{{ctrl.notification}}
همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

سفر رفتن یکی از جذاب ترین و آرامش بخش ترین حس هایی است که می توانید آن را تجربه کنید، گاهی اینقدر به سفر کردن علاقه دارید که هر موقع از سال که اراده کنید به مسافرت می روید، به فصل ها و هوای گرم و سر اعتنایی ندارید فقط دوست دارید به گردشگری و تفریح بپردازید بیشتر توریست ها و گردشگران در هرزمان و هر فصل به گردش و سفر می پردازند، اما بیشتر مردم ترجیح می دهند که در فصل تابستان و بهار به سفر بروند، در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی برای سفر رفتن در هوای بارانی و برفی را در اختیار شما قرار دهیم، با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده  قیمت بلیط چارتر ارزان هواپیما در شهر مشهد می باشد.

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

پرواز در هوای بارانی و برفی

روزهای برفی وبارانی یکی از زیباترین و شادترین روزهایی است که برای سفر بسیار جذاب وخاطره انگیز است، اما برای سفر در این روزها باید به نکات زیادی نوجه داشته باشید و آنها را رعایت کنید تا بتوانید سفری با آرامش و بدون دغدغه ای داشته باشید. سفر در هوای بارانی و برفی نیاز به یک برنام ریزی دقیق و خوب دارد، اینکه در ابتدا با چه وسیله ای می خواهید به سفر بروید، مقصدهایی که می خواهید در آنجا توقف داشته باشید را مشخص کنید، لوازم و وسایل مورد نیازی که باید به همراه داشته باشید، هزینه و بودجه ای مورد نیاز از مواردی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید که در سفر به مشکلی برنخورید.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

سفر در هوای بارانی و برفی با هواپیما

در سفر در هوای برفی و بارانی توجه داشته باشید که در انتخاب بلیط خود دقت کنید که پروازتان به مقصد مستقیم باشد، پروازهای غیر مستقیم ممکن است با تاخیر بیفتد و شما را ساعت ها در فرودگاه منتظر نگه دارد، و پرواز دوم خود را از دست بدهید. بنابراین سعی کنید از ایرلاین های معتبر استفاده کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل و تاخیری بتواند پاسخگو شما باشد و امکانات لازم را برایتان مهیا نمایند. در ضمن لازم است بدانید اگر می دانید بخاطر هوای بارانی و برفی ممکن است با تاخیری مواجه شوید بهتر است بلیط پرواز خود برای صبح رزرو نمایید که اگر مشکل یا تاخیری در پرواز برایتان پیش آمد بتوانید تا شب پرواز دیگری برای خودتان پیدا کنید و در فرودگاه معطل نمایید. زیرا در شرایط جوی نامساعد این امکان وجود دارد هواپیما‌ها پرواز نکنند و یا فرودگاه‌های محلی چند روزی تعطیل باشند.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

لغو پرواز در شرایط بد آب ‌وهوایی و طوفانی

در هوای طوفانی حرکت و پرواز هواپیماها به ‌شدت طوفان و بارندگی بستگی دارند، اگر طوفان‌ها و بارندگی‌ها و شدت باد بسیار شدید باشد پرواز‌ها لغو خواهند شد، اگر بارندگی وشدت طوفان کم باشد امکان پرواز وجود دارد، پس قبل از پرواز و رزرو بلیط هواپیما از شرایط جوی از طریق هواشناسی مطلع شوید تا بتوانید راحتتر و بدون درد سر برنامه ریزی نمایید. امروزه خیلی راحت می توانید از طریق فضای مجازی و سایر اطلاع‌ رسانی‌های آنلاین و با استفاده از چند سایت معتبر و کسب اطلاعات از سایت‌های هوایی و فرودگاهی از اطلاعات پرواز خود آگاه شوید و پاسخ سوالات خود را درباره پروازها و شرایط پرواز در هوای طوفانی و برفی را دریافت نمایید. همچنین بیشتر شرکت های هواپیمایی سعی می‌ کنند کمتر پرواز خود را کنسل کنند،  که خسارتی به شرکت خود و مسافر وارد نشود و به همین منظور مسافران خود را با کمی تاخیر و یا با پروازی دیگر به مقصد هدایت می کنند.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

