{{ctrl.notification}}
مقررات فرودگاهی عمان

مقررات فرودگاهی عمان

کشورعمان کشوری باستانی با قدمتی 14 هزارساله که به گفته باستان‌ شناسان تاریخ عمان به هزاره دوازدهم قبل از میلاد و در پایان عصر یخبندان بر می ‌گردد. بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت این کشور مسقط می باشد. این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد، این کشور همچنین دارای مقررات زیادب در هر محیطی می باشد، از جمله قوانین و مقررات که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم قوانین و مقررات در فرودگاه این کشور می باشد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را نی دهد تا با کمتر از سه دقیقه و با کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان مشهد مسقط خود را به راحتی از این سامانه انجام دهید.

قوانین گمرک فرودگاه کشورعمان

هر فرودگاهی در کشورهای مختلف دارای قوانین منحصر به فرد خود می باشد که با هم متفاوت است، قوانین گمرکی در کشور عمان یکسان است و قوانین یکسانی برای تمام شهرها و مناطق این کشور اعمال می شود، صرف نظر از مقصد کالای شما در این کشور، قوانین یکسانی اعمال می شود.  بنابراین قوانین ذکر شده در این ماده در تمامی گمرکات عمان معتبر است. حال فرض کنید چمدان خود را در فرودگاه مبدا تحویل داده اید، باید با طی کردن مراحلی در فرودگاه بین‌المللی مسقط در دفتر گمرکی الاداره العامه للجمارک منتظر ترخیص گمرکی بار هوایی خود باشید. شاید در بعضی کشورها برخی کالاها در قانون گمرکی آنها عوارض و مالیاتی نداشته باشند. اما در عمان میزان عوارض و مالیات‌ها بر واردات وجود دارد. اگر با قوانین گمرک در عمان آشنایی داشته باشید در فرودگاه دیگر اذیت نخواهید شد. در فرودگاه عمان چمدان‌ها و بارها برای امنیت مسافران کاملا چک و بررسی می شود، و بعد از بازرسی ترخیص می شوند. اگر مسافری با خود وسایل الکتریکی مانند لپ تاپ، تلفن، دوربین عکسبرداری و دستگاه‌های بازیبه همراه داشته باشد وسایل آنها بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

مقررات فرودگاهی عمان

قوانین ورود و خروج ارز از عمان

ارز در کشور عمان فقط تا سقف ۶۰۰۰ ریال در ورود و خروج ریال عمانی، ارزهای خارجی، فلزات، سنگ های قیمتی یا هر موردی مانند چک، حواله و… که پول غیر نقد مجاز می باشد، . اگر رقم بالاتری را می خواهید به همراه داشته باشید باید به مسئولان فرودگاه عمان حتما اعلام شود. همچنین ورود و خروج واحد پول اسرائیل در فرودگاه‌ های عمان ممنوع است.

مقررات فرودگاهی عمان

قوانین ورود لوازم مسافران به عمان

در سفر به عمان، هر مسافری می تواند اقلام ضروری مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و دخانیات را بدون عوارض وارد کند. اما این وسایل ضروری نیز باید قوانین خاصی را رعایت کرده باشید، به طور مثال: تعداد سیگاری که مسافر با خود می تواند ببرد نباید بیشتر از 400 نخ باشد. لوازمی که مسافران به همراه دارند باید برای استفاده شخصی خود باشد و از نظر تعداد و حجم به صورتی نباشد که شک استفاده تجاری برای فرودگاه ایجاد شود. و همچنین شخصی که در حال استفاده از معافیت است، دائم نباید در حال رفت و آمد به عمان باشد.

