{{ctrl.notification}}
محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

یکی از شهرهای گردشگری و محبوب در بین گردشگران و مسافران در شمال کشور شهر ساحلی محمود آباد است، دریا، سواحل زیبای شنی، جنگل های سرسبز انبوه، روستاهای بکر باطبیعتی منحصربفرد، تالاب‌های مناسب پرنده‌نگری، صنایع دستی بی نظیر، خوراکی ها و غذاهای محلی خوشمزه، آب و هوای دل انگیز، اماکن مذهبی، آبشارهای جذاب و مراکز خرید متنوع در گوشه و کنار این شهرستان توجه طبیعت‌گردان و گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. محمود آباد نامی آشنا که با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است در ادامه آس چارتر به معرفی این شهر زیبا و پر گردشگر می پردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

 

معرفی شهر ساحلی محمود آباد

شهر زیبای محمود آباد به دوره ناصرالدین ‌شاه قاجار بازمی ‌گردد، در قبل از دوره قاجار این شهر یک راه ساحلی و یک امامزاده بوده است که به مرور در این راه ساحلی توسط حاج محمدحسن خان اصفهانی کاروانسراها، مساجد، راه‌آهن کوچک، بندر، ساختمان‌های تجاری و مسکونی در زمان ناصرالدین‌ شاه احداث گردید، این شهر در دوره ناصرالدین ‌شاه پایه‌گذاری شد و در دوره رضا شاه توسعه یافت. محمودآباد همچنین در قدیم بندرگاه آمل بوده است و امروزه ساحل زيبای اين شهر يكی از پرجاذبه ترين مناطق گردشگری در ایران محسوب می شود. این شهر در ارتفاع ۲۲ متر از سطح دریا قرار دارد و از مهمترین شهرهای اطراف آن، نور در غرب، آمل در جنوب و فریدون ‌کنار و بابلسر در شرق آن می باشد.

 

آب و هوای محمودآباد

شهر ساحلی زیبای محمود آباد همانند دیگر شهرهای شمالی بخاطر وجود دریا دارای آب و هوای مرطوب و شرجی می باشد، رطوبت این شهر نیز در هوای گرم از اوایل بهار تا اواخر مرداد ماه به اوج می رسد و کاملا شرجی می شود، آب وهوای این شهر در شش ماه دوم در پاییز و زمستان از رطوبت و شرجی بودن هوا در این شهر کم می شود و بارش برف و باران در این شهر زیاد می شود.

 

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

جاذبه های دیدنی در شهر ساحلی محمودآباد

شهر زیبا و دیدنی محمود آباد از مقاصد گردشگری محبوب و پرطرفدار در شمال کشور می باشد که گردشگران و مسافران زیادی برای طبیعت گردی و تفریح به این شهر سفر می کنند، طبیعت بکر، آبشار های زیبا، سواحل شنی و دریای پرجزر و مد خزر، جنگل های انبوه، شالیزارها و کشتزارهای متعدد و صدها جاذبه دیگر که در ادامه با هم با جاذبه های دیدنی و جذاب این شهر بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

پارک ساحلی ملت

از جاذبه های دیدنی و جذاب در شهرستان محمود آباد پارک ساحلی ملت می باشد این پارک از محبوب ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری محمودآباد بشمار می رود، پارک ملت محمودآباد دارای تفریحات آبی و امکانات رفاهی زیادی نظیر آلاچیق‌ها، زمین بازی کودکان، رستوران و سرویس‌های بهداشتی، پوشش گیاهی متنوع، قایق سوار، شنا، تفریحات ساحلی، فضای سبز وسیع و پارکینگ عمومی ... می باشد. پارک ساحلی ملت محمودآباد محیط مناسبی برای اقامت و استراحت با خانواده می باشد. این پارک در بلوار آزادی، خیابان بسیج واقع در مرکز شهر قرار دارد که وسعتی حدود 2 هزار متر مربع دارد و به مراکز خرید محمودآباد و امامزاده قاسم ع نیز نزدیک می باشد، که می توانید به تفریح و گشت زنی و زیارت نیز بپردازید.

