{{ctrl.notification}}
منارجنبان اصفهان

منارجنبان اصفهان

اصفهان شهرتاریخی ایران که به نصف جهان معروف است، این شهر با قدمت طولانی و داشتن جاذبه های منحصربفرد و تاریخی و معماری بی نظیرش به یکی از شهرهای توریستی جذاب در میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است، آس چارتر در این مقاله به معرفی یکی جاذبه های تاریخی و بناهای منحصربفرد در اصفهان منارجنبان می پردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد اصفهان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

منارجنبان اصفهان

تاریخچه منارجنبان اصفهان

منار‌جنبان اصفهان از آثار تاریخی منحصربفرد بامعماری جذابو بی نظیری که قدمت آن به دوره ایلخانی بازمی گردد، این بنای تاریخی در زمان فرمانروایی محمد خدابنده اولجایتو ساخته شده است، و معماری آن به سبک مغول می باشد، در این بنا آرامگاه چندین عارف همچون: عمو عبدالله‌بن‌محمود صقلابی، شیخ امیرعبدالله وجود دارد، بر روی یکی از سنگ قبرها عدد 716 حک شده است این عدد سال ساخت این آرامگاه را نشان می دهد.

منارجنبان اصفهان

معماری منارجنبان اصفهان

منارجنبان اصفهان یکی از سازه های خارق العاده ای می باشد، که معماری آن یکی از جالب ترین و شگفت انگیز ترین نوع معماری ها در جهان شناخته شده است. این بنا دارای مقاومت و استحکام خاصی می باشد که با وجود تکان ها و لرزشی که دارد طی 400 سال هم چنان پابرجاست و به همین دلیل به آن منارجنبان می گویند، این بنای تاریخی در دهکده ای بنام کارلادان قرار گرفته است، این بنا دارای دو مناره می باشد که مهم ترین بخش این بنا به حساب می آید، این مناره ها دارای 9 مترعرض و 17 متر ارتفاع می باشد، و از تزئیناتی همچون کاشی های به رنگ لاجوردی ستاره چهار پر و فیروزه‌ای رنگ مزین شده است، ایوان این بنا 10 متر از سطح زمین ارتفاع دارد. در این ایوان قبر شیخ امیرعبدالله قرار دارد و با تزییناتی از آجر و کاشی کاری های زیبای رنگی تزئین شده است. در نزدیکی این ایوان همچنین چندین سنگ قبر سفید نیز وجود دارد. دو اتاقک نیز در این بنا وجود دارد که به آن چله خانه می گویند، این اتاق ها محلی برای چله نشینی عرفا بوده است، که به مدت 40 شبانه روز در این اتاق ها به راز و نیاز و عبادت مشغول بوده اند. این بنای تاریخی که جزو میراث ملی و تاریخی کشور است در این سال‌های اخیر به خوبی از آن نگهداری و محافظت می‌ شود.

منارجنبان اصفهان

علل تکان خوردن منارجنبان

منارجنبان‌ یکی از این مناره‌های جذاب و دیدنی در شهر اصفهان است، منارجنبان یک سازه ساختمانی با دو مناره متحرک که از جالب ترین و شگفت انگیز ترین ویژگی های معماری دراصفهان است، سازه منارجنبان شاهکاری از معماری قرن هفتم که معماران و متخصصین توانسته اند موفق به ساخت همچین بنای متحرکی بشوند، وقتی یک مناره را تکان بدهند مناره دیگر نیز شروع به تکان خوردن می ‌کند، علاوه‌ بر مناره دیگر همچنین بخشی از عمارت نیز تکان می ‌خورد. در پی تحقیقاتی که انجام شده است، یک پژوهشگر ایرانی با استفاده دو نخ با طول یکسان را به یک نخ افقی در بخش انتهایی این بنا دو آونگ ایجاد کرده است، که با حرکت یک نخ، نخ دیگر تکان می ‌خورد، بنابراین وی توانسته دلیل تکان‌ خوردن مناره دوم را در اثر حرکت مناره اول می باشد. این مناره بطوری می باشد که وقتی با دست یکی ار آنها را تکان می دهند مناره دیگر نیز تکان می خورد بنابراین برای اینکه به این مناره آسیبی نرسد و لرزش بیش از حد آن به بنا آسیبی نرساند برای بازدیدکنندگان ساعت هایی را مشخص کرده اند که بتوانند لرزش این بنا را مشاهده نمایند.

منارجنبان اصفهان

ساعات بازدید از منارجنبان اصفهان

برای بازدید از منارجنبان اصفهان می توانید همه روزه ازساعت 9 صبح تا 5 عصر برای بازدید مراجعه فرمایید.

هزینه ی بازدید از منارجنبان اصفهان

برای بازدید از منارجنبان باید مبلغی را برای هزینه ورودی پرداخت نمایید، این هزینه برای گردشگران داخلی حدود 5000 و برای گردشگران خارجی حدود 15000 تومان می باشد.

