{{ctrl.notification}}
موزه های قشم

موزه های قشم

قشم یکی از زیباترین جزیره های ایران است، قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به‌عنوان بزرگ ‌ترين جزيره خليج فارس محسوب می‌ شود. این جزیره زیبا در ناحیه آب‌ وهوایی نیمه‌ استوایی قرار دارد، به همین خاطر علاوه بر  داشتن آب و هوای خوب دارای جاذبه های گردشگری فروانی است که سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر برای سفر قشم را انتخاب می کنند، مطمئنا قشم بهترین گزینه برای سفر شما خواهد بود شما می توانید در این جزیره به تفریحات آبی، جزیره گردی، و بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی و همچنین بازدید از موزه های قشم بپردازید، در این مقاله آس چارتر به معرفی موزه های قشم می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما چارتر ارزان تهران قشم را از این سامانه تهیه نمایید.

 

موزه های قشم

موزه ژئو پارک قشم

موزه ژئو پارک قشم یکی از جاهای دیدنی درقشم که در سال 1374 احداث گردید. این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های تنوع زیستی ایران محسوب می شود. این موزه یکی از بی نظیرترین موزه های قشم است که می توانید موجودات زیر دریا را مشاهده نمایید. در این موزه بخش های مختلفی وجود دارد، از انواع  آثار این موزه در بخش های مختلف آن می توان به وجود صحنه‌ای ‏شبیه‌ سازی شده از زندگی انسان‌های نخستین مربوط به هزاران سال پیش و مجسمه‌های مومی، شبیه سازی ‏ژئوسایت دره ستارگان با انواع جاندارن تاکسیدرمی شده، شبیه‌سازی ژئوسایت جنگل حرا به همراه صدا، شبیه‌ سازی ساحل تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی و شبیه ‌سازی ژئوسایت ‏غار نمکدان که از جاذبه های دیدنی در این موزه می باشد اشاره کرد.

موزه های قشم

همچنین علاقه مندان به دنیای زیرآب می توانند در قسمتی از این موزه انواع مختلفی از ماهی‌ها مانند ماهی بادکنکی، ماهی پرنده، اره ماهی و...، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آمیتیست، ‏استخوان‌های نهنگ گوژپشت و استخوان دلفین‌ها، انواع مختلفی از پرندگان بومی و مهاجر جزیره، پرندگانی مانند شهدخوار کوچک، پلیکان پا خاکستری، فلامینگو، لک لک و فسیل‌های مختلفی از ماهی‌ها و صدف‌ها، خزندگان، حشرات و دیگر موجودات ‏تاکسیدرمی شده را می توانند مشاهده نمایند. جالب است بدانید حدود 95 درصد از گونه های جانوری و گیاهی که در موزه به شما معرفی می ‌شوند متعلق به جزیره قشم هستند. 

آدرس موزه ژئوپارک: جزیره قشم، شهر قشم، جنب بازار بین‌المللی ستاره قشم

موزه های قشم

موزه مردم شناسی قشم

موزه مردم شناسی قشم یکی از موزه های قشم است که در موزه ژئوپارک قشم واقع شده است، در این موزه شما می توانید در این موزه با نوع زندگی و فرهنگ و رسوم مردم بومی این منطقه آشنا شوید. در این موزه عکس‌های زیبا از چهره و لباس اهالی جزیره را می توانید مشاهد نمایید. همچنین صنایع دستی موچود در این موزه توسط بانوان هنرمند این جزیره ساخته شده‌اند که نظیر هنرهای سوزن دوزی، خوس دوزی، گلابتون دوزی، گلیم، صنایع چوبی، سازهای محلی جزیره و … می باشد که در بخش مردم شناسی موزه ژئوپارک قشم قرار گرفته‌ اند. با تهیه بلیط چارتر لحظه آخری مشهد قشم از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس موزه مردم شناسی: جزیره قشم، جنب بازار بین‌المللی ستاره قشم

موزه های قشم

موزه گیاه شناسی قشم

یکی از موزه های جذاب در قشم باغ موزه گیاه شناسی و تنها موزه طبیعی قشم است، این باغ موزه در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع احداث شده است، باغ موزه گیاه شناسی قشم گلخانه ای پیشرفته و مجهز است که وسعتی حدود 12000متر مربع به ارتفاع ۶ متر دارد، فضای درونی باغ موزه گیاه شناسی نیز حدود 7000 متر مربع وسعت دارد و با سنگ های مالون و لاشه های رنگارنگ تزئین شده است.  در این باغ موزه گونه های مختلف گیاهی وجنگلی و سبز مانند: ترینیوم، لاتانیا، بنجامین، کاسیا، کاغذ رنگی، ابریشمی، ختمی، راوانالا و مورایا، اکالیپتوس، چوچ، گز، آترپیلکس، شمشاد، کنوکارپوس، چریش و بنجامین  نگهداری می شوند. در این گلخانه ها امکانات و تجهیزات لازم برای تولید و تکثیر این گیاهان در این موزه وجود دارد و به وطور طبیعی رشد داده می شوند که با سیستم آبیاری مکانیزه و مدرن آبیاری می شوند. این باغ شامل بخش های نظیر برکه ها، آبشار، غار و تونل است که بسیار زیبا و دیدنی است.