 

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

تالاب بین المللی سرخرود

یکی از جاذبه های دیدنی در محمود آباد که در شرق این شهر و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز محمودآباد قرار دارد، تالاب سرخرود است، این تالاب بین المللی یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های شمال کشور است که هر ساله پذیرای هزاران قوی مهاجر و پرندگان دیگری از جمله درنای سیبری و اردک وحشی می باشد، تالاب سرخرود میزبان پرندگان مهاجر از منطقه روسیه و نواحی سردسیر اروپا می باشد، در سفر به محمود آباد و بازدید از این تالاب می توانید حدود 5000 گونه‌های مختلفی از پرندگان را در این تالاب ببنید، که در زمستان به این منطقه مهاجرت می کنند. اطراف تالاب سرخرود شالیزارها و کشتزارهای متعددی وجود دارد همچنین اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی متنوعی با امکانات عالی برای گردشگران در نظر گرفته شده است، فقط توجه داشته باشید در بازدید از این تالاب محیط زیست خود را آلوده نکنید و از پرنده آزاری خود داری نمایید، علاقه مندان به پرنده نگری می توانند به این تالاب بروند و از تفریح و گشت و گذار در این منطقه لذت ببرند.

 

 

به تپه های قلاتکی

تپه های باستانی سرخ رود

تپه های باستانی سرخرود شامل دو تپه بنام تپه‌های فلاکتی می باشند، این تپه های باستانی قدمتی حدود 2 هزار سال دارند که به دوره‌های اشکانی و ساسانی باز می گردد، این تپه های باستانی در بخش جنوبی شهر محمود آباد قرار دارند، طبق کاوش‌ کارشناسان این تپه‌ها در زمان اشکانیان با نام تپه‌های قلاکتی معروف بوده و به منظور دیده‌ بانی و حفاظت از شهر از این قلعه ها استفاده می شده که در زمان ساسانیان این قلعه توسط رومیان به آتش کشیده شده که در دوره های مختلف تاریخی تا زمان قاجاریان، از این تپه‌ها استفاده‌ ی نظامی می شده است و همچنین مهم‌ترین مناطق تجاری ساسانیان بوده است. تپه‌های باستانی سرخرود دارای چشم اندازی زیادی می باشد که در سال ۱۳۹۰ در فهرست میراث آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

روستای لاویج

یکی از بکر ترین جاذبه های دیدنی و جذاب با طبیعتی بکر روستای زیبای لاویج می باشد، این روستا در میان جنگل‌های سرسبز قرار گرفته و دارای چشمه‌ ی آب گرم می باشد، این روستا در فاصله 57 کیلومتری از محمودآباد و در مسیر شهر نور قرار دارد، چشمه‌ی کشپل یکی از جاذبه های این روستا می باشد که خواص درمانی دارد و هرساله گردشگران زیادی از این روستا بازدید و از این چشمه و خواص درمانی آن بهره مند می شوند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر بندرعباس ساری را به راحتی تهیه نمایید.

 

 

روستای جنگلی اهلم

یکی دیگر از روستاهای تاریخی در محمود آباد روستای جنگلی اهلم می باشد، این روستا یکی از توریستی‌ترین مناطق محمودآباد است که در 11 کیلومتری شهر محمود آباد قرار گرفته است. روستای جنگلی اهلم یکی از بهترین مناطق برای گردشگری و تفریح می باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است، روستایی بکر و سرسبز با جاذبه های تفریحی و دیدنی بسیار زیاد که شما را به وجد خواهد آورد.

 

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

آبشار آب پری

آبشار آب پری از جاذبه های پرطرفدار در محمود آباد می باشد، این آبشار در منطقه ای خوش آب و هوا از لابه‌لای سنگ‌ها و درختان سرسبزی به سمت پایین سرازیر می شود. این آبشار دارای امکانات متعددی همچون: دکه های فروش مواد غذایی با انواع خوراکی‌ها از جمله آش، نان محلی، چای و آلاچیق‌، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و وسایل بازی می باشد.  

