{{ctrl.notification}}
مکان های دیدنی شیراز

شیراز مرکز استان فارس در کشور ایران قرار دارد و یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای دنیا محسوب می شود. زبان رسمی مردم آن فارسی (پارسی باستان) می باشد. اولین پایتخت فارس در حدود 2500 سال پیش در منطقه ای پاسارگاد در نزدیکی شیراز بوده است و به عنوان پایتخت کوروش کبیر نیز محسوب می شود. شیراز یکی از بهترین مکان های توریستی و تفریحی می باشد که سالانه مسافران ایرانی و خارجی زیادی مخصوصا در تعطیلات نوروز با خرید بلیط هواپیما یا وسیله شخصی راهی آنجا می شوند.

شیراز

شیراز یکی از شهرهای قدیمی و باستانی ایران که به شهر عشق و ادب مشهور است و دارای باغ های زیادی بوده و دارای مردمان بی نظیر و مهمان نواز و خونگرمی است و دارای جاذبه های تاریخی و باستانی فراوان از دوره های هخامنشی و زندیه است. از جمله مکان­­های دیدنی شهر شیراز می توانیم به باغ ارم ، پاسارگاد ، تخت جمشید ، نقش رستم ، کاخ عفیف آباد ، آرامگاه سعدی و حافظ و ... اشاره نماییم. یکی از بهترین زمان ها برای سفر به شیراز در فصل بهار است که عطر گل ها به ویژه شکوفه های بهار نارنج کل فضای شهر را عطر آگین می کند و مناظر دیدنی و شگفت انگیز و چشم نوازی را به وجود آورده است.

 

شیراز

مکان های دیدنی شیراز

شما با قدم زدن در این شهر به یک فضای عالی از امکان مذهبی ، تاریخی با رنگ آمیزی جذاب روبرو می شوید که حس آرامش بخش و مقدسی را درک خواهید کرد. معماری­های جذاب و باغ های سرسبز و پر زرق و برق آن باعث شده تا هر بازدید کننده ای را به سوی خودش جذاب نماید به ویژه برای کسانی که به معماری و سبک های هنری علاقه مند هستند می تواند بسیار عالی باشد.

مسجد نصیر الملک

یکی از رنگارنگ ترین و شگفت انگیزترین مساجد ایران می باشد که ایوان آن با کاشی کاری های رنگارنگ مزین شده است و بیشترین رنگ های چشم نواز را دارد تا چشم بیننده ها را جذب خودش کند. این مسجد در واقع یک عبادتگاه پر زرق و برق جذاب و پر از آرامش است.

باغ های شیراز

شیراز دارای باغ های سرسبز و زیبایی است که البته برخی از آنها دیگر وجود ندارند ، اما این شهر هنوز هم تعدادی پارک و باغ درون خودش دارد که گردش در آنها خصوصا در فصل تابستان بسیار دلپذیر است. یکی از محبوب ترین باغ ها، باغ ارم شیراز است که در بخش شمال غربی این شهر قرار دارد که با درختان قبرس و کاخ قاجار قرن نوزدهم رنگارنگ آن که در وسط باغ قرار دارد باعث شده که در کنار یک حوض جذاب زیبایی دو چندان داشته باشد. باغ ها و خانه های قدیمی جزو شناخته ترین مکان ها در شیراز هستند که مقصد اصلی گردشگران شیرازی محسوب می شوند. کسانی که علاقه مند به معماری خارق العاده و جذاب هستند می توانند از خانه ها ، ساختمان ها در باغ ها دیدن نمایند. یکی از عناصر مشترک این سازه ها یک استخر است که در مرکز حیاط باغ قرار دارد. باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، باغ ارم، باغ جنت از جمله آنها هستند. خانه زینت الملک، نارنجستان قوام و خانه شاپوری از جمله خانه های قدیمی در شهر شیراز هستند.

مجتمع زندیه

یکی از مکان های جذاب در شهر شیراز مجموعه زند است که شامل ارگ کریم خانی ، مسجد وکیل ، حمام وکیل ، بازار وکیل ، آب انبار و باغ نظر تشکیل شده است. بازاری پر از فروشگاه ، گرمابه برای نظافت ، مسجد شگفت انگیز برای اقامه نماز و قلعه ای که به عنوان محل سکونت پادشاه ایران و همچنین باغ موزه ای برای پذیرایی از میهمانان خارجی می باشد.

