{{ctrl.notification}}
نکات تبدیل پول تایلند

نکات تبدیل پول تایلند

در این مقاله سعی می کنیم تا مهم ترین نکات تبدیل واحد پول  تایلند را به شما یادآوری کنیم.تایلند کشوری توریستی در جنوب آسیای شرقی می باشد . جاذبه های گردشگری باستانی مانند معابد و ساختمان های قدیمی و همچنین
مراکز تفریحی و خرید بسیار پیشرفته و مدرن امروزی در کشور تایلند باعث شده تا فضایی تلفیقی از ویژگی های یک کشور توریستی مدرن و باستانی به وجود بیاید و بتواند گردشگران بی شماری را از اقصی نقاط جهان به سمت خود بکشد.

در این مقاله با آس چارتر همراه باشید تا با همه نکات تبدیل پول تایلند آشنا باشید .

واحد پول تایلند

اما در هر مسافرتی از یک کشور به یک کشور دیگر, داشتن پول رایج کشور مقصد تقریبا اصلی ترین نکته  هر سفری می باشد .

نکات ضروری در رابطه با تبدیل پول تایلند را می توان در موارد زیر خلاصه کرد::

واحد پول تایلند چیست و به ریال چقدر می شود

تبدیل ریال در تایلند آسان تر است یا دلار

راه های تبدیل پول در تایلند چیست

شرایط استفاده از کارت های بانکی در تایلند چیست

بانک ها و صرافی های تایلند کجاست

واحد پول تایلند

واحد پول تایلند بات می باشد که برابر با 100 ساتانگ می باشد، و سکه های رایج در این کشور به شکل های زیر می باشند :

1 بات

2 بات

5 بات

10 بات

25 ساتانگ

50 ساتانگ

اسکناس های تایلندی نیز به شکل های ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰ بات به چاپ می رسند .  پس از مرگ پادشاه قبلی تایلند، اسکناس ها وسکه های جدیدی با تصویر پادشاه جوان و فعلی این کشور به چاپ رسیده اما پول های قدیمی تر با تصویر پادشاه قبلی نیز ارزش خود را دارند و در حال داد و ستد و استفاده می باشد .

اگر شما هم بلیط هواپیما خارجی مشهد بانکوک به مقصد تایلند دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید .

واحد پول تایلند

آیا پول ایرانی با خود ببریم ؟

اگر شما هم بلیط هواپیما تایلند به مقصد تایلند گرفته اید به شما توصیه می کنیم ریال با خود نبرید . زیرا امکان صرف ریال در تایلند وجود ندارد و این کار فقط توسط ایرانیان ساکن این کشور انجام می شود که پیدا کردن این افراد هم سخت و زمان گیر است و هم کارمزد بالایی در ازای انجام این کار دریافت می کنند که اصلا صرفه اقتصادی ندارد .

همچنین تبدیل ریال به بات تایلند در ایران هم چندان آسان نیست و تنها از طریق شعب بانک ملی ایران  قابل انجام می باشد . بهترین راه حل این است که ریال خود را به دلار تبدیل کنید و به همراه آن به تایلند بروید .

واحد پول تایلند

راههای تبدیل پول در تایلند

همانطور که بالاتر توضیح دادیم راحت ترین و سریع ترین راه تبدیل پول برای شما مسافران عزیز این است که ریال ایرانی را به دلار تبدیل کنید و سپس دلار را در تایلند به بات تبدیل کنید .

تبدیل دلار و دیگر ارزهای رایج بین المللی در تایلند در فروشگاه ها و هتل های بین المللی و البته صرافی ها به راحتی قابل انجام می باشد . اما بهتر است در ابتدا مقداری از پول (دلار) خود به اندازه هزینه تاکسی تا رسیدن و رزرو اتاق در هتل و کمی گشت و گذار در شهر و صرف غذا و پیدا کردن یک صرافی را در فرودگاه به بات تبدیل کنید که به مشکل نخوردید .

پس از آن می توانید صرافی های بسیار زیادی در سطح شهر پیدا کنید که به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و می توانید هر میزان دلاری که در اختیار دارید را با بهترین قیمت به واحد پول تایلند یعنی بات صرف کنید.

همانطور که اشاره کردیم تبدیل پول در تایلند در هتل ها و فرودگاه ها نیز انجام می شود اما میزان باتی که در قبال دلار به شما می دهند کمتر است یا به عبارتی کارمزد بالاتری پرداخت می کنید،  به همین دلیل بهتر است تا جای ممکن تبدیل پول خود را در صرافی ها به انجام برسانید تا کارمزد کمتری از شما دریافت کنند.

مورد قبول ترین واحد پول در تایلند برای تبدیل به بات پس از دلار, پوند بریتانیا و دلار می باشند .

استفاده از کارتهای شبکه شتاب به چه صورت می باشد

تایلند کشور بزرگ و پیشرفته ای می باشد و دستگاه های کارتخوان اتوماتیک زیادی در این کشور وجود دارند و کارت های شبکه های بانکی بین المللی مهم مانند پلاس و کروز را پشتیبانی می کنند. اگر کارت های بین المللی معتبر مانند مستر کارت، JBC یا ویزا دارید می توانید از آن ها به راحتی تقریبا در تمام فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و مراکز تجاری بزرگ تایلند استفاده کنید. اما انتظار نداشته باشید که بتوان از این کارت ها در فروشگاه های کوچک تر یا دور افتاده تر هم  استفاده کرد. بنابراین همیشه مقداری پول رایج کشور تایلند یعنی بات را به صورت نقدی همراه خود داشته باشید تا از سرگردانی جلوگیری شود .

