{{ctrl.notification}}
مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول

ترکیه یکی از کشورهای اسیایی و اروپایی می باشد، که دارای شهرهای توریستی و گردشگری می باشد، یکی از شهرهای پرگردشگر در ترکیه، استانبول است، استانبول یکی از شهرهای باستانی، توریستی و پایتخت فرهنگی کشور ترکیه است که جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است، سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر به این شهر سفر می کنند. مسجد اورتاکوی یکی از جاذبه های تاریخی در استانبول و از محبوب ترین دیدنی های باشکوه و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در استانبول محسوب می شود. آس چارتر به شمااین امکان را می دهد تا به راحتی بتوانید رزرو بلیط هواپیما چارتر شیراز استانبول را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

مسجد اورتاکوی استانبول

معرفی و تاریخچه مسجد اورتاکوی استانبول 

یکی از محبوب ترین دیدنی های استانبول مسجد اورتاکوی می باشد. مسجد اورتاکوی در در کرانه غربی تنگه ی بسفر و در ناحیه بشیکتاش قرار گرفته است. مسجد اورتاکوی در سال ۱۸۵۶ توسط سی و یکمین امپراتور عثمانی سلطان عبدالمجید یکم ساخته شد. این مسجد تا مدتی بنام مسجد بزرگ سلطان عبدالمجید معروف بوده است؛ مسجد اورتاکوی مکانی مذهبی در استانبول به شمار می رود. این مسجد بخاطر قرارگیری در کنار اسکله‌ای بنام اورتاکوی که بعدها بنا شد به نام اسلکه شهرت یافت. این مسجد باشکوه همچون کاخ های سلطنتی بسیار زیبا و شکیل می باشد و نمای بیرونی و درونی مسجد اورتاکوی بسیار خاص، زیبا و منحصربفرد است و چشم هر بیننده‌ای را جذب خود می ‌کند.

مسجد اورتاکوی استانبول

معماری مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول دارای معماری بی نظیر و زیبایی می باشد. مسجد اورتاکوی که با معماری شیک خود در با ارزش ترین مکان بسفر استانبول قرار دارد، معماری این مسجد با شکوه توسط معماری ارمنی بنام گربت امیرا بالیان و نیکوقوس بالیان انجام شده است. بالیان این مسجد را به سبک نئوباروک در فرانسه ساخته است. ساخت این مسجد باشکوه حدود 2 سال به طول انجامید، در معماری این مسجد زیبا از سنگ های مرمر جذابی استفاده شده است که در هنگام صبح به رنگ سفید، عصر صورتی و شب‌ها به رنگ زرد درمی‌آید، به همین دلیل مسجد اورتاکوی را به  مسجد هزارچهره شهرت داده اند، ساختمان مسجد اورتاکوی شامل دو بخش می باشد، بخش اصلی این مسجد شامل گنبدی زیبا و دو ردیف پنجره می باشد،. این پنجره های بزرگ نور را به داخل هدایت می کند و طراحی آن به گونه ای است، که نور متغیر تنگه بسفر را به داخل مسجد منعکس می کند. مسجد اورتاکوی همچنین دارای دو مناره دارد و مناره ها با سنگ مرمر سفید و موزاییک تزئین شده و بالاترین بخش مناره ها با سنگ آذرین تزئین شده است. درب ورودی اصلی مسجد اورتاکوی در سمت شمالی مسجد قرار گرفته است، زیباترین بخش مسجد اورتاکوی، سالن اصلی و تزیینات سقف و دیوارهای آن است و با لوسترهای بسیار لوکس و زیبا تزئین شده است، این مسجد دارای یک سالن بزرگ سلطنتی و جذاب می باشد، تزیینات دیوارهای بنا نیز شامل نقاشی و خطاطی‌هایی با خط نستعلیق می باشد، که نام های الله و چهار خلیفه سنی ها توسط خود سلطان عبد المجید اول خطاطی شده است، در این مسجد طاقچه ای نیز وجود دارد که طاقچه نماز می باشد که از موزاییک و سنگ مرمر ساخته شده است. همچنین در این مسجد اتاقی قرار دارد، که مکانی برای استراحت سلطان بوده است. داخل مسجد نیز جایگاه نمازگزاران مرد و زن از یکدیگر جدا می باشند. همچنین چشم‌انداز روبرویی آن‌ها بسیار زیبا و دلنشین است.

مسجد اورتاکوی استانبول

گنبد مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول تک گنبدی با موزاییک های چند رنگ زیبا تزئین شده است، این گنبد بر روی یک پلان مربع شکل قرار دارد و تمامی قسمت‌های مسجد را در برگرفته است، مسجد اورتاکوی بی شک در بین تمام مسجدهایی که در زمان عثمانیان ساخته شده است، یکی از زیباترین گنبدها را دارا است. تزئینات بدنه گنبد مسجد اورتاکوی استانبول با تمام مساجد دیگر فرق دارد چرا که برخلاف همه آن‌ها، برای ساخت آن از سبک معماری، بیزانسی، اروپایی، رومی استفاده‌ کرده‌اند.

