{{ctrl.notification}}
مکان های دیدنی و گردشگری مشهد

مکان های دیدنی و گردشگری مشهد

شاید تصور نکنید که پایتخت مذهبی ایران دارای انواع جاذبه‌های گردشگری است. آس چارتر در این مطلب همراه شماست تا لیست جذابی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد که نمی‌شناسید، به شما معرفی کند. بعد از بازدید از مکان های دیدنی مشهد، مطمئن خواهید شد که مشهد، بهشت زیارت و سیاحت برای گردشگران است.

 

آرامگاه فردوسی، برمزار شاعر حماسی ایرانی

آرامگاه فردوسی مثل شاهنامه‌ شکوه و زیبایی خاص خودش را دارد. مقبره‌ی شاعر پرطرفدار فارسی زبان در محوطه‌ای زیبا با حدود ۳۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر مشهد قرار گرفته است. هوشنگ سیحون معمار این بنای م

رمری است و گفته شده که در طرح آن از آرامگاه کوروش الهام گرفته است. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما مشهد و رزرو هتل آژانس مسافرتی آس چارتر می توانید از اهمیت سفر کردن و تاثیری که بر سلامت روان فرد می گذارد آگاه شوید.

آرامگاه فردوسی مشهد

بخش‌های مختلف آرامگاه فردوسی از مکان های دیدنی مشهد

موزه‌ی فردوسی داخل بنای مکعبی شکل مقبره قرار دارد. تالارهای داخلی می‌تواند شما را به یاد زیباترین قصرهای دنیا بیندازد. به جز مقبره‌ی اصلی فردوسی، بخشی از موزه محل نگهداری بقایای تاریخی است که از شهر توس کشف شده است. در محوطه‌ی آرامگاه مقبره الشعرای توس، مهدی اخوان ثالث، شاعر معاصر ایرانی نیز دفن شده است.

 

بازار رضا، هم خرید هم تماشا

بازارهای محلی هر شهر مهم‌ترین جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. بازار رضا نوستالژیک‌ترین مرکز برای خرید انواع وسایل مورد نیاز است. این بازار با دو راهروی تو در تو و با حدود ۱۷۰۰ مغازه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است. تسبیح‌های رنگارنگ ، انواع مهر و سوغاتی‌های بسته بندی شده به همراه عطر زعفران و نبات تصویری زیبا و خوش آب و رنگ از بازار رضا برای شما به یادگار می‌گذارد. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتری اهواز مشهد می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

 

تجربه هیجان در سرزمین موج های آبی مشهد

حتما تفریح در پارک آبی که تا سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا بوده برای همه گردشگران جذابیت دارد. اگر به شنا علاقه ندارید این مجموعه می‌تواند شروع خوبی برای ورود شما به این حوزه باشد. بهتر است یک روز کامل خود را به پارک آبی سرزمین موج های آبی اختصاص دهید تا از همه‌ی امکانات هیجان انگیز آن بهره ببرید. قیمت بلیط بزرگسالان در سانس صبح ۳۵۰۰۰ و در سانس عصر ۲۵۰۰۰ تومان است.

 

موزه نادری ، یادبود پادشاه محبوب افشاریان

مجموعه‌ی تاریخی نادری یکی از جاهای دیدنی مشهد است که بخش ارزشمندی از تاریخ را به شما نشان می‌دهد. واضح‌ترین تصویر از این مجموعه، مجسمه‌ی نادرشاه بر اسب به همراه عده‌ای از سربازانش است. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری کیش مشهد را در آس چارتر تهیه کنید و سفر خود را با ما تجربه کنید.

 

تالارهای اصلی مجموعه نادری

دو تالار اصلی در موزه نادری وجود دارد. تالار اول آلبومی از تاریخ افشاریان است. انواع لباس‌ها و سلاح‌های مربوط به آن دوران به همراه تابلوهایی از صحنه‌ی جنگ‌های نادرشاه در این تالار قرار گرفته است. تالار دوم مربوط به زندگی شخصی نادرشاه افشار است. شمشیر، تاج و نسخه‌های خطی مهم را در این تالار ببینید.

