{{ctrl.notification}}
موزه های کرمانشاه

موزه های کرمانشاه

کرمانشاه از تاریخی ترین و قدیمی ترین شهرهای ایران است، در این شهر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد، کرمانشاه بخاطر داشتن آب و هوای مطبوع و دلپذیر نیز در میان مسافران و گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. اما باز هم زیبایی های این شهر به همین جا ختم  نمی شود در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی موزه های کرمانشاه که از دیدنی ترین جاهای کرمانشاه است بپردازد.  موزه ها معمولا موضوعات مختلفی را از دوره های تاریخی مختلف به نمایش می گذارند اما کمتر موزه ای پیدا می شود که به صورت تخصصی به دوره ای از تاریخ  بپردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر تهران کرمانشاه در شهر مشهد می باشد.

موزه های کرمانشاه

موزه پارینه سنگی کرمانشاه‌

موزه پارینه سنگی کرمانشاه‌ اولین موزه پارینه سنگی در خاورمیانه محسوب می شود. این موزه در سال 1386 خورشیدی توسط فریدون بیگلری تأسیس شد. این موزه دارای چهار اتاق است که در آن‌ها آثاری متعلق به دوره‌های دیرینه سنگی و نوسنگی با قدمت 100 هزار تا 8 هزار سال پیش نگهداری می ‌شوند. در موزه پارینه سنگی ابزار های مختلفی مانند تبر دستی، سنگ های اکسیدنی، استخوان‌هایی از انسان و حیوانات منطقه زاگرس و چندین جمجمه انسان که از مناطق باستان ‌شناسی اروپا و خاورمیانه به دست آمده است و همچنین ابزارهای سنگی و استخوان‌های حیوانات مربوط به اواخر عصر سنگ و نوسنگی وجود دارد و نمونه‌های از انسان‌های منقرض شده به نمایش گذاشته شده است. از جاذبه های دیدنی در نزدیکی به این موزه می توان به مسجد شافعی ها، بازار اسلامی و بازار سنتی، تکیه معاون الملک و... اشاره کرد.

ساعت بازدید از موزه پارینه سنگی: از ۹ صبح تا ۷ عصر

آدرس موزه پارینه سنگی کرمانشاه‌: کرمانشاه، خیابان مدرس، روبه‌روی مسجد جامع، تکیه بیگلربیگی

موزه های کرمانشاه

موزه سنگ طاق بستان کرمانشاه

موزه سنگ طاق بستان کرمانشاه یکی از محبوب ‌ترین و مهم ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه است که یکی از مکان‌های به جا مانده از دوره ساسانی است. در محوطه تاریخی طاق بستان کرمانشاه موزه سنگ طاق‌ بستان حدود ۴۵ اثر سنگی مربوط به دوره های اسلامی و ساسانیان وجود دارد، خود موزه نیز بقایای کاخی مربوط به دوران قاجار و در حدود ۱۲۸۰ تا ۱۲۹۰ هجری شمسی در شهر قصرشیرین وجود دارد که در جنگ ایران و عراق نابود شده و آثار این قسمت از موزه به صورت باز هستند. آثار سنگی به‌جا مانده از دوره‌های ساسانی و اسلامی مثل سرستون‌های ساسانی با نقش‌های مانند آناهیتا، اهورامزدا و درخت زندگی، نیم‌تنه منتسب به خسرو پرویز و بقایایی از کاخ قاجاری قصرشیرین را می‌توان در این موزه دید.