 

پارک طاهباز

از دیگر پارک های شهر محمود آباد پارک طاهباز می باشد، این پارک دارای منظره ای فوق العاده زیبا و دیدنی می باشد، این پارک دارای مساحتی حدود 2 هزار هکتار می باشد، پارک طاهباز دارای امکانات ورزشی، تفریحی، سرویس های تندرستی، زمین بازی، زمین بسکتبال، وسایل بازی کودکان، مسیر پیاده روی، آلاچیق و فضای سبز برای چادر زدن و اسکان مسافران، رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و فضای پارک ماشین می باشد.

 

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

 

 تپه های قلاتکی

اگر به قسمت جنوبی محمودآباد بروید می توانید دو تپه باستانی زیبا را ببینید که به تپه های قلاتکی معروف هستند. این تپه ها ارتفاع بیشتری از اطراف دارند و به همین دلیل اگر بر روی آن ها بروید می توانید منظره های زیبایی ببینید. در زمان اشکانیان از این تپه ها برای موقعیت های نظامی استفاده می کردند و ارتفاع آن ها باعث شده بود تا کاربری قلعه نظامی برایشان عالی باشد. اگر به محمود آباد سفر کردید بهتر است از تپه های قلاتکی نیز دیدن نمایید.

 

غذاهای محلی محمودآباد

جذاب ترین قسمت سفر خورد و خوراک می باشد، شهرهای شمالی کشور دارای غذاهای محلی فوق العاده دلچسب و خوشمزه ای می باشد، در این قسمت می خواهیم به معرفی غذاهای محلی و بهترین رستوران های این شهر ساحلی می پردازیم:

غذاهای خوشمزه شمالی دارای طعم بی نظیر رب انار و مزه متفاوتی از ادویه های مختلف می باشد، از جمله غذاهای محلی محمودآباد می توان به کدو پلو، اردک شکم پر، آش کدو، بادمجان شکم پر، بیج بیج، آغوز مسما و باقلا وابیج می باشد. در سفر به محمودآباد می توانید طعم هریک از این غذاهای خوشمزه و خوش طعم را در بهترین رستوان های این شهر همچون: رستوران هودین، رستوران ایوان، رستوران سنتی چاشت، رستوران نارنجستان و همچنین رستوران های محلی این شهر تست و نوش جان نمایید.

 

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

سوغات محمودآباد

شهر ساحلی محمود آباد نیز همانند دیگر شهرهای ایران دارای سوغات متنوع از صنایع دستی و محصولات متنوع در این شهر می باشد، تنوع در محصولات در بازارهای این شهر بسیار بالاست و می توانید با توجه به سلیقه تان بهترین سوغات را تهیه نمایید، از جمله سوغات و صنایع دستی محمودآباد می توان به ظروف سفالی، جاجیم های زیبا، محصولات حصیری جذاب، لباس های سنتی مازندران اشاره کرد و از خوراکی‌های خوشمزه این شهرکه می توانید بعنوان سوغات تهیه نمایید می توان به محصولاتی همچون: ماهی دودی تر و تازه، برنج درجه یک و میوه های مختلف، ترشی‌های محلی، مربای پرتقال، شربت بهارنارنج، انار جنگلی، کلوچه و شیرینی‌های محلی که طعم بی نظیر و خوبی دارند و از بهترین و مشهورترین سوغاتی‌های محمودآباد می باشند.

 

 

مراکز خرید

از دیگر جاذبه های دیدنی وتفریحی در محمود آباد مراکزخرید و بازارهای این شهر می باشد، یک گزینه مناسب برای سرگرمی و تفریح و خرید سوغات و ... می باشد. در ادامه چند مورد از بهترین بازارها و مراکز خرید این شهر را برایتان معرفی خواهیم کرد:

بازار روز: در این بازار افراد محلی و روستائیان محصولات زراعی و دامی که حاصل دسترنج خودشان می باشد نظیر: سبزی‌های محلی، ترشی و تره‌بار و صنایع دستی خود را برای فروش و عرضه به گردشگران آماده می کنند. این بازار یکی از بازارهایی است که می توانید تازه ترین محصولات را تهیه نمایید و از شلوغی و حس زندگی در این بازار لذت ببرید.