 

باغ گیاه شناسی ، کلکسیونی از نادرترین گیاهان دنیا

اینجا محفل زیبای گیاهان یعنی باغ گیاه شناسی مشهد  است. هر گیاهی که فکرش را بکنید در باغ گیاه شناسی مشهد می‌توان پیدا کرد. از حدود ۵۸ سال گذشته، ۱۱ کلکسیون در این مجموعه ساخته شده که هرکدام گیاهی از اقلیم خاص را پوشش می‌دهند. جذاب‌ترین بخش این مجموعه، قسمت مربوط به نگهداری گیاهان دارویی است که حدود ۴۰۰ نوع نمونه‌ی ژنتیکی در آن نگهداری می‌شود. آس چارتر ارائه کننده بلیط چارتری و بلیط ارزان هواپیما تهران مشهد انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد.

 

پارک طبیعی هفت حوض؛ دیدنی و جذاب

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مشهد پارک طبیعی هفت حوض است که مکانی دیدنی برای یک گردش و تفریح حسابی به شمار می‌رود. این پارک در فاصله هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در میان کوه‌های خلج بنا شده است. اگر به دنبال یک جای بکر با مناظر فوق‌العاده و منحصر به فرد می‌گردید، باید بدانید که این پارک طبیعی یکی از بهترین انتخاب‌ها در مشهد است. وقتی در فصل بهار به پارک هفت حوض می‌روید، شکوفه‌ گل‌های شقایق را می‌بینید که چشمتان را از زیبایی پر می‌کند. هوای بی‌نظیر، مناظر جذاب، سکوت و آرامش وصف نشدنی و تصویر حیرت‌آور حوضچه‌های سنگی هزار ساله از جمله ویژگی‌هایی است که هر گردشگری را به این منطقه دیدنی جذب می‌کند.

بوستان هفت حوض مشهد

حرم امام رضا(ع)، قطب گردشگری زیارتی ایران

هرساله مسلمانان و شیعیان زیادی از سراسر جهان اسلام به قصد دیدن حرم امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند. هنر معماری باشکوه بخش‌های مختلف حرم، مانند صحن ها، آرامگاه‌ها، گنبد و گلدسته و رواق‌ها، هر چشمی را خیره می‌کند. حرم هشتمین امام شیعیان با آرامش و معنویتی که دارد، قلب‌های بسیاری را مجذوب خود کرده است. جالب است بدانید که آخرین ضریح امام رضا (ضریحی که اکنون وجود دارد) توسط محمود فرشچیان، استاد مینیاتور ایران، طراحی شده است. ایام شهادت ها، ولادت ها، ماه مبارک رمضان و ماه محرم، شلوغ‌ترین روزهای حرم برای زیارت هستند. با خرید بلیط چارتری تهران مشهد از آژانس آس چارتر می توانید به راحتی سفر کنید.

 

کوهسنگی، دومین پارک بزرگ از مکان های دیدنی مشهد

کوهسنگی  از قدیم الایام همیشه محلی برای جمع شدن و تفریح خانواده‌های مشهدی و همینطور مسافران بوده است. دلیل نامگذاری این پارک، وجود دو کوه سنگی کم ارتفاع است. کوهسنگی، دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک ملت  است که به مرور و طی دهه‌ها گسترش پیدا کرده و مجهزتر شده است. استقبال از کوهسنگی به قدری زیاد است که سومین محل پربازدید شهر مشهد، بعد از حرم رضوی و آرامگاه فردوسی، نامیده می‌شود. هوای دلپذیر و مناظر سرسبز و همینطور ترکیب آب و سنگ در میان پارک، باعث شده تا مسافران و گردشگران بخواهند از آن دیدن کنند و اوقات فراغت خود را در چشم‌اندازهای زیبای کوهسنگی بگذرانند.

کوهسنگی مشهد

خانه‌ی ملک، میراثی فرهنگی از دوران قاجار

خانه‌ی ملک مشهد متعلق به حاج حسین ملک بوده که از مردان بانفوذ و بسیار ثروتمند دوره قاجاریه محسوب می‌شود. خانه‌ی ملک خانه‌ای بسیار وسیعتر از چیزی بوده که در حال حاضر می‌بینیم. به غیر از بخش بیرونی بنا، سای. بخش‌ها از بین رفته و تخریب شده است. تنها نمونه‌ی حمام خصوصی مشهد را می‌توان در خانه ملک دید که طراحی خاص اسلامی دارد.