ساعت بازدید از موزه سنگ طاق باستان: از ۹ صبح تا ۸ شب

آدرس موزه سنگ طاق بستان: کرمانشاه، شمال بلوار طاق بستان

موزه های کرمانشاه

موزه پوشاک و زیورآلات کرمانشاه

یکی دیگر از موزه های دیدنی در  کرمانشاه موزه پوشاک و زیورآلات که در تکیه ‌ی معاون‌الملک و بخش عباسیه واقع شده است و حدود 200 متر مربع وسعت دارد، این موزه در سال ۱۳۸۳ تاسیس گردید و دارای 8 غرفه می باشد، که هر یک از این غرفه ها پوشاک یکی از نواحی استان کرمانشاه مانند: لباس‌های محلی مردم هرسین، قصر شیرین، گیلان‌غرب، پاوه و شهرهای دیگر استان کرمانشاه را مشاهده نمایید. موزه پوشاک و جواهرآلات کرمانشاه به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

ساعت بازدید از موزه پوشاک و زیورآلات:9 صبح  تا 16

آدرس موزه پوشاک و زیورآلات: کرمانشاه، خیابان حداد عادل

موزه های کرمانشاه

موزه مردم شناسی کرمانشاه

موزه مردم شناسی داخل تکیه معاون الملک است که آثار بسیار زیبایی در آن وجود دارد. این تکیه حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد که قدمتش به دوران قاجار باز می گردد. این موزه در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۹ تاسیس شده است؛ موزه مردم شناسی 29 ویترین ازآثار ارزشمندی وقدیمی مانند: ادوات کشاورزی و دامپروری، شکار، آلات موسیقی، ابزارآلات مربوط به صنایع نساجی و پوشاک، بافت گیوه، وسایل کتابت و نگارش، روشنایی، لباس‌های محلی زنان و مردان و دیگر آثار مربوط به مردمان کرمانشاه می باشد را در خود جای داده است. بنای موزه مردم شناسی کرمانشاه نیز به عنوان یکی از آثار ملی ایران  ثبت ملی شده است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما مشهد کرمانشاه را از این سامانه تهیه نمایید.

ساعت بازدید از موزه مردم شناسی کرمانشاه: از ۹ صبح تا ۷ عصر

آدرس موزه مردم شناسی: کرمانشاه، خیابان حداد عادل

موزه های کرمانشاه

موزه تمبر کرمانشاه

موزه تمبر کرمانشاه موزه ای متفاوت که در سال ۱۳۸۱ توسط اداره پست کرمانشاه افتتاح شد. موزه تمبر شامل دو تالار بزرگ و چند غرفه می باشد. در این غرفه‌ها تمبرهای مختلفی از دوره های مختلف وجود دارد که قدیمی ترین آن از دوره قاجار می باشد. تمبرهای موجود در این موزه شامل موضوعات ورزشی، ادبی، فرهنگی، سیاسی، آثار تاریخی و شخصیت‌ها است. همچنین در این موزه اسناد، سکه، خط نوشته های قدیمی، پاکتی که قدمتی نزدیک به یک قرن دارد و هنوز گشوده نشده، لباس چاپار به سبک گذشته و امروزی، دستگاه نقش تمبر قدیمی، صندوق نامه های عادی، ماشین ابطال تمبر ریلی، ترازو و باسکول قدیمی نیز به نمایش گذاشته شده است. قدیمی ‌ترین تمبرها در موزه ی تمبر کرمانشاه مربوط به سری ناصری محرابی می باشد که قدمت آن‌ به سال ۱۲۷۰ خورشیدی می ‌رسد. 

ساعت بازدید از موزه تمبر: از ۹ صبح تا ۷ عصر

آدرس موزه تمبر: کرمانشاه میدان آزادی، جنب اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ ،اداره پست شهید قندی

