{{ctrl.notification}}
معرفی جاذبه های گردشگری یونان

جاذبه های گردشگری یونان

یونان کشوری بی نظیر و شگفت انگیز که "مهد فرهنگ غرب" است، یونان همچنان پر از شهرهای نمادین با معماری خیره کننده و جزایر منحصر به فرد می باشد، یونان جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیادی دارد،  در این مقاله آس چارتر شما را با دیدنی های یونان آشنا می سازد، امیدواریم سفری فراموش نشدنی به یونان داشته باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی در شهر مشهد می باشد.

آتن بهترین مقصد گردشگری یونان

آتن پایتخت یونان یکی از جالب ترین مناظر یونان و جهان است که تاریخ آن به عصر نوسنگی باز می گردد، در طول سال ها، فاتحان زیادی آتن را اشغال کردند و ساختمان های منحصر به فرد و باشکوهی ساختند، در سال 1834، آتن پایتخت دولت یونان شد و تبدیل به یک کلان شهر با جذابیت منحصر به فرد گشت. پس از بازی های المپیک 2004، این شهر باستانی جنبه دیگری از جذابیت خود را به جهانیان نشان داد. آتن باستان امروزه دارای متروهای مدرن بسیاری، خیابان های منحصر به فرد، پارک های مجهز و بزرگراه های زیبا، کوچه‌های سنگفرش با رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و لاکچری می باشد.

آتن شهری با معماری مدرن خیره کننده و همچنین جاذبه های تاریخی چشمگیر است، از جاذبه گردشگری باستانی نمادین و مهم آتن می توان به ستون های آکروپلیس تا معبد زئوس و دیگر مکان های زیادی در آتن وجود دارد که ارزش دیدن دارند و از پربازدیدترین مکان شهر نیز به شمار می ‌آید، همچنین  موزه آکروپولیس، آگورای باستانی، موزه ملی باستان ‌شناسی و مجموعه آثار باستانی یونانی از دوران نوسنگی و کلاسیک، ورزشگاه پاناتینایکو، باغ ملی، میدان سینتاگما، محله موناستیراکی، کوه لیکابتوس می باشد.

چانیا شهر با معماری غیرمعمولی

از دیگر شهرهای دیدنی و گردشگری در یونان شهر چانیا می باشد، چانیا، شهری باستانی با معماری غیرمعمول و جذاب می باشد،  جاذبه اصلی چانیا بندر قدیمی ونیزی است، معماری غیرمعمول این شهر باعث شده که این شهر را به محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها و سریال های هالیوود تبدیل کند، چانیا به خاطر غذاهای محلی لذیذش معروف است که مهم ترین آن پنیر است، خیابان های سنگفرش شده و فانوس دریایی با مناظر پانوراما، چانیا دارای مناطق دیدنی همچون: کشتی های رنگارنگ و ساختمان های باستانی بندر قدیمی ونیزی، باغ گیاه شناسی، آثار باستانی موزه باستان شناسی، برج دیدنی محبوب فانوس دریایی، معماری یونانی آپترا، ایگواناها سواحل، ماسه های طلایی و سواحل شنی، دره اسرارآمیز و قلعه ونیزی و ... می باشد. از مناطق معروف و گردشگری این شهر نیز می توان به مناطق توپونا، سانتریوانی، اسپلانزیا، کاستلی و محله یهودیان اشاره کرد، که فرهنگ و تاریخ یونان را به نمایش می ‌گذارند.

سانتورینی شهری جادویی در یونان

از دیگر شهرهای توریستی در یونان؛ شهر سانتورینی، که آن را سرزمین جادویی لقب داده اند، سانتورینی یکی از جزایر سیکلادس در دریای اژه، این شهر پر از خانه های رنگارنگ می باشد که آن را بسیار دیدنی کرده، این سرزمین با ساختمان ‌های سفید، خانه ‌های کوچک رنگارنگ و جاده‌های پرپیچ‌ وخم، همراه با گنبدهای یاقوتی و آسمان آبی، خانه ها و هتل هایی که بر روی صخره ها ساخته شده اند که سانتورینی را به یکی از محبوب ترین مکان های یونان تبدیل کرده است.

 از جاذبه های دیدنی در این شهر می توان به  صخره اسکاروس، غروب آفتاب خلیج خلیج آمودی، نمایشگاه و موزه پیش از تاریخ ترا، نقاشی‌ های دیواری موزه مردمی فولکلور لیگنوس، تجربه پارو زدن رودخانه سانتورینی، آتشفشان سانتورینی و ویرانه‌های باستانی ترا اشاره کرد. این شهر دارای فرهنگ بالایی و گزینه مناسبی برای اقامت می باشد، خوشمزه ترین غذاهای یونانی را می توانید در بهترین و محبوب ترین رستوران های این شهر امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. انواع غذاهای مرغ و گوشت، غذاهای دریایی و خوشمزه ترین آن کیک پنیر اشاره کرد.

شهر کورفو

کورفو جزیره‌ای در سواحل شمال غربی یونان که یکی از میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می شود شهر کورفو می باشد، کورفو در طول تاریخ باستانی خود توسط ونیزی ها، فرانسوی ها و بریتانیایی ها اشغال شده است، حضور اشغالگران به ما اجازه می دهد تا در کورفو ترکیبی بسیار جذاب از سبک های معماری را ببینیم، تنوعی که کورفو را منحصر به فرد می کند، دیدنی هایی نظیر دهکده های ایتالیایی، کاخ های بزرگ و سواحل عاشقانه که بسیار دیدنی و جذاب می باشد، می توانید در خیابان‌های مملو از ساختمان‌های بیزانسی و ونیزی این شهر قدم بزنید و برای خودتان نوشیدنی غیرالکلی زنجبیلی‌ با سالاد یونانی خوشمزه سفارش دهید و نوش جان کنید، این جزیره غنی از فرهنگ از بهترین جاهای دیدنی یونان که دارای سواحل شنی سفید منظره‌ ای چشم‌ نواز می باشد.

