{{ctrl.notification}}
میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول

استانبول یکی از زیباترین و محبوب ترین شهرهای ترکیه است که طرفداران بسیار زیادی دارد، این شهر دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی است و به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران می توان گفتن بهترین گزینه سفر خارجی برای ایرانیان محسوب می شود، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار در استانبول یعنی میدان تکسیم می پردازد، تا پایان این مقاله مارا همراهی کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر ارزان مشهد استانبول را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

 

میدان تکسیم استانبول

معرفی میدان تکسیم استانبول

میدان تقسیم یکی از محبوب ترین نمادهای مدرن جمهوری ترکیه، توسط آتاتورک طراحی شده است. در مرکز این میدان بنای یادبود جمهوری قرار دارد که این میدان را به مکانی مهم برای برگزاری رویدادهای ملی کشور مانند جشن سالگرد استقلال ترکیه و جشن سال نو و دیگر جشن ها تبدیل کرده است. خیابان استقلال و میدان تکسیم ریشه تاریخی و سیاسی دارند و از این نظر نیز مورد توجه بسیاری از گردشگران هستند وبعنوان قلب شهر در میان مردم شناخته می شود.

میدان تکسیم استانبول

نام گذاری میدان تکسیم استانبول

تقسیم یا تکسیم  به معنای تقسیم کردن یا توزیع کردن است. در واقع این میدان نام خود را از آب‌انبار بزرگ سنگی واقع در ضلع غربی میدان گرفته است، نام این میدان توسط سلطان محمود اول در اواخر امپراتوری عثمانی انتخاب شد، او این نام را به این دلیل انتخاب کرد که میدان تقسیم جایی است که جریان اصلی آب در شمال استانبول به هم متصل شده و به بقیه شهر منشعب می شود.

میدان تکسیم استانبول

نماد میدان تکسیم استانبول

جاذبه اصلی میدان تکسیم استانبول یادبود جمهوری است که در وسط میدان قرار دارد. این مجسمه معروف توسط مجسمه ساز ایتالیایی پیترو کانونیکا و با کمک‌های مردمی ساخته و در سال ۱۹۲۸ میلادی افتتاح شد. این نماد در واقع نمادی از آزادی ترکیه است و ارزش معنوی زیادی دارد، مجسمه مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه است که در میان مردم ترکیه بسیار محبوب است. در دو طرف این مجسمه مجسمه های سربازانی قرار دارد که پرچم ترکیه را در دست گرفته و بر شکوه آن می افزایند. امروزه این بنا به عنوان نماد شهر استانبول شناخته می شود و هر ساله گردشگران زیادی از این مجسمه دیدن می کنند و در کنار مجسمه عکس می گیرند. با تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان تبریز استانبول از سایت آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

میدان تکسیم استانبول

شخصیت های نمادین در میدان تکسیم استانبول

تندیس هایی که در میان میدان تکسیم قرار گرفته بر گرفته از شخصیت های معروف زمان سلطنت عثمانی می باشد و هرکدام از آنها نشان یک نمادی از جمهوری ترکیه است. در نمای جنوبی رو به خیابان سیراسلویلر، آتاتورک، عصمت اینونو و مارشال فوزی چخماق در جلو و چهره های دیگری در پشت آن قرار دارند که نمادی از تاسیس جمهوری ترکیه است. مجسمه‌ دو ژنرال روسی بنام‌های میخائیل واسیلیویچ فرونز و مارشال کلیمنت یفرموویچ وروشیلوف نیز پشت اینونو و چخماق ایستاده‌اند، اشاره به کمک نظامی ولادیمیر لنین در طول جنگ استقلال دارد. در نمای شمالی مشرف به خیابان جمهوریت، نمادی از جنگ استقلال ترکیه وجود دارد. در شرق و غرب، سربازانی که پرچم ترکیه را برافراشته اند، نمادهای ارتش این کشور هستند.

میدان تکسیم استانبول

جاذبه های دیدنی در میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم در شهر زیبای استانبول ترکیه و در بخش اروپایی این شهر در محله بی‌اوغلو قرار گرفته است، این جاذبه دیدنی هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. در میدان تکسیم و خیابان استقلال جاذبه های زیادی وجود دارد که می‌ توانید به تفریح، خرید، غذا خوردن، عکاسی و گشت و گذار بپردازید و از جاذبه های دیدنی این منطقه دیدن نمایید. در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه های دیدنی میدان تکسیم می پردازیم.

میدان تکسیم استانبول

پارک تکسیم گزی استانبول

پارک تکسیم گزی تنها منطقه سرسبز تکسیم است که در کنار میدان تکسیم استانبول قرار دارد. این پارک که یکی از کوچک ترین پارک های استانبول است، برای استراحتی کوتاه و تماشای شلوغی شهر و تفریح بسیار مناسب است. همچنین می توانید در این پارک به دوچرخه‌ سواری و پیاده ‌روی بپردازید.

