{{ctrl.notification}}
مساجد نجف

مساجد نجف

نجف یکی از شهرهای مهم زیارتی در عراق و یکی از شهرهای گردشگری زیارتی می باشد که یکی از مهمترین جاهای دیدنی و زیارتی این شهر حرم امام اول شیعیان حضرت علی ع است. از این رو مسافران و زائران زیادی هرساله برای زیارت این امام بزرگ به این شهر سفر می کنند. از دیگر جاهای زیارتی و مقدس این شهر می توان به مساجد نجف اشاره کرد که هرکدام تاریخچه و خاطراتی از گذشتگان را در خود دارند، در ادامه آس چارتر به معرفی مساجد نجف می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین زمان و کمترین هزینه بلیط هواپیما لحظه آخری تهران نجف خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

مساجد نجف

مسجد حنانه نجف

مسجد حنانه یکی از مساجد بزرگ و معروف و محبوب در شهر نجف ودر نزدیکی حرم امیرالمومنین ع و مرقد کمیل بن زیاد نخعی قرار گرفته است، درباره این مسجد روایات زیادی وجود دارد، طبق روایاتی که نقل شده است این مسجد دوبار در دو واقعه تلخ تاریخی گریه کرده است، یکی از این وقایع که نقل است، این است که زمانی بدن مطهر حضرت علی ع را شبانه تشییع می کردند در این محل ستونی بوده است که در مقابل پیکر مطهر حضرت علی ع  از حزن و اندوه به حالت تعظیم خم شده است، و در نقلی دیگر آمده است که زمانی سرهای مبارک شهدای کربلا از جمله سرمبارک و مطهر امام حسین ع رادر هنگام انتقال به کوفه شبی را در زمین این مسجد گذاشته اند و طبق روایات که شنیده شده و در بین شیعیان رواج دارد، در همان زمان که سرها را بر روی زمین گذاشته اند دیوارها و ستون های این مسجد از شدت اندوه و مصیبت وارده بر امام حسین ع و یارانش مانند بچه شتری که مادرش را گم کرده صدای ناله و شیون بلتد شده است، به همین علت نیز اسم این مسجد را حنانه یعنی گریه کننده نامیده اند. و در گذشته نیز این مسجد بعنوان حنا دیر قدیمی مسیحیان بوده است. رفتن به این مسجد اعمال مستحبی دارد که در هنگام بازدید و زیارت می توانید انجام دهید.

آدرس مسجد حنانه: بخش شمالی شهر نجف، واقع در محله حنانه

مساجد نجف

مسجد سهله نجف

یکی دیگر از مساجد معروف و مقدس در نجف مسجد سهله است که در نزدیکی حرم مطهر امیراالمومنین علی ع است، مسجد سهله در قرن اول هجری توسط قبایل عرب در زمینی حدود 17500 متر مربع مساحت ساخته شد، این مسجد دارای سه  در و یک مناره می باشد. مسجد سهله را منتسب به آقا امام زمان عج می باشد. طبق روایاتی نیز این مسجد متعلق به پیامبرانی مانند حضرت ابراهیم، حضرت خضر، حضرت ادریس ع و همین طور چندین تن از ائمه شیعیان مانند امام سجاد و امام صادق ع بوده است. در بخش هاى مختلف صحن مسجد محراب هايى ساخته شده است كه هر کدام به نام پيشوایان دینی نامگذارى شده است، ازجمله مقام امام صادق ع، امام سجاد ع، امام زمان ع، ابراهيم ع، ادريس ع، خضر ع، يونس ع، هود ع و صالح ع می باشد .

آدرس مسجد سهله: نجف، کوفه،۱۰ کیلومتری شمال شرقی حرم امام علی

مساجد نجف

مسجد عمران بن شاهین نجف

مسجد عمران ‌بن‌ شاهين یکی از قدیمی ترین مساجد نجف که در انتهای باب طوسی حرم امیرالمونین قرار دارد. عمران بن شاهين، از حاكمان عصر آل بويه در قرن چهارم هجری قمری در جنوب عراق است که این مسجد با نام او در این منطقه ساخته شده است. در ابتدا این مسجد به صورت رواقی بوده است که بعد به مسجد تبدیل شده است. این مسجد مساحتی حدود 215 متر مربع دارد و دارای گنبدی کوچک و 12 نورگیر و همچنین 4 قوس حجره مانند دارد، در این مسجد چندین مقبره نیز وجود دارد که این قبور متعلق به سید محمدکاظم یزدی، سید عبدالحسین شرف‌الدین، سید محمدکاظم مقدس و شیخ محمدباقر قمی است.

