{{ctrl.notification}}
نکات مهم پوست درسفرهای تابستانی

نکات مهم پوست درسفرهای تابستانی

مراقبت پوست در سفر ازمراقبت پوست در زمان ها و شرایط دیگر اهمیت بیشتری دارد. حتی در شرایط خاصی در هنگام سفر باید دو برابر بیشتر از قبل مراقبتهای پوستی را انجام دهید.

فصل تابستان معمولا به عنوان فصل سفر و سیاحت شناخته می شود و اگر شما هم قصد دارید که در این فصل به مسافرت بروید و یا اگر بلیط هواپیما گرفته اید  حتما درمورد روش های مراقبت پوست  در سفر خود اطلاعات لازم را کسب کنید و مراقبت های لازم را انجام دهید.

فرقی نمی کند سفرتان با خودروی شخصی باشد یا با بلیط هواپیما و بلیط قطار گرفته باشید ؛ در هر صورت مهم ترین موضوع همچنان مراقبت از سلامتی خودتان و خانواده تان است. اما باید بدانید که سلامتی تنها در “بیمار نشدن” خلاصه نمی شود و مسایل دیگری هم به آن وابسته است . بلکه سلامتی طیف گسترده ای دارد و سلامتی پوست و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل پوستی در زمان مسافرت و یا در آینده هم شامل آن می شود.

مراقبتهای پوستی در فصل تابستان در سفر

اهمیت مراقبت پوست در سفر

پوست در واقع تنها اندامی از بدن است که به صورت مستقیم با محیط خارج ارتباط دارد و همیشه و به طور مداوم در معرض شرایط متفاوت محیطی قرار گرفته است .  تغییرات محیط مثل تغییرات دما، تغییر میزان و زاویه تابش نور خورشید به پوست و یا تماس با محرک های مختلف می تواند تنظیم طبیعی پوست را به هم بزند و در واقع شما بعد از گرفتن بلیط هواپیما یکی از اولویتها برداشتن موارد لازم برای مراقبت پوستی در سفر است . تغییر در برنامه ریزی و ساعت خواب و بیداری، تغییر در رژیم غذایی و یا خستگی نیز ممکن است باعث بروز تغییرات ناخوشایندی در پوست شما  شوند.

بیشتر ما در منزل برنامه ای مرتب و روتین داریم که طبق آن از پوست خود مراقبت می کنیم اما هنگام سفر یا به دلیل تنبلی یا فراموشکاری مراقبت از پوست در سفر را فراموش می کنیم یا آن را پشت گوش می اندازیم که باعث بروز مشکلات می شود. در حالی که هنگام سفر ممکن است با عوامل محرک پوست مانند برخی گیاهان آلرژی زا در طبیعت رو به رو شویم که تغییرات ناخوشایندی بر روی پوست ما می گذارند . یا ممکن است به مدت طولانی تری در معرض تابش نور شدید خورشید قرار بگیریم. بنابراین مراقبت پوست در سفر نه تنها به اندازه مواقع عادی مهم است بلکه در شرایطی حتی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می باشند .

مراقبتهای پوستی در فصل تابستان در سفر

پیامدهای مراقبت نکردن از پوست

همانطور که گفتیم پوست در معرض مستقیم تغییرات آب و هوایی و سایر محرک های بیرونی  که ممکن است حساسیت زا باشند قرار دارد. همچنین علاوه بر شرایط بیرونی، تغییرات درون بدن مانند تغذیه و سلامت گوارش و میزان و زمان خواب و بیداری هم می توانند روی سلامت پوست  شما تاثیرمستقیم بگذارند. اگر مراقبت پوست در سفر را جدی نگیریم ممکن است مشکلاتی مانند تیره شدن بافت پوست، آفتاب سوختگی و التهاب، زبری و خشکی پوست، حساسیت و یا خارش های پوستی سفر دلپذیر ما را خراب کند که اصلا مورد علاقه نخواهد بود .

