{{ctrl.notification}}
موزه دار آباد تهران

موزه دار آباد تهران

تهران با جاذبه های تاریخی و طبیعی خود یکی از جذاب ترین شهرهای ایران که گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است، جتذبه های تاریخی و طبیعی و امکانات متنوع رفاهی در کنار هم این شهر را نسبت به دیگر شهرهای ایران متمایز کرده است، دراین مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و دیدنی درتهران موزه دار آباد بپردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر استانبول تهران را از این سامانه دریافت نمایید.

موزه دار آباد تهران

معرفی و تاریخچه موزه دارآباد تهران

موزه دار آباد تهران یکی از جاذبه های دیدنی در تهران که طبیعت و حیات وحش را به نمایش گذاشته است، موزه دار آباد تهران یکی از بناهای تاریخی که متعلق به دوره پهلوی می باشد، که بعد از سال ها در سال 1372 توسط شهرداری خریداری شد و در سال 1376 طی بازسازی و تغییرات به موزه طبیعت و حیات وحش تبدیل گشت. این موزه در زمینی به مساحت 12000 مترمربع ساخته شده است، زیربنای این موزه 2500 مترمربع وسعت دارد، در این موزه شما می توانید انواع نمونه های زیستی متنوع ایران تمام موجودات زنده از گیاهان، جانوران، باکتری ها و حتی موجودات ذره بینی را مشاهده نمایید. در این موزه حدود 26 گونه از موجودات مختلف از جمله خرگوش ها، جوندگان، گوشتخواران، گربه سانان، گوزن، خرس ها، ببرها، فک ها و بیش از 165 گونه پرنده از مجموع حدود 517 گونه پرنده‌ در ایران وجود دارد، که در ادامه با جانوران این مجموعه و بخش های آن آشنا خواهید شد.

موزه دار آباد تهران

بخش ها و دیدنی های موزه دارآباد

موزه دارآباد تهران دارای ۸ سالن مجزا می باشد که نام های مختلفی دارند بخش های مختلف دیدنی و زیادی که هر بخش دارای مجموعه جاندارانی مختلف اختصاص دارد همچنین بخش هایی نظیر کارگاه های علمی، دوره های آموزشی، نمایشگاه ها در این موزه قرار دارد. در ادامه با بخش های این موزه بیشترآشنا خواهید شد.

موزه دار آباد تهران

بخش فسیل شناسی موزه دارآباد تهران

یکی از بخش های دیدنی در این موزه بخش فسیل ها یا سنگواره ها می باشد که قدمت آنها به بیش از یک میلیارد سال پیش به دوران پرکامبرین باز می گردد، این فسیل ها بقایای جانوران و موجودات زنده ای می باشد مه طی چندین میلیون سال به این شکل در آمده اند. این مهمترین گونه های فسیل ها و سنگواره های موجود در این بخش عبارتند از: : اسپیرفر، پرودوکتوس، زافرانتیس، هگزاگوناریا، اینوسراموس، تریگونیا، اسپوندیلوس، کلیپه استر، کونولوس، شیزاستر، میکراستر، دسموسراس و ....  که تعدای از فسیل ها مانند: مرجان، خار پوست، صدف سفالوپود از دوران پالئوزوئیک که مربوط به 542 تا 251 میلیون سال قبل می باشد، تعدادی دو کفه ای، خار پوست، سفالوپود و شکم پایان که این دو کفه ای ها از دوران مزوزوئیک یعنی 251 تا 65 میلیون سال پیش بوده است.

موزه دار آباد تهران

بخش کانی شناسی موزه دارآباد تهران

یکی از بخش های این مجموعه بخش کانی شناسی می باشد، کانی شناسی یکی از رشته های علم زمین شناسی می باشد. تعداد زیادی از کانی ها که در این بخش قرار دارد که دارای اهمیت بالایی می باشد، و کاربردهای دارویی، صنعتی و ساختمانی دارند. در تحقیقات به عمل آمده از گذشته تا کنون حدود 4000 گونه کانی در دنیا شناسایی شده است، حدود 100 گونه کانی در این موزه قرار دارد که می توان به کوارتز، کلسیت، فلوئورین، میکا، لاپیس لازولی، پیریت، مالاکیت، آزبست، فیروزه، تورمالین، رآلگار و... اشاره کرد

موزه دار آباد تهران

بخش حیوانات تاکسیدرمی موزه دارآباد تهران

یکی از بخش های این مجموعه بخش حیوانات تاکسیدرمی شده می باشد، در این بخش شما حیوانات و جانداران تاکسیدرمی شده ی زیادی را خواهید دید که از از آسیای میانه و شرقی، اروپا و آمریکای شمالی به این موزه آورده شده است، از جمله پیتون، درازترین مار دنیا، طاووس نر و ماده هند و سریلانکا، ببر بنگال و ... که از آسیای میانه و شرقی می باشند. بزرگترین گوزن دنیا بنام موس، شاموا، گوزن زرد اروپایی، خرس قهوه ای از آمریکای شمالی و ببر سیبری که از حیوانات تاکسیدرمی شده خارج از ایران می باشد. حیوانات تاکسیدرمی شده همچون: قوچ ارمنی، آهو، قوچ البرزی، شوکا، شاه بوف، قرقاول، فلامینگو و... که از شمال غرب ایران به این موزه آورده شده و همچنین فیل ماهی خزر با طول بیش از 4 متر و گونه های جنگلی خزر از شمال ایران، قوچ های اوریال از شمال شرق  و پرندگان تاکسیدرمی شده بومی و مهاجر و از دیگر حیوانات به نمایش درآمده در این مجموعه مانند: مارال، گراز، گربه سانانی چون پلنگ، گربه جنگلی، گربه پالاس، سیاه گوش و سگ سانانی چون شغال، روباه و گرگ و ... در این موزه بعنوان حیوانات تاکسیدرمی شده می باشند که می توانید از آنها در این موزه دیدن نمایید. در این محوطه علاوه برحیوانات تاکسیدرمی شده حیوانات زنده ای نیز وجود دارد، که در قفس هایی نگهداری می شوند، از جمله این حیوانات می توان به پرندگان زیبایی همچون عقاب و شاه بوف، طاووس نر، کاسکو، طوطی، کبک و خرگوش ها اشاره کرد.

