{{ctrl.notification}}
نایبند بوشهر

نایبند بوشهر

بوشهر یکی از گرمترین استان های در جنوب کشور که در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است و از جاذبه‌های هیجان‌انگیز و منحصربه ‌فردی است که می ‌تواند تجربه سفری جالب و شگفت ‌انگیز را برایتان رقم بزند. یکی از محبوب ترین وجذابترین جاذبه های دیدنی در این استان خلیج زیبای نایبند می باشد، منطقه حفاظت شده نایبند در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی استان بوشهر واقع شده است. در این مقاله آس چارتر به معرفی این جاذبه دیدنی و جذاب می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تابا کمترین هزینه وکمترین زمان بتوانید به راحتی بلیط هواپیما چارتر ارزان را از این سامانه دریافت نمایید.

نایبند بوشهر

معرفی نایبند بوشهر

منطقه حفاظت شده نایبند بوشهر یکی از مناطق مهم حفاظت شده در ایران می باشد، که مساحتی حدود 4130 هکتار دارد. این منطقه دارای طبیعتی فوق العاده بی نظیر کوه و دریا، حیات وحش، جنگل های سبز حرا، ساحلی می باشد، که منظره ای منحصربفردی را تشکیل داده است. همچنین پوشش گیاهی این منطقه یکی از با ارزش ترین  زیستگاه های دریایی و حیات وحش در این شهر محسوب می شود که از جاذبه های بسیار جذاب و دیدنی در بین دو استان بوشهر و هرمزگان به شمار می آید. جالب است بدانید این منطقه همچنین یکی از جاذبه های تاریخی در ایران محسوب می شود که قدمت آن به زمان آل بویه باز می گردد. این منطقه در گذشته یکی از بنادر مهم و مراکز صید و تجارت  مروارید در خلیج فارس بوده است، اکنون پارک ملی نایبند در این منطقه اولین پارک ملی دریایی کشور محسوب می شود.

نایبند بوشهر

پوشش گیاهی نایبند بوشهر

همانطور که در بالا گفته شد، این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوعی می باشد که باعث جذابیت ایت منطقه شده است، اتصال کوه های عسلویه و دریا و پوشش گیاهی و حیات وحش یک طبیعت بی نظیر و فوق العاده را به وجود آورده است، از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه وجود جنگل های حرا است با درختان مانگروها و چندل و همچنین دیگر گونه های گیاهی مانند: کنار ، کهور ایرانی، انجیر معابد، انار شیطان، استبرق، قیچ، دافنی و صبرزرد و … و گیاهان آبزی همچون: علف های دریایی و جلبک ها در اکوسیستم های ساحلی و گیاهان مقاوم شورپسند نظیر گز، علف شور، شصت عروسان و خارشتر که  پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل داده است.

نایبند بوشهر

پوشش جانوری نایبند بوشهر

در این منطقه نایبند و طبیعت بکرش با وجود تپه های مرجانی بسیار زیبا تخمگذاری آبزیان و لاک های پشتان دریایی زیاد به چشم می خورد، همچنین این منطقه زیستگاه جانورانی دیگری همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر و جیرفتی، گرگ، شغال، خرگوش، روباه و انواع جوندگان، لاک پشت عقابی و لاک پشت سبز، خرچنگ می باشد، این منطقه بعنوان یک منطقه حفاظت شده در ایران به شمار می آید که در تاریخ هفتم آذرماه سال 1357 توسط شورای عالی حفاظت این منطقه معرفی گشت. همچنین وجود انواع دلفین و نهنگ و کوسه ها در آب های خلیج نایبند و شنای آنها در کنار هم و بر روی سطح آب این منطقه را منحصربفرد و جذاب کرده است. از جمله جانوران دیگری که در این منطقه حفاظت شده قرار دارند می توان به پرندگان مهاجری همچون: فلامینگو، گیلانشاه، پلیکان سفید، سلیم، آبچلیک، کاکایی، پرستوهای دریایی و اگرت پا خاکستری اشاره کرد.

نایبند بوشهر

بهترین فصل بازدید از نایبند بوشهر

جاذبه های طبیعی این منطقه اینقدر زیباو چشم گیر می باشد، که شما را به وجد خواهد آورد، این مناطق در هوای گرم در نزدیکی ساحل بسیار شرجی می باشد، و بهار و تابستان برای سفر به این منطقه مناسب نیست، بهترین فصل برای سفر و بازدید از این ساحل زیبا و منطقه شگفت انگیز ماه های آذر تا اسفند می باشد. آس چرتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط ارزان چارتر مشهد بوشهر در شهر مشهد می باشد.

