{{ctrl.notification}}
معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول 2

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول (2)

 مسجد سلیمانیه استانبول، مزار خرم سلطان و همسرش

مسجد سلیمانیه بزرگ‌ترین مسجد استانبول به شمار می‌آید. این بنا یکی از نمادین‌ترین بناها و آثار تاریخی در شهر است و شکوه و عظمت خاصی دارد. از آنجایی که همچنان به‌عنوان یک مکان مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای بازدید از آن باید شئونات اسلامی را رعایت کنید. البته لباس مناسب در ورودی مسجد در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. فضای داخلی مسجد بسیار هنرمندانه و زیبا است و شگفتی بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزد. تمام قسمت‌های سقف گنبدی مسجد، با هنرهای دیدنی مزین شده است. این مسجد یکی از بهترین نمونه‌های ترکیب هنر معماری و هنرهای تزیینی با اعتقادات مردم به حساب آید. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری تهران استانبول همراه باشید.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه از مسجدهای جامع استانبول است که در سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ ساخته شد. این مسجد را معمار بزرگ و مشهور عثمانی، معمار سنان به‌ دستور پادشاه عثمانی سلطان سلیمان اول طراحی کرد. ارتفاع گنبد مسجد ۵۳ متر و قطر گنبد ۲۷٫۵ متر است. طبق سنت‌های معماری عثمانی این مسجد چهار مناره دارد. وجود مناره یا گل‌دسته نشانه مساجدی است که به دستور پادشاهان ساخته می‌شدند. سبک معماری آن، مانند دیگر کارهای سنان و معماران عثمانی، ترکیبی از سبک معماری بیزانسی و اسلامی است. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما خارجی تهران استانبول آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

 

جاذبه گردشگری استانبول

 موزه­ پرا استانبول

در میان جاهای دیدنی استانبول ، موزه پرا طرفداران زیادی دارد. موزه پرا استانبول یکی از غنی‌ترین و حیرت‌انگیز‌ترین موزه‌های این شهر است که مجموعه زیبا و دیدنی از نقاشی‌های قدیمی را در خودش جای داده است. این موزه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و از آن زمان تا کنون هر روزه مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران و ساکنان ترکیه قرار می‌گیرد. استقبال بی‌نظیر افراد از موزه پرا به خاطر نمایش نقاشی‌های تاریخی متعلق به سه قرن گذشته است. نکته جالب درباره این موزه که به جذابیت آن افزوده، ساختمان آن است که در حقیقت متعلق به هتل بریستول بوده است. پس از بازسازی ساختمان و تجهیز آن برای استفاده با کاربری موزه، ترکیب جالب توجه و زیبایی از المان‌های مدرن و به روز در کنار معماری سنتی و تاریخی بنا به وجود آمد. این ترکیب دیدنی، از جمله ویژگی‌های این موزه به شمار می‌رود که آن را در میان جاهای دیدنی استانبول برجسته کرده است.

جاذبه گردشگری استانبول

در این موزه علاوه‌بر نمایش چشم‌نوازترین نقاشی‌های تاریخی، کارهای دیگری همچون برگزاری نشست‌ها، نمایشگاه‌ها، نشریات، دوره‌های آموزشی و کارگاهی و.‌‌.. نیز صورت می‌گیرد. این برنامه‌ها بیشتر در جهت ارتقای گفتمان میان افراد برگزار می‌شود که به پیشبرد فرهنگ و هنر نیز کمک می‌کند‌. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان هواپیما چارتری تبریز استانبول می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد. موزه پرا دارای نمایشگاه‌های دائمی و موقت است که هر یک از آنها بخشی جداگانه به حساب می‌روند و برای یک هدف معین برپا شده‌اند. از جمله نمایشگاه‌ها و مجموعه‌های دائمی موزه می‌توان به «مجموعه شرق‌شناسی»، «مجموعه عثمان حمدی بی»، «پرتره‌های امپراتور»، «جهان‌های موازی»، «سفیران و نقاشان» و مجموعه «استانبول، شهر رویا» اشاره کرد. در هر یک از این بخش‌ها آثار زیبا و ارزشمندی به نمایش در آمده است که بسیار تماشایی هستند.

موزه­ پرا استانبول

مسجد رستم پاشا استانبول

بیشتر جاهای دیدنی استانبول همان­طور که تا به اینجای متن به آنها اشاره شد، شامل مساجد خاص و زیبایی هستند که چشم‌­انداز شهر استانبول را تشکیل داده و زیبایی‌­های این شهر را چند برابر کرده‌­اند. یکی دیگر از این مساجد که در زیبایی به گوهر پنهان استانبول معروف است، مسجد رستم پاشای استانبول نام دارد. خرید بلیط هواپیما لحظه آخری استانبول را با آس چارتر تجربه کنید. در سال 1561، رستم پاشا معمار سینان معروف را مأمور به بنای مسجدی زیبا در یکی از پرازدحام‌ترین نقاط شهر کرد. به همین دلیل فضای مسجد رستم پاشا در مقایسه با سایر مساجد تاریخی استانبول کوچکتر بوده و به خاطر قرارگیری در نقطه شلوغ شهر، در زیر آن نیز مغازه‌هایی ساخته شده تا از نظر مالی تأمین کننده خرج و مخارج مسجد باشند ارزش اصلی این بنا بخاطر نقش های گل های میخک، مینا، لاله ، رز وزنبق است که جزء نقش های چینی می باشد.