میدان تکسیم استانبول

خیابان استقلال استانبول

بیشتر شهرت میدان تکسیم به دلیل وجود خیابان استقلال است که در ضلع جنوبی میدان تکسیم قرار دارد. میدان تکسیم به خیابان استقلال منتهی می ‌شود و مردم آن را به عنوان جذاب‌ترین بخش توریستی شهر می‌شناسند. این خیابان حدود 2 کیلومتر طول دارد و گمان می رود اولین سکونتگاه مسلمانان در این بخش از استانبول در قرن پانزدهم باشد. در قرن شانزدهم، خیابان مملو از خانه‌ها، مغازه‌های تجاری و کارگاه‌ها شد و به مرکزی برای تجارت و هنر و صنایع دستی تبدیل شد. خیابان استقلال کلاب‌ها و مراکز خرید و رستوران‌ها و کافه‌های محشری را در خود جای داده است. قدم زدن در این خیابان سنگ فرش شده و دیدن نوزاندگان خیابانی و شنیدن آوازهای دلنشین و  دستفروش‌هایی که خوراکی‌های لذیذ محلی را عرضه می ‌کنند که طعم بی نظیری دارد بسیار لذت بخش است، همچنین طعم اصیل بستنی و یا باقلوای ترکی معروف را می توانید در این خیابان تهیه نمایید.

میدان تکسیم استانبول

مرکز فرهنگی آتاتورک استانبول

در نزدیکی میدان تقسیم استانبول ساختمانی بزرگ وجود دارد که به مرکز فرهنگی آتاتورک شهرت دارد. این مرکز فرهنگی در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد. ساخت این مرکز فرهنگی حدود 13 سال به طول انجامید و در سال 1969 به عنوان کاخ فرهنگ استانبول افتتاح شد و در سال 1970 دچار آتش سوزی شدید شد که خسارت زیادی به مرکز وارد شد. پس از بازسازی این مرکز در سال 1978، آن رامرکز فرهنگی آتاتورک نامیدند. امروزه این مرکز محلی برای برگزاری کنسرت ها، کنفرانس ها و جلسات، نمایش‌ها و فستیوال‌های مختلف تئاتر ملی، اپرا و باله است.  این مرکز فرهنگی مکانی دیدنی و تفریحی برای  گردشگرانی است که برای تماشای موسیقی محلی و اپرا به مرکز فرهنگی آتاتورک می ‌روند.

میدان تکسیم استانبول

بازاربزرگ استانبول

یکی از بزرگترین و معروف ترین بازارهای تجاری شهر استانبول، بازار بزرگ استانبول می باشد که در سال های 1455 تا 1456 ساخته شده است و در فاصله کمی از میدان تکسیم واقع شده است. بازار بزرگ استانبول از آجر و چوب ساخته شده است. علاوه بر این دیوارهای آن گچ کاری جذابی دارد که جلوه خاصی به بازار می دهد، این بازار درابتدا فعالیت خود به تجارت پارچه اختصاص داشته است و بعد کم کم بخش جواهرات، فرش، صنایع دستی و عتیقه جات و فروشگاه های دیگری به این بازار اضافه شد که باعث گسترش این بازار شد. همچنین چند مکان دیدنی در نزدیکی بازار بزرگ استانبول مانند: مسجد بایزید، کاروانسرای والده خان و محله امینونو قرار دارند.

میدان تکسیم استانبول

کاخ دلمه باغچه استانبول

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه که در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان اسقلال استانبول قرار دارد، کاخ دلمه باغچه است. این بنای باشکوه که در قرن نوزدهم در زیربنایی حدود 110000 متر مربع و مساحتی حدود 25000 متر مربع ساخته شد که در نوع خود بی نظیر است. این بنای مجلل با بخش‌های مختلف از جمله حرمسرا، تالار و بخش اداری با معماری باشکوه و منحصربه‌فرد خود هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌ کند. صومعه ها، چراغ های رنگارنگ، شیشه کاری های نفیس، مجسمه های باشکوه و تزئینات چشمگیر همه از ویژگی های کاخ دلمه باغچه است. این کاخ زیبا در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است، بنابراین مناظر اطراف آن فوق‌العاده است و توصیه می‌کنیم حتماً از آن دیدن کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر در شهر مشهد می باشد.

میدان تکسیم استانبول

مسیردسترسی به میدان تکسیم استانبول

برای رفتن به میدان تکسیم استانبول راه ها بسیار زیادی وجود دارد، از طریق مترو، تراموا، تاکسی و اتوبوس می توانید خود را به میدان تکسیم برسانید. اما از آنجایی که این میدان همیشه شلوغ است بهترین گزینه و تنها وسیله که در میدان وجود دارد تراموا و استفاده از آن می باشد. تراموا میدان تکسیم بازدیدکنندگان را از ابتدا تا انتها در خیابان استقلال می برد. شما همچنین می توانید با این تراموا از دیدنی های خیابان استقلال دیدن نمایید.

میدان تکسیم استانبول

 

date_range یکشنبه 22 آبان 1401 remove_red_eye 99 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0