موزه دار آباد تهران

مجسمه دایناسور گیاهخوار موزه دارآباد تهران

از دیگر دیدنی های موزه دارآباد مجسمه دایناسور گیاهخوار بنام کامپتوزروس است، این دایناور در دوران ژوراسیک در ایران زیست می کرده است که ردپایش را در شهر کرمان کشف کرده اند. این دایناسور حدود 6 مترطول آن و 2.7 متر ارتفاع آن بوده است، این مجسمه زیبا توسط هنرمندان ایرانی و افغانی در یزد ساخته شده است. رد پای کشف شده از این دایناسور درسنگواره ای با 42 سانتیمتر طول، 25 سانتیمتر عرض و 4 سانتیمتر عمق وجود دارد که این سنگواره توسط مهندسین و محققانی همچون: فرهاد رازی، دکتر علی میثمی، مهندس امیرحسین چیذری و مهندس سیامک خدابنده قالب گیری شد. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما دبی تهران در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

موزه دار آباد تهران

بخش خزندگان و آبزیان موزه دارآباد تهران


یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های موزه دارآباد، بخش خزندگان و آبزیان است. آکواریوم‌های دیواری بزرگی در این بخش قراردارد، که می توانید در میان آنها قدم بزنید و انواع آبزیان زیبا آب شیرین از آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی و ماهیان آب شور از خلیج فارس را مشاهد نمایید. ماهی های این آکواریوم ها ماهی های آب شیرین می باشند. همچنین خزندگانی و آبزیان تاکسیدرمی شده و انواع مارهای سمی و نیمه سمی نیز در این بخش قرار دارد که می توانید از دیدن انها لذت ببرید.

موزه دار آباد تهران

سینمای ۶بعدی موزه دارآباد تهران

یکی از جذابیت های موزه دارآباد که طرفداران بسیار زیادی دارد، سینمای ۶بعدی می باشد که در سالن جانداران آسیا، اروپا و آمریکای شمالی قرار دارد، این سینما شامل 40 صندلی می باشد که این صندلی ها مجهز به سیستم ایجاد افکت‌هایی مانند لرزش، ضربه، حرکت چپ و راست، پاشیدن آب و وزش باد به‌صورت تماشاگران می باشد. تماشاگران می توانند در این سینما 20 دقیقه به تماشای فیلم بنشینند.

موزه دار آباد تهران

بخش پستانداران موزه دارآباد تهران

یکی از بخش های موزه دار آباد بخش پستانداران می باشد، در این بخش از نادرترین پستانداران ایران و جهان را می توانید مشاهده نمایید. پستانداران نادری همچون: گور ایرانی و یوزپلنگ ایرانی که در معرض انقراض می باشند و همچنین انواع لاشخورها به نام دال و شغال، روباه، کفتار، کاراکال و … از دیگر پستانداران این بخش می باشد.

فروشگاه صنایع موزه دارآباد تهران

یکی از بخش های موزه دارآباد فروشگاه صنایع دستی می باشد که در انتهای سالن زمین شناسی قرار دارد، شما می توانید در این قسمت برای خود و یا بعنوان هدیه و شوغات صنایع دستی زیبایی را تهیه نمایید.

موزه دار آباد تهران

مسیر دسترسی به موزه دارآباد تهران

برای رفتن و بازدید از موزه دارآباد می توانید با استفاده از وسایل نقلیه مختلف همچون: مترو، اتوبوس و اتوبوس و یا خودروی شخصی استفاده کنید، اگر از اتوبوس استفاده می کنید باید در ایستگاه تجریش دارآباد ار اتوبوس پیاده شوید، با استفاده ازتاکسی و یا خودروی شخصی نیز خود را محدوده دارآباد و خیابان آجودانیه برسانید.

هزینه بازدید از موزه دارآباد تهران

برای بازدید از موزه دارآباد مبلغی حدود 5 هزار تومان برای ورودی باید پرداخت کنید و توجه داشته باشید که برای استفاده و بازدید از دیگر بخش های این موزه باید هزینه ای جدا پرداخت نمایید.

موزه دار آباد تهران

ساعات بازدید از موزه دارآباد تهران

موزه دارآباد در همه روزهای هفته بجز شنبه ها از ساعت ساعت ۸ صبح الی ۲۰ در نیمه اول سال و در نیمه دوم سال از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ قابل بازدید می باشد، و می توانید در این ساعات به این موزه مراجعه نمایید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

date_range سه شنبه 11 بهمن 1401 remove_red_eye 136 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
علی اصغر محمدی :

سلام ما با این همه موزه و تنوع گردشگری فقط جای توریسم تو ایران خالیه