جاذبه گردشگری استانبول

 موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنرهای مدرن استانبول که یکی دیگر از دیدنی های استانبول است، با هدف جمع­‌آوری، طبقه­‌بندی، نگهداری و در معرض نمایش گذاشتن آثار هنری معاصر و مدرن ایجاد شده است. موزه­ تماشایی هنرهای مدرن استانبول علاوه بر داشتن گالری­‌های موقت و دائمی نمایشگاهی، دارای فضایی اختصاصی برای برگزاری برنامه­‌های اجتماعی و آموزشی، گالری عکاسی، سینما، رستوران و کتابخانه­‌ای بزرگ است. موزه هنر مدرن استانبول روز به روز در حال تغییر بوده و مجموعه­‌ای گسترده‌­تر و زیباتر از آثار هنری مدرن ترکی را در معرض نمایش قرار می­‌دهد. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری مشهد استانبول را از آس چارتر تهیه کنید، قیمت بلیط هواپیما خارجی چارتر شیراز استانبول خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

جاذبه گردشگری استانبول

قلعه­ یدیکوله استانبول، قلعه هفت برج

قلعه­ی یدیکوله یا قلعه­ هفت برج، بارها تخریب و مورد بازسازی قرار گرفته است. طول دیوارهای این قلعه به­‌طور کلی برابر 22 کیلومتر و شهرت آن به قلعه­ی هفت برج نیز به دلیل قرارگیری هفت عدد برج بر فراز دیوارهای آن است. از این هفت برج، چهار برج توسط بیزانسی­ها بنا شده و ساخت سه برج دیگر با دستور محمد فاتح در زمان سلطنت او صورت گرفته است. آس چارتر ارائه کننده بلیط چارتری و بلیط ارزان هواپیما انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد. قلعه یدیکوله شامل هفت برج از قبیل اسلحه خانه، برج سلطان احمد سوم، برج خزانه، برج پرچم، برج سیاه چاله، برج بالایی و برج عثمان جوان می‌شود که به دنبال هریک از این نام گذاری­ها داستانی وجود داشته و یا از حادثه تاریخی یا کاربرد مقطعی از قلعه در دوران خاصی نشات گرفته است. در سال­های اخیر حیاط داخلی قلعه یدیکوله که در آن مسجد و آبنمایی نیز ساخته شده است. در فصول گرم سال محل اجرای کنسرت­ها، تئاترهای فضای باز، فیستیوال ها و جشنواره­های فرهنگی مختلفی بوده و در کنار کاربری کنونی قلعه به عنوان موزه توانسته است گردشگران و علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کند و در این امر با سایر جاهای دیدنی استانبول با وجود فاصله داشتن از فضای شهر به طور جدی به رقابت بپردازد. 

قلعه­ یدیکوله استانبول

بازار ادویه استانبول، بازار مصری ها

خوش عطر و بو­ترین مکان در میان تمام جاهای دیدنی استانبول بازار ادویه استانبول است که به بازار مصری­ها هم معروف است و هوش از سر هر گردشگری می برد. این بازار شهرت جهانی دارد و بهانه خیلی از توریست ها برای رفتن به ترکیه در کنار دیدار از سایر جاذبه‌های گردشگری استانبول، بازدید و خرید از بازار ادویه است. بهترین و باکیفیت­‌ترین ادویه‌­های جهان بدون شک متعلق به بازار ادویه استانبول است و حرفه‌­ای‌­ترین و بهترین آشپزهای جهان برای خرید ادویه از این بازار به شهر استانبول ترکیه مسافرت می‌کنند. در این بازار علاوه بر ادویه محصولات دیگری نیز عرضه می­‌شوند که داروهای گیاهی از جمله مهم­ترین آنها هستند. انواع مواد غذایی مانند میوه­‌های خشک، آجیل و خشکبار، عسل، انواع چایی و دمنوش­ها، زیتون، روغن­ها، عودها و سایر خوراکی­های عرضه شده در این بازار نیز بسیار خوشمزه و در عالی‌ترین کیفیت خود قرار دارند. 

جاذبه گردشگری استانبول

16. روملی حصار

در تنگه‌ بسفر و ساحل روملی یکی از زیباترین و مشهورترین قلعه‌های کشور ترکیه واقع شده است. قلعه‌ روملی حصار توسط سلطان محمد فاتح ساخته شد. دیوار این قلعه‌ مستطیلی شکل حدود ۸۲ متر ارتفاع دارد. کنترل تنگه‌ بسفر برای جلوگیری از هرگونه حمله‌ احتمالی از جانب دریای سیاه دلیل اصلی ساخت قلعه‌ روملی بوده است. این قلعه دارای سه برج اصلی، سه در ورودی اصلی، ۱۳ برج مراقبت کوچک، مسجد، مخزن صلاح، اتاق استقبال، زندان و... است. خرید بلیط چارتر و خرید بلیط هواپیما چارتری را با آس چارتر تجربه کنید.

