{{ctrl.notification}}
موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

دبی یکی از شهرهای کشور امارات در خلیج فارس که یکی از ثروتمندترین و لاکچری ترین کشورهای توریستی و گردشگری در جهان می باشد. شهر دبی دارای بهترین و برترین تکنولوژی های روز دنیا با پیشرفته ترین امکانات و زیباترین آسمان خراش ها در دنیا به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است. کشوری که بسیاری از سرمایه داران و ثروتمندان دنیا به در آن اقامت دارند. در این مقاله آس چارتر در این مقاله قصد دارد که یکی از بروزترین امکانات تفریحی و دیدنی در دبی موزه آینده که جدیدترین موزه شهر دبی و کشور امارات محسوب می‌شود را برای شما معرفی کند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

موزه آینده دبی

معرفی موزه آینده دبی

همانطور که گفتیم دبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا که در حاشیه دریای خلیج فارس قرار گرفته است، موزه آینده دبی نیز یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب در این کشور می باشد. موزه آینده دبی حدود ۳۰.۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، موزه آینده دبی که در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ برابر با سوم اسفندماه ۱۴۰۰  افتتاح شد و به عنوان یک سازه نامتقارن توسط مجله نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبا در جهان شناخته شده است. هدف از ساخت این موزه رواج و توسعه فناوری‌های روز و هوش مصنوعی و رباتیک، برای پیشرفت امارات و شهر دبی و به منظور آزمایشگاهی جهت پرورش ایده‌ها و طرح‌ها در دنیای واقعی است و با تامین مالی و ایجاد بازاریابی برای دستاوردهای اولیه ایده‌ها، بر توانمندی آن‌ها تمرکز می ‌کند. هزینه ای که برای این بنا و راه‌اندازی آن  ۱۳۶ هزار دلار برآورد شده است که زیباترین سازه روی زمین محسوب می شود. جالب است بدانید یکی از بارزترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این موزه بهره‌ بردن از انرژی خورشیدی می باشد که از طریق نمای بنا و مصرف کم انرژی، کربن و آب تامین می شود، نمای موزه آینده دبی، سالانه حدود ۴۰۰۰ مگاوات انرژی را از پنل‌های خورشیدی تامین می کند.

موزه آینده دبی

 معماری موزه آینده دبی

موزه آینده دبی، ساختمانی بسیار مدرن و بزرگی است، این موزه توسط شرکت معماری Killa Design انجام شده است، این موزه به شکل سه بعدی که دارای روکش منحصر بفردی زیبایی می باشد، که از ابزارهای مدل سازی پارامتریک و الگوریتم‌ سازی های جدید و فوق مدرن ساخته شده است. این موزه دارای نمادی بیضوی فولادی ضد زنگ می باشد که حدود ۱۷ هزار متر مربع وسعت و ارتفاعی حدود 77 متر دارد و از ۱۰۲۴ می باشد که طول هر صفحه آن 14 کیلومتر می باشد هر صفحه از چهار لایه تشکیل شده است. همچنین از اسکن لیزری برای ساخت آن استفاده شده است. موزه آینده دبی برنده جایزه بین المللی ساختمان Tikla، به عنوان یک مدل معماری بی نظیر و منحصر به فرد در جهان شده است که گواهینامه پلاتینیوم برای رهبری در انرژی و طراحی محیطی، و بالاترین امتیاز برای ساختمان های سبز در جهان را دریافت کرده است.

موزه آینده دبی

تزئینات نمای بیرونی موزه آینده دبی

بر روی دیوارهای بنای موزه آینده دبی سخنانی از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی به زبان عربی درباره آینده شهر دبی با خطی بسیار زیبای عربی حک شده است، که از جنس فولاد ضدزنگ و شیشه و جنس کامپوزیت ضد حریق که حدود ۱۴۰۰۰ متر خط عربی و توسط هنرمند و مجسمه ساز مشهور اماراتی متاربن‌لاهج حکاکی و طراحی ‌شده است، می باشد. که نصب هرپنل آن بیش از ۱۸ ماه طول کشیده است. جملاتی  که بر روی نمای موزه حک شده است، به این مضمون می باشد:

(آینده از آن کسانی است که قادر به تصور، طراحی و اجرای آن هستند. آینده در انتظار کسی نیست بلکه امروز خلق می ‌شود. راز تجدید حیات، توسعه تمدن و پیشرفت بشر در یک کلمه خلاصه می ‌شود: نوآوری ما نمی‌توانیم صدها سال زندگی کنیم؛ اما می ‌توانیم چیزی بسازیم که صدها سال دوام داشته باشد.)

