{{ctrl.notification}}
هاستل چیست ؟

هاستل چیست ؟

اگر قصد سفر کردن به شهر یا کشوری را داشته باشیم اولین چیزی که در ذهنمان رخ می دهد اقامت است، هتل ها و سوئیت های زیادی هستند که می توانید ان ها را برای سفرتان انتخاب کنید اما بد نیست کمی با بالا بردن اگهی تان بدانید مکان هایی وجود دارند که هزینه کمتری برای شما نسبت به هتل و سوئیت دارند از این جهت می خواهیم به شما یک مکان عالی برای اقامت که نام ان هاستل است را معرفی کنیم در ادامه با اس چارتر، سامانه خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی همراه باشید.

هاستل

معرفی هاستل

هاستل ممکن است کمی برای شما نا اشنا باشد اما نگران نباشید ما به شما معنی ان را توضیح خواهیم داد هاستل از ترکیب دو کلمه انگلیسی (host) به معنای مهمان کردن و (hotel) هتل ساخته شده است در نتیجه هاستل به معنی اقامتگاه های اجاره ای با فضای بسیار صمیمی است بدین گونه که در انها یک تخت به مسافر داده می شود و اتاق بین چندین مسافر مشترک است. به طور کلی در هر اتاق 2 یا 8 تخت وجود دارد و بقیه قسمت های اتاق مانند سرویس های بهداشتی شامل حمام و توالت، اشپزخانه که بیرون از اتاق قرار دارند به طور مشترک استفاده می شوند.

هاستل

هاستل ها با توجه به شرایط و قوانین ممکن است جنسیت بندی شده باشند و یا مختلط باشند اما به طور خاص گروه های دوستی می توانند اتاقی به تعداد خودشان کرایه کنند اما بازهم جنسیت بندی هاستل به قوانین انجا بستگی دارد که چگونه باشد. در بعضی از کشورها مانند هند هاستل را به خوابگاه های دانش اموزی و یا دانشجویی می گویند اما در کشورهایی چون استرالیا، ایرلند، انگلیس از این واژه  برای اقامتگاه های اقشار طبقات پایین جامعه مانند معتادان و فقرا استفاده می شود به صورت کلی هاستل برای خوابگاه مسافری برای گردشگران به کار می رود.

هاستل

فرق بین هاستل و هتل چیست ؟

هاستل ها مانند هتل ها تمامی امکانات را دارا هستند تنها تفاوت ان ها در مشترک بودن اتاق ها است که قیمت ان را پایین اورده است در بعضی از کشورها ممکن است مانند هتل ها وای فای نیز داشته باشند البته توجه کنید که خیلی کم پیش می اید تمام تخت های این اتاق پر باشد پس شانس این را خواهید داشت در هاستل 2 نفر باشید. از نکته های جالب دیگر هاستل این است که شما قادر خواهید بود وعده غذایی تان را خودتان انتخاب کنید همچنین اغلب هاستل ها مجهز به امکانات پخت و پز می باشند و تمامی وسایل مثل اجاق گاز، مایکروویو تا بشقاب و چنگال در انجا یافت می شود.

هاستل

اغلب هاستل ها برای مهمانان وسایل خواب نظیر ملافه و پتو را در اختیار ان ها قرار می دهند اما ممکن است در ازای حوله تمیز هزینه ای را از شما بخواهند از این جهت بهتر است حوله تمیز و لوازم بهداشتی و دمپایی شخصی به همراه خود داشته باشید.

هاستل

هزینه اقامت در هاستل

هاستل ها ممکن است با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند و یا در روزهای اخرهفته  قیمت شان متفاوت باشد اما به طور کلی هزینه یک شب اقامت در هاستل های اروپایی برای هر نفر چیزی حدود 10 الی 15 دلار باشد این قیمت در هاستل های اسیایی و امریکای لاتین حدودا 5 دلار است علاوه بر اتاق های عمومی،  چند اتاق خصوصی (private ) در نظر گرفته شده است که گزینه مناسبی برای متاهلان می باشد، هزینه یک شب اقامت در اتاق های خصوصی چیزی بین 100 تا 200 دلار است که قیمت ان با توجه به هتل ها ارزانتر است.

