{{ctrl.notification}}
موزه مدرن استانبول

موزه مدرن استانبول

استانبول یکی از شهرهای توریستی و گردشگری در ترکیه که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی می باشد، سالانه مسافران و گردشگران زیادی خصوصا از کشورمان ایران به استانبول سفر می کنند. آس چارتر در این مقاله به معرفی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در استانبول موره هنر مدرن استانبول می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر مشهد استانبول را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

موزه مدرن استانبول

معرفی موزه هنر مدرن استانبول

موزه مدرن استانبول یکی از جاذبه های دیدنی در استانبول که در سال 2004 سال میلادی در محله بی اغلو  با هدف پیشرفت، آشنایی و گسترش فرهنگ و هنر کشور ترکیه در سطح  بین المللی  در در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع راه اندازی شد. موزه هنر مدرن استانبول یک گالری هنری مجهز و کامل که مجموعه گسترده ای از هنر مدرن ترکیه را به نمایش می گذارد. این موزه با حمایت از آثار هنرمندان معاصر داخلی و همچنین با استقبال از هنر مدرن بین‌المللی، در زمینه‌های هنرهای تجسمی، عکاسی، معماری و غیره، توانسته است در ردیف برترین هنرهای معاصر در جهان قرار گیرد.

موزه مدرن استانبول

آثار موجود در موزه هنر مدرن استانبول

مجموعه آثاری خلاقانه از هنرمندان معاصر بومی و بین‌المللی در این موزه وجود دارد،  آثار مختلفی از حوزه های مختلف در این موزه به نمایش گذاشته شده است، آثار هنری در زمینه های مختلفی همچون عکاسی، طراحی، معماری، رسانه ها و شبکه های اجتماعی، سینما،  تلویزیون ودر این مجموعه قرار دارد.

موزه مدرن استانبول

بخش های مختلف موزه هنرمدرن استانبول

موزه مدرن استانبول دارای دو طبقه می باشد و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. بخش هایی مختلفی مانند: کتابخانه، سالن سینما و نمایشگاه، گالری عکس و تابلو، سینما، رستوران، فروشگاه می باشد. در ادامه به معرفی این بخش ها خواهیم پرداخت.

کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول

کتابخانه موزه مرتباً گسترش می یابد و اکنون با بیش از 11000 کتاب به زبان ترکی و خارجی یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور ترکیه محسوب می شود. این کتابخانه  حدود 9 هزار جلد کتاب در 29 موضوع گوناگون در آن قرار دارد و از طریق همکاری و تبادل با افراد داخلی و خارجی، گالری‌ها، موزه‌های هنری و غیره بر روی کتاب‌ها، مجلات و کاتالوگ‌ها، فهرست‌های مجموعه را توسعه می ‌دهد، این کتاب‌ها به زبان ترکی استانبولی و سایر زبان‌های بین‌المللی می باشد.  طراحی دکوراسیون و همچنین نحوه چینش کتاب‌ ها در این کتابخانه بسیار جذاب و دیدنی است. توسعه این کتابخانه  از طریق طریق جا بجا کردن مجلات، کاتالوگ ها، کتاب ها و… با اشخاص، گالری ها و موزه های هنری در داخل و خارج از کشور می باشد. این کتابخانه همچنین دارای بخش هایی شامل تاریخ هنر معاصر، معماری، سینما، عکاسی،  موزه داری و مدیریت هنری، هنرهای تجسمی، ویدئو، هنرهای نمایشی و همچنین رسانه های جدید می باشد.

موزه مدرن استانبول

سینمای موزه هنر مدرن استانبول

یکی دیگر از بخش های موزه سینما است. در سینمای موزه هنرهای مدرن هر ماه دو فیلم با همکاری فیلمسازان ترک و خارجی به نمایش در می آید. اکران این فیلم ها در روزهای شنبه، یکشنبه و پنجشنبه می باشد. همچنین در این سالن، نقد و بررسی یکی از فیلم‌های ساخت ترکیه با حضور عوامل آنها و سایر فیلم‌ دوستان برگزار می شود. دیدن فیلم در این سینما دارای هزینه ای حدود 20 لیر می باشد، اما در روزهای پنجشنبه برای شهروندان به صورت رایگان فیلم اکران می شود.

موزه مدرن استانبول

نمایشگاه بین المللی هنرمدرن استانبول

در این موزه نمایشگاه‌های مختلفی به‌ صورت دوره‌ای از آثار هنری مدرن و ارزشمندی در حوزه عکاسی، معماری، هنرهای تجسمی و… در این موزه برگزار می ‌شود. علاوه بر این نمایشگاه دائمی جامع، هر ساله نمایشگاه های انفرادی و گروهی از جمله نمایشگاه های عکاسی و جشنواره های فیلم با حضور هنرمندان شناخته شده ای از سراسر جهان در متنوع ترین شکل ها برگزار می شود، همچنین باید بدانید که این موزه در خانواده "Eczajebaşe" اجزاجباشه است که به طور رسمی در دسامبر 2004 افتتاح شد، این موزه به عنوان اولین و تنها موزه هنر مدرن استانبول اعلام شده است. این موزه در منطقه کاراکوی روبه روی کاخ توپکاپی واقع شده است، موزه هنرهای مدرن شامل یک کتابخانه غنی، نمایشگاه ها، گالری عکس، تئاتر مجسمه سازی، سینما، کافه ها، مغازه ها و مغازه های سوغاتی و غیره است. در نهایت در این موزه تقریبا می توانید مشاهده کنید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان خارجی تبریز استانبول از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