موزه آینده دبی

تجربه ‌ای متفاوت از بخش‌های مختلف در موزه آینده دبی

موزه آینده دبی از هفت طبقه تشکیل شده است که دو طبقه آن به امور اداری و بخش VIP اختصاص دارد و 5 طبقه دیگر آن که سه طبقه از آن را بخش‌های توسعه منابع فضایی، محیط زیست و سلامت تشکیل می‌دهد. دو طبقه دیگر موزه، فناوری و قهرمانان آینده، است که مختص کودکان می باشد. همچنین موزه آینده دبی دارای بخش های مختلفی می باشد، که از سه بخش اصلی آن شامل: تپه سبز، ساختمان و قسمت تو خالی می باشد. این بخش های هر کدام از بخش ها آن نمایانگر موضوعی می باشد. تپه سبز آن نمایانگر زمین، استواری، ماندگاری و ریشه داشتن در مکان، زمان و تاریخ است. بخش ساختمان درخشان در بالای تپه نمایانگر بشر، قدرت، ذوق هنری و ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامونش است. بخش فضای تو خالیِ بیضوی شکل  نیز نمایانگر ابتکار و نوآوری است. بخش هایی داخلی این موزه نیز می توان به: فضا و کهکشان، تجربه و ارتباط گرفتن با ذهن، بدن و روح ، آخرین فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، تعاملات انسان و ماشین، و هوش مصنوعی اشاره کرد. از دیگر بخش های این موزه می توان به لابی، سالن اجتماعات، کافه‌ها، رستوران‌ها، خرده ‌فروشی، پارکینگ خودرو و خدمات ساختمانی است، که می توانید از تمام بخش های این موزه دیدن نمایید و از بازدید و گردش در این موزه لذت ببرید.

موزه آینده دبی

بازدید از طبقات مختلف موزه آینده دبی

همانطور که در بالا گفتیم این موزه شامل 7 طبقه می باشد که هر طبقه از آن شامل بخش های متنوعی می باشد، داخل این موزه شما با برترین و آخرین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و تعامل انسان با ماشین و جدیدترین تکنولوژی‌های واقعیت مجازی آشنا خواهید شد. در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

طبقه همکف و ورودی موزه آینده دبی

حیوانات غول پیکری همچون یک مانتای نقره‌ای رنگ و یک پنگوئن نقره‌ای  که بصورت شناور در لابی این موزه وجود دارد که در بدو ورود به موزه آینده با آن روبه رو می شوید، که بسیار جذاب و تماشایی می باشد. لابی موزه آینده در همین طبقه همکف قرار دارد. در طبقه همکف کافه‌ای قرار داردکه شما م توانید از تنفلات و نوشیدنی‌های خوشمزه آن تهیه کنید و لذت ببرید. در این طبقه همچنین فروشگاهی وجود دارد که می توانید وسایل جالبی و بی نظیر همچون جاکلیدی، آهن‌ربا، نوت‌بوک، کیف‌های حمل و نقل و... را مشاهده و بعنوان سوغات خرید نمایید.

موزه آینده دبی

طبقه اول موزه آینده دبی

 طبقه اول موزه آینده دبی به کودکان اختصاص دارد، در این موزه فقط کودکان زیر ده سال اجازه ورود دارند. کودکان در این موزه می توانند به کشف و خلاقیت های ذهنی خود بپردازند و  دستاوردها و خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارند. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تابا کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری تهران دبی را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

طبقه دوم موزه آینده دبی

طبقه دوم موزه آینده دبی همانند ورودی عرشه می باشد که منظره زیبایی را به نمایش می گذارد در این طبقه  شما می توانید انواع  مدل‌های وسایل نقلیه برقی آینده ‌نگر، جت‌های الکتریکی، حمل و نقل خودروها با استفاده از تکنولوژی هایپر لوپ، دستگاه‌های تحویل خودکار و لباس‌های جت گرانشی را مشاهده نمایید.