خانه‌ی ملک با کاشی‌کاریها و منبت‌کاری های خاص خود و همچنین معماری سنتی  و اروپایی ای که دارد، معروف‌ترین خانه‌ی تاریخی شهر مشهد نام گرفته است. در سال ۱۳۸۵ این بنا، خانه‌ی توریست نام گرفته است. برای رزرو بلیط هواپیما ارزان اصفهان به مشهد می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

 

چالیدره ، یکی از مناطق دیدنی مشهد

چالیدره که در طرقبه قرار دارد، با آب‌وهوای کوهستانی و عالی خود، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این منطقه یک دریاچه‌ی مصنوعی نیز ساخته شده است که زیبایی محل را دوچندان کرده است. شما می‌توانید در دریاچه قایقرانی کنید و لذت ببرید. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، تله کابین، اسکله ی تفریحی، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، عکاسخانه و… از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه هستند. منطقه‌ی چالیدره ترکیبی است از چشم‌اندازهای طبیعی و هوای خنک و تفریحات به‌روز و متنوع. همین تنوع باعث شده که چالیدره جزو گزینه‌های اصلی خانواده‌ها و جوانان برای گذراندن آخر هفته و اوقات فراغت خود باشد. در بین مناطق دیدنی مشهد‌ ، سری هم به این مکان دیدنی بزنید.

 

حمام مهدی قلی بیک ، منطقه‌ای دیدنی در بهترین جاهای دیدنی مشهد

حمام مهدی قلی بیک در ابتدای بازار بزرگ و جنب مسجد ۷۲ تن قرار دارد. قدمت این اثر به دوره‌ی صفویه برمی‌گردد. در سال‌های اخیر حمام مرمت شده و با همکاری آستان قدس رضوی در سال ۸۵  به موزه‌ی مردم‌شناسی تغییر کاربری داده است. در حال حاضر در این موزه لوازم قدیمی موردنیاز برای حمام نگهداری می‌شود. مالک کنونی این اثر تاریخی، آستان قدس است.

 

خانه‌ی داروغه، خانه‌ای قاجاری در بین مکان های دیدنی مشهد

خانه‌ی داروغه در مشهد، در اواخر دوران قاجار به ستور آخرین داروغه ی شهر، یعنی یوسف خان هراتی ساخته شده است. جالب توجه است که این خانه توسط معماران روسی طراحی شده است. اولین شومینه ی شهر مشهد نیز در این خانه ساخته شده است. در اول سپتامبر ۲۰۱۶ به‌دلیل مرمت عالی این بنا و حفظ آثار تاریخی، ایران در لیست سیزده برنده جوایز میراث فرهنگی یونسکو در منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت.

خانه داروغه مشهد

گنبد سبز

گنبد سبز نام یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که در واقع آرامگاه ابدی شیخ محمد مومن محسوب می شود. گنبد سبز در دل یکی از میدان‌های شهر مشهد قرار گرفته، پس احتمالا خواسته یا ناخواسته با آن رو به رو خواهید شد. دلیل نام‌گذاری آن هم، گنبدی فیروزه‌ای است که همیشه به رنگ سبز می‌درخشد. جالب است بدانید که ساخت این مقبره به دوران صفویه باز می‌گردد. آس چارتر یکی از سریعترین ارائه کننده های بلیط هواپیما انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد.

 

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد یکی از جاهای دیدنی مشهد است که در بین خود مردم محلی نیز طرفداران زیادی دارد. پارک وکیل آباد حدود ۵۰ سال قدمت دارد و در یکی از مناطق ییلاقی این شهر زیبا قرار گرفته. درختان کهنسالی در این پارک قد کشیده اند که باعث تغییر چند درجه‌ای هوای پارک و محیط اطراف آن می شوند. در سفر خود به مشهد، حتما باید به پارک وکیل آباد نیز سری بزنید و از هوای دلپذیر آن لذت ببرید.

 

پارک ملت مشهد

پارک ملت به واسطه وجود شهربازی مجهز و استاندارد خود، تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد شده است. جالب است بدانید که بلند‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه در همین پارک قرار دارد. علاوه بر شهربازی، محیط داخلی پارک نیز بسیار زیبا، دیدنی و وسیع است. شما می‌توانید ساعت‌ها از دیدن بخش‌های مختلف پارک لذت ببرید یا در زمین‌های ورزشی آن به تفریح و ورزش بپردازید. به همین دلیل حتما باید بازدید از پارک ملت را در برنامه سفر خود به مشهد قرار دهید.

 

date_range پنجشنبه 20 خرداد 1400 remove_red_eye 2078 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0