مقبره حافظ

آرامگاه حافظ نزدیکترین مقبره به مرکز شهر است. مقبره ای که در یک باغ قرار دارد. داخل آن سنگ قبر مرمری با چند بیت شعر قرار دارد. همچنین شما می توانید از یک فنجان چای یا گلاب در بخش چایخانه آن لذت ببرید. حافظ بیشتر عمر خودش را در زادگاهش یعنی شهر شیراز سپری کرد. او را استاد بلامنازع غزل می دانند و اشعار او ظرافت خاصی دارد که دارای دیوان حافظ و طالع بینی ایشان می باشد. اگر به آنجا رفتید حتما از فال حافظ بهره ببرید. در کتابفروشی داخل آرامگاه حافظ می توانید از نقشه، کتاب های هنری و کارت پستال استفاده نمایید. بازدیدکنندگان آرامگاه حافظ معمولاً با مکانی مملو از گل و درخت روبرو می شوند که در آن موسیقی سنتی ایرانی پخش می شود و مردم در سنین مختلف غزلیات حافظ را می خوانند.

مقبره سعدی

آرامگاه سعدی در شمال شرقی شیراز قرار دارد و مقبره فعلی آن که درون یک باغ جذاب و زیبایی قرار دارد و جایگزین بنای ساده تر قبلی شده است. برخلاف حافظ ، سعدی سفرهای زیادی به عراق و سوریه کرده است و حتی در آنجا به اسارت صلیبیون قرار گرفته است. سعدی پس از بازگشت به شیراز ، معروف ترین آثار خودش را بنام های بوستان و گلستان سعدی نوشت که حکایت های اخلاقی به صورت منظوم و یا آمیزه ای از نثر و منظوم نگارش کرده است. قطعا علاقه مندان به هنر دوست دارند که به مقبره دو تا از شاعرهای بزرگ ایرانی سفر کنند و از آنجا دیدن نمایند.

امکان مذهبی شیراز

از اماکن مذهبی این شهر می توانیم به حرم شاهچراغ(ع)، مقبره احمد بن موسی برادر امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع)، مسجد وکیل، نصیرالملک و مسجد جامع عتیق اشاره نماییم. تزئینات باشکوه مذهبی که در این مکان ها وجود دارد باعث شده تا چشم هر بیننده ای را به خودش جلب نماید. به عنوان مثال در حرم شاهچراغ، فضای آرام با آینه کاری های چشم نواز که در بیشتر جاها یافت می شود و مسجد نصیرالملک نیز با شیشه های رنگارنگ یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری را به خودش اختصاص داده است که زمانی که نور خورشید از آنها می تابد فضای زیبایی را برای عکاسی به وجود آورده است.

مکان های دیدنی شیراز

مکان های تاریخی دوره هخامنشی

از جاذبه های گردشگری محبوب و مهمی که سالانه گردشگران زیادی مخصوصا توریست های خارجی را به آنجا میکشاند ، مجموعه تخت جمشید می باشد که بر فراز یک سکوی بزرگ بر فراز کوه رحمت ساخته شده و جلوه عالی از هنر خلاقانه معماران ایرانی است. کاخ های باشکوه تخت جمشید در طول 150 سال ساخته شده اند که تقریبا از سال 521 قبل از میلاد شروع شده است. این مکان با برجستگی ها، کنده کاری ها و لوح های سنگی که با کتیبه هایی با زبان های میخی، عیلامی، بابلی نوشته شده و بیانگر منزلت سلسله هخامنشی و بازگویی داستان های آن دوران است. یکی دیگر از مناظر محبوب دوران هخامنشیان ، پاسارگاد است که در 43 کیلومتری شمال تخت جمشید قرار دارد ، پاسارگاد اولین پایتخت سلسله هخامنشی بوده که در دوره سلطنت کوروش کبیر کبیر (559–530 پیش از میلاد) بنا شد. بنای اصلی یافت شده در پاسارگاد آرامگاه کوروش کبیر است که افرادی زیادی برای دیدن آن از کیلومترها دورتر به این مکان سفر می کنند.

مکان های دیدنی شیراز

چگونه می توانیم به شهر زیبای شیراز سفر کنیم؟

شیراز یکی از شهرهای تقریبا جنوبی ایران می باشد که قطعا سفر به آنجا از شهرهای مختلف ایران مخصوصا از تهران یا مشهد بسیار مسافت طولانی و زیادی دارد بنابراین شما به چندین روش می توانید به آنجا سفر کنید.