تاثیر وزش باد بر روی پرواز هواپیما

وزش باید در حرکت هواپیما تاثیرگذار می باشد. اگر باد از جهت مخالف حرکت هواپیما بوزد، حرکت هواپیما را سخت می کند و ممکن است اختلالی در حرکت هواپیما رخ دهد، بعضی مواقع دیده اید که وزش باد و طوفان بر روی زمین ممکن است درختی را بشکند و از ریشه در آورد و یا ساختمانی را خراب کند، از این رو بر روی هواپیما و پرواز و حرکت آن تاثیر زیادی دارد، بیشتر هواپیما‌ها بادهایی را با سرعت ۳۰ مایل در ساعت را تحمل می کنند اما اگر بیشتر از این باشد، در پرواز اختلال ایجاد کرده و هواپیما پرواز خود را به تاخیر می اندازد. نکاتی که مسافران در حین پرواز باید به آن توجه کنند، اگر در هنگام پرواز به بادهای شدید و طوفان مواجه شدید، با وزش باد، بدنه هواپیما کمی تکان می خورد، سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و بر روی صندلی خود بنشینید و کمربندتان را ببندید و از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

تاثیر باران بر روی پرواز‌ها

باران یکی از اصلی‌ ترین موارد در کنترل پرواز‌ها است، هواپیما‌ها می توانند در باران به ‌راحتی پرواز کنند، و شرایط بد آب ‌وهوایی و خصوصا بارندگی بر روی زمان پروازها تاثیری ندارد. اما نه که به این معنا باشد که بارندگی اهمیتی نداشته باشد، بلکه در سیستم هوایی به شرایط بارندگی توجه بسیاری می شود. بارندگی اگر با باد و شدت زیادی باشد و مدت طولانی ابن بارندگی ادامه داشته باشد، بدون شک پروازها لغو خواهند شد و تاخیر طولانی نیز خواهند داشت.

 

خلبانی در شرایط بد آب‌ وهوایی

خلبان‌ها با داشتن دانش بالایی که دارند، هواپیما را در شرایط جوی نامساعد کنترل می کنندو هواپیما را در تمام دست‌ انداز‌ها و چاله‌های هوایی به خوبی کنترل و هدایت می کنند، و این را هم در نظر داشته باشید که توقع از خلبان ها در شرایط بد جوی کار درستی نیست و آنها نیز هم مانند شما در این شریط باید با صبوری و دانش خود بتوانند هواپیما را در شرایط سخت هدایت و با آرامش پرواز خود را به مقصد برسانند، اما در بعضی شرایط باد و طوفان به‌ قدری شدید است که خلبان نمی تواند آینده را پیش‌بینی کرده و کنترل از دست خلبان خارج می شود. خلبان ها تحت هر شرایط بد آب ‌وهوایی اوضاع را باید کنترل کنند و خلبانان برای تمامی شرایط پروازی آموزش های لازم را دیده اند و می دانند در هر شرایطی چطور باید عمل کنند و آنها می دانند که در زمانی که شرایط بسیار بد باشد خلبان مجبور به فرود اضطراری می باشد.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

