{{ctrl.notification}}
معرفی شهر کاشان

معرفی شهر کاشان

کاشان شهرگل های خوش عطر وخانه های تاریخی است، شهرجاذبه های تاریخی و باستانی، شهردیدنی های طیبعی و بکر وزیبا، شهر آیین های سنتی و کهن. کاشان را ازخانه های قدیمی باید شناخت و باتنوع و تعدد جاذبه هایش لذت بردو با تاریخش همراه شد. کاشان شهری باقدمت 7500ساله یکی ازپرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران واز کهن ترین سکونتگاه های اجتماعی انسان می باشد. این شهرزیبا و دوست داشتنی به پیشرفت صنعت گردشگری کشورکمک شایانی کرده است. دراین مطلب با آس چارتر همراه ما باشید تا به 30جای دیدنی کاشان سری بزنیم.

جاذبه های کاشان

کاشان هزاران سال است که محل زندگی انسانها و اقوام گوناگون بوده و تمدنی کهن را درخود جای داده است. شهرستان کاشان جمعیتی نزدیک 320هزارنفر و با وسعتی حدود9647 کیلومترمربع دارای چهاربخش مرکزی، قمصر، نیاسروبرزک وجوشقان و کامومی باشد. شهرستان کاشان از لحاظ آب و هوایی متنوع است ومی توانید درتمام فصول به این مکان سفرکنید. تعداد جاذبه های کاشان بسیار زیاد است اما نکته حائزاهمیت این است که این جاذبه ها بسیار به هم نزدیک هستند و با یه سفرسه روزه می توانید ازجاذبه های کاشان دیدن کنید. شما می توانید بلیط هواپیما کاشان خود را از آس چارتر تهیه کنید.

جاذبه های کاشان

تپه سیلک

یک تپه باستانی درفین کاشان قراردارد که به سیلک شهرت دارد که باقیمانده زیگورات باستانی ایران می باشد. سیلک درواقع نام اولین تمدن درایران مرکزی بوده و قدمت این تپه حدود هشت هزارسال است. برای بازدید ازاین مکان دیدنی کافی است دراولین فرصت به دست آمده بلیط پرواز ارزان مشهد اصفهان خودرا تهیه کنید.

تپه سیلک کاشان

خانه طباطبایی ها کاشان

مالک این خانه فردی بنام سید جعفر طباطبایی بوده است. وی یکی ازتاجرین فرش کاشان بوده و این خانه را درمساحت 4700مترمربع بنا شده این خانه در زمان حکومت ناصرالدین شاه بنا شده وساختش 18سال طول کشیده است. این خانه 40اتاق و4 حیاط داردو همچنین سه بادگیرو دورشته قنات به همراه چهار زیرزمین. اتاق شاه نشین خانه درحقیقت زیباترین قسمت خانه است که پنجره مشبک ورنگی دارد و گچبری ها و آِینه کاری هایش چشم هربیننده را خیره می کند. می گویند این خانه را عشق بنا کرده است. چرا که این خانه برای عروس و دامادی بنا شد که درحقیقت آغاز زندگی شان دراین خانه بوده است. خانه طباطبایی ها یکی ازبی نظیرترین شاهکارهای معماری درکاشان است. و شاید این منحصربه فردی اثرعشق است.

آدرس: خیابان علوی کاشان، محله سلطان امیراحمد

جاذبه های کاشان

خانه بروجردی ها

خانه بروجردی ها قدمتی برابر با تاریخ قاجاریه دارد. این خانه جزء خانه های قدیمی ومشهورکاشان است که زیبایی منحصربه فردی دارد. شغل صاحب خانه داد وستد کالاازشهربروجرد بوده وازهمین رو این خانه به خانه بروجردی ها شهرت یافته است. معماری این خانه به این صورت است که دو حیاط درونی وبیرونی دارد ودارای یک هشتی وراهرو است وآشپزخانه وحیاط های تابستان نشین وزمستان نشین آن بسیار زیباهستند و زیرزمین حیاط سرپوشیده اش جلب توجه می کند. بادگیرهای پشت بام وظیفه رساندن هوای خنک رادرتابستان به زیرزمین به عهده دارند.روی دیوارها نقوشی بارنگ و روغن و آبرنگ حک شده که برزیبایی بنا افزوده است.

آدرس: خیابان علوی کاشان، محله سلطان امیراحمد

خانه بروجردی ها کاشان

قمصرکاشان

درفصل گلاب‌گیری به کاشان سفرکنید وآیین گلاب‌گیری قمصرکاشان را به نظاره بنشینید. مزرعه‌های صورتی گل محمدی منظره‌ای شگفت‌انگیز را دراین قسمت از زمین پدید می‌آورند وهوای شهررا سرشار ازعطر سرمست کننده خود می‌کنند. دراین ایام گردشگران زیادی از سرتاسر جهان را می‌توانید در قمصرکاشان ببینید که آمده‌اند تا درمراسم شاد وهیجان‌انگیزگلاب‌ گیری شرکت کنند.