مکان های دیدنی شیراز

سفر از طریق هواپیما

شهر شیراز به دلیل وجود فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب همه روزه پروازهای داخلی و خارجی زیادی دارد ، این فرودگاه پروازهای منظمی به تمامی شهرهای بزرگ و برخی شهرهای کوچکتر ایران دارد. پروازهای بین المللی نظیر استانبول، کوالالامپور، دبی، شارجه، بحرین، کویت، دوحه را می توانید در آنجا انجام دهید. همچنین شما به راحتی می توانید پروازهای مستقیم همه روزه تهران شیراز، شیراز مشهد، تبریز شیراز، گرگان شیراز و ... را انجام دهید به راحتی می توانید تهیه بلیط تهران شیراز را از وب سایت آس چارتر خریداری نمایید.

مکان های دیدنی شیراز

سفر با قطار

چندین قطار در روز از تهران به شیراز وجود دارد که زمان سفر تقریبا 10 تا 15 ساعته می باشد. شیراز دارای دو ایستگاه قطار می باشد که در 20 کیلومتری آن قرار دارد.

سفر با اتوبوس

شما همه  روزه می توانید با اتوبوس های مختلفی که از ترمینال جنوب تهران حرکت می کنند با هزینه مناسب و در زمان حدود 12 ساعته به شیراز سفر نمایید. حتی از اصفهان نیز می توانید از ترمینال سوفه حرکت نمایید که حدود 6 ساعت طول می کشد.

مکان های دیدنی شیراز

خرید بلیط هواپیما تهران شیراز

شیراز یکی از کلانشهرهای ایران محسوب می شود ، همه روزه مسافران زیادی از تهران و شهرهای دیگر ایران به شیراز سفر می کنند. افراد به دلایل مختلفی به شیراز سفر می کنند گاهی به دلیل سفر تفریحی و گشت و گذار که معمولا در ایام نوروز و تعطیلات تابستان مملو از جمعیت است و بلیط هواپیما در اینگونه سخت تر یافت می شود و حتی گاهی قیمت های آن افزایشی می شود. بعضی مواقع نیز شهروندان شیرازی که در تهران مشغول کار هستند و می خواهند به سوی زادگاهشان بازگردند به راحتی می توانند با خرید بلیط هواپیما از آس چارتر با قیمت مناسب سفر کنند. بلیط چارتر هواپیما تهران شیراز ارزان قیمت و با سفر مطمئن و ایمن که ما ارائه می کنیم شما می توانید در سریعترین زمان ممکن به مقصد برسید ، البته شما سعی کنید در زمان هایی که حجم مسافر بیشتر هستند از سفر کردن بپرهیزید زیرا هم امکان دارد بلیط گیرتان نیاید و هم اینکه قیمت بلیط ها چند برابر باشد. یکی از امکاناتی که گروه آس چارت برای مشتریان ارائه کرده است این بوده که به راحتی می توانید بلیط خود را از چند روز زودتر از طریق وب سایت خریداری و رزرو نمایید.

مکان های دیدنی شیراز

چگونه از آس چارتر بلیط هواپیمای تهران شیراز را خریداری نمایم؟

گروه آس چارت به صورت کاملا آنلاین بلیط های پروازی را با قیمت مناسبتر از سایر رقیبان ارائه می کند. شما با ورود به وب سایت درصفحه اصلی با یک بخش فیلتر جستجوی مواجه می شوید که می توانید مبدا و مقصدتان را انتخاب نمایید برای مثلا مبدا را تهران و مقصد را شیراز انتخاب کنید و سپس با انتخاب تاریخ سفر و تعداد مسافرها و کلیک بر روی دکمه جستجوی، جزئیات بلیط پرواز شامل نوع پرواز، قیمت بلیط، تاریخ حرکت و ... را به شما نشان خواهد داد و با کلیک بر روی بخش خرید می توانید با وارد کردن مشخصات کاربری تان به راحتی از طریق درگاه آنلاین پرداخت، وجه آن را پرداخت کنید و بلیط برای آن تاریخ بنام شما رزرو گردد.

مکان های دیدنی شیراز

نکات پایانی:

ما همیشه به مشتریان خود این نکته را می گوییم که سعی کنید بلیط با قیمت مناسبتر تهیه بکنید و در زمان های شلوغی و خصوصا در تعطیلات اگر سفر غیرضروری دارید ، از سفر کردن بپرهیزید و سفر خود را به زمان هایی که حجم مسافر کمتر هستند موکول نمایید ، زیرا شما به راحتی در زمان هایی نظیر پاییز و زمستان ها می توانید بلیط را با قیمت ارزان تر و حتی لحظه آخری تهیه نمایید و با نصف قیمت از تهران به شیراز یا بالعکس سفر نمایید.
date_range چهارشنبه 03 فروردین 1401 remove_red_eye 1034 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0