یخ ‌زدایی هواپیما

در شرایط بد آب وهوایی در هوای برفی و یخبندان هواپیماها در فرودگاه دچار یخ زدگی می شوند، برای حل این مشکل و ازبین‌ بردن یخ‌ زدگی‌های بدنه هواپیما از محلولی که مانند یک ضد یخ عمل می ‌کند استفاده می کنند، این محلول از آب و گلیکول تشکیل شده است که برای جلوگیری از انجماد و یخ ‌زدگی بدنه هواپیما این محلول را بر روی بدنه هواپیما می ریزند. یخ زدگی بیشتر در قسمت شیشه های جلو، انتهای بال و قسمت دم، اطراف موتور و پروانه هواپیما می باشد. چون حالت یخ زدگی هواپیما باعث نگرانی و استرس و دلهره مسافران می شود می تواند تعادل هواپیما را برهم بزند ویا به تیغه های پروانه و موتور آسیب برساند. همچنین پرواز با بدنه یخ زده و پر از برف کار را سخت می کند و  باید حتما هواپیما قبل از پرواز حتما یخ زدایی شود و خلبان ها قبل از پرواز باید تمام شرایط جوی و هواپیما را بررسی کنند. همچنین فرود هواپیما بر روی باند یخ زده هم کار بسیار مشکلی است. حتی جالب است بدانید هواپیماها دارای سیستم یخ زدایی و سیستم های قدرتمند دریافت اطلاعاتی برای اطلاع از وضعیت دقیق آب و هوا هستند.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

پرواز هواپیما در شرایط نامساعد جوی

یکی از دلهره آورترین پروازها، پرواز در شرایط نامساعد جوی بارندگی و طوفان خیلی شدید می باشد، اگر این شرایط جوی بصورتی باشد که باران و طوفان بسیار شدید باشد و یا ریزش تگرگ یا رعدوبرق باشد پروازها بطور جدی و خودکار لغو و یا با تاخیر انجام می شوند. اگر در بعضی از بارندگی ها شاهد پرواز هواپیماها هستید، آن پرواز با توجه به صلاح دید متخصصان در آن شرایط آب و هوایی ضرری برای پرواز ندارد. و در هنگام ریزش برف و باران ضرورتی وجود ندارد که پروازها لغو شود، مگر در شرایطی که سرعت وزش باد و ریزش برف خیلی زیاد باشد. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری تهران استانبول در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

برخورد صاعقه با هواپیما

یکی دیگر از مشکلاتی که در هنگام پرواز ممکن است رخ دهد زدن صاعقه و رعد برق های شدید است، این صاعقه ها بیشتر به نوک بال یا دماغه و بدنه هواپیما برخورد دارد و این جریان از بدنه فلزی عبور کرده و به دم هواپیما می رسد، برخورد صاعقه در کابین خلبان بیشتر اتفاق مییفتد و بسیار خطرناک است، بیشتر مسافران در این لحظه دچار استرس و دلهره می شوند، در این لحظه کمی خونسردی خود را حفظ کرده و اصلا نگران نباشید و می توانید راحت روی صندلی خود لم داده، و موسیقی گوش دهید و یا خود را سرگرم کتاب خواندن کنید. اگر نوری شدید به هواپیما برخورد کرد به دلیل شرایط جوی می توانید از جلیقه نجات که در زیر صندلی تان قرار دارد و ماسک اکسیژن که برایتان آزاد می شود استفاده کنید. جالب است بدانید یک جت مسافربری عادی هر دو سال یک بار به طور متوسط به یک و یا دو صاعقه برخورد می کند، که این برخورد ممکن است باعث خرابی در پوشش بیرونی هواپیما و یا اختلال جزئی در سیستم برقی آن رخ می دهد. 

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

نگرانی مسافران پروازی در هوای برفی

در هوای برفی و بارانی مسافران نباید هیچ گونه نگرانی در این باره داشته باشند. چون تمامی ایرلاین ها برای پرواز در چنین شرایط سخت و نامساعد آب و هوایی دارای ایمنی خاص خود می باشند و تمامی ایرلاین ها و خلبانان آموزش های لازم و تجربه و علم کافی را در برخورد با همچین شرایطی را دارند.

 

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

تمرینات خلبانان در شرایط بد جوی

جالب است بدانید تمامی خلبانان آموزش هایی را برای بدترین شرایط آب و هوایی وجوی دیده اند و بارها خلبانان در عملیات های شبیه سازی شده تمریناتی نظیر بارها پرواز و فرود بر روی باند لغزنده را انجام داده اند و آمادگی لازم برای مواجه شدن با هر شرایط بد را دارند.