مسجد اورتاکوی استانبول

بازسازی مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی در سال ۱۹۸۴ میلادی بر اثر بلایایی همچون زلزله و آتش‌سوزی کاملا تخریب شد ولی با مرمت و بازسازی هایی که بر روی آن انجام شد دوباره مسجد شکل اولیه خود را گرفت. بازسازی و مرمت این مسجد بین سال های 2011 تا 2014 تقریبا سه سال به طول انجامید و در 6 ژوئن 2014 به پایان رسید.

مسجد اورتاکوی استانبول

آداب ورود به مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول دارای آداب و رسوم مختلفی می باشد، اگر در سفر به استانبول از مسجد خواستید دیدن نمایید، باید پوشش اسلامی رعایت کنید، در جلوی درب ورودی مسجد، پوشش‌هایی به رنگ‌های مختلف قرار دارد، این حجاب باید هم برای خانم ها باشد و هم آقایون، بعد از حجاب می توانند وارد مسجد شوند و آداب و رسوم آنها را رعاین کنند. ورود افراد غیرمسلمان نیز به مسجد مجاز است.

مسجد اورتاکوی استانبول

ساعات و هزینه بازدید از مسجد اورتاکوی استانبول

برای بازدید از مسجد اورتاکوی می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر، به‌جز در هنگام نماز خواندن به بازدید از این مسجد بپردازید. زیرا بازدید از مسجد در ساعات اذان و نماز امکان ‌پذیر نیست. همچنین لازم است بدانید بازدید از این مسجد رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیستید.

مسیر دسترسی به مسجد اورتاکوی استانبول

برای دسترسی به مسجد اورتاکوی ابتدا باید به ناحیه بشیکتاش و به قسمت غرب تنگه بسفر بروید. شما می توانید با استفاده از هر وسیله نقلیه‌ای همچون اتوبوس، مترو و تاکسی به این مسجد زیبا خود را برسانید و از آن بازدید نمایید.

آدرس مسجد اورتاکوی: ، منطقه بشیکتاش، محله مجیدیه، میدان اسکله اورتاکو

مسجد اورتاکوی استانبول

جاذبه های دیدنی و جذاب در اطراف مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی بسیار زیبا و جذاب است که از دیدن وبازدید از آن خسته نخواهید شد اما در کنار این همه زیبایی جاذبه های دیگری نیز وجود دارد که می توان به کاخ دلما باغچه، تنگه بسفر، برج دختر، جزیره بویوک آدا، خیابان استقلال، بنای یادبود جمهوری، برج گالاتا، موزه مادام توسو، موزه پرا، ساحل دالیا، ساحل بابیلون، ساحل ریوا، ساحل ترو بلو، ساحل بیوک چکمجه و... اشاره کرد. در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه ها خواهیم پرداخت. با تهیه بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری تهران استانبول در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

مسجد اورتاکوی استانبول

ساحل ریوا استانبول

ساحل ریوا استانبول یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود، ساحل شنی ریوا و در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته است، ساحل ریوا دارای قدمت تاریخی می باشد و زمانی جز مستعمرات یونان بوده است، ساحل گردشگری و توریستی ریوا در نزدیکی فانوس دریایی اندولس و دهکده گردشگری شیله قرار دارد.این ساحل یکی از جاذبههای گردشگری در استانبول محسوب می شود که دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری همچون:  رستوران‌های ساحلی با بهترین غذاهای ترکی با کیفیت، فروشگاه لوازم تفریحی و شنا، تخت های حمام آفتاب در کناره ساحل، موسسه ماساژ و سلامتی، آب درمانی، ماساژ، مکان های مشخص شده برای شنا، جت اسکی، موج سواری، قایق‌های بادی، ترامبولینگ و... از مجموعه تفریحات و امکانات در این ساحل زیبای شنی می باشد.

مسجد اورتاکوی استانبول
خیابان استقلال استانبول

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول خیابان استقلال است که در محله بی اوغلوی قرار گرفته است، و از معروف ترین و محبوب ترین و مهم ترین خیابان های استانبول می باشد، خیابان استقلال فاصله کوتاهی تا تنگه بسفر و مسجد اورتاکوی قرار دارد، این خیابان از اهمیت بسیارزیادی برخودار می باشد، بیشتر کلیساهای استانبول در این خیابان قرار گرفته است، کلیساهای این خیابان عبارتند از: گریکوری، کاتولیک رومی، ارتدوکس یونانی و همچنین وجود گالری‌های هنری، کتابفروشی‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های برندهای معتبر، سالن‌های تئاتر و هتل‌های متنوع این خیابان را بسیار محبوب و تماشایی کرده است.

مسجد اورتاکوی استانبول

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر یکی از جاذبه های دیدنی و معروف در استانبول که یکی از زیباترین و طولانی ترین پل های معلق جهان را در آن قرار گرفته است، این پل طولی حدود 1560 متر، ارتفاع بالای آب 64 متر، فاصله تکیه گاه ها 1074 متر و ارتفاع تکیه گاه ها 165 متر است. این تنگه دریای سیاه و مرمره را بهم وصل می کند و یکی از مسیر‌های آبی بین‌المللی مهم در شمال غربی ترکیه محسوب می شود. این تنگه همچنین دو منطقه اروپایی و آسیایی استانبول را از یک ‌دیگر جدا می‌کند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما خارجی در مشهد می باشد.

 

date_range جمعه 30 دی 1401 remove_red_eye 77 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0