{{ctrl.notification}}
موزه های آبادان

موزه های آبادان

آبادان یکی از شهرهای مهم و تاریخی در ایران که از نظر اقتصادی وصنعتی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین شهرهای ایران بخاطر وجود پالایشگاه های نفت می باشد، این شهر از لحاظ تاریخی دارای قدمت بالایی می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، آبادان همچنین دارای موزه های مختلفی است که می توانید گذشته و تاریخ آبادان را در آنها جستجو کنید و ببنید. در این مقاله آس چارتر در این مقاله به معرفی موزه های آبادان می پردازد تا پایات این مقاله مارا همراهی کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما تهران آبادان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

موزه های آبادان

موزه بنزین آبادان

موزه بنزین خانه آبادان یکی از جاذبه های دیدنی آبادان به شمار می ‌رود، پمپ بنزين آبادان در سال ۱۳۰۶ خورشيدی (۱۹۲۷ میلادی) ساخته شده است. موزه بنزین خانه آبادان با مساحت 1856 متر مربعی به عنوان نخستین موزه از طرح موزه‌های نفت در ایران می باشد. این موزه شامل: بخش‌هایی مانند: بخش مجموعه تانكرهای سوخت‌رسان، معرفی انواع دستگاه‌های پمپ بنزين و تاريخچه استفاده از اين دستگاه‌ها، نمايش يک نمونه پمپ بنزين و خودرو در حال سوختگيری، اتاقكی كه كاركنان پمپ بنزين در آن مشغول كارند، بازسازی فضای يک شعبه نفت قديمی و مخازن قديمی پرچی برای نگهداری فرآورده‌های نفتی، نمايش اجزای دستگاه‌های پمپ بنزين، نمايش انواع چراغ و بخاری‌های خانگی و صنعتی نفت سوز، اسناد و مستندات تاريخی مربوط به توزيع فرآورده‌های نفتی شامل روزنامه‌ها، آگهی‌ها، كالابرگ‌های نفت سفيد، بنزين، گازوئیل و گاز، اسكناس‌ها و تمبرهای مرتبط با صنعت نفت، تصاوير كارگران پخش فرآورده‌های نفتی و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی می باشد که به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس موزه بنزین: آبادان، خیابان شهید منتظری

موزه های آبادان

موزه آبادان

در سال 1338 در شهر آبادان موزه ای در زمینی به مساحت حدود 1800 مترمربع ساخته شد که دو سال پس از ساخت در سال 1340 افتتاح شد. گنبد مخروطی موزه از گنبد آرامگاه دانیال نبی در شوش الهام گرفته شده است. معماری این گنبد با ارتفاع ۵ متر و ۲۲ سانتی‌متر است. این موزه شامل سه تالار می باشد که حدود 630 اثر تاریخی ارزشمند را از گذشته‌ در خود نگه داری می کند. از بیشتر آثار موجود در این موزه اکتشافات باستانی و تاریخی شوش و چغازنبیل و عصر صفویان و قاجریان می باشد. از آثار ارزشمند و موجود در این موزه می توان به  بت های مفرغی، مجسمه حیوانات، سرگرزه‌، تنگ لوله دار، دهانه اسب، ظرف کروی لوله ‌دار خاکستری رنگ ساخته شده به شیوه چرخ‌ساز، نیم‌تنه زنی سفالی با رنگ آجری که تعدادی از آنها متعلق به ایلام و لرستان است، همچنین آثار مردم شناسی و تابلوشعرهایی نیز در این موزه قرار دارند. این موزه همچنین دارای کتابخانه و سالن اجتماعات نیز می باشد.

آدرس موزه آبادان: آبادان، محله بوآرده شمالی، تقاطع بلوار معلم و خیابان ۱۵ احمدآباد

موزه های آبادان

موزه هنرهای معاصر آبادان

موزه هنرهای معاصر یکی دیگر از موزه های ابادان است. این موزه دارای ۱۳۷۵ متر زیر بنا و سه گالری، یک آمفی تئاتر و یک مرکز فروش کتاب‌های تخصصی و سایت اداری است. این موزه زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان می باشد. با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد آبادان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس موزه هنرهای معاصر: آبادان، خیابان اروسیه

موزه های آبادان

موزه تاریخ طبیعی آبادان

از دیگر جاهای دیدنی آبادان موزه تاریخ طبیعی آبادان می باشد. این موزه در فضایی به مساحت ۶۵۰ متر مربع بنا شده است و از  ۲۱ ديوراما تشکیل شده است، این موزه شامل هفت غرفه است که گونه‌های خاص و جانوران بومی و غير بومی را در خود جای داده است. از اثار موجود در این موزه می توان به بیش از ۱۵۲ پرنده و ۲۱ خزنده و دو زیست ۱۲ نمونه ماهیان آب شور و شیرین و انواع صدفهای دریاهای ایران است. که در بخش های مختلف قرار گرفته اند. بخش‌های مختلف این موزه شامل:

بخش مهره‌ داران (پستاندارن، پرندگان، دوزیستان، خزندگان و ماهیان).