هاستل

چگونه هاستل رزرو کنیم ؟

برای این کار ابتدا باید به آدرس اینترنتی www.hihostels.com مراجعه کنید،  این سایت هاستل های معتبر را دارد، در سراسر دنیا مسافران و جهانگردانی که اقامتگاه های ارزان می خواهند  می تواند به این سایت بروند و هاستل خود را رزرو نمایند همچنین برای استفاده از این سایت باید بتوانید به زبان انگلیسی مکالمه کنید. همچنین برای رزرو اتاق مورد نظرتان نیازی به پرداخت پول از طریق کارت اعتباری بین المللی (ویزا کارت یا مستر کارت ) ندارید این بزرگ ترین امتیاز هاستل ها برای ایرانیانی است که به دلیل تحریم های بانکی قادر به استفاده از کارت های اعتباری بین المللی نیستند.

هاستل

مزایای اقامت در هاستل

ممکن است در ابتدا فکر کنید که هاستل ها شلوغ هستند اما همیشه این گونه نیست ممکن است ظرفیت ان تا 20 نفر باشد بعد از ان که وارد هاستل شدید و اتاق خود را رزرو کردید وارد جمعی دوستانه خواهید شد از مزایای اقامت در هاستل می توانیم به :

هاستل

    کاهش هزینه های اقامت در مسافرت

    امنیت بالای هاستل هایی که زیر نظر اتحادیه های بین المللی تاسیس شده اند

    امکان مراوده و گفتگو با مسافرانی که از سایر نقاط جهان به مسافرت آمده اند

    امکان استفاده از آشپزخانه و کاهش هزینه های مربوط به خورد و خوراک در مسافرت

اشاره کنیم.

هاستل

راهنمایی برای رزرو هاستل

برای رزرو هاستل بهتر است به یک ادرس سایت اکتفا نکنید و چندین سایت را بگردید بعد از ان نام  شهر مورد نظر خودتان را به انگلیسی و درست بنویسید اکنون می توانید لیست تمامی هتل ها و هاستل های عضو در سامانه مورد نظر خودتان را ببینید،  فهرست نتایج بر اساس درجه هتل و یا هاستل (تعداد ستاره های ان )، فاصله اقامتگاه از مرکز شهر، و دیگر بخش ها می باشد.

ر

کارت اشتراک سالیانه چیست ؟

اتحادیه بین المللی هاستل داران با هدف کاهش هزینه های اقامت برای افرادی که دائم در حال مسافرت هستند و یا روزهای زیادی را در طول سال به سفرهای تفریحی و غیر تفریحی اختصاص می دهند کارت اشتراک سالیانه ای را تاسیس کرده است که مسافران می توانند با عضویت در وب سایت های مربوطه و دریافت کارت اشتراک از تخفیف های بین 10 الی 15 درصدی برخوردار بشوند.

هاستل

نکات ضرروی برای اقامت در هاستل

هاستل ها محل رفت و امد افراد زیادی هستند از این رو باید توجه داشته باشید اتاقی که می خواهید رزرو کنید چگونه است و بهداشت اتاق به چه صورت هست.

مواظب اشیای ارزشمند خود مانند موبایل، پول، وجه نقد باشید و در صورت نیاز به حمل از نشان دادن ان به دیگران و یا صحبت کردن خودداری کنید.

سعی کنید هاستلی را که می خواهید انتخاب کنید در اتاق هایش کمد داشته باشد این گونه وسایل خود را راحت می توانید بگذارید و در ان را قفل کنید.

قبل از استفاده از وسایلی چون لیوان، قاشق، بشقاب در هاستل حتما ان را شستشو بدهید.

کمد خودتان را قفل کنید و کلید را از خود دور نکنید.

هنگام وارد شدن به هاستل توجه داشته باشید که به افراد سریعا صمیمی نشوید و از رفتارهای خشن در هاستل بپرهیزید چرا که ممکن است منجر به اخراج شدن شما از هاستل بشود.

date_range پنجشنبه 16 تیر 1401 remove_red_eye 375 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0