نایبند بوشهر

سوغات نایبند بوشهر

یکی از لذت بخش ترین تفریحات در سفر کردن خرید و تهیه سوغات آن منطقه می باشد، شما می توانید در روستای های ده نو و نایبند به بازدید از فروشگاه ها و خرید  انواع صنایع دستی محلی همچون: گبه و گلیم، حصیر، جاجیم، لباس‌های محلی و سنتی، انواع گلدان‌های تزئینی کوچک و بزرگ، صدف‌های رنگارنگ، قلیان‌های کوچک دست ساز وخوراکی ها و خوردنی های خوشمزه و محلی معروف استان بوشهرو منطقه نایبند از جمله: خرمای بوشهر، پنیر نخل، ارده، خارک، حلوا و مسقطی هستند که در سفر به نایبند می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و به عنوان سوغات برای دوستان خود هدیه ببرید و از خوردن آنها لذت ببرید.

نایبند بوشهر

اقامت در نایبند بوشهر

این جاذبه طبیعی بی نظیر به قدری زیبا می باشد که بازدید از آن برای یکی دو ساعت کافی نیست، از این رو نیاز به یکی دو روز اقامت در این منطقه را دارید، شما می توانید برای اقامت در اطراف خلیج با اجازه از محیط بان کمپ کنید و از طبیعت و شب های بی نظیر آن لذت ببرید و یا در هتل های نزدیک به این منطقه و یا خانه‌های بومگردی اطراف خلیج و روستای هاله شبی را برای اقامت انتخاب کنید.

نایبند بوشهر

وسایل ضروری برای سفر به نایبند بوشهر

برای اقامت و کمپ کردن در این منطقه حتما لوازمی ضروری همچون: زیرانداز، چادر مخصوص، ظرف، چراغ قوه، هد لامپ، چاقو، گازهای پیک‌نیکی، قاشق و چنگال، کیسه زباله، لوازم بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده، مواد غذایی اولیه، جعبه کمک‌های اولیه، دستمال کاغذی، الکل‌های بهداشتی، کبریت و… را همراه خود داشته باشید.

آدرس نایبند بوشهر: ایران، استان بوشهر، ۲۵ کیلومتری عسلویه، سواحل خلیج فارس

نایبند بوشهر

جاذبه های دیدنی در اطراف نایبند بوشهر

جذابیت این منطقه، طبیعت بکر و تماشایی و شگفت انگیز نایبند آنقدر برایتان حیرت انگیز وجذاب خواهد بود که نمی توانید از آن به راحتی دل بکنید، اما در کنار این همه زیبایی وصف ناپذیر جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد که می توانید در حین بازدید از این منطقه به بازدید از جاذبه هایی همچون: ساحل بنود، روستای هاله، آبشار درزو، پارک ساحلی نخل نقی، روستای بندو و ... بپردازید. در ادامه این جاذبه ها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

نایبند بوشهر

ساحل بنود

یکی از جاذبه های دیدنی در نزدیکی نایبند ساحل بنود می باشد، ساحل بنود دارای یک غاری بسیار زیبا می باشد این ساحل  در نزدیکی روستای بنود قرار گرفته است، این ساحل زیبا لوکیشین فیلم سینمایی حضرت محمد ص بوده است، این منطقه بی نظیر یکی از بکرترین جاذبه هایی است که می توانید به تفریح و عکاسی کردن بپردازید و لحظات  و صحنه های جذابی را برای خود به یادگار ثبت کنید.

آدرس ساحل بنود: استان بوشهر، ۳۵ کیلومتری عسلویه، روستای بنود

نایبند بوشهر

پارک ساحلی نخل تقی

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در اطراف نایبند بوشهر پارک ساحلی نخل تقی می باشد، ساحلی زیبا و دل انگیز که می توانید در این ساحل به تفریح و قدم زدن بپردازید و از جذابیت ها و آرامش این ساحل نهایت لذت را ببرید. این پارک دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی از جمله: فانوس دریایی، کافی‌شاپ لنجی، ماهی‌ گیری، پیست اسکیت، دوچرخه‌سواری، باشگاه بدن‌سازی، ورزش‌ها و تفریح‌های آبی و... از جمله امکانات ورزشی منطقه ساحلی نخل تقی می باشد که می توانید در آن حتی شبی را اقامت کنید، پارک ساحلی نخل تقی حدود۳۳ کیلومتر با ساحل بنود فاصله دارد.

آدرس پارک ساحلی نخل تقی: استان بوشهر، ۳۵ کیلومتری عسلویه، روستای بنود

نایبند بوشهر

چشمه کلات

از دیگر جاذبه های دیدنی در نزدیکی نایبند روستای کلات می باشد که دارای طبیعت بی نظیری می باشد، چشمه کلات از زیباترین جاهای دیدنی در این روستا می باشد، چشمه ای جوشان و خروشان در کنار طبعیت بکر و سرسبز با نخل های قدکشیده و تنومند و صخره ها و کوه های زیبا که در اطراف این روستا قرار گرفته است، این روستا گردشگری سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. با رزرو بلیط چارتر هواپیما مشهد کیش از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس چشمه کلات: ۱۵کیلومتری جنوب شهر عسلویه

date_range چهارشنبه 07 دی 1401 remove_red_eye 71 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0