جاذبه گردشگری استانبول

آرامش در جزایر پرنس

اگر به‌دنبال آرامش و استراحت بیش‌تری هستید، به یکی از جزیره‌های پرنس بروید. پرنس شامل ۹ جزیره‌ی کوچک و بزرگ است و نزدیک به یک ساعت از آن تا استانبول زمان نیاز است. از این ۹ جزیره فقط دیدن ۴ جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا امکان‌پذیر است. بویوک آدا در میان تمام این جزیره‌ها بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین‌شان است. خودتان را در این جزیره که در آن رفت‌وآمد هرگونه وسیله‌ی نقلیه موتوری ممنوع است، رها کنید و از طبیعت کمیاب و ساختمان‌ها و ویلاهای بسیار چشمگیرش که به سبک اروپایی ساخته شده‌اند، از این فضای پر از آرامش در میان جاذبه های دیدنی استانبول لذت ببرید. 

جزایر پرنس ترکیه

تنگه بسفر ؛ پیوند اوراسیا و از بهترین مکان های دیدنی استانبول

تنگه بسفر مرز بین آسیا و اروپا در ترکیه محسوب می‌شود و باریکه آبی است که دریای سیاه را به دریای مرمره پیوند می‌دهد. این تنگه چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از مناطق ساحلی استانبول دارد و افق شهری استانبول از این تنگه بسیار دیدنی و مشهور است. این تنگه نه‌تنها محل عبور کشتی‌های تجاری بین‌المللی است، بلکه برای گردشگران نیز جذابیت زیادی دارد. در تنگه بسفر می‌توانید تجربه کاملا متفاوتی از گشت‌و‌گذار در استانبول داشته باشید. خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط ارزان چارتری استانبول و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما را با آس چارتر تجربه کنید.

جاذبه گردشگری استانبول

 مسجد فاتح استانبول ؛ معماری خاص ترکی

مسجد فاتح استانبول پا جای چای کلیسایی قدیمی گذاشت و سربرآورد. این اثر را نیز معمار سینان ساخت و معماری خاص ترکی را دنبال می‌کند. این مسجد مجموعه‌ای عظیم است که با کمک ادیان مختلف گسترش یافته. از بخش‌های مختلف مسجد فاتح می‌توان به مکتب، بیمارستان‌ها و شفاخانه و آسایشگاه، کاروان سرا، حمام، فروشگاه، آشپزخانه‌های عمومی اشاره کرد.

جاذبه گردشگری استانبول

برج دختر؛ قدمتی به اندازه امپراتوری روم باستان

از دیگر جاهای دیدنی استانبول می‌توان به برج زیبا و تاریخی دختر اشاره کرد. برج دختر یکی از زیباترین آثار تاریخی استانبول است که به عنوان نماد ترکیه نیز از آن یاد می‌شود. این برج قدیمی و زیبا در تنگه بسفر قرار دارد و برای دیدن آن باید سوار بر قایق به آنجا بروید. منطقه‌ای که برج دختر در آن قرار گرفته، در واقع جزیره‌ای مشهور با پیشینه تاریخی طولانی است که در زمان امپراتوری روم باستان به عنوان گمرک، محل کنترل بازرگانی و فانوس دریایی استفاده می‌شد. برج دختر ساختمان کوچکی دارد که بر روی یک جزیره قرار گرفته است. بدنه این برج از بتن ساخته شده و در بالای ساختمان آن، یک گنبد سنگی به چشم می‌خورد. برج دختر  ۲۳ متر ارتفاع دارد و قدمت این بنا به حدود هزار سال پیش و دوران حکومت بیزانس‌ها باز می‌گردد. برج دیدنی دختر، در طول دوره‌های مختلف تا به امروز، به عناوین مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به کاربرد گمرک و دریافت عوارض، برج دفاعی، بیمارستان موقت و ایستگاه رادیویی اشاره کرد.

جاذبه گردشگری استانبول

در برج دختر مکان‌های جذاب و خاطره‌انگیزی برای صرف وعده صبحانه، ناهار و شام وجود دارد. اگر دوست دارید یک وعده غذایی را در این برج زیبا در دل جزیره تاریخی در تنگه بسفر نوش جان کنید، می‌توانید رستوران برج دختر را انتخاب کنید. تجربه صرف غذا و یا صبحانه با چشم‌انداز دریا، بسیار خاطره‌انگیز است. فراموش نکنید که اگر می‌خواهید رستوران‌های برج دختر را برای خوردن یک وعده غذا انتخاب کنید، حتما پیش از رفتن، میز رزرو کنید. درباره نام این برج، قصه‌ها و افسانه‌های زیادی مطرح شده است که در نوع خود جذاب و شنیدنی‌اند و این برج تاریخی را در لیست پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول قرار می‌دهند‌. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده پرواز چارتری استانبول می باشد که با خرید بلیط ارزان چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

 

date_range شنبه 05 تیر 1400 remove_red_eye 1599 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0