگاه قطر می توان به : اینترنت رایگان ، باجه های مخصوص تبدیل به ارز ، گشت و گذار و سرگرمی ، فروشگاه های متنوع ، زمین بازی مخصوص کودکان ، مغازه های شکلات و مارمالاد فروشی ، سالن های وی ای پی مخصوص استراحت اشاره نمود که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

فرودگاه قطر

اینترنت رایگان

از مسائل پر اهمیت در فرودگاه اینترنت است ممکن است اینترنت مان به دلایلی تمام بشود و احتیاج به اینترنت پیدا کنیم که فرودگاه حمد این مشکل را رفع کرده است همچنین می توانید به باجه های اینترنت رایگان بروید و در سراسر فرودگاه از ان استفاده کنید.

فرودگاه قطر

باجه های مخصوص تبدیل ارز

شرکتی به نام شرکت تراولکس وجود دارد که مخصوص تبدیل ارز است و در این فرودگاه 4 نمایندگی از این شرکت فعالیت می کند شما می توانید از این نمایندگی ها استفاده کنید.

فرودگاه قطر

گشت و گذار و سرگرمی

در فرودگاه حمد  Hamad International Airportاثار و موزه های زیادی وجود دارد که در نزدیکی ترمینال است و می توانید از ان استفاده کنید.

فرودگاه قطر

زمین بازی مخصوص کودکان

از بهترین بخش این امکانات می توانیم به زمین بازی مخصوص کودکان اشاره کنیم که خانواده ها می توانند کودکان خود را سرگرم کنند.

فرودگاه قطر

مغازه های شکلات و مارمالاد فروشی

اگر عاشق شکلات هستید و دوست دارید در فرودگاه همراه خود داشته باشید نگران نباشید زیرا در فرودگاه حمد مغازه های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از انجا شکلات تهیه کنید علاوه بر شکلات شیرینی های محلی و انواع مرباها را می توانید خریداری کنید ، شکلات های این فرودگاه بسیار معروف هستند و از بهترین برندهای شکلات سازی می باشند.

فرودگاه قطر

سالن وی ای پی برای استراحت

همانطور که در بالا گفتیم ممکن است بعضی اوقات در پرواز هایتان تاخیر به وجود بیاید و بخواهید استراحت کنید بنابراین وجود این سالن ها بهترین گزینه برای استراحت شما هستند این سالن ها قابلیت وی ای پی دارند و می توانید به طور خاصی ان را در اختیار بگیرید همچنین نکته جالب در مورد این سالن ها این است که ورود کودکان زیر 3 سال نیاز به پرداخت هزینه ندارد، امکانات این سالن ها شامل اتاق مطالعه، کنفرانس و غذا خوری می باشد.

فرودگاه قطر

استخرهای سرپوشیده

بهترین گزینه برای استراحت استخرهای سرپوشیده می باشد، در فرودگاه دوحه استخرهای سرپوشیده طراحی شده است که این استخرها در هتل های نزدیک فرودگاه هستند و دسترسی به ان ها سریع و اسان می باشد.

فرودگاه قطر

میزان بار مجاز همراه در فرودگاه حمد قطر Hamad International Airport

این میزان بار مجاز همراه از همه مقصد ها می باشد.

پرواز اکونومی Classic  : 25 کیلوگرم (55 پوند )

پرواز اکونومی Convenience : 30 کیلوگرم (66 پوند )

پرواز اکونومی comfort  : 35 کیلوگرم ( 77 پوند )

فرودگاه قطر

لانژ فرودگاه حمد در قطر  Hamad International Airport

در سال 2016 بیزینس لانژ المورجان قطر به عنوان بهترین کلاس تجاری انتخاب شد این لانژ مخصوص که امکاناتی مجلل و درجه یک  دارد امکاناتی چون : سالن تجاری برای استفاده از اینترنت پر سرعت، کامپیوتر و پرینتر، اتاق کنفرانس، اتاق بازی که حتی یک شبیه ساز فرمول یک می باشد، دارد همچنین پذیرایی این لانژ بسیار عالی بوده و فضا و دکوراسیون فوق العاده ای دارد اگر می خواهید به دوحه سفر کنید خیالتان از بابت امکانات این فرودگاه راحت باشد.

فرودگاه قطر

قوانین فرودگاه حمد در قطر   Hamad International Airport

هر فرودگاهی قوانینی دارد که قطر هم جزو دسته این است از زمان شروع شدن کرونا قوانین این فرودگاه  قطرسخت تر شده است  به طور مثال شما باید تست کرونا همراه خود داشته باشید، واکسن های مورد نیاز این فرودگاه فایزر؛ تزریق دو دوز، مدرنا؛ تزریق دو دو دوز، آسترازنکا؛ تزریق دو دوز، جانسون؛ تزریق یک دوز می باشد.