جاذبه های کاشان

بازارسنتی کاشان

این بازار یکی ازمکان های دیدنی کاشان است که طرفداران زیادی دارد. این بازاربسیاری ازبناهای تاریخی را درخود جای داده است. این بازارازابتدای خیابان بابا افضل کاشان و تا نزدیکی دروازه دولت ادامه دارد. بناهایی چون: کاروانسرای میرپنج، مسجدمیدان میرعماد، تیمچه صباغ، تیمجه معروف امین الدوله، حسینیه سوراخ ریسمان و بسیاری بناهای دیگردردرون بازارسنتی کاشان قرارگرفته اند بازاردربین اصناف به گونه ای منظم تقسیم بندی شده است. بخشی مخصوص مسگری و کفشدوزی و رنگرزی است، بخشی مختص زرگری، بزازی وخیاطی می باشد. بهترین سوغات این بازارعرقیات و شیرین های این بازار سنتی است که مسافران را جذب خود می کند.

آدرس: اواسط خیابان باباافضل تا نزدیکی دروازه دولت

بازارسنتی کاشان

حمام تاریخی سلطان امیراحمد کاشان

این حمام مربوط به عصرسلجوقیان است. علت نام گذاری حمام، همجوار بودن آن با امامزاده سلطان امیراحمداست. گچ‌بری‌های حمام دارای ۱۷ لایه مرمتی است. بام گنبدی شکل حمام به خاطرزیبایی خیره کننده‌ اش جزء یکی از زیباترین بام‌های گنبد گونه کشورمان است. روی گنبد شیشه عدسی محدب قرار دارد که هم نور حمام را تأمین می‌کنند و هم از دید به داخل حمام ممانعت می‌ورزند.

آدرس: خیابان علوی کاشان، محله سلطان امیراحمد

آس چارتربهترین مرجع ارائه کننده بلیط چارتر هواپیما تهران اصفهان درمشهد است.

جاذبه های کاشان

خانه عباسیان کاشان

بسیاری ازگردشگران این خانه را زیباترین خانه قدیمی درکاشان می دانند ودرواقع خیابان علوی کاشان زیبایی خودرا از این خانه قرض گرفته است. این خانه دارای پنج حیاط است. خانه از سطح کوچه پایین‌تر بنا شده تا اهالی آن به سهولت به آب قنات دسترسی داشته باشند ودرعین حال با توجه به مصالح به کار برده شده دربنا که جنس عایق دارند، خانه از سرما و گرما حفظ شود. حدود یک قرن پیش خانه عباسیان که یک خانه موروثی شده بود، توسط ورثه به آقای عباسیان، تاجر فرش، فروخته می‌شود. ازهمان زمان اسم او روی خانه می‌ماند. این خانه زیبا طلایه ‌دار هنر معماری در بین خانه‌های کاشان می‌باشد و با گچ‌ بری‌های فریبنده و زیبایش پای خود را برسکوی معماری سنتی محکم کرده است.

آدرس:خیابان علوی کاشان،محله سلطان امیراحمد

خانه عباسیان کاشان

آرامگاه سهراب سپهری درکاشان

سهراب سپهری شاعر، نقاش و نویسنده معاصر کشورمان درکاشان زاده شد. وی در سن ۵۲ سالگی دارفانی راوداع گفت و درروستای مشهد اردهال کاشان، در صحن امامزاده سلطان علی‌بن‌محمدباقر به خاک سپرده شد. محل دفن او درابتدا مزین به کاشی فیروزه‌ای بوده است اما سنگ مزارش بعد از چندین‌بار تعویض هم اکنون به رنگ مشکی است.

جاذبه های کاشان

مسجدآقا بزرگ درکاشان

این مسجد ومدرسه در دوره قاجار بنا شده است. ساخت بنا حدودهشت سال به طول انجامید. گنبد مسجد آقا بزرگ از بزرگ‌ ترین گنبدهای آجری ایران است. سبک مسجد شباهت زیادی به مدارس چهارباغ و صدراصفهان دارد. ساخت این بنا دردوره پادشاهی محمد شاه قاجارآغاز شده ودرنخستین سال‌های سلطنت ناصرالدین شاه قاجاربه پایان رسیده است. مسجدآقا بزرگ درخیابان فاضل نراقی شهرکاشان قراردارد ودربافت کهن شهرواقع شده است.

آدرس: خیابان فاضل نراقی کاشان

مسجد آقا بزرگ کاشان

خانه عامری ها کاشان

این خانه بلندترین بادگیر رادربین خانه های شهرکاشان داردو این یکی ازدلایل شهرتش است. خانه عامری ها دارای 85 اتاق است. این بنای زیبا دارای معماری چشم نواز، مقرنس کاری و منبت کاری و گچکاری بی نظیری است، عمراین خانه با سلطنت قاجاریه برابری می کند. تناول غذا درتالارآیینه سرا یکی ازلذت هایی است که نباید به راحتی ازآن گذشت. خانه عامری‌ها امروزه یکی ازهتل‌های سنتی و پرخواهان شهر کاشان است. فردی به نام سهام السلطنه عامری خانه را برای سکونت قوم و فامیل بنا نهاد.