آدرس مسجد عمران بن شاهین: نجف، حرم مطهر حضرت علی ع

مساجد نجف

مسجد خضراء نجف

از دیگر مساجد قدیمی و مقدس در نجف مسجد خضراء است، قدمت این مسجد به قرن هفتم هجری باز می گردد، اکنون قسمتی از حرم امیرالمؤمنین ع است در این مسجد سید ابوالقاسم خویی به تدریس علوم دینی می پرداخت و بعد از فوتش در همین مسجد دفن شده است. این مسجد در سال ۱۳۸۰هجری قمری به دستور آیت‌الله خویی مورد بازسازی قرار گرفت. با تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان مشهد نجف از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس مسجد خضراء: نجف، حرم مطهر حضرت علی ع

مساجد نجف

مسجد الراس نجف

مسجد الراس در قسمت غربی حرم مطهر حضرت علی ع واقع شده است، در روایاتی آمده است که سر مقدس امام حسین ع در این مسجد در نزدیکی حرم حضرت علی ع به خاک سپرده شده است، از همین جهت این مسجد الراس نام گذاری شده است.

آدرس مسجد الراس: نجف، غرب صحن امام علی و متصل به رواق

مساجد نجف

مسجد شیخ طوسی نجف

این مسجد در ابتدا خانه بوده است که متعلق به شیخ طوسی بوده است که بعد از عزیمتش از ایران به نجف پناه می برد و در نزدیکی حرم مطهر امیرالمومنین خانه ای را می گیرد و در آنجا به تدریس علوم دینی می پردازد و خانه اش را مکانی برای عبادت و نماز جماعت، می کند، عالمانی نظیر آخوند خراسانی و سید محمدباقر صدر در این خانه را محل درس خود قرار داده بودند. این خانه در خیابان منتهی به صحن حرم شارع الطوسی قرار گرفته است که درب ورودی حرم به باب شیخ طوسی معروف شده است. بعد از فوت شیخ طوسی ایشان در خانه خودش به خاک سپرده شد و خانه وی به مسجد تبدیل شد، مسجد دارای شبستانی سرپوشیده است و در بخش شمالی مسجد، آرامگاه شیخ طوسی قرار گرفته است. در صحن این مسجد همچنین مقبره خانوادگی سید محمدمهدی بحرالعلوم و فرزندان قرار دارد، این مسجد به تازگی مرمت شده است.

مساجد نجف

مسجد هندی نجف

یکی از بزرگ ‌ترین و مشهورترین مساجد نجف مسجد هندی است، این مسجد به اوایل قرن سیزدهم قمری به دوران شیخ حسین نجف ۱۲۵۱هجری قمری باز می گردد این مسجد بعنوان یکی از مراکز تدریس حوزه علمیه در نجف می باشد که در سال  ۱۳۲۳هجری قمری مورد بازسازی قرار گرفت و در این بازسازی بنای آن محکم تر شد. این مسجد محل برگزاری عزاداری در ماه های محرم و صفر می باشد که بسیار باشکوه برگزار می شود. کتابخانه آیةالله حکیم و آرامگاه وی نیز در کنار این مسجد قرار دارد. جالب است بدانید خانواده ای هندی که از ثروتمند ترین خانواده ها در شهر نجف بودند این مسجد را بازسازی کردند، و به وسعت این مسجد نیز افزود و در سال ها بعد در سال 1375 هجری قمری نیز سید محسن حکیم دو خانه در کنار این مسجد را خریداری نمود و به این مسجد اضافه کرد.

آدرس مسجد هندی: نجف، 3 کیلومتری حرم حضرت علی ع

مساجد نجف

مسجد شیخ میرزای شیرازی نجف

حاج میرزا محمد حسن حسینی شیرازی معروف به میرزای شیرازی از علمای بزرگ شیعه بود که به علت فتوای تاریخی تحریم تنباکو بسیار معروف شد. میرزای شیرازی برای آموزش علوم دینی در سال ۱۲۵۹ به کربلا رفت و شاگرد شیخ مرتضی انصاری شد. در سال ۱۲۹۱ به سامرا رفت و آن جا را برای اقامت انتخاب کرد و در سال ۱۳۱۲ درگذشت و در نجف در مسجدی به خاک سپرده شد، اکنون این مسجد به نام شیخ میرزا شیرازی معروف گشت. و اکنون یکی از مساجد بزرگ برای اقامه نماز و عزاداری های محرم در نجف می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

مساجد نجف

date_range یکشنبه 15 آبان 1401 remove_red_eye 173 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0