بی‌مهرگان (حشرات، نرم‌تنان و سایر بندپایان)

گياهان، سنگ و كانی، اسكلت و جمجمه

آدرس موزه تاریخ طبیعی: آبادان، 10 کیلومتری جاده قفاص

موزه های آبادان

موزه کار آموزان آبادان

موزه کارآموزان یکی  بزرگ‌ترین موزه های صنعتی آبادان می باشد. این موزه اولین موزه اموزشی کشورمی باشد که قبل از انقلاب در آن مهارت‌های لازم مانند برق، مكانيک و فرآیند پالایش به کارگران و نیروها آموزش داده می‌ شد. این مکان، دومین موزه‌ نفتی است که ‏پس از موزه بنزین خانه آبادان در این شهر راه اندازی شده است. موزه کارآموزان ‏آبادان 12 هزار متر مساحت دارد که 7 هزار متر مربع از آن را فضای نمایشگاهی و موزه‌ای تشکیل می ‌دهد، این موزه شامل 4 اتاق و محوطه و كارگاه‌های مختلف مانند فلزکاری، تراشکاری و نجاری بخش‌های مختلف می باشد. بخش قدیمی و آجری بنا در سال 1312 شمسی ساخته شد كه سردر ورودی آن در ضلع شرقی ساختمان قابل مشاهده است. ساختار سقف این ساختمان به صورت سوله و با پليت ساخته شده بود. سپس در سال 1355 شمسی، سقف آن با ورقه های ایرانيت تعویض شدند. همچنین آثار موجود در این موزه می توان به کارگاه‌ها، ابزار وسایل حرفه‌های صنعتی، اسناد و مدارک صنعت نفت، عکس‌های کارآموزان و سایر اشیا مربوط به کار آموزی اشاره کرد که در این موزه قرار گرفته است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده خرید بلیط هواپیما چارتر در شهر مشهد می باشد.

آدرس موزه کار آموزان: آبادان، خیابان مرحوم دهداری، روبروی ورزشگاه تختی، ساختمان آموزشگاه حرفه‌ای پالایشگاه آبادان

موزه های آبادان

جاذبه های دیدنی در آبادان

آبادان این شهر گرم جنوبی با مردم خونگرم خود هرساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سرتاسر ایران و جهان می باشد، این شهر جنوبی در کنار موزه های دیدنی که دارد جاذبه های دیگری نیز دارد که می توانید از آنها دیدن نمایید.

مسجد رنگونی های آبادان

ازدیگر جاهای دیدنی آبادان مسجد رانگونی‌ها یا رَنگونی‌هاست. این‌ بنا توسط مردم برمه در سال در ۱۲۹۹ خورشیدی ساخته شد. یکی از ویژگی‌های بارز این مسجد، محراب تزیین شده در میان انبوهی از اشکال هندسی و نقوش اسلیمی است. موز‌ه ی اسناد تاریخی و خطی آبادان هم در این مسجد قرار دارد. آثار با ارزشی از نسخه‌های خطی قرآن و سندهای بازرگانی تاریخی در آن نگهداری می شود و به نمایش گذاشته شده است. معماری این مسجد بسیار زیبا و بی نظیر است نمای بیرونی و داخلی این ساختمان دیدنی‌ست و بیشتر بخش‌های آن با سیمان و آینه تزیین شده است.

آدرس مسجد رنگونی ها: خیابان امام خمینی، روبه‌روی انبار دارویی پالایشگاه آبادان

موزه های آبادان

بازار ته لنجی های آبادان

یکی از معروف ترین بازارهای آبادان که در همه جای ایران شناخته شده است بازارته لنجی آبادان است، این بازار شلوغ ترین بازار در ابادان است، این بازار ته ‌لنجی‌ها به صورت یک پیاده‌ رو می باشد که دست فروش های زیادی در آنبساط کرده اند و علاوه بر آن تعداد زیادی فروشگاه نیز در اطراف این پیاده رو وجود دارد، در این بازار انواع وسایل و مایحناج خود را می توانید با بهترین تنوع و کیفیت تهیه نمایید. همچنین تمام اجناس موجود در این بازار دارای قیمت مناسبی می باشد. در بازار ته لنجی انواع و اقسام کالاها از قبیل کیف، کفش، عینک، عطر، ادکلن، ادویه، انواع خوراکی و غذای خارجی، همچنین کالاهایی از قبیل ساعت، زیورآلات و حتی انواع اسباب‌بازی به فروش می‌رسد. همچنین سوپرمارکت‌هایی که انواع خوراکی‌های خارجی رنگارنگ در قفسه‌های‌شان وجود دارد که برایتان بی نظیر خواهد بود. یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها در این بازار که می توانید در دستفروش ها و مغازه ها ببنید و تهیه کنید، سمبوسه، فلال، پاکوره و کبه است که بوی طبخ آن هوش از سرتان می برد.

آدرس بازار ته لنجی: خیابان امیری

موزه های آبادان

date_range جمعه 27 آبان 1401 remove_red_eye 153 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0