{{ctrl.notification}}
مرداب دیوک کجاست ؟

مرداب دیوک کجاست ؟

یکی از مکان های بکر و زیبای استان مازندران مرداب دیوک می باشد که بسیار مورد استقبال مسافران و گردشگران است این مرداب در نزدیکی کلاردشت است ، برای معرفی کامل این مرداب و منطقه بکر و با صفای کلاردشت با اس چارتر سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما همراه باشید تا به شما این مرداب را معرفی کنیم.

مرداب دیوک

معرفی مرداب دیوک

مرداب دیوک از مرداب های ناشناخته در استان مازندران است که چگونگی تشکیل این مرداب را هنوز کسی نمی داند و جزو مرداب های ناشناخته می باشد ، این مرداب به قدری زیبا و شگفت انگیز است که باید هنگام رفتن به ان همراه خود دوربین عکاسی داشته باشید و لحظه به لحظه ان را ثبت کنید. هنگامی که به این مرداب بروید می بینید که یک درخت بزرگ و تنومند در انجا قرار دارد که می توانید بر روی ان بروید و میان مرداب بایستید و عکس های فوق العاده در دل طبیعت بگیرید ، همچنین می توانید در حین عکس گرفتن از هوای مه الود زیبای شمال و درختان افتاده در ابگیر و تابیدن نور خورشید نهایت لذت را ببرید ، اگر قصد دارید که به این مرداب بروید پیشنهاد می کنیم قبل رفتن حتما کفش مناسب پیاده روی ، لباس گرم ، لباس اضافه ، کوله سبک ، اب معدنی ، و یک میان وعده همراه خود داشته باشید. بهترین راه برای سفر خرید بلیط هواپیما مشهد به ساری و بازدید از این مناطق زیباست.

مرداب دیوک

مرداب دیوک در کجا قرار دارد ؟

همانطور که در بالا گفتیم این مرداب در کلاردشت و بین جنگل های هیرکانی  قرار دارد ، هنگامی که وارد شوید ممکن است مرداب را با چمنزار اشتباه بگیرید بنابر این مراقب باشید تا گرفتار مرداب با خزه های سبز نشوید. برای رفتن به دیوک باید به جاده چالوس بروید و سپس از چالوس به سمت کلاردشت می روید و بعد از پشت سر گذاشتن جنگل های انبوه و سرسبز به سمت عباس اباد می روید و پس از 5 کیلومتر در ابتدای جاده عباس اباد به یک سه راهی می رسید که مسیر سمت راست شما به طرف روستای پیشنبور هدایت می شود ، بعد از پیشنبور به پینبور می رسید که باید ماشین را پارک کرده و در ایستگاه گاز ماشین را بزارید ، توجه داشته باشید شما می توانید با خودرو از جاده شوسه تا نزدیک مرداب با وسیله نقلیه بروید.

مرداب دیوک

چه زمانی به مرداب دیوک برویم؟

این مرداب در هر فصل از سال زیبایی خاص خودش را دارد و همیشه زیبا است اما اگر در فصل هایی چون بهار و تابستان بروید می توانید درختان سرسبز و اسمان ابی رنگ را ببینید در این فصل از سال یعنی تابستان درختان همه منطقه را فرا گرفته اند و شما به سختی توانسته اسمان را ببینید به جز این دو فصل می توانید در پاییز و زمستان بروید که مرداب پوشیده از برف را مشاهده کنید ، پیشنهاد اس چارتر به شما فصل بهار و تابستان می باشد. بخاطر داشته باشید به دلیل شرایط جغرافیایی خاص این منطقه در فصل بهار و پاییز که معمولا هوا بارانی است قبل از سفر کاملا وضعیت هوایی را چک کنید و اگر دیدید که هوا مناسب می باشد برنامه سفر خود را بچینید و راهی سفر بشوید.

مرداب دیوک

در هنگام سفر به مرداب دیوک حتما توجه داشته باشید از لباس های نخی و کتان استفاده کنید تا در صورت خیس شدن سریعا خشک بشوند ، همانطور که در بالا گفتیم  تمامی تجهیزات مورد نیاز برای سفر را از قبل اماده کنید تا دچار مشکل نشوید ، اگر قصد کمپ زدن در اطراف مرداب را دارید بهتراست چادر و کیسه خواب و دیگر وسایل مورد نیاز خودتان را فراهم کنید زیرا در اطراف مرداب هیچ گونه امکاناتی وجود ندارد.

مرداب دیوک

گونه های گیاهی و جانوری مرداب دیوک

در اطراف این مرداب نوعی گیاه وجود دارد که نام ان گزنه است که اگر دستتان به ان بخورد تا 5 دقیقه سوزش مداوم دارد و حتی ممکن است دستتان ورم کند ، همچنین قارچ های مختلفی اطراف مرداب و در کنار ریشه درخت ها وجود دارد که هیچ زمان از ان نخورید چون معلوم نیست که ان ها سمی هستند یا نه ، اگر قصد دارید  شب را در مرداب دیوک سپری کنید بهتر است مراقب مارهای سمی و خطرناکی که گردشگران از انجا دیده اند باشید ، حتی بعضی از گردشگران گفته اند رد پاهایی را دیده اند که شکل جا پای گرگ است ، هنگام رفتن به این مرداب بهتر است تا جایی که می توانید مراقب خودتان باشید و هرگز با پای برهنه راه نروید.