فرودگاه قطر

مدارک مورد نیاز برای تست کرونا pcr

مدارک مورد نیازتان برای تست کرونا عکس واضح از پاسپورت، روز و ساعت پرواز می باشد.

    بیمه مسافرتی

قوانین هواپیمایی کشور قطر در زمان کرونا

    نکات مسافرتی در کشور مقصد خود را مطالعه کرده و آزمایش‌های لازم را انجام داده باشند.

    ابتدا باید با حضور در مراکز درمانی مورد تائید ، تست RT-PCR  خود را کامل انجام دهند .

    انجام این تست کاملاً اجباری و الزامی بوده و عدم ارائه نتیجه تست ، امکان لغو سفر شمارا بیشتر می‌کند.

    پس از انجام تست حلق و بینی ، باید این نتایج آزمایش را همراه خود داشته باشند.

    مسافرین باید دو کپی از این نتیجه را به همراه داشته باشند .

    تکمیل فرم رضایت از سفر هواپیمایی قطر برای رضایت مسافرین به سفر نیز اجباری است .

    هزینه انجام آزمایش نیز با خود مسافر است.

    اگر تست کرونای شما مثبت باشد ، کنسلی بلیط بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی انجام می‌شود. اگر ضرورت سفر شما را اجبار به پرواز مجدد می‌کند ، پس از طی ۱۴ روز می‌توانید مجدد تست داده و در صورت منفی بودن آزمایش ، سفر خود را انجام دهید.

    بیمه مسافرتی

ویزا قطر

کشور قطر اجازه ورود بدون ویزا به 80 کشور را داده است اما ایران در این لیست نیست شما می توانید ویزای قطر که برای ایرانیان می باشد و حدود 3 ماه اعتبار دارد را تهیه کنید اما توجه داشته باشید شما تنها می توانید 30 روز در این کشور بمانید.

از شرایط اخذ ویزای قطر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فرودگاه قطر

تمکن مالی

تمکن مالی ویزای قطر باید به ریال صادر بشود و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضا برسد این مبلغ برای هر نفر معادل 5000 ریال قطر می باشد.

گردش حساب

برای گردش به حساب نیاز به 3 ماه اخر دارید منظور از گردش حساب یعنی مبالغ ورودی و خروجی به حساب متقاضیان نیست و فقط تعداد تراکنش ها اهمیت دارد هرچه تعداد تراکنش های شما بیشتر باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارید.

    بیمه مسافرتی

مدارک مورد نیاز برای ویزا قطر

از مدارکی که نیاز دارید داشته باشید تا بتوانید ویزای قطر را دریافت نمایید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

    پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

    مبلغ ۵,۰۰۰ ریال قطری معادل 42 میلیون تومان به عنوان تمکن مالی

    بلیط رفت و برگشت

    واچر هتل با اقامت حداکثر 30 روز

       بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی

    کارت واکسیناسیون فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا وسینوفارم (متقاضیانی که واکسن سینوفارم زده‌اند تست پزشکی بدهند.).

    جواب منفی تست PCR حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز از آزمایشکاه‌ها و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت

    ثبت‌نام در سایت WWW.EHTERAZ.GOV.QA و دریافت تاییدیه قبل از پرواز

ویزا قطر

هزینه درخواست ویزای قطر

از آنجایی که ویزای قطر به صورت فرودگاهی صادر می‌شود، هزینه آن نیز در فرودگاه از شما گرفته خواهد شد. هزینه درخواست ویزای قطر 100 ریال قطری معادل 840 هزار تومان است که پس از فرود در فرودگاه قطر از شما گرفته  خواهد شد.

نحوه اقدام برای درخواست ویزای قطر

درخواست ویزای آنلاین قطر، از طریق سایت VFSglobal امکان پذیر می‌باشد. برای درخواست ویزای آنلاین حتما باید رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت هواپیما و رزرو قطعی واچر هتل خود را در این پرتال بارگزاری کنید. حدود ۲۴ ساعت پس از ارائه درخواست و پرداخت هزینه ویزا، جواب آن از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود پس نیازی به نگرانی نیست.

زمان پاسخ دهی و اعتبار ویزای قطر

ویزای توریستی قطر برای مدت زمان ۳ ماه معتبر می باشد اما دارندگان این ویزا فقط مجاز به ۳۰ روز اقامت در این کشور هستند یعنی شما بیشتر از 30 روز نمی توانید اقامت داشته باشید.

date_range یکشنبه 19 تیر 1401 remove_red_eye 614 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0