ساعات بازدید از موزه گیاه شناسی: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 17 تا 23

آدرس موزه گیاه شناسی: قشم، میدان آزادی، ابتدای جاده درگهان، باغ موزه گیاهشناسی قشم

موزه های قشم

موزه شخصی ناخداعلی قشم

یکی دیگر از موزه های شخصی در قشم موزه ناخدا علی است، موزه ناخدا علی در سال 1385 در قشم اففتاح گردید. در این موزه شما با فرهنگ و تمدن و هنر مردم این جزیره می توانید آشنا شوید. در این موزه حدود 400 نوع شی ء و ابزار قدیمی وجود دارد که توسط خود ناخدا علی جمع آوری شده است. ابزار و وسایل موجود در این موزه شامل: ظروف آشپزخانه، زیورآلات زنان بومی، آلات و ادوات کشاورزی و وسایل دریانوردی و صیادی و... می باشد. یکی از مهمترین اهداف برای راه اندازی این موزه های شخصی حفظ آثار قدیمی و معرفی میراث گذشتگان به نسل های جدید است.

آدرس موزه شخصی ناخداعلی: قشم، بندر لافت، نزدیک چاه های تلا

موزه های قشم

موزه باز لنج سازی و دریانوردی قشم

یکی از بهترین و جذاب ترین موزه های دیدنی در قشم پارک موزه دریانوردی و لنج سازی روستای گوران در می باشد. این موزه باز شناورهای چوبی و دريانوردی گوران با همكاری  تعدادی از مشاوران ژاپنی توسط مديريت ژئوپاك قشم در سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۹۷ این موزه بعنوان یکی از برترین موزه های شناخته شد و موفق به کسب عنوان موزه برتر کشور شد. پارک موزه دریانوردی و لنج سازی گوران با حمایت ژئوپارک جهانی قشم و با همت اهالی روستای گوران و دهیاری و شورای اسلامی این روستا احداث گردید و به عنوان یکی از کالچرال ژئوسایت های ژئوپارک به یونسکو معرفی شده است. این مجموعه به ساخت شناورهای چوبی برای گردشگری و تفریحی می پردازد و در بازدید از این مجموعه شما می توانید با مراحل ساخت و تعمیرات لنج و همچنین با دریانوردی با این لنج ها و کالاهایی را که حمل می کرده اند و کارایی این لنج ها بیشتر آشنا شوید و اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید. این لنج ها در بین بومی ها این منطقه بنام جهاز نیز معروف هستند، و امروزه لنج های فایبرگلاس جای لتج های قدیمی و چوبی را گرفته اند. اما موزه دریانوردی قشم به دلیل زنده نگه ‌داشتن این میراث ملی که به‌عنوان بزرگ ‌ترین صنعت دستی جهان به ثبت رسیده برپا گشته است. موزه گوران توسط جوانان روستای گوران مدیریت می ‌شود.

آدرس موزه دریانوردی: جزیره قشم، روستای گوران

موزه های قشم

موزه خالو صالح قشم

یکی از موزه ها در قشم موزه خالو صالح قشم است که در سال 1398 شمسی افتتاح شد این موزه اولین موزه شخصی و شبیه سایر موزه‌های مردم‌ شناسی است. اشیای موجود در این موزه  توسط خالو صالح و کمک مردمان روستا جمع آوری شده‌اند، در این موزه حدود شامل ۳۵۵ قطعه  مانند ظروف، ابزار و ادوات کشاورزی، دامداری، صیادی، دریانوردی و لنج‌سازی و پوشاک وجود دارد که همگی دارای اطلاعات و مشخصات نیز می باشند.

آدرس موزه خالو صالح: قشم، روستای طولای

موزه های قشم

جاذبه های دیدنی در قشم

همانطور که در بالا گفته شده جزیره قشم دارای جاذبه های گردشگری فراوانی طبیعی و تاریخی می باشد که با یک سفر چند روزه می توانید به بازدید از این جاذبه ها بپردازید. دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس، غار خربس از جمله دیدنی های این جزیره می باشند. که از دیدن آنها لذت خواهید برد. آس چارتربهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما ارزان در شهر مشهد می باشد.

موزه های قشم

date_range یکشنبه 15 آبان 1401 remove_red_eye 122 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0