{{ctrl.notification}}
مقبره شاهزادگان اصفهان

مقبره شاهزادگان اصفهان

اصفهان یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایران که هرساله گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند، این شهر تاریخی دارای جاذبه های تاریخی و باستانی بسیار زیادی و همچنین جاذبه های طبیعی می باشد، علاوه بر این جاذبه های دیدنی این شهر همچنین جاها و اماکن زیارتی نیز دارد، که در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی مقبره شاهزادگان اصفهان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما مشهد اصفهان را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

مقبره شاهزادگان اصفهان

معرفی و تاریخچه مقبره شاهزادگان اصفهان

از امکان زیارتی اصفهان که بنایی تاریخی نیز می باشد مقبره شاهزادگان اصفهان می باشد، که قدمت به 400 سال پیش به دوره صفوی باز می گردد، پس از مرگ عباس اول، جانشین وی، صفی اول حکومت صفویان را دچار بحران کرد، به همین دلیل شاه صفی بسیاری ازشاهزادگان و سرداران شاه عباس را به خاطر مسائل خیلی پیش پا افتاده و کوچک به قتل رساند. در این جریان بسیاری از نوادگان شاه صفوی و فرزندان عیسی خان گورچی باش از سرداران شاه عباس با شمشیر شاه صفوی درگذشت و در مقبره ستی فاطمه به خاک سپرده شدند. در این مقبره شاهزادگان صفوی زبیده بیگم، دختر شاه عباس اول و همسر عیسی خان قورچی باشی و پسرانش با نام‌های سید محمدخان، معصوم‌میرزا و سیدعلی خان مدفون هستند. این شاهزادگان در قتل عام دسته جمعی توسط شاه صفوی به قتل رسیدند در گورستانی درکنار امامزاده ای در خیابان کاشانی اصفهان به خاک سپرده شدند. از این گورستان که زمانی بسیار وسیع بوده ولی امروزه بقایای کوچکی از این گورستان وجود دارد که آن هم به انبار تبدیل شده است.

مقبره شاهزادگان اصفهان

معماری مقبره شاهزادگان اصفهان

مقبره شاهزادگان صفوی در دوران شاه عباس دوم بنا شده است. این بنای تاریخی دارای آثار تاریخی زیبایی می باشد، آثار نقاشی که بر روی گنبد و دیواره های این بقعه طراحی شده است مربوط به عصر صفوی می باشد. همچنین 4 سنگ قبر مرمر سفید بزرگ و کوچک در این بقعه قرار گرفته است، که بر روی آن با خطوط زیبایی نام اشخاصی که در آنجا دفن شده اند توسط خوشنویس هنرمند زمان عصر صفوی محمدرضا امامی نوشته شده است. هرکدام از این سنگ‌ها دارای یک کتیبه در قسمت بالا و اشعاری در اطراف به خط نستعلیق هستند، در قسمت پایین دیوار در کنار قبور شاهزادگان صفوی سنگ مرمر سفیدی نصب شده که اشعاری بر روی نوشته شده است. این بنا دارای گچبری ها و کاشی کاری های زیبا و بی نظیری می باشد. همچنین این بقعه دارای یک گنبد آجری کاشیکاری شده است که دوران صفوی بتا شده است.

مقبره شاهزادگان اصفهان

قبور موجود در بقعه شاهزادگان اصفهان

قبور موجود در آرامگاه شاهزادگان مربوط به زبیده بیگم، دختر شاه عباس اول و همسر عیسی خان قورچی به همراه سه پسرش و همچنین بدر جهان بیگم دختر سیدمحمدخان به خاک سپرده شده‌اند. که وفات بدرجهان بیگم در سال 1062 هجری قمری بوده است. همچنین مزار شاه اسماعیل سوم در نزدیکی امامزاده ستی فاطمه قرار داشته است که امروز اثری از آن برجای نمانده است، علاوه بر قبور بسیاری از اعضای خاندان خلیفه سلطانی و مرعشی در این بقعه مدفون شدند. با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما کیش اصفهان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

مقبره شاهزادگان اصفهان

امکانات رفاهی مقبره شاهزادگان اصفهان

این آرامگاه دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و آنتن دهی موبایل می باشد. و در اطراف این آرامگاه رستوران و مغازه هایی وجود دارد که می توانید بعد از بازدید به رستوران بروید و یا خرید انجام دهید.

مسیر دسترسی مقبره شاهزادگان اصفهان

برای رفتن به سمت مقبره شاهزادگان صفوی باید به خیابان کاشانی، محله چهار سوی کوچک، رو‌به‌روی بیمارستان کاشانی بروید. شما می توانید از نزدیک‌ ترین ایستگاه اتوبوس به آرامگاه استفاده کنید. که با استفاده از چند خط اتوبوس‌ می‌توانید به این ایستگاه دسترسی داشته باشید و به ایستگاه آیت الله کاشانی خود را برسانیدو یا از ایستگاه مترو میدان امام حسین نیز در فاصله حدودا دو کیلومتری از این آرامگاه قرار دارد استفاده کنید که می توان گفت بهترین و آسان ترین را دسترسی مس باشد.