در صورتی که بلیط هواپیما خارجی  به مقصد تایلند گرفته اید و کارتهای شبکه شتاب دارید حتما با خود دلار هم داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید دلار را به واحد پول تایلند تبدیل کنید .

اما اگر به قصد خرید به یک مرکز خرید بزرگ و معتبر می روید مطمئن باشید که کارت های بانکی می توانند کارتان را راه بیندازند و کار را برای شما در کشور تایلند ساده کنند .

اما هزینه و کارمزد استفاده از خدمات بانکی با استفاده از دستگاه های ای تی ام  در این کشور بسیار بالاست .

واحد پول تایلند

بهترین بانکهای تایلند

از آنجایی که میزان گردشگری در کشور تایلند بسیار بالا می باشد .کیوسک ها و کانترهای بسیار زیادی در شهر های مختلف این کشور و به تعداد زیاد دیده می شوند که همگی تحت مالکیت بانک های معتبر کشور تایلند هستند و شما نیز میتوانید برای تبدیل پول در تایلند از این مراکز که معتبر هستند کمک بگیرید. البته این نکته را فراموش نکنید که کانترهای موجود در هتل ها و فرودگاه ها یا نقاط بزرگ و معروف گردشگری با قیمت بالاتری با مشتری معامله می کنند ولی شما در بدو ورود به تایلند هم می توانید پول خود را به واحد پول تایلند برگردانید . قیمت تبدیل ارز در کانترهای بانکی کشور تایلند به شرح زیر است:

نرخ صرف            بانک

۸۷/۰              بانکوک

۰٫۹۷            کسیکورن

۱٫۰۵            تجاری سیام

 

به عبارت دیگر، اگر ۱۰۰۰ دلار داشته باشیم و بخواهیم آن را به پول تایلند کنیم، بانک بانکوک ۳۲٬۷۱۰ بات، بانک کاسیکورن ۳۲٬۶۸۰ بات و بانک تجاری سیام ۳۲٬۶۵۰ بات در ازای این پول به ما پرداخت خواهند کرد که در مقایسه با دستگاه‌های  خودپرداز نرخ بسیار مناسب تری است .

اگر شما هم بلیط هواپیما خارجی گرفته اید حتما نرخ تبدیل پول این کشور را در نظر داشته باشید .

بانک تایلند

صرافی های تایلند

روش مقرون به صرفه تر برای تبدیل دلار (و دیگر ارزهای رایج در تایلند) به بات استفاده از کیوسک ها و یا دفاتر صرافی در تایلند می باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که برای صرف دلار بهتر است از اسکناس های ۵۰ و ۱۰۰ دلاری استفاده کنید چون نسبت به اسکناس های خردتر با نرخ بهتری معامله می شوند.  قیمت صرف ارز در کانترها و دفاتر صرافی کشور تایلند به شرح زیر می باشد:

 

نرخ صرف            صرافی

۰٫۰۶             SuperRich

۰٫۰۷            Twelve Victory Exchange Co. Ltd

۰٫۰۷            MT Exchange

۰٫۱۰            Vasu Exchange

۰٫۱۰            SIA Exchange

۰٫۱۰            Jag Exchange

۰٫۱۷           K79 Exchange

اگر همان مثال ۱۰۰۰ دلار بالا را در نظر بگیریم تبدیل پول در صرافی سوپر ریچ که بهترین نرخ صرافی را دارد در هر تبادل ارز ۳۲۸۰۰ بات به شما پرداخت می کند . این رقم نسبت به تبدیل پول از بانک ها و خودپردازها بسیار بهتر و مناسب تر می باشد .

صرافی تایلند

نتیجه گیری

همه ما می دانیم که برای سفر به یک کشور دیگر باید پول رایج آن کشور را همراه خود داشته باشیم. برای انجام این کار صرافی ها و برخی بانک ها می توانند  به شما کمک کنند . اگر شما هم قصد سفر به یک کشور خارجی مثل تایلند را دارید باید از میزان نرخ ارز  حتما خبر داشته باشید و پول رسمی این کشور را به  مقدار کافی به همراه داشته باشید. بهترین توصیه این است که قبل از سفر مدت اقامت و هزینه های خود را به طور تقریبی برآورد کنید و متناسب با آن هزینه ارز, پول رسمی آن کشور را تهیه کنیدتا حتی برای مبلغ تاکسی تا هتل و گشتهای اولیه نیازی به تبدیل پول نداشته باشید .

به شما پیشنهاد می کنیم حتی قبل از تهیه بلیط هواپیما به فکر هزینه های آن باشید و حتما مبلغی نقدی داشته باشید  مثلا برای سفر به تایلند حتما در نظر بگیرید بهترین روش برای تبدیل مبالغ به واحد پول تایلند چه راهی می باشد .

 

date_range سه شنبه 12 مرداد 1400 remove_red_eye 1879 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
سهراب امجد :

سلام.کامل تر از هر مقاله ای که راجبه این موضوع خوندم.سپاس