{{ctrl.notification}}
نکات مهم در سفر به کیش

نکات مهم در سفر به کیش

کیش یکی از جزایر توریستی و زیبای با مساحت 44 کیلومتری به‌صورت بیضی‌شکل با طول حدود 45/15 کیلومتر و عرض 5/7 کیلومتری و مساحت حدود 90 کیلومترمربع در وسط خلیج‌فارس قرار دارد و مرکز بخش کیش جزو شهرستان بندر لنگه و استان هرمزگان می‌باشد. جزیره کیش از شمال به کشور ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب نیز به امارات و از غرب نیز به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود. کیش سالانه میهمان بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر می‌باشد که از مکان‌های جذاب جزیره دیدن می‌نمایند. کیش جزو منطقه آزاد تجاری محسوب می‌شود و اگر نیاز به سفر با قیمت مناسب به یک مکان دیدنی را دارید که هم ساحل و دریا باشد و هم تفریحات دریایی و پاساژهای لوکس، قطعاً کیش بهترین گزینه است. آب‌وهوای کیش در تابستان بسیار گرم و غیرقابل‌تحمل است و بهترین زمان سفر به این جزیره فصل پاییز و زمستان است. به دلیل ماهیت جغرافیایی که کیش که در وسط دریا قرار دارد شما یا باید به‌صورت زمینی و سفر با لنج به آنجا بروید یا باید از هواپیما استفاده نمایید که بهترین گزینه برای سفر به کیش تهیه بلیت هواپیما و سفر هوایی است.

مسافت کیش تا تهران از راه هوایی حدود 1052 کیلومتر، تا بندرعباس نیز 250 کیلومتر می‌باشد که نزدیک‌ترین بندر ایران به جزیره کیش، بندر آفتاب است که با این جزیره حدود 13 کیلومتر فاصله دارد. اگر قصد سفر هوایی به کیش را دارید شما در این مقاله می‌توانید با یکی از بهترین وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

مکان‌های دیدنی جزیره کیش

نکات مهم در سفر به کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش می‌باشد که در خیابان غروب قرار دارد. کشتی یونانی در سال 1966 در نزدیکی روستای باغو بر روی آب باشکوه خلیج‌فارس و زیر نور زرد خورشید به آب انداخته شد. دلایل زیادی برای غرق شدن این کشتی از جمله مه‌آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در جزیره کیش ذکر شده است. قسمت پایین کشتی یونانی هم اکنون در آب است به‌طوری‌که این منطقه بر اثر امواج دریا پوسیده می‌شود. اگر به دیدن کشتی یونانی در این جزیره می‌روید، آفتابی را که آرام‌آرام پشت کشتی یونانی می‌باشد را از دست ندهید، در سفر به جزیره حتماً بازدید از کشتی یونانی را از دست ندهید زیرا این لحظات برای هر بیننده و گردشگری مناسب می‌باشد. در نزدیکی کشتی یونانی یک پارک ساحلی برای راحتی گردشگران و بازدیدکننده‌ها قرار دارد که امکانات رفاهی نظیر کافه تریا، آمفی‌تئاتر، رستوران‌های ایرانی و لبنانی، فروشگاه‌های تنقلات، فروشگاه کرایه اسکیت و دوچرخه و فروشگاه‌های ورزشی وجود دارد. اگر عاشق عکس گرفتن در ساحل هستید، به خط ساحلی کشتی یونانی در کیش بروید زیرا بسیاری از عکاسان حرفه‌ای به این نقطه می‌آیند تا از دریای ناب و لحظات غروب خورشید عکس بگیرند و تصاویری عالی از این صحنه رؤیایی را در خاطرات و دوربین‌های خود ثبت کنند.

نکات مهم در سفر به کیش

شهر زیرزمینی کاریز

در واقع کاریز معنای فارسی قنات است که قدمت این قنات‌ها به 2500 سال پیش‌باز می‌گردد و آب آشامیدنی جزیره از آنجا تأمین می‌شود. امروزه به یک شهر زیرزمینی شگفت‌انگیز با مساحت 10000 مترمربع تبدیل شده است. کاریز یک‌فصل استثنایی جدیدی برای همه دوستداران طبیعت می‌باشد که قادر به بازدید مستقیم از بزرگ‌ترین مجموعه مرجانی هستند. در زمینی به مساحت 60000 مترمربع در زمین کاریز با امکانات مختلفی نظیر مراکز مسکونی، خرید و تفریحی ساخته خواهد شد. فکر می‌کنم اگر می‌خواهید به جزیره کیش بروید ارزش یک‌بار دیدن را دارد و به مسافرین عزیز توصیه می‌کنیم یکبار هم از آنجا بازدید نمایند.