مقررات فرودگاهی عمان

ورود کدام کالاها ممنوع در گمرک فرودگاه عمان

عبور دادن کالا از گمرک فرودگاه عمان توسط ماموران گمرک به طور کامل بازرسی می شود، بنابراین باید بدانید که کدام کالاها طبق قانون گمرک عمان اجازه ورود دارند و کدام کالا ممنوع است. اگر از این موضوع بی اطلاع باشید و با محصولات غیر مجاز به شهر مسقط عمان سفر کنید، با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد. برای بررسی محموله خود باید بدانید که طبق مقررات گمرکی عمان، ورود این اقلام نظیر: نوشیدنی‌های الکلی، تفنگ و مهمات، شمشیر و نیزه، چرم، پوست و محصولات عاج فیل، حداکثر ۱۰ دی‌ وی ‌دی برای استفاده شخصی، مواد مخدر، مایعات و ژل با حجم ۱۰۰ میلی لیتر که باید در ظروف شفاف پلاستیکی قرار داشته باشند، کتاب و مقالات دینی و سیاسی، محتوای پورنوگرافی، عطر حداکثر ۱۰۰ میلی لیتر، محصولات تولید اسرائیل، بی‌ سیم و تلفن‌های بی‌سیم دور برد، گوشت و فرآورده‌های گوشتی با رعایت مقررات مشابه برای حیوانات خانگی و ارائه گواهی ذبح اسلامی،  زنبورها (مگر اینکه دارای مجوز وزارت کشاورزی و شیلات باشند)، مواد غذایی غیرکنسروی، چوب هاکی، اقلام شکننده با بسته بندی نامناسب، خرما و نارگیل و شاخه‌های نخل خرما و نخل نارگیل و نخل‌های زینتی، سرامیک، همچنین به این امر توجه داشته باشید که حمل مواد غذایی و مواد خوراکی نظیر سوپ، مربا، بطری آب و مایعات در ساک دستی که با خود به داخل کابین حمل می کنید ممنوع است. همچنین حمل لوازم آرایشی بهداشتی از جمله کرم و لوسیون، عطر، اسپری در ساک دستی را به هنگام سوار شدن به هواپیما ممنوع می باشد. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان تهران مسقط از سایت آس چارتر از نزایا و تخفیفات ویژه ای برخودار شوید.

مقررات فرودگاهی عمان

 قوانین حمل هوایی به عمان مربوط به مهاجرت

اگر قصد اقامت بلندمدت در شهر مسقط در کشورعمان را دارید، این موضوع دیگر فرق دارد، زیرا برای اقامت باید وسایل و لوازم بیشتری را با خود به عمان برد، از این رو در فرودگاه با باری حجیم ‌تر و سنگین ‌تر روبه ‌رو خواهیم بود. و حتما این را هم می دانید که مسافر با حمل اضافه بار باید در فرودگاه مبلغی را بعنوان جریمه پرداخت کند. برای اقامت به لوازم شخصی و خانگی نیاز دارید که قوانینی را رعایت کنید. این قوانین به شرح ذیل می باشد:

لوازم شخصی و خانگی باید در مالکیت فرد و مورد استفاده باشد و حداقل به مدت 6 ماه از آنها استفاده کرده باشد تا در ورود به عمان از دادن عوارض معاف گردد.

و یا برای معاف شدن از عوارض فرد مذکور حداقل به مدت 1 سال در خارج از کشور عمان زندگی کرده باشد تااز این امتیاز برخوردار شود.

همچنین اگر لوازم نو و جدید باشد نیز از دادن عوارض معاف هستید.

پیش از سوار شدن به هواپیما، باید هرگونه مواد ممنوعه‌ای را که همراه خود دارید، تحویل دهید. در غیر اینصورت، فرودگاه و شرکت هواپیمایی هیچگونه تعهدی بابت نگهداری و یا بازگرداندن اقلام مصادره شده به شما را ندارند.

زمان مورد نیاز حمل هوایی به مسقط

از زمانی که بار خود را به فرودگاه مبدا تحویل می دهید تقریبا به طور معمول سه تا چهار روز کاری زمان نیاز دارد تا فرآیند آن انجام شود.

مقررات فرودگاهی عمان

حمل اضافه‌ بار مسافری به عمان  

برای حمل اضافه بار وسایل شما با پروازی غیر از پرواز خودتان ارسال می شود و به محض رسیدن به فرودگاه به شما اطلاع داده می شود تا برای تحویل گرفتن آن به فرودگاه مراجعه نمایید. توجه داشته باشید مقدار بار مجاز برای هر مسافر در فرودگاه عمان باید حداکثر ۳۲ کیلوگرم با ابعاد ۱۵۸ سانتی متر باشد. و لازم است بدانید به ازای هر کیلوگرم بار اضافی، با توجه به ایرلاین که از آن اسنفاده می کنید مبلغی از شما برای حمل باز اضافه شما دریافت خواهد شد.