موزه مدرن استانبول

امکانات موجود در موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول یکی از زیباترین جاهای دیدنی و جذاب در استانبول است که طرفدار زیادی هرساله از این موزه دیدن می نمایند. به همین دلیل امکاناتی رفاهی زیادی در اطراف و نزدیکی این موزه از جمله: کافه ها و رستوران های متنوع و سنتی، فروشگاه ها و پاساژهای شیک فروش کالا و... که می توانید به راحتی از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. همچنین در ساختمان موزه فروشگاه هایی نیز وجود دارد که شما می توانید در این فروشگاه ها لوازم مختلفی همچون کتاب و سرگرمی، نشریات هنری، لوازم التحریر و وسایلی دیگری همچون جواهرات تزئینی، تیشرت ها، انواع گوشی ‌های هوشمند و برخی هدایای سنتی و مدرن … را تهیه نمایید.

موزه مدرن استانبول

مسیر دسترسی به موزه هنر مدرن استانبول

برای بازدید از موزه هنرهای باید به سمت میدان گالاتاسرای حرکت کنید، موزه در کنار مسیر اصلی قرار گرفته است،  همچنین می توانید با استفاده از مترو در نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو به موزه هنر، ایستگاه شیش خانه پیاده شوید و از آنجا به سمت خیابان جنرال یزگان و خیابان مشروطیت و بعد از آنجا به سمت شمال حرکت کنید تا به موزه هنر مدرن استانبول برسید.

موزه مدرن استانبول

زمان و ساعات بازدید از موزه هنر مدرن استانبول

برای بازدید از موزه هنرهای مدرن استانبول می توانید در تمام روزهای هفته بجز دوشنبه ها  از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر به این موزه مراجعه نمایید. 

هزینه بلیط موزه هنر مدرن استانبول

هزینه بازدید از موزه مدرن استانوبل بلیط برای گردشگران خارجی ۷۲ لیر و برای گردشگران داخلی ۳۲ لیر می باشد.

آدرس موزه هنر مدرن استانبول: استانبول، منطقه بی اوغلو، محله آسمالی مسجد، خیابان مشروطیت

تلفن تماس موزه هنر مدرن استانبول: ۹۰۲۱۲۳۳۴۷۳۰۰

موزه مدرن استانبول

جاذبه های دیدنی در اطراف موزه هنر مدرن استانبول

همانطور که گفتیم و می دانید که استانبول دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، که بازدید از آنها بسیار لذت بخش می باشد، در اطراف موزه هنر مدرن استانبول جاها و جاذبه هایی جذابی وجود دارد ، این جاذبه های دیدنی عبارتند از: پله های استانبول، برج گالاتا، کاخ باغ دلمار، موزه مادام توسو، خانه گالاتا، موزه موروی، میدان تقسیم، پل گالاتا، اتوبوس زازا استانبول، کاخ بوکولن، حمام های سلیمانیه، دلفیناریوم استانبول، موزه پرا ، موزه معصومیت، کاخ توپخانه، مسجد قیلیچ علی پاشا، موزه توهمات، برج سلطان محمد سوم، چشمه سلطان محمد، مسجد زینب سلطان، فروشگاه سوغات ترکیه، آب انبار باسیلیکا، پارک سلطان احمد، حمام خرم سلطان، مسجد آبی و سلطان الله مربع که می توانید به بازدید از آنها بپردازید و سفری بسیار عالی و پرخاطره ای را تجربه کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر خارجی ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

موزه مدرن استانبول

چشمه سلطان محمد استانبول

چشمه سلطان محمد سوم در مقابل دروازه باب همایون کاخ توپکاپی و در کنار مسجد سلطان احمد قرار دارد. این چشمه به دستور سلطان احمد سوم در سال 1728 توسط احمدآقا معمار کشور ترکیه ساخته شد. این چشمه به شکل مربع و دارای لبه های گردی است و با تزئیناتی بسیار زیبا از جنس چوب سنگ و برنز طراحی شده است، این چشمه همچنین دارای گنبدهای کوچک بسیار زیبا و شیروانی های چوبی که روی چشمه و شیرهای آب را پوشانده است.

موزه مدرن استانبول

حمام خرم سلطان استانبول

یکی از جاذبه های دیدنی و بسیار محبوب در استانبول حمام خرم سلطان ایاصوفیه می باشد، حمام خرم سلطان در قبل شهر استانبول قرار گرفته است و قدمت آن به حدود قرن شانزدهم باز می گردد، که توسط  معمار دربار عثمانی سنان به دستور ملکه امپراتوری عثمانی، خرم سلطان ساخته شده است، طول بنای حمام خرم سلطان حدود ۷۵ متر است.  و دارای دو بخش بخش مردانه  و زنانه می باشد، بخش مردانه این حمام در شمال ساختمان و قسمت بانوان نیز در بخش جنوبی قرار گرفته‌ است.

 

date_range سه شنبه 06 دی 1401 remove_red_eye 155 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0