موزه های کرمانشاه

موزه دفاع مقدس کرمانشاه

در سال ١۳۷۳ توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس موزه ای در کرمانشاه درمساحتی حدود ۳هزار مترمربع ساخته شد، بنای این موزه، دارای سه طبقه و دوازده بخش مانند: حلبچه، حماسه پاوه، جانبازان، آزادگان، شهدای هوانیروز، شهدای ارتش، عملیات مرصاد، فعالیتهای عمرانی بنیاد، سرداران شهید، بانوان، سنگر و وسایل جنگی و همچنین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس نیز یکی از بهترین بخش های این موزه می باشد که بیشتر کتاب های آن شامل ادبیات داستان، سیاسی و فرهنگی و ادبیات جنگ است. در طبقه دوم، تالار شهدا نیز فیلم های مستندی از  دفاع مقدس برای کاروانیان راهیان نور، به نمایش گذاشته می شود. طبقه سوم این موزه هم که بخش اداری موزه است. آثار موجود در این موزه شامل: ادوات جنگی، بخشی از هواپیمای منهدم شده دشمن، قطعه فولادی کارخانه قند اسلام آباد غرب، نقشه برجسته کرمانشاه در قالب ماکت عملیاتی، لاشه بالگرد و تانکهای به غنیمت گرفته شده و

ساعت بازدید از موزه دفاع مقدس کرمانشاه: از 9 صبح تا 17

آدرس موزه دفاع مقدس: کرمانشاه، خیابان مصوری، پارک شیرین

موزه های کرمانشاه

موزه شهدای کرمانشاه

موزه شهدای کرمانشاه در گلزار شهدای کرمانشاه قرار دارد، این موزه در سال 1376 شمسی افتتاح شد. موزه شامل یک تالار بزرگ و 42 غرفه می باشد. وسایلی که در این غرفه ها بهنمایش گزاشته شده است شامل: وسایل شخصی شهداء، وصیت نامه های شهدا، عکس، دفترچه خاطرات، مدارک تحصیلی، سجاده، قرآن، تسبیح، قلم‌ کاری، عینک مطالعه، نوار سخنرانی، مقالات، کتاب‌ها و آثار هنری ۷۰۰ تن از کشته ‌شدگان در آن موجود است.همچنین در این موزه آثار ارزشمندی از دو شهید مرتضی آوینی و حسین فهمیده نیز وجود دارد. همچنین یک تالار نمایش نی زوجود دارد که در این تالار فیلم های مستند دفاع مقدس به نمایش گذاشته می شود و آمفی تئاتر نیز در این موزه قرار دارد، در این موزه در مناسبت های مختلف نمایشگاه های موقت و مسابقات فرهنگی مختلف نیز برگزار می شود. همچنین این موزه دارای امکانات متنوعی می باشد از جمله غرفه فروش کتاب و تولیدات فرهنگی که خیلی مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است.

ساعت بازدید از موزه شهدا کرمانشاه: از 10 صبح تا 18 عصر می باشد.

آدرس موزه شهدا: کرمانشاه، خیابان باغ فردوس، گلزار شهدای کرمانشاه

موزه های کرمانشاه

موزه جانوری کرمانشاه

یکی از جذاب ترین موزه های کرمانشاه موزه جانوری است، کرمانشاه بخاطر آب و هوا و اغلیمی که دارد، جانوران کمیابی نیز در خود دارد، موزه جانوری کرمانشاه انواع حیوانات وحشی کمیاب، پرندگان، خزندگان و پستانداران را شامل می شود، جانورانی همچون خزندگان، انواع مار، سوسمار، مارمولک، بزمچه، لاک‏پشت و ارانوس  و پرندگانی نظیر: کبک، تیهو، قمری، کبوتر چاهی، سار، کلاغ، فاخته و... پستانداران: سنجاب، موش، خرگوش، گرگ، شغال، روباه و ... وجود دارد. در این موزه علاوه انواع خزنده،‌ پرنده و پستاندار، گونه‌های گیاهی، سنگواره‌ها و جنین دام و انسان به نمایش گذاشته شده است. در آس چارتر می توانید با پایین ترین قیمت بلیط هواپیما ارزان را تهیه نمایید.

ساعت بازدید از موزه جانوری کرمانشاه: از ۸ صبح تا 18عصر

آدرس موزه جانوری: کرمانشاه، دانشکده کشاورزی کرمانشاه

موزه های کرمانشاه

date_range دوشنبه 02 آبان 1401 remove_red_eye 435 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0