هزینه های حمل هوایی به عمان

در هنگام تحویل بار باید مبلغی را برای هزینه‌های اداری دریافت بار در مقصد به ایرالاین حمل بار پرداخت کنید، همچنین در برخی موارد با توجه به میزان بار باید هزینه های گمرکی، انبارداری، حمل داخل فرودگاه و حمل از فرودگاه تا مقصد نهایی نیز پرداخت شود.

داروهای ممنوعه در فرودگاه عمان

ورود داردهایی نظیر: داروهای مخدر و روانگردان که بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر بدی می گذارند ممنوع می باشد، و اگر شما داروی خاصی را مصرف می کنید باید حتما نسخه پزشکی خود را به همراه داشته باشید. تا در فرودگاه عمان به مشکلی برنخورید.

 

قوانین ورود سلاح در فرودگاه عمان

سلاح های گرمی همچون: تپانچه و تفنگ تقلبی که شبیه اسلحه‌های واقعی باشند، . سلاح حهای سردی نظیر: حمل تیر و کمان، تفنگ‌ها و نیزه‌های شکاری، تیر و کمان اسباب بازی، دستگاه‌های برقی مانند: شوکر، مواد و گازهایی که سبب فلجی می شوند مانند: اسپری فلفل، سلاح سرد و نوک تیز مانند تبر و قمه، قیچی و تیغ‌هایی با طول بیش از ۶ سانتی متر و به طور کلی حمل هر ماده و یا وسیله ای که باعث برهم زدن نظم و امنیت و سلامت شهروندان باشد ممنوع می باشد و مسافران حق ورود آنها را به فرودگاه ندارند.

مقررات فرودگاهی عمان

قوانین ورود حیوانات خانگی به فرودگاه عمان

اگثر مسافرانی که با خود حیوان خانگی می خواهند به عمان ببرند، باید مدارکی را به هنگام ورود به فرودگاه عمان به همراه داشته باشند، و حیوانات باید در ساک های مخصوص در قسمت باری ایرلاین تحیول داده شوند، قوانین و مدارکی که برای ورود به کشورعمان برای حیوانات خانگی باید به همراه داشته باشید و رعایت شود را در ادامه باهم این قوانین را مطالعه خواهیم کرد:

مجوز واردات از وزارت کشاورزی و شیلات، گواهی سلامت توسط مقامات و کارشناسان معتبر کشور مبدا که تایید شده باشد، گواهی واکسیناسیون هاری که حداقل یک و حداکثر شش ماه از زمان واکسیناسیون ان گذشته باشد . پرندگانی مانند: طوطی‌ها باید گواهی خروج پرنده از مقامات کشور مبدا را داشته باشند. همچنین حیوانات خانگی مانند: سگ ها و گربه هایی که از مناطق آلوده به هاری وارد عمان می ‌شوند به مدت ۶ ماه در قرنطینه خواهند بود. و لازم است بدانید هرگونه حیوان زنده یا پرنده ای  که فاقد مدارک ذکر شده باشد مشمول قرنطینه یا سایر اقدامات مناسب خواهند شد.

 

مدارک مورد نیاز برای سفر به عمان

برای دریافت ویزای عمان مدارک ذیل را باید به همراه داشته باشید.

اسکن و یا عکس از صفحه اول پاسپورت

پاسپورت حتما ۶ ماه اعتبار داشته باشد

اسکن و یا عکس از صفحه اول شناسنامه

فرم تکمیل شده درخواست ویزای عمان

۱ قطعه عکس رنگی ۶ در۴ با پس زمینه سفید

 

انواع ویزای عمان

ویزای توریستی عمان

ویزای کاری عمان

ویزای ترانزیت عمان

ویزای تحصیلی عمان

ویزای سرمایه‌گذاری یا تجاری عمان

ویزای درمانی عمان

در ادامه درباره هریک از این ویزاها را برایتان توضیح خواهیم داد.