طبقه سوم موزه آینده دبی

طبقه سوم موزه آینده دبی دارای یک فضای کاملا آرام که همانند یک آرامش‌بخش برای شما عمل می کند، این طبقه  واحه نام دارد،  دراین طبقه به نوعی طراحی شده که ذهن شما را تقویت می کند و با درگیر کردن حواس مختلف ذهن شما تغذیه می شود، در این بخش انواع درمان‌های متنوع بر طبق نیازتان وجود دارد که می توان به حرکت درمانی، احساس درمانی، زمین درمانی، ارتباط درمانی و مرکز مدیتیشن اشاره کرد که به شما ارائه می شود و می توانید از آن ها بهره مند شوید.

موزه آینده دبی

طبقه چهارم موزه آینده دبی

طبقه چهارم اختصاص دارد به کشف بوم‌شناسی و محیط زیست که هدف از آن درک مردم از تغییرات آب و هوا و ساخت ابزاری جهت کمک به آینده‌ای بهتر می باشد، همچنین یکی از بخش های دیگر در این طبقه بانک DNA یا صندوق حیات می باشد، که درون جعبه هایی شیشه ای حدود 2400 کد ژنتیکی از حیوانات، حشرات، موجودات دریایی، گیاهان و دانه‌های ذخیره شده شده است و شما می توانید به راحتی آنها را مشاهده نمایید.

طبقه پنجم موزه آینده دبی

در طبقه پنجم شما با یک تور دو ساعته در آینده سفری خیالی می کنید و آینده را تجربه می‌کنید. در این طبقه شما به ایستگاه فضایی هوپم می روید، هوپ به ‌معنای امید می باشد. شما در این ایستگاه به‌همراه یک راهنمای انسانی و یک آواتار مجازی، وارد یک فضاپیما می‌ شوید و با پروازی شبیه ‌سازی شده آینده دبی را در 100 سالگی در سال 2070 را خواهید دید که این سفر بسیار بی نظیر و فوق العاده می باشد.

موزه آینده دبی

محیط زیست در موزه آینده دبی

موزه آینده دبی نمونه‌ ای از حفظ منابع طبیعی با طراحی خلاقانه است که برق مورد نیاز آن از ۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی توسط یک ایستگاه متصل به ساختمان، با همکاری اداره برق و آب دبی تولید می‌ شود.

پارک موزه آینده دبی

یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف این موزه می توان به پارکی در کنار این موزه اشاره کرد، که بسیار زیبا و دیدنی می باشد، در این پارک بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که مجهز به سیستم آبیاری خودکار و هوشمند و بازیافت آب می باشد.

موزه آینده دبی

هزینه بلیط موزه آینده دبی

برای بازدید از موزه آینده دبی باید هزینه ای را حدود 145 درهم پرداخت کنید، هزینه بلیط برای کودکان زیر سه سال و معلولین، و سالمندان اماراتی رایگان است. شما می توانید زمانی حدود 2 ساعت از این موزه دیدن نمایید.

مسیر دسترسی به موزه آینده دبی

موزه آینده دبی در منطقه اقتصادی دبی و در بزرگراه شیخ زائد، در جوار برج‌های بزرگ جمیرا امارات احداث شده است. برای دسترسی به موزه آینده دبی می توانید از متروی خط قرمز استفاده کنید که در فاصله ۴۵۰ متری از ایستگاه مترو برج امارات قرار دارد، که فقط با 5 دقیقه پیاده روی می توانید به موزه برسید.

موزه آینده دبی

ساعت کاری موزه آینده دبی

برای بازدید از این موزه می توانید هر روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به بازدید از این موزه بپردازید. با تهیه بلیط هواپیما خارجی چارتری مشهد دبی از سایت آس چارتر از مزایا و نخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

date_range شنبه 10 دی 1401 remove_red_eye 142 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0