{{ctrl.notification}}
معرفی 13 مکان دیدنی بوشهر

معرفی 13 مکان دیدنی بوشهر

شهر بوشهر یکی از شهرهای زیبای استان بوشهر می باشد که بازدید از این شهر زیبا و تاریخی قطعا خالی از لطف نیست در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با مکان های دیدنی بوشهر اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط هواپیما چارتر بوشهر خود را از این سایت دریافت کنید در ادامه با ما همراه باشید.

گورستان شغاب

آب انبار قوام

این اب انبار دارای معماری زیبایی می باشد که قدمت ان مربوط به دوران قاجاریه است و در قسمت مرکزی شهرستان بوشهر در کنار خیابان خلیج فارس واقع شده است و بیش از 150 سال عمر دارد و از وسایل محلی تهیه شده است پوشش داخلی اب انبار ساروج می باشد که مقاومتش بسیار بالا است. اکنون این مکان که در زمان های گذشته تاریخی بوده تغییر کاربری به رستوران سنتی  داده است و از بهترین رستوران های شهرستان بوشهر به حساب می اید و مکان مناسبی برای گردش و تفریح همراه با خانواده یا دوستانتان است.

آب انبار قوام

گنبد نمکی جاشک

این گنبد نمکی یک مکان طبیعی در سمت روستای گنخک یعنی 144 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر قرار دارد و از بزرگ ترین گنبد های نمکی در ایران و خاورمیانه است که چیزی حدود 3666 هکتار وسعت دارد و این گنبد شامل ابشارهای نمکی، چشمه های نمکی، دره گل کلم می باشد که همه این ها در کنار هم یک جاذبه فوق العاده را تشکیل داده اند این کوه نمک چشم انداز های زمین شناسی و طبیعتی بکر دارد که علاقه مندان به تحقیق برای زمین شناسی می توانند به انجا بروند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.

گورستان شغاب

مسجد شیخ سعدون

این مسجد نام های دیگری چون مسجد شاه و مسجد کوفی دارد که در بلوار خلیج فارس قرار دارد، این مسجد تاریخی و مذهبی بسیار محبوب است و مربوط به دوران حکومت قاجار می باشد و قدمت ان به دو قرن قبل باز می گردد و طبق شواهد و اسناد به دستور یک شخصی به نام سعد ال مذکور بنا شده است و امروزه مردم ایران که در شهر بوشهر زندگی می کنند.

گورستان شغاب

مراسم تعزیه خود را در این مسجد برپا می کنند و نداشتن گنبد و مناره یکی از نکته های جالب در مورد این مسجد است و معماری ان به سبک بیت میلانی می باشد که یک نوع سبک در بوشهر و سایر شهرها در خلیج فارس  است، معمولا در این سبک بام خانه ها مسطح است و دیوارهای کوتاه مشبکی در حاشیه ان قابل مشاهده است و بنای ان با سنگ های مرجانی و ملات گچ درست شده است، شما می توانید بلیط ارزان چارتری خود را از سایت اس چارتر دریافت کنید و به این مسجد سفر کنید.

گورستان شغاب

مدرسه سعادت بوشهر

این مدرسه زیبا جزو 5 مدرسه دوران حکومت قاجار در ایران بوده است که هم زمان با فرهنگستان علوم تهران که جزو مهم ترین دوره های اموزشی در جنوب کشور می باشد، جالب است بدانید افراد خیلی بزرگ و سرشناسی در این مدرسه تحصیل کرده اند سال روز تاسیس این مدرسه در تاریخ 11 بهمن بوده است که در تقویم ایران (روز بوشهر ) در نظر گرفته است و زمان خیلی زیادی می گذرد که این روز را جشن می گیرند همچنین این مدرسه در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است.

مدرسه سعادت بوشهر

عمارت امیریه بوشهر

عمارت امیریه نخست به عنوان ساختمان شهرداری یا بلدیه در دوران حکومت رضاشاه بنا شده که امروزه به موزه مردم شناسی بوشهر تبدیل شده است و در سال 1317 توسط احمدخان دریابیگی، فرماندار بنادر خلیج فارس احداث شده است.