مراقبتهای پوستی در فصل تابستان در سفر

توصیه ها برای مراقبتهای پوستی در سفر

هنگام بسته بندی و جمع کردن وسایل شخصیتان حتما محصولات و لوازم آرایشی که به طور معمول برای مراقبت از پوستتان استفاده می کنید را نیز بسته بندی کنید و همراه خود حتما داشته باشید. برای جمع کردن این وسایل مانند دیگر محصولات و لوازم زیر از محصولات ضروری برای همه افراد چه در زمان مسافرت و چه در زمان های عادی  و در منزل هستند:

پاک کننده آرایش و شوینده پوست

تونر

نرم کننده لب

کرم های مرطوب کننده

کرم های ضد آفتاب

اگر مشکل پوستی خاصی دارید و باید از کرمی به صورت مداوم استفاده کنید برای مراقبت پوست در سفر آن را نیز حتما همراه خود داشته باشید. ضد آفتابتان را مناسب شرایط اقلیمی و آب و هوایی مسیر و مقصد سفرتان انتخاب کنید تا از مشکلات پوستی تان کم کند . اگر پوستی حساس و مستعد آلرژی و حساسیت دارید حتما کرم های ضد التهاب و ضد حساسیت مانند کرم ها و ژل های حاوی عصاره آلوئه ورا یا کرمی که پزشک برایتان تجویز کرده را نیز در سفر همراه خود داشته باشید.

تا جایی که می توانید از محصولات پوستی که در هتل ها عرضه می شوند یا محصولاتی که با عنوان “مسافرتی” و در اندازه های کوچک به فروش می رسند استفاده نکنید و از محصولات معتبر استفاده کنید. شاید تمام این محصولات از تایید سازمان های بهداشتی برخوردار باشند اما شما از جوابدهی آن ها روی پوست خودتان مطمئن نیستید حتی معلوم نیست مناسب پوست شما باشد . پس بهتر است محصولات و کرم هایی که همیشه استفاده می کنید را همراه خود ببرید و ترجیحا از محصولات هتلی استفاده نکنید . اگر کرم های خودتان جای زیادی می گیرند می توانید ظرف های کوچکتری پیدا کرده و مقدار کافی از کرم را در ظرف های کوچک تر بریزید و همراه خود به سفر ببرید.

مراقبتهای پوستی در فصل تابستان در سفر

مراقبتهای پوستی در سفر

به پوست خود دست نزنید

هنگام سفر با هر نوع وسیله نقلیه ای  شما ناخواسته دائما در حال گذر از اماکن عمومی هستید و همین شرایط ممکن است باعث شود تا دستانتان یا صورتتان به شدت آلوده شود. لمس پوست صورت با دستان آلوده باعث انتقال باکتری ها و میکروب ها به پوستتان می شود و همین عامل باعث بثورات پوستی می شود . این عوامل نیز باعث به وجود آمدن عفونت و تحریک پوست و ایجاد جوش در پوست تان می شوند.

. بنابراین برای مراقبت از سلامتی بدن و مراقبت پوست در سفر سعی کنید تا جای ممکن اصلا با دست های آلوده به صورتتان دست نزنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود . این مورد یکی از مهمترین موارد مراقبت پوست در سفر می باشد .

استفاده از ضد آفتاب

یکی از مهمترین موارد مراقبت پوست در سفر استفاده از ضد آفتاب است . ضد آفتاب ها انواع بسیار گوناگون و گسترده دارند، به طوری که هر شخصی با هر نوع پوستی می تواند ضد آفتاب مخصوص پوست خود را انتخاب کند و حتی با رنگ ضد آفتاب مخصوص خود . مهم نیست به منطقه کوهستانی سفر می کنید یا ساحل! در هر صورت برای مراقبت پوست در سفر باید حتما یک کرم ضد آفتاب مناسب همراه خود داشته باشید ، توصیه ما به شما این است که بعد از تهیه بلیط هواپیما حتما ضد آفتاب خود را در وسایل سفر خود بگذارید .

