{{ctrl.notification}}
معروف ترین تله کابین های ایران

معروف ترین تله کابین های ایران

ایران کشوری که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی می باشد، از جاذبه های تاریخی و باستانی تا جاذبه های طبیعی که در همه ی شهرهای ایران وجود دارد، که سالانه گردشگران زیادی را از خارج از کشور به سوی خود می کشاند، درکنار این جاذبه ها تفریحات بی نظیری قرار دارد که بسیارلذتبخش می باشد، در بعضی از نقاط ایران تله کابین هایی وجود دارد که می توانیدخود در اوج آسمان حس کنید و از دیدن مناظربی نظیر لذت ببرید. تله کابین توچال، نمک آبرود، رامسر، احرار لاهیجان، حیران، گنج نامه، صفه و عینالی از معروف ترین تله کابین های ایران محسوب می‌شود. که در ادامه آس چارتر سامانه خرید بلیط ارزان پرواز، در این مقاله به معرفی چند مورد از این تله کابین ها خواهد پرداخت. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما تهران تبریز در مشهد می باشد.

تله کابین های ایران

تله کابین توچال

مجموعه تفریحی توریستی توچال یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین تله کابین توچال در پایتخت است که در میان رشته کوه های البرز در شمال تهران قرار گرفته است، تله کابین توچال با طول حدود 7500متر یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین ها در جهان می باشد که با سه خط اصلی، سه خط تله سیژ و یک خط تله گردشگران را  بر فراز کوه جابه‌جا می کند. این تله کابین 7 ایستگاه در ارتفاع های مختلف دارد.

تله کابین های ایران

امکانات مختلفی در تله کابین توچال وجود دارد، از جمله این امکانات می توان به رستوران و کافه‌های مختلف، فودکورت توچال، بوفه‌های خوراکی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، شهربازی مخصوص کودکان و انواع تفریحات هیجان انگیز برای تمام سنین و... اشاره کرد.

ساعات کاری تله کابین توچال: سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 8صبح تا 15 و پنج شنبه و جمعه از ساعت 7 صبح تا 17

هزینه بلیط تله کابین توچال

هزینه برای کودکان زیر 6 سال رایگان است اما هزینه تله کابین برای بزرگسالان بستگی به ایستگاه های مختلفی که پیاده می شوند دارد. این هزینه از 45 تا 120 از ایستگاه 2 تا 7 بصورت رفت و برگشت محاسبه می شود.

آدرس تله کابین توچال: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، شرکت تله کابین توچال

تله کابین های ایران

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود از معروف‌ترین جاهای تفریحی و یکی ازپرطرفدارترین مقاصد گردشگری شمال کشور است که در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری چالوس قرار دارد. تله کابین نمک آبرود در سال 1372 در ارتفاعات نمک آبرود افتتاح شد این تله کابین دارای ۴۲ كابين ۴ نفره است كه با سرعت ۳ متر بر ثانيه مسير ۲۱۰۰ متری را كمتر از 15 دقيقه طی می‌كند. ارتفاع دكل تله كابين بين ۴ الی ۵۰ متر متغیر است.

تله کابین های ایران

تله کابین نمک آبرود همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی مانند: کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، ویلا و هتل، سورتمه، باشگاه اسب سواری، پل معلق، پینت بال، باشگاه تیراندازی، کارتینگ و محلی برای تفریحات ورزشی و... می باشد.

ساعات کاری تله کابین نمک آبرود: همه روزه از ساعت 9.30 صبح الی 19 عصر
هزینه بلیط تله کابین نمک آبرود: هزینه بلیط برای گردشگران ایرانی 50 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 65 هزار تومان می باشد.
آدرس تله کابین نمک آبرود: مازندران، دوازده کیلومتری غرب چالوس، جنوب شرقی نمک آبرود

تله کابین های ایران

تله كابين احرار

يكی از تله كابين های مدرن ايران تله كابين احرار که در بام سبز لاهیجان واقع شده است. این تله کابین اولین تله کابین استان گیلان و یکی از جاذبه های تفریحی در لاهیجان محسوب می ‌شود که در سال 1384 با دو ایستگاه، 5 دکل و 33 کابین به بهره برداری رسید و در هر ساعت می تواند 1000 نفر را جابجا کند. این تله کابین با دو ایستگاه، بنام های  بام سبز در ارتفاع 123متری و تاج خروس در ارتفاع 313 متری می باشد که در بالای شیطان کوه قراردارد. تله کابین احرار لاهیجان دارای ۳۳ کابین ۶ نفره است که در مدت ۲۰ دقیقه مسافت ۱۵۰۰ متری را از بام سبز لاهیجان تا قله سرسبز تاج خروس بصورت رفت و برگشت طی می کند.

تله کابین های ایران

جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و دیدن باغات سرسبزچای و کوه ها و درختان درکنار آبشار شیطان کوه بسیار تماشایی و لذت بخش است. تله کابین احرار دارای امکانات مدرن و پیشرفته ای همچون سیستم کششی هیدرولیک، سیستم تنظیم حرکت و اندازه گیری فاصله بین کابین ها، کنترل تماما خودکار، فیوز چک کننده قرار گرفتن صحیح کابل بر روی دکل ها، سه سیستم اضطراری مجزا از برق و همچنین این تله کابین یک تن ژنراتور دارد که برق به هیچ وجه قطع نمی ‌شود. در مجموعه بام سبز در دو ایستگاه تله کابین امکانات رفاهی و تفریحی چون رستوران، شهربازی و کافی‌شاپ، غرفه های صنایع دستی وخوراکی قراردارد.