 

ویزای توریستی

این نوع ویزا یک ویزای گردشگری و توریستی محسوب می شود که از پرطرفدارترین ویزاها می باشد، و برای سفرهای 14 روزه تا 30 روز صادر می شود. این نوع ویزا در دو نوع فوری و عادی صادر می شود که فوری آن 1 تا 2 روز و عادی آن 3 الی 4  روز زمان نیاز دارد تا صادر شود. برای صدور این نوع ویزا به مدارکی همچون: اسکن پاسپورت و اسکن عکس پرسنلی زمینه سفید نیاز دارد، در ضمن لازم است بدانید که برای سفر کمتر از 14 روز نیازی به دریافت ویزا ندارید.

ویزای کاری

از دیگر ویزاهای که برای سفر به عمان تهیه می شود ویزای کاری است، این نوع ویزا برای افراد 21 تا 60 سال که تجربه کاری داشته باشند و قصد کار کردن در این کشور را داشته باشند صادر می شود، که آن هم ابتدا باید موسسه و شرکتی که می خواهد در آن مشغول به کار شود را پیدا کند، و در غیر این صورت ویزا به آن تعلق نمی گیرد، در نظر داشته باشید که قبل از اینکه تاریخ ویزا به پایان برسد باید حتما آن را تمدید نمایید. مدارک مورد نیاز برای تهیه این ویزا شامل: دعوتنامه کاری، اسکن پاسپورت، اسکن عکس زمینه سفید پرسنلی، نامه ‌ای که برای مشاغل مهندسی از طرف وزارت کار کشورعمان صادر شده باشد را داشته باشید.

ویزای ترانزیت عمان

از دیگر ویزاهای عمان ویزای ترانزیت است این نوع ویزا برای افرادی است که از عمان به عنوان یک واسطه استفاده می کنند، مثلا شخصی برای رفتن به یک مقصد دیگر در عمان توقف چندساعته و یا یم روزه دارد و سپس به مقصد اصلی می رود این ویزا صادر می شود، مدارک که برای صدور این ویزا لازم است شامل: مدارک شناسایی، پاسپورت و بلیط مقصد اصلی ‌می‌باشد.

 

ویزای تحصیلی عمان

همانطور که از نامش پیداست ویزای تحصیلی برای تحصیل دانشجویان در این کشور می باشد، که دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند باید برای تهیه این نوع ویزا مدارکی همچون: نامه پذیرش تحصیل، مدارک شناسایی، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک تحصیلی و ریز نمرات و گواهی سلامت پزشکی را داشته باشند و همچنین بعد از گرفتن ویزا دانشجویان ‌می ‌توانند برای گرفتن بورسیه تحصیلی نیز اقدام کنند.

ویزای سرمایه‌گذاری یا تجاری عمان

این ویزا برای افرادی است که قصد توسعه یک کسب و کار دارند و همچنین صاحبان مشاغل و مدیرعاملان و سرمایه ‌گذارانی که به دنبال تجارت در این کشور می باشند باید برای گرفتن این نوع ویزا اقدام نمایند، برای دریافت این نوع ویزا باید مدارک شخصی خود را ارائه کند.

مقررات فرودگاهی عمان

ویزای درمانی عمان

ویزای درمانی عمان از دیگر ویزاهای است که برای درمان بیماری تهیه می شود، و بیمار قصد درمان در این کشور را دارد، برای دریافت این نوع ویزا فرد بیمار یا متقاضی با ارائه مدارک ویزای عمان جهت درمان از جمله مدارک شناسایی و مدارک پزشکی و انجام آزمایشات بصورت الکترونیکی این نوع ویزا را دریافت نماید. این ویزا نیز شامل ویزاهای نظیر: ویزای علمی‌ جهت تحقیقات، ویزای هنرمندان، ویزای رانندگان کامیون، ویزای اقامت خانوادگی برای کسی که همسرش شهروند عمان شده است و چندین ویزای دیگر می باشد که برای فرد متقاضی صادر می شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری عمان در شهر مشهد می باشد.

هزینه دریافت ویزای عمان

هزینه ویزای عمان بستگی به میزان زمان اقامت شما در عمان را دارد، اگر می خواهید کمتر از 14 ورز در عمان اقامت کنید نیازی به اخذ ویزا و پرداخت هزینه ی را ندارید، اما اگر بیشتر از 14 روز بخواهید در عمان اقامت داشته باشید باید ویزای توریستی 30 روزه را تهیه  نمایید و هزینه آن اقزیبا حدود 4 میلیون تومان است.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 remove_red_eye 1328 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0