آدرس مقبره شاهزادگان: اصفهان، خیابان کاشانی، محله چهار سوی کوچک، روبروی بیمارستان کاشانی، ضلع جنوبی زیارتگاه ستی فاطمه

مقبره شاهزادگان اصفهان

جاذبه های دیدنی در اطراف آرامگاه شاهزادگان اصفهان

اصفهان این شهر زیبا و پر جاذبه یکی از مقاصد گردشگری در ایران محسوب می شود. شما می توانید علاوه بر بازدید از آرامگاه شاهزادگان اصفهان از دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی اصفهان مانند: پل خواجو، سی و سی پل، باغ پرندگان، عمارت عالی قاپو، میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان، کلیسای وانک، بازار قیصریه، کاخ چهلستون و... که به یک سفر چند روزه برای بازدید از این همه جاذبه نیاز دارید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه های پرطرفدار اصفهان می پردازیم.

مقبره شاهزادگان اصفهان

کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک یکی از جاذبه های تاریخی باستانی در اصفهان می باشد. این کلیسای توسط ارامنه مهاجر در دوره شاه عباس صفوی ساخته‌ شده است و قدمت آن به سال ۱۶۰۶ میلادی می ‌رسد، این کلیسا در گذشته به مدت 50 سال روحانیون از آن استفاده می کردند، این کلیسا در گذشته بنام هاکوب بوده که بعدها بنام کلیسای وانک تغییرنام پیدا کرده است. این کلیسا دارای معماری بی نظیر و بخش های مختلفی می باشد، تمامی بخش‌های کلیسا دیوارها، طاق‌نماها، طوق گنبد، داخل گنبد و زوایای مختلف کلیسا دارای نقاشی‌هایی زیبایی می باشد که بسیار جذاب و دیدنی است. در سفر به اصفهان حتما از این جاذبه ی دیدنی بازدید نمایید. کلیسای وانک در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس کلیسای وانک: اصفهان، خيابان نظر شرقی، محله جلفا، كوچه آلفرد

مقبره شاهزادگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر اصفهان می باشد، باغ پرندگان در مجموعه ناژوان، در ساحل زاینده‌ رود قرار دارد. باغ پرندگان اصفهان مساحتی حدود ۵۵۰۰۰ متر مربع دارد. در این باغ  بیش از ۱۳۰ گونه انواع مرغ و پرنده وجود دارد. در ابن باغ پرندگانی نظیر: انواع اردک ها، فلامینگوها، پلیکان ها، قوها، توکان ها، طوطی ها، مرغ عشق ها، انواع تیهو، کبک، بلدرچین، طاووس، قرقاول، شاهین و کرکس سیاه و... نگهداری و پرورش داده می شوند. بخش های این باغ نیز شامل: برکه، صخره، قفس های شیشه ای، قفس های فلزی، فضاهای سرسبز، برکه، صخره، بخش تغذیه، بخش تاکسیدرمی و بخش قرنطینه می باشد. این باغ زیبا و دیدنی امکانات رفاهی و تفریحی دیگری نظیر رستوران، نمازخانه، کافی شاپ و همچنین تله سیژ، آکواریوم و باغ موزه پروانه ها، قایق رانی، مسیر دوچرخه سواری نیز از تفریحات در این باغ می باشد که می توانید در بازدید از این همه جذابیت لذت ببرید.

آدرس باغ پرندگان: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

مقبره شاهزادگان اصفهان

کاخ چهلستون اصفهان

یکی از بناهای معروف و زیبای بجا مانده ازعهد صفوی در اصفهان کاخ چهلستون می باشد، باغ چهلستون که کاخ در آن قرار دارد، حدود ۶۷ هزار متر مربع مساحت دارد و مساحت کاخ ۲۱۲۰ متر مربع و محل بنای عمارت یک متر از سطح باغ بلندتر است. این باغ شامل بخش هایی نظیر: تالاراینه، عمارت کلاه فرنگی، شیرهای سنگی، استخر، تالار اشرف، شاه نشین و ... می باشد. باغ چهلستون از درختان کاج ایرانی، نارون، افرای سیاه، چنار و عرعر پوشیده شده است. در ورود به این کاخ زیبا شما می توانید تابلوهای زیبا وجذابی را مشاهده کنید که هرکدام موضوعی را به نمایش گذاشته است، این نقاشی ها نظیر بزم شاه عباس کبیر و ولی محمد خان، صحنه جنگ چالدران، مجلس پذیرایی شاه طهماسب، مجلس پذیرایی شاه عباس صفوی از ندر محمدخان، جنگ نادرشاه افشار با قوای هند در کرنال و جنگ شاه اسماعیل اول با شیبک خان ازبک می باشد که به نمایش گذاشته شده است. باغ چهلستون یکی از ۹ باغ ایرانی بوده که در فهرست میراث تاریخی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما لحظه آخری در شهر مشهد می باشد.

آدرس کاخ چهلستون: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری

مقبره شاهزادگان اصفهان

date_range پنجشنبه 10 آذر 1401 remove_red_eye 102 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0