مرداب دیوک

چه مکان هایی نزدیک به مرداب دیوک وجود دارد ؟

شما می توانید بعد از گشت و گذار در مرداب دیوک به مکان های دیگری بروید و سفر خود را کامل کنید در ادامه به چند مورد مکان دیدنی می پردازیم.

مرداب دیوک

مازیچال کلاردشت

این منطقه بسیار خوش اب و هوا می باشد که در منطقه کلاردشت واقع شده است و چشم انداز بی نظیری دارد ، اگر می خواهید به مازیچال کلاردشت بروید پیشنهاد می کنیم حتما صبحانه خوشمزه اش و نان های تازه و داغ این محله را امتحان کنید.

مرداب دیوک

دریاچه ولشت

یکی دیگر از مکان های نزدیک به مرداب دیوک ، دریاچه ولشت می باشد که در شمال شرقی کلاردشت واقع شده همچنین این دریاچه جزو 9 دریاچه ای می باشد که بر اثر ساخت سد به وجود امده است و جزو 10 دریاچه ای هست که اب شیرین کشور محسوب می شود ، وقتی به دریاچه ولشت بروید می توانید از جاده فوق العاده زیبا و درختان کاج سر به فلک کشیده ، ماهی گیری ، ابتنی ، شنا ، قایق سواری نهایت لذت را ببرید.

مرداب دیوک

جاده کلاردشت به عباس اباد

از قشنگ ترین جاده های ایران می توانیم به جاده کلاردشت به عباس اباد اشاره کنیم که منطقه  ای فوق العاده است همچنین می توانید استراحت بین راهی خود را در  این مکان انجام دهید و توقف کنید.

مرداب دیوک

کاخ اجابت

از دیدنی های تاریخی منطقه کلاردشت کاخ قدیمی اجابت است که مربوط به دوره پهلوی می باشد ، این ساختمان دو طبقه دارد و سبک ان اروپایی می باشد و فضای اطراف ان دور تا دور همه درخت است ، این کاخ در اصل موزه بوده که اکنون در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.

مرداب دیوک

روستای کردیچال

روستای کردیچال به مروارید کلاردشت شهرت دارد و جزو ان دسته از روستاهایی می باشد که بسیار با صفا است پیشنهاد می کنیم سری به این روستا بزنید.

رودخانه سردابرود

این رودخانه بسیار مکان مناسب و خوبی برای نشستن در دل طبیعت می باشد ، این رودخانه از کوه های تخت سلیمان و علم کوه سرچشمه میگیرد و پس از عبور از محله های کلاردشت به دریای خزر می رساند.

مرداب دیوک

تپه باستانی کلار

برای کسانی که مکان های تاریخی دوست دارند این تپه را که از تپه های تاریخی و قدیمی کلاردشت می باشد را معرفی می کنیم ، طبق گفته های باستان شناسان قدمت ان به 800 سال پیش از میلاد باز می گردد.

مرداب دیوک

روستای سیاه بیشه

این روستا نزدیک به مرداب دیوک می باشد و در جاده چالوس است مطمئنا اگر به انجا سر بزنید حتما چند ساعتی را انجا خواهید ماند.

مجموعه تفریحی باغ چمن

علاوه بر تمامی این چند مورد مکان دیدنی می توانید به این مجموعه که تفریحی و پذیرایی ساخته شده بروید و از امکانات ان مانند هتل ، رستوران ، کافی شاپ ، دریاچه ماهی گیری ، پارکینگ ، دوچرخه سواری ، اسب سواری استفاده کنید.

مرداب دیوک

روستای هریجان

روستایی است که سر تا سر ان علف زار و فضای سبز دارد ، پیشنهاد می شود سری به این روستا هم بزنید.

علم کوه

از جاهای دیدنی نزدیک به مرداب دیوک  کلاردشت ، علم کوه می باشد که  در 20 کیلومتری جنوب غربی ان قرار دارد ، این قله بعد از دماوند مرتفع ترین قله ایران محسوب می شود و مسافران و گردشگران می توانند کوه نوردی کنند ، شما می توانید بلیط چارتر شیراز ساری خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

مرداب دیوک

هنگام رفتن به مرداب دیوک در کجا اقامت بگیریم ؟

در استان مازندران هتل و هتل اپارتمان های زیادی وجود دارد که می توانید قبل از امدن رزرو را انجام دهید تا با ظرفیت پر هتل مواجه نشوید ، اکثر مسافران ویلاها و یا هتل هایی را می خواهند که نزدیک لب دریا باشد تا مسافت کمی با دریا داشته باشند اگر شما هم قصد دارید اقامت خود را نزدیک لب دریا بگیرید بهتر است رزرو خود را انجام بدهید.

date_range سه شنبه 31 خرداد 1401 remove_red_eye 381 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0