نکات مهم در سفر به کیش

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان که در نزدیکی بازار مرجان قرار دارد و یکی از دیدنی‌ترین مراکز کیش می‌باشد و بازار مرجان را به ساحل آن متصل می‌کند. ساحل مرجانی کیش به‌قدری تمیز و آبی است که به دلیل وجود مرجان‌های مختلف به اشکال عالی و صدف‌های رنگارنگ و حلزون‌های متفاوت با سنگ‌های دریایی که اغلب توسط آب خلیج‌فارس آورده می‌شود هر موجود متحرکی را در زیر آب نمایش می‌دهد.

نکات مهم در سفر به کیش

قله جنی

یکی از امکان و مقاصد جاذبه‌های گردشگری در جزیره کیش می‌باشد که در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد. برای بازدید از آن باید به بخش غربی جزیره بروید. سپس به سمت جاده جهان حرکت کرده و نرسیده به کشتی یونانی و قبل از آخرین میدان، به قلعه جنی بروید. این قله یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی جزیره است. داستان‌ها و افسانه‌های زیادی درباره این جاذبه توریستی ذکر شده که به باور بسیاری از افراد، این افسانه‌های محلی بر اساس واقعیت ذکر شده‌اند. قلعه‌ای که در زمان‌های قدیم به‌عنوان هنگ مرزی بوده است و گزارش‌های متعددی از چهار سرباز ذکر شد که باعث تخلیه آنجا شده و کسی دیگر جرئت استفاده از قلعه را نداشته است. اگر به کیش سفر کردید حتماً از این مکان ماجراجویانه دیدن نمایید.

نکات مهم در سفر به کیش

شهر باستانی حریره

ویرانه‌های شهر باستانی حریره در مرکز جزیره کیش با قدمت 800 ساله و با مساحت حدود 3 کیلومترمربع واقع شده است. این ویرانه‌ها شامل بقایای عمارتی با کاشی‌کاری‌های دوره ایلخانی، حمام عمومی و کارگاه‌های صنعتی هستند. حتی برخی می‌گویند حریره اولین‌بار در فاصله اواخر دوره ساسانی و اوایل دوران اسلامی ساخته شده است. حریره در زمان سلجوقیان و اتابکان فارس بسیار محبوب بوده است. باستان‌شناسان معتقد هستند که بناهای چندطبقه این شهر در اثر زلزله ویران شده است. همچنین چاه‌ها و قنات‌های زیادی در اطراف بنای تاریخی شهر حریره وجود دارد و آب مردم شهر نیز از آنجا تأمین می‌شود. شهر باستانی حریره یکی از مراکز تجارت مروارید نیز بوده است.

نکات مهم در سفر به کیش

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش در کنار پارک دلفین‌ها یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کیش محسوب می‌شود. در این باغ بیش از 57 گونه پرنده مانند طاووس، فلامینگو، جرثقیل تاج‌دار خاکستری، لک‌لک و انواع دیگر پرندگان نگهداری می‌شود. سالانه گردشگران زیادی از این باغ دیدن می‌کنند. پارک پرندگان کیش دو قسمت مجزا از پرندگان را در خود جای‌داده است. در قسمت اول مسیری زیبا و سرسبز وجود دارد و قفس پرندگان در امتداد آن قرار دارد. در قفس‌ها اطلاعات دقیق و کلی در مورد زیستگاه، نوع تغذیه و ویژگی‌های هر پرنده وجود دارد، بازدیدکنندگان می‌توانند تمام اطلاعات موردنیاز خود را در مورد هر پرنده به دست آورند. قسمت دوم که حدود 2 هکتار مساحت دارد فضای باز برای پرواز پرندگان است. اگر به جزیره کیش سفر می‌کنید حتماً از این باغ و گونه‌های مختلف پرندگان در محیط زیبا دیدن کنید.