گورستان شغاب

خلیج نایبند

این خلیج قسمتی از اب های خلیج فارس است که بین نخل تقی، عسلویه، بیدخون، و هاله واقع شده است این خلیج زیبا شامل دو بخش سواحل ماسه ای و صخره ای است که ارتفاع هر کدام از صخره ها 1 تا 10 متر است، خلیج نایبند یک ساحل بکر و فوق العاده زیبا است که دیدن ان حتما توصیه می شود اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا در کمتر از سه دقیقه بتوانید خرید بلیط هواپیما تهران بوشهر خود را انجام دهید.

خلیج نایبند بوشهر

چشمه آب گرم قوچارک

این چشمه در مسیر جاده بوشهر به سمت بندرعباس و 5 کیلومتری جنوب شرقی اهرم واقع شده است، چشمه قوچارک از شکاف سنگ های اهک مارنی از زمین خارج شده و در ردیف اب های سولفات، کلسیم، همراه با منزیم زیاد و کلرور سدیم و لرم می بشد.

عمارت گلشن بوشهر

این عمارت در یک محله قدیمی به نام بهبهان بوشهر بنا شده که قدمت ان به 170 سال قبل باز می گردد و این عمارت در منتهی الیه شمال شهر بوشهر، پشت اداره بندر در یک خیابان ساحلی قرار دارد از ویزگی های خوب این عمارت این است که تنها 10 دقیقه با دریا فاصله دارد و همین باعث شده تا باد و شمال دریا به سمت این عمارت برود و فضای خوبی را بسازد همچنین در و پنجره های این عمارت از جنس چوب ساج و دریایی و سقفی از چوب صندل می باشند.

عمارت گلشن بوشهر

کاخ های سه گانه هخامنشی

مکان کاخ های سه گانه یک مکان تفریحی به شمار می رود که کاخ چرخاب در 56 کیلومتری بند بوشهر، کاخ سنگ سیاه در شهر برازجان و کاخ بردک سیاه در 12 کیلومتری برازجان واقع شده است و هر سه این کاخ ها اثار به جا مانده از دوران امپراطوری هخامنشیان می باشند.

گورستان شغاب

موزه دریانوردی خلیج فارس

این موزه در یک محله به نام محله سبزاباد بندر بوشهر واقع شده و اکنون محل این موزه شامل یک ساختمان کنسولگری و عمارت کلاه فرنگی است که در تاریخ 1858 میلادی بنا شده و مدتی بعد به مکان دائمی سرکنسول گری انگلستان در بوشهر تغییر کاربری می دهد و این مکان تا اخر جنگ جهانی دوم در اختیار دولت انگلیس بوده که بعد ها به سر کنسول گری انگلیس به بحرین و به ایران تحویل داده شده است، اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط چارتری مشهد بوشهر در مشهد است.

گورستان شغاب

بازار سنتی بوشهر

این بازار در دوران حکومت قاجار بنا شده و اثار معماری ان را می توانید در راسته ها و مغازه ها ببینید و وجود نورگیر ها و تهویه ها سقف به گونه ای است که باران نمی تواند وارد صحن بازار بشود و همچنین در روزهای که گرم است و خورشید گرمای زیادی دارد نور نمی تابد این بازار دو راسته اصلی شامل (معین التجار ) و (رییس التجار ) دارد که اگر از سمت خیابان لیان وارد بشوید می توانید صنف های قنادی، مسگری، لحیم کاری، طلا و ساعت، بزازی، عطاری، ماهی فروشی، رطب فروشی را مشاهده نمایید و از ان خرید کنید.

بازار سنتی بوشهر

گورستان شغاب

این گورستان در جنوب شهر بوشهر قرار دارد که توسط سازمان اداره میراث فرهنگی کشف شده و در این قبرستان اموات در داخل خمره های بزرگ و کوچک نخودی رنگ مدفون شده اند طبق گفته ها لازم است بدانید براساس دین زرتشت جسد ها را در داخل صخره های سنگی، خمره، تابوت هایی از جنس سنگ و سفال قرار می دادند تا طبق عقاید انها خاک الوده نشود.

گورستان شغاب

قبر ژنرال

این قبر مربوط به یکی از جنرال های وحشی انگلیس می باشد که توسط مردمان بوشهر از بین رفته است و در خیابان سنگی، کوچه شبنم سوم واقع شده است.

قبر ژنرال بوشهر

date_range سه شنبه 18 آبان 1400 remove_red_eye 540 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0