آدرس: خیابان علوی کاشان، قسمت شمالی محله سلطان میراحمد، جنب حمام سلطان میراحمد

جاذبه های کاشان

غارنیاسر کاشان

این غارعجیب و شگفت‌انگیز حدود 2000سال قدمت دارد و به روستای نیاسربسیارنزدیک است. آن‌چه باعث شده تاغارنیاسرمورد توجه قراربگیرد، دست ‌کند بودن غار توسط انسان است. غاری با تونل‌های سنگی پر پیچ و تاب که مشخص است کابری خاصی داشته است. باستان‌شناسان بر اساس شواهد گوناگون معتقدند که این غارزیبا مخصوص مراسم وآیین مذهبی بوده است. آن‌ها می‌گویند: با توجه به اینکه درآیین مهرومیترا آب اهمیت بسیار زیادی داشته، با توجه به نزدیکی غار نیاسر به آبشارنیاسر، به احتمال قریب به یقین این غاربه پیروان آیین مهرومیترا تعلق داشته است.

آس چارتراین امکان را به شما می دهد تا کمترازسه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما را رزرو نمائید.

غار نیاسر کاشان

آتشکده خرم

آتشکده‌ خرم‌دشت مربوط به دوره ساسانیان است ودرمجاورت روستای خرم‌دشت واقع شده است. این آتشکده با جنوب شرق کاشان حدود 20 کیلومترفاصله دارد. مصالح به کار گرفته شده در ساخت بنا سنگ و گچ می‌باشد و در میان یک دهلیز قرارگرفته است. آتشکده خرم‌ دشت از لحاظ معماری اشتراکات زیادی با بنای چهارطاقی در نیاسر دارد.

جاذبه های کاشان

شهرزیرزمینی نوش آباد

شهرزیرزمینی نوش‌آباد که به شهراویی هم معروف است قدمتی مربوط به دوران پیش از اسلام دارد. این مجموعه هم اکنون در زیرشهرکنونی نوش‌آباد قرارگرفته است و دارای سه طبقه می‌باشد. طبقات شهر اویی متشکل از راهروها، اطاق‌ها، کانال‌های گوناگون و قسمت‌های دیگراست. طبقات به وسیله چاه‌هایی عمودی به هم وصل شده‌اند. شهراویی توسط دست بشرساخته شده و در دوران مختلف کاربری نظامی و دفاعی داشته است. وسعت شهرحدود چهارکیلومتراست و از 4تا 12متردرنقاط مختلف، عمق دارد. شهراویی درحقیقت تونلی بسیارطویل است که به عنوان بزرگ ‌ترین شهر زیرزمینی جهان شناخته شده که ازهمان ابتدا با اهداف مختلف درزیرزمین احداث گردیده است.

جاذبه های کاشان

حمام فین کاشان

حمام فین کاشان درواقع شهرت خود راعلاوه ‌برتاریخی بودن بنا ازداستان قتل میرزا تقی خان امیرکبیر قرض گرفته است. وی صدراعظم ناصرالدین شاه و یکی از سیّاسیان بزرگ در تاریخ ایران بوده است. حمام فین از دوحمام بزرگ و کوچک تشکیل شده است. حمام کوچک دارای معماری خاصی نبوده و تنها به دلیل قتل میرزا تقی خان امیرکبیردراین حمام معروف شده است. درگذشته ازحمام کوچک برای خدمتکاران استفاده می‌شده است و به همین دلیل این حمام معماری قابل توجهی ندارد. ولی حمام بزرگ که دارای معماری خاصی است، برای استفاده بزرگان درباری بوده است. بعد از دوران صفوی بناهایی چون اتاق شاه‌نشین، خلوت کریمخانی، موزه ملی و حمام سلطنتی نیز به باغ فین اضافه شده است. باغ فین کاشان درسال 2011در لیست آثار یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

جاذبه های کاشان

روستای ابیانه

روستای تاریخی ابیانه ازمرتفع‌ترین نقاط مسکونی درایران است. این روستا طبیعتی روح‌ نواز و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. وقتی وارد ابیانه می‌شوید دیدن معماری منحصر به ‌فرد منازل و بناها، تنفس درهوای پاک و معتدل روستا و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری‌اش حواس شما را از تمام ذهن مشغولی‌ها پرت می‌کند. این روستای زیبا وتاریخی روی دامنه شیب‌دارکنار رودخانه بنا شده و خانه‌های آن پنجره‌هایی از جنس چوب دارند و اهالی نمای بیرونی خانه‌ها را با خاک سرخ تزیین کرده‌اند. مجموع تمام این دیدنی‌ها سبب شده تا روستای ابیانه به یکی از توریست ‌پذیرترین نقاط ایران تبدیل شود.

روستای ابیانه اصفهان

date_range جمعه 12 آذر 1400 remove_red_eye 629 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0