ساعات کاری تله کابین احرار لاهیجان: 8 صبح تا 8 شب
هزینه بلیط تله کابین احرار لاهیجان: برای سنین 7 سال به بالا حدود ۵۰ هزار تومان و برای سنین دو تا هفت سال ۲۵ هزار تومان
آدرس تله کابین احرار لاهیجان: لاهیجان، بام سبز

تله کابین های ایران

تله کابین حیران

از دیگر تله کابین های معروف ایران که از دیدنش حیران خواهید شد، تله کابین حیران می باشد که بر روی ارتفاعات حیران در نزدیکی آستارا قرار گرفته است. این تله کابین در توسعه گردشگری در استان گیلان بسیار موثربوده است. تله کابین حیران ۳۳ دستگاه تله کابین ۶ نفره و ۳ تله کابین ویژه و vip دارد، تله کابین حیران از نظر موقعیتی از طرف شرق به دریای خزر و شهر آستار و مناظر تماشایی گردنه حیران و از طرف غرب و جنوب به جنگل های فندقلو و از سمت شمال به شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان منتهی می شود.

تله کابین های ایران

همچنین در این منطقه علاوه بر تله کابین جذاب همچنین امکانات تفریحی و دیدنی جذاب دیگری مانند: پیست کارتینگ، کافی شاپ، چند آلاچیق و چایخانه سنتی و غرفه خوراکی، رستوران و جنگل زیبای فندقلو نیز وجود دارد. آدرس

ساعات بازدید از تله کابین حیران: از ساعت 08:00 تا 19:00 عصر می باشد.
هزینه بیلط تله کابین حیران: 100.000 تومان
آدرس تله کابین حیران: جاده استان اردبیل ، ابتدای جنگل فندقلو ، مطقه توریستی حیران

تله کابین های ایران

تله کابین گنج ‌نامه

یکی دیگر از تله کابین های ایران در همدان واقع شده است، این تله کابین در میان دهکده گنجنامه و در دل رشته‌کوه الوند و طبیعت دل‌انگیز و باصفا، کوه‌ها و صخره‌های مرتفع و آبشار زیبای گنجنامه واقع شه است، طول خط رفت و برگشت تله‌کابین گنجنامه حدود ۳۴۰۰ متر است. این تله‌کابین به‌وسیله مهندسان آلمانی در سال ۱۳۸۷ ساخته شده است. تله کابین گنجنامه 35 کابین دارد و در مدت زمانی بین 7 تا 15 دقیقه، مسافران را جا به جا می کند.

تله کابین های ایران

در کنار این تله کابین امکانات تفریحی دیگری همچون سورتمه ریلی، اسنومبیل، شهربازی، سینما 5 بعدی، تله سیژ، بانجی جامپینگ، رستوران، کافی شاپ و سوئیت های اقامتی نیز وجود دارد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه و با کمترین هزینه بلیط پرواز مشهد نوشهر خود را تهیه نمایید.

ساعات کاری تله کابین گنج ‌نامه: ساعات کاری تله کابین گنجنامه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 09:00 الی 20:00 و در پنج شنبه و جمعه از ساعت 06:00 الی 20:00 می باشد.
هزینه بلیط تله کابین گنج ‌نامه: هزینه بلیط 30 هزار تومان برای هر نفر و کابین های وی آی پی 300 هزار تومان می باشد.
آدرس تله کابین گنج نامه: استان همدان، همدان، ضلع شرقی میدان گنجنامه، دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه

تله کابین عینالی

تله کابین کوه عون بن علی در تبریز یکی جذاب‌ترین‌‌  تله کابین‌هایی است که در سال 1389 افتتاح شده است، تله کابین کوه عون بن علی تبریز 6 دکل دارد، هر کابین ظرفیت 8 نفر را دارد و می‌تواند وزنی معادل 640 کیلوگرم را تحمل کند. این تله کابین شامل 3 فاز می باشد که فاز ابتدایی1480 متر طول دارد وشما را به سمت آرامگاه عون بن علی، فاز دوم تله کابین مسیری هیجان‌انگیز را به سمت سد شهید مدنی و فاز سوم شما را به اوج قله کوه دنا می رساند.

جاذبه های طبیعی در دل کوه تا قله کوه دنا و سد زیبای شهید مدنی چشم‌انداز بی نظیریی و وسیعی را از نمای شهر و دره‌های سرسبز پیش رویتان قرار می دهد. تله کابین تبریز، از به ‌روزترین فناوری‌ها و استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است. تله کابین نیز امکاناتی نظیر پارکینگ، آلاچیق، بوفه، کافی‌شاپ، نمازخانه، مجموعه خدماتی، سالن فرهنگی و سرویس بهداشتی دارد. همچنین این تله کابین به اماکن دیدنی مانند: پارک حیات وحش عینالی، مقبره الشعرا، بازار بزرگ تبریز و پارک ارم نزدیک می باشد.

ساعات بازدید تله کابین عینالی: 09:00 صبح الی 18:00 همه روزه
هزینه بلیط تله کابین عینالی: 40.000 هزار تومان
آدرس تله کابین عینالی: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بزرگراه پاسداران، تفرجگاه عینالی

date_range شنبه 12 شهریور 1401 remove_red_eye 289 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0