نکات مهم در سفر به کیش

اسکله تفریحی کیش

یکی از مکان‌های دیدنی که همه گردشگران از آنجا دیدن می‌کنند، اسکله تفریحی کیش می‌باشد. اگر به انتهای بلوار دریا بروید تابلوی اسکله بزرگ تفریحی کیش را خواهید دید. از اسکله تا بازار ونوس حدود 10 دقیقه پیاده روی و از بولینگ مریم نیز 8 دقیقه پیاده روی دارد. اسکله کیش در سال 1385 ساخته شد و در طول سالیان مختلف توسعه‌یافته است و حالا به یک مرکز تفریحی کیش تبدیل شده است. اگر به دنبال تفریح و سرگرمی واقعی در جزیره هستید می‌توانید یک قایق کف شیشه‌ای کرایه کنید و یکی از سفرهای خاطره‌انگیزتان را تجربه نمایید. قایق‌سواری با پدال، قایق پارویی یا دوچرخه آبی گزینه‌های بعدی اسکله تفریحی کیش هستند.

نکات مهم در سفر به کیش

اگر اهل قایق‌سواری نیستید، می‌توانید ماهیگیری را امتحان کنید. بسیاری از گردشگران برای ماهیگیری یا تماشای ماهیگیران به اسکله می‌آیند. البته در اسکله محل مخصوص ماهیگیری مشخص شده و کار به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود. یکی از مزیت‌های اسکله کیش این است که اگر هیچ تفریحی را دوست ندارید، گزینه دیگری برای شما وجود دارد. غواصی یکی از آن چیزهایی است که همیشه امکان‌پذیر نیست. اما در این جزیره می‌توانید بدون مهارت خاصی در زیر آب در خلیج‌فارس غواصی کنید. در اینجا می‌توانید زندگی در زیر آب را تجربه کنید. برخی از گردشگران به دنبال تجربه‌های هیجان‌انگیزتری مانند جت اسکی یا فلای بورد هستند. فلای بورد همان پرواز بر روی آب بدون بال است! هیجان‌انگیز و متفاوت! درست در کنار اسکله می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و مسیر دوچرخه‌سواری کیش را تجربه کنید. این مسیر از ساحل عبور می‌کند و بسیار خاطره‌انگیز است. بازدید از اسکله تفریحی کیش رایگان است اما باید هزینه استفاده از امکانات آن را جداگانه پرداخت کنید. البته مکان‌های توریستی و تفریحی و طبیعی زیادی در کیش وجود دارد که بازگو کردن آنها در این مقاله خارج از بحث ما است و ما سعی کرده‌ایم شما را با مهم‌ترین و مشهورترین مکان‌های دیدنی آشنا کنیم.

نکات مهم در سفر به کیش

نکات مهم در سفر به کیش

در سفر به جزیره کیش یک سری نکات مهم وجود دارد که باید آنها را بدانید پس با ما همراه باشید. همان‌طور که می‌دانید جزیره کیش یک مقصد عالی برای کسانی که می‌خواهند از زمستان سرد در سرزمین اصلی خود فرار کنند تا به هاوایی ایران بروند. این جزیره نسبتاً آزاد یک مکان عالی برای استراحت برای همه است. متأسفانه امروزه گردشگران خارجی عمدتاً کیش را نادیده می‌گیرند. علاوه بر این، کیش دارای مناظر باورنکردنی است که می‌تواند شما را جذب خودش کند.

نکات مهم در سفر به کیش

1 – سواحل شنی سفید و زیبا در زیر درختان نخل

کیش یک مقصد ساحلی آفتابی است، پس مطمئناً در سواحل شنی سفید و زیبای زیر درختان نخل و در حین تماشای خلیج‌فارس آبی باورنکردنی کمی استراحت کنید!

 

2- ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی برتر

برای اینکه به تفریحات و لذت تعطیلاتتان اضافه نمایید می‌توانید از برخی ورزش‌های آبی همانند غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی یا حتی حمل‌ونقل استفاده نمایید. تقریباً در هر ساحلی مراکز تفریحی آبی متعدد را مشاهده خواهید کرد.

 

3 - مایو را فراموش نکنید!

پلاژ آقایان کیش در بخش ساحل شرقی دارد و یکی از ویژگی‌های پلاژ ساحلی شفافیت و زلال بودن آب آن است که در حین شنا در یک فضای دوست‌داشتنی می‌توانید ماهی‌های جذابی را مشاهده نمایید. از امکانات این پلاژ می‌توانیم به اتاق‌های ماساژ، دوش‌های آب شیرین، کمک‌های اولیه و بوفه اشاره کنیم.