از جاذبه های این شهر می توان به اولین دانشگاه یونان(آکادمی یونی) مه اولین ارکستر فیلارمونیک و اولین مدرسه عالی هنرهای زیبا یونان بود و دیگر جاذبه هایی همچون: بزرگترین میدان بالکان Spianada، لیستون،  کاخ سنت مایکل و جورج، کلیسای جامع شهر،  کلیسای سنت اسپیریدون،  موزه هنرهای آسیایی، موزه بیزانس، موزه اسکناس، کاخ‌های صورتی Gordios، موزه دیونسیسوس سولوموس، صومعه Vlacherna و قلعه قدیمی کورفو یادگارهای تاریخی این منطقه اشاره کرد. از غذاهای معروف کرفو نیز غذاهای دریایی و صدف هستند که می توانید در کافه بار بیسترو خوشمزه ترین آنها را امتحان نمایید، این جزیره همچنین پر از نهرهای زیبا می باشد، ساحل معروف گلیفادا یا نهر در خلیج غربی نزدیک پالئوکاستریتسا نیز از جذاب ترین دیدنی های این شهر می باشد که دیدن از آن شما را به وجد خواهد آورد.

سیفنوس

از دیگر شهرهای یونان سیفنوس می باشد، این شهر گرد در چشم انداز یونان قرار دارد، زیبایی های طبیعی و روستاهای چشمگیر که از دیدنی ترین مناطق این شهر جزیره ای زیبا می باشند، شهر سیفنوس دارای مسیرهای پیاده روی زیادی می باشد، که  بیش از 100 کیلومتر می باشد،  در طول این مسیرها، ساختمان های مجلل، معابد، دهکده ها و مزارع مناظر زیبایی وجود دارد که دیدن از آنها لذت بخش وجذاب می باشد، از جاذبه های دیدنی در سیفنوس می توان به کلیسای زیبای  Eftamártyro، شهر سنتی Artemónas، میدان قهرمانان، موزه فولکلور و جشنواره غذای Cycladic که در سپتامبر برگزار می ‌شود را اشاره کرد، از خوشمزه ترین غذاهای این شهر می توان به کاتزیکی می باشد غذایی گوشتی که دیگ ‌های سفالی پخته می ‌شود و غذاهای دیگری همچون ماستلو، آمیگدالوتا، پای عسل و منورا می باشد.

ریتمنو

از قدیمی ترین شهرهای یونان ریتمنو می باشد ک شهر باستانی ونیزی که به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری یونان و  شناخته می شود، این شهر تاریخی در سواحل شنی خط ساحلی شمالی قرار دارد و دارای معماری بی نظیر خیره کننده ای می باشد، معماری این شهر تاریخی به قرن شانزدهم باز می گردد و سبک های معماری اروپایی و موریایی در آن به کار رفته است، از جاذبه های دیدنی در این شهر تاریخی می توان به ساخته‌ های چوبی در موزه مجسمه‌های چوبی، موزه نظامی رتیمنو، چشمه ریماندی، فواره   و کلیسای سنت آنتونی جورج اشاره کرد. این شهر در فصل بهار هرساله میزبان دومین کارناوال بزرگ یونان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

میکونوس

میکونوس جزیره ‌ای صخره‌ ای است که در اثر باد و فرسایش سنگ شکل گرفته است، این جزیره مساحتی حدود 85 کیلومتر مربع دارد و دارای زیباترین سواحل را در خود جای داده، برای درک جذابیت میکونوس، کافی است شهر را از پشت بام خانه های سفید کلاسیک آن تماشا کنید، سواحل شنی سفید، آسمان نیلگون، معماری اصیل و رنگ های منحصر به فرد آسیاب های همیشه در حال حرکت، همگی بخشی از بهشت ​​میکونوس هستند، همچنین میکونوس مکانی عالی برای ورزش های آبی است و می توانید لذت بسیار زیادی از این سفر ببرید، از هتل های معروف این شهر می توان به بوتیک و میکونوس تئوکسنیا اشاره کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران آتن را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

متئورا شهری معلق در هوا

متئورا در نزدیکی آتن قرار دارد، متئورا یکی از پربازدید ترین جاذبه های یونان است که در بین گردشگران بسیار محبوب است، متئورا دارای مناظر بی نظیر است، این شهر بر روی تپه ها و کوه ها قرار گرفته به همین دلیل لقب «شهری در آسمان» را به خود گرفته است، این شهر دارای معابد زیادی می باشد، صومعه‌ های کلاسیک که قدمت آنها به قرن چهاردهم باز می گردد، سنگ های متئورا در اثر فرسایش زمین توسط آب دریا به وجود آمده اند، در گذشته برای بازدید از این صومعه ها که بر وری تپه ها قرار دارد از یک سیستم ابتکاری از کابل ها و قرقره ها بود استفاده می کردند و مذهبی ها از سبد و تور برای صعود به بالای صخره استفاده می کردند، امروزه ما بین این صخره ها پلکان هایی ساخته شده است که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی از 6 معبد دیدن نمایند، صومعه بزرگ متئورا که بزرگترین آنها محسوب می شود بر روی تپه ای به ارتفاع 610 متری قرار گرفته است، سفر به این شهر تجربه ای بی نظیری برای شما خواهد بود.

نویسنده: شادی شادکام
date_range سه شنبه 23 آبان 1402 remove_red_eye 702 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0