مراقبت پوست دور چشم

هنگام سفر اصطلاحا تنظیم خواب انسان به هم می ریزد. کمبود خواب یا تغییر در زمان خوابیدن و بیدار شدن می تواند مستقیما بر ظاهر پوست دور چشم ها تاثیر بگذارد. به همین دلیل بهتر است برای مراقبت پوست در سفر کرم دور چشم ضد پف و تیرگی همراه خود را همراه  داشته باشید. در غیر این صورت برای کم کردن پف و تیرگی دور چشم می توانید از یخ و چای کیسه ای هم استفاده کنید ولی در سفر اینکار بسیار سخت است .

مراقبت از پوست در سفرهای کوهستانی

اگر قصد مسافرت به مناطق کوهستانی را دارید باید خود را برای مواجه شدن با این آب و هوای متفاوت آماده کنید. وزش باد و سرما در این مناطق باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست دست و صورت و لب ها و همچنین سوختگی پوستی و آسیب به پوست صورت و دستها می شود. برای مراقبت پوست در سفرهای کوهستانی حتما ضد آفتاب با میزان محافظت بالا، کرم مرطوب کننده و مرطوب کننده لب به همراه خود داشته باشید. همچنین پوشیدن لباس های گرم که بیشتر از الیافی زبر ساخته شده اند ممکن است باعث التهاب و قرمزی پوست مخصوصا پوست های حساس و مخصوصا در فصل های سرد می شود. به همین دلیل بهتر است یک لوسیون بدن ضد التهاب و نرم کننده نیز به همراه خود داشته باشید تا از مشکلات پوستی جلوگیری کند ..

در سفر صورتتان را دو بار بشویید

همان طور که در ابتدا گفتیم ژل، فوم یا مایع شستشوی صورت خود را برای مراقبت پوست در سفر حتما به همراه داشته باشید مخصوصا اگر پوستی حساس دارید . وقتی مدت زمان زیادی در فضای باز در حال گردش و تفریح باشید و کرم ضد آفتاب هم روی صورتتان باشد حتما لازم است که روزی دو بار ( حتما یک مرتبه قبل از خواب ) صورتتان را شستشو دهید تا پوست تان تمیز شود . مخصوصا در فصل تابستان که پوست عرق و چربی بیشتری نیز از خود ترشح می کند برای پاکسازی کامل پوست و جلوگیری از جوش زدن و التهاب پوست در طول روز از شوینده های خود استفاده کنید تا پوستی سالم داشته باشید. به یاد داشته باشید که برای مراقبت بیشتر از پوست، بعد از شستشو حتما از کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید این نیز یکی از روش های مراقبت پوست در سفر می باشد .

پوست خود را مرطوب نگه دارید

مراجعه زیاد به استخر و دریا و حمام های داغ و طولانی مدت و یا قرار گرفتن در معرض وزش باد می تواند باعث خشک شدن پوست صورت، بدن و لب های شما خواهد شد. برای مراقبت پوست در سفر و رفع خشکی پوست می توانید از کرم ها، ژل ها و لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید تا از آسیب های پوستی جلوگیری کند. همچنین روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن بادام می توانند خشکی پوست صورت و بدن را از بین ببرند و پوستی شفاف به شما هدیه دهد .

شما بعد از تهیه بلیط هواپیما بهتر محصولات  مراقبت پوست در سفر خود را حتما با خود ببرید . اگر شما هم برای تعطیلات تابستانی می خواهید بلیط چارتر تهیه کنید به سایت آس چارتر حتما سر بزنید و قیمتها را مقایسه کنید .

مراقبتهای پوستی در فصل تابستان در سفر

date_range پنجشنبه 14 مرداد 1400 remove_red_eye 1829 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
آیناز مقدمی :

وای آس چارتر حتی به فکره پوست ما هم هستی