نکات مهم در سفر به کیش

4- از اماکن تاریخی دیدن کنید

کیش دارای شهر باستانی هریه دارای مناظر تاریخی است که قدمت آنها به 800 سال می‌رسد. خرابه‌ها توده‌های ساروج و سنگ را نشان می‌دهند پس اگر به مناظر تاریخی علاقه دارید، کیش دارای مکان‌های فوق‌العاده‌ای است.

5 – بهترین مکان‌ها برای عکاسی

عکاس‌ها در تمام مکان‌های کیش وجود دارند و قیمت‌های متفاوت برای عکاسی دارند؛ بنابراین قابلیت گرفتن عکس‌های یادگاری زیبا در این جزیره فراهم شده است.

6 - پارک دلفین و تمساح

همچنین، پارک‌های زیادی مانند پارک دلفین‌ها و کروکدیل‌های کیش، پارک درخت سبز، باغ‌وحش، و مراکز خرید بسیاری وجود دارد تا با جدیدترین کالاهای معاف از مالیاتی که خریداری کرده‌اید، به خانه‌تان بازگردید و یا سوغاتی بخرید، در یک نگاه، به نظر می‌رسد که کارهای زیادی برای انجام‌دادن در نقاط مختلف جزیره دارید.

 

7- جشنواره‌های خرید جزیره کیش را از دست ندهید

به‌طورکلی، کیش یک مقصد ایده‌آل برای بسیاری از خانواده‌ها است زیرا هر نوع کار استراحت در ساحل گرفته تا خرید در تمام طول روز و تفریح ​​با ورزش‌های آبی را پوشش می‌دهد. تبدیل کیش به منطقه آزاد تجاری، علاوه بر اماکن تاریخی و مناظر طبیعی، ایده عاقلانه‌ای بود که جزیره کیش را به مقصدی عالی برای بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است.

نکات مهم در سفر به کیش

خرید بلیت هواپیما مشهد کیش

شهر مقدس مشهد به دلیل اینکه دریا و سواحل آزادی ندارد باعث شده تا سالانه مسافرین زیادی از شهر مشهد به کیش می‌روند. به دلیل مسافت زیادی که جزیره کیش از مشهد دارد، بهترین روش برای سفر به آنجا، پرواز با هواپیما است. شما به‌راحتی می‌توانید بلیت هواپیما مشهد کیش را با قیمت مناسب از آس چارتر تهیه نمایید و در سریع‌ترین زمان ممکن به آنجا بروید. البته بیشتر مواقع مسافرین مشهدی برای تفریح و گردش به جزیره کیش می‌روند، ولی گاهی به دلایل کاری مخصوصاً فروشنده‌های مشهدی که در جزیره کیش مغازه یا مارکتی دارند به آنجا سفر می‌کنند و باید بتوانند بلیت ارزان‌قیمت و مناسبت خریداری بکنند که ما در سایت آس چارت این قابلیت را برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌صورت کاملاً آسان و سریع بلیت هواپیمای خود را تهیه نمایید.

نکات مهم در سفر به کیش

چرا آس چارتر را برای تهیه بلیت هواپیما کیش برگزینیم؟

قطعاً وب‌سایت‌های زیادی برای فروش بلیط هواپیما مشهد کیش یا بلیط چارتر تهران کیش وجود دارند، اما وب‌سایت آس چارت یکی از برترین وب‌سایت‌های فروش بلیت هواپیما و تورمی باشد که نسبت به بقیه رقیبان، قیمت‌های بلیت هواپیمایی را به‌صورت کاملاً پایین‌تر ارائه می‌کند و حتی شما می‌توانید بلیت لحظه آخری را نیز از وب‌سایت تهیه نمایید. کافی است وارد وب‌سایت ما به نشانی ascharter  شوید و در بخش صفحه اصلی و فیلتر جستجو با قراردادن مبدأ و مقصدتان و تاریخ پرواز، لیست پروازهای مختلف را مشاهده نمایید.

date_range سه شنبه 16 فروردین 1401 remove_red_eye 560 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
سینا :

ممنون بابت سایت خوبتون