 

ساخت هواپیماهای مجهز سیستم ضد لغزنده پیشرفته

هواپیماهای پیشرفته به گونه ای طراحی شده اند که در سیستم بال  آنها از هوای گرم موتور استفاده می کند و در هنگام یخ زدگی توسط فشار قوی هوای گرم یخ ها ذوب می شوند، همچنین بعضی از هواپیماها مجهز به سیستم ضد لغزش می باشند و تیغه های پروانه از طریق الکتریکی گرم می شوند و فرود هواپیما را بر باندهای لغزنده و یخ زده کنترل می کنند.

 

عملکرد بهتر هواپیما در هوای برفی و بارانی

جالب است بدانید هواپیماها در هوای سرد عملکرد بهتری در آب و هوای سرد دارند و نیروی بیشتری برای عملکرد بالها بلند شدن هواپیما از سطح زمین تولید می کنند.

همه چیز در مورد سفر با هواپیما در هوای بارانی و برفی

نکاتی که در مورد سفر در هوای بارانی و برفی باید بدانید

از مهم ترین نکاتی که در سفرهای هوایی خود در شرایط بد جوی و آب و هوایی باید بدانید، را در ادامه برایتان توضیح می دهیم که در پرواز و سفر خود با مشکلی روبرو نشوید و تغییرات آب ‌و‎‌هوایی، برودت هوا و بارش برف و باران تاخیری در سفر شما و یا کنسل شدن پروازتان نداشته باشد. در ادامه نکات زیر را مطالعه فرمایید:

  1. در هنگام رزرو بلیط سعی کنید پرواز مستقیم برای خود انتخاب کنید زیرا پروازهای غیرمستقیم در صورت تأخیر پرواز اول ممکن است پرواز دوم را از دست بدهید و یا ساعاتی را در فرودگاه معطل بمانید.
  2. در صورت از دست دادن پرواز از مقصد دوم حتما به اطلاع مسئولین ایرلاین در فرودگاه برسانید تا بتوانند صندلی خالی در پرواز بعدی برایتان رزرو نمایند و یا برای اسکان موقتتان تسهیلاتی را در نزدیکی فرودگاه در اختیار شما قرار دهند.
  3. قبل از پرواز به شرایط آب‌ وهوای مقصد خود توجه داشته باشید،
  4. سعی کنید پروازهای خود را برای صبح انتخاب کنید، که اگر دچار تاخیر و یا از دست دادن پرواز شدید بتوانید زمان کافی برای عوض کردن پرواز خود را داشته باشید.
  5. در سفر هوایی در شرایط جوی و نامساعد حتما لباس مناسب برای سفر خود به همراه داشته باشید، زیرا ممکن است برنامه های پروازی شما تغییر کرده و برایتان مشکلی به همراه داشته باشد.
  6. سعی کنید سفر خود را در زمانی مناسب رزرو نمایید که در زمان پیک و شلوغی سفر نباشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد اصفهان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 26 تیر 1402 remove_red_eye 4655 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

باند فرودگاه را چگونه یخ زدایی می کنند؟

باند فرودگاه در هنگام بارش برف خیلی سریع رف روبی و تمیز می شود و سطح آن را با شن و ماسه یا مواد شیمیایی مثل پتاسیم استات می پوشانند تا میزان اصطکاک باند فرود را افزایش دهند.

چگونه هواپیما می تواند روی باند یخ زده فرود بیاید؟

یکی از مشکلاتی که برای هواپیما ممکن است رخ دهد لغزنده بودن باند فرود می باشد و ممکن است فرود در برف با خطراتی مواجه شود، زیرا فرود در سطح یخ زده باند میزان اصطکاک چرخ ها با سطح باند کم می شود و نیاز است خلبان ترمز را افزایش دهد که این کار درستی نیست بنابراین خلبان ها غالبا از این کار خودداری می کنند. معمولا هواپیماها به دلیل سنگینی در برف و یخ به راحتی می توانند فرود بیایند که این نیز به شرایط آب و هوایی و تبحر خلبان دارد.