منارجنبان اصفهان

مسیر دسترسی به منارجنبان اصفهان

منارجنبان یکی از خارق العاده ترین آثار تاریخی اصفهان است که در روستای کارلادان در نزدیکی نصر آباد قرار دارد، برای دسترسی به منارجنبان باید ابتدا از 6 کیلومتری جاده اصفهان به سمت راست جاده مسیر نجف آباد حرکت کنید، یا از خیابان آتشگاه به این مکان دیدنی بروید، شما می توانید از طریق اتوبوس و یا تاکسی و یا خودروی شخصی خود را به منار جنبان برسانید. با تهیه بلیط چارتری ارزان هواپیما تهران اصفهان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.


آدرس منارجنبان: اصفهان،‌ ۶ کیلومتری غرب شهر اصفهان، مسیر اصفهان به نجف آباد، محله کارلادان، خیابان آتشگاه

منارجنبان اصفهان

جاذبه های دیدنی در نزدیکی منارجنبان

اصفهان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است که هرساله گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب می کند، از جاذبه های این شهر تاریخی عبارتند از چهار باغ عباسی، کاخ چهلستون اصفهان، مسجد جامع، سی سه پل، پل خواجو، کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، باغ پرندگان، چهار باغ عباسی، عمارت عالی قاپو و ... که در ادامه به معرفی این جاذبه ها خواهیم پرداخت.

منارجنبان اصفهان

عمارت عالی قاپو

یکی از بناهای تاریخی و قدیمی در اصفهان عمارت عالی قاپو می باشد که در ضلع غربی میدان نقش جهان قرار دارد، این بنا دارای معماری بی نظیری از دوره صفویان و حکومت شاه عباس اول می باشد، مساحت این عمارت حدود 1800 مترمربع و دارای 6 طبقه و 38 متر ارتفاع می باشد. عمارت عالی قاپو برای برگزاری جلسات مهم حکومتی، استقبال از مهمانان خارجی و مراسم دولتی و همچنین تماشای مسابقات چوگان و اسب‌ سواری ساخته شده بود، عمارت عالی قاپو شامل بخش هایی نظیر: سر در ورودی کاخ، تالارهای مجلل، تالار موسیقی و تزئینات منحصربفردی شامل: آثار هنری برجسته، ستون‌های چوبی آینه‌کاری‌شده، حوض ایوان، کاشی‌های هفت رنگ، نقوش اسلیمی، مقرنس ‌کاری، فرش‌های پر نقش‌ونگار، گچ کاری‌ها و نقاشی‌ها می باشد. در سفر به اصفهان می توانید بعد از بازدید از کنارجنبان به بازدید از این عمارت زیبا بپردازید.

منارجنبان اصفهان

مسجد جامع اصفهان

از دیگر بناهای باشکوه و تاریخی در اصفهان می توان به مسجد جامع عتیق اشاره کرد، این مسجد حدود 21000 متر مربع مساحت است و قدمت آن را به دوره های آل‌بويه و قرن سوم هجری، دوران قبل از اسلام  و به دروه سلجوقی نسبت داده اند. مسجد جامع اصفهان دارای ۴۸۴ گنبد کوچک و بزرگ و همچنین شامل بخش‌های مختلفی نظیر شبستان، گنبد تاج‌الملک، گنبد نظام‌الملک، ایوان‌های درویش، صاحب، استاد، شاگرد و عمر، مسجد و محراب الجایتو، شبستان زمستانی بیت‌الشتا و کتابخانه خواجه نظام‌الملک می باشد. این مسجد در فهرست آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

منارجنبان اصفهان

کاخ چهلستون

یکی از باغ‌های سلطنتی و باشکوه در اصفهان کاخ چهلستون می باشد، این کاخ قدیمی به دوره صفویان بازمی گردد، و دارای معماری بی نظیر و جذابی می باشد، این کاخ دارای 20 ستون می باشد که در روبروی آن استخری بزرگ قرار گرفته است که انعکاس این 20 ستون در داخل آب این استخر می افتد به همین دلیل به این کاخ چهل ستون می گویند، معماری این کاخ زیبا و دیدنی بسیار باشکوه است و به سبک معماری چینی، ایرانی و فرنگی می باشد، بنای ایوان طولی حدود 38 متر و عرضی حدود 17 متر دارد، ارتفاع این ستون ها حدود 14 متر می باشد، این ستون ها 8 ضلعی و از جنس چوب چنار و کاج می باشد. داخل این کاخ دارای یک تالار آینه با سقفی زیبا و قاب های چوبی با اشکال هندسی و نقاشی های متعدد نظر هرگردشگری را به خود جلب می کند. کاخ موزه چهلستون در فهرست آثار ملی و میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 09 اسفند 1401 remove_red_eye 111 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0