بازار ماهی‌‌ فروشان: از دیگر بازارهای محمود آباد که در بیشترشهرهای ایران نیز همچین بازاری وجود دارد، بازار ماهی فروشان است، در این بازاز تازه ترین ماهی های صید شده را در انواع متفاوتی از ماهی خوش طعم  را می توانید تهیه نمایید.

بازار بزرگ الغدیر: این بازار یکی از بزرگترین مراکز خرید محمود آباد بشمار می رود، در بازار الغدیر شما می توانید انواع پوشاک، وسایل تزئینی، خوراکی، صنایع‌ دستی، وسیله خانه، انواع ترشیجات، میوه ها، سبزی ها و ماهی های تازه و… را تهیه نمایید.

مجتمع تجاری سیمرغ: این مجتمع یکی از بزرگترین و مدرن ترین بازارهای محمود آباد می باشد، علاوه بر محیط با طراحی و معماری بی نظیر و وجود آب نمایی جذاب و بسیار زیبا و امکاناتی همچون یک فودکورت، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و مغازه های فروش انواع پوشاک و زیورآلات و لوازم آرایشی، کیف و کفش و... گزینه مناسبی برای خرید و تفریح می باشد.

 

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

بهترین فصل سفر به محمودآباد

همانطور که در بالا برای آب و هوای شهر محمود آباد گفته شد شمال کشور دارای تابستان های گرم و شرجی می باشد و دمای هوا دارای رطوبت بالایی است، زمستان های این شهر نیز بارش برف و باران زیاد است و برای سفر مناسب نیست اما اگر به گردشگری علاقه مند هستید هر موقع از سال که دوست دارید می توانید به این شهر سفر کنید، اما بهترین زمان برای سفر به محمود آباد اوایل بهار و اوایل پاییز، از اواسط فروردین تا اوایل خرداد و از ابتدای مهر تا اوایل آذر می باشد.

 

اقامت در شهر محمود آباد

محمودآباد شهری است که گردشگران بسیار زیادی را جلب خود کرده است، سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند، از این رو اقامتگاه، هتل، ویلا و سوئیت های زیادی در این شهر وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود برای اقامت خود مکانی را انتخاب نمایید، از هتل های این شهر می توان به متل فانوس دریا، آپارتمان الف، هتل نارنجستان، هتل نگین، متل شهر قصه، هتل صدف و هتل آپارتمان اکسین اشاره کرد و همچنین می توانید از ویلاهای اجاره ای خیلی لوکس در نزدیکی دریا، از اقامتگاهای بومی که در بین دریا و جنگل قرار دارد و یا سوئیت های ساحلی برای اقامت خود رزرو نمایید.

 

محمود آباد شهر ساحلی محبوب گردشگران

مسیر دسترسی به محمود آباد

برای سفر و تفریح در شهر زیبای محمود آباد مسیرهای متفاوتی وجود دارد، که می توانید با استفاده از مسیریاب ها و لوکیشین ها بهترین و آسان ترین مسیر را انتخاب کنید، از تهران می توانید از مسیر جاده هراز به شهر آمل بروید و از آنجا به محمودآباد خود رابرسانید که این مسیر اگر ترافیک نباشد می توانید در عرض 3 ساعت 190 کیلومتر مسیر را طی کنید تا به مقصد برسید. با تهیه بلیط چارتر ارزان کیش ساری در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

آدرس محمودآباد: تهران، بزرگراه یاسینی، جاده هراز، آمل، محمودآباد

 

date_range سه شنبه 03 مرداد 1402 remove_red_eye 8675 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

معروفترین جاذبه های دیدنی محمود آباد کدامند؟

از معروف ترین جاهای دیدنی در محمود آباد می توان به آبشار آب پری، پارک جنگلی تشبندان، تالاب سرخ‌ رود، سرزمین رویاهای محمودآباد اشاره کرد.

در آبشار آب پری چه امکاناتی وجود دارد؟

در آبشار آب پری امکانات متنوعی همچون انواع خوراکی‌ها مانند: آش، نان محلی، چای، آلاچیق‌ها، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و وسایل بازی دارد.

بهترین زمان سفر به محمود آباد چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان برای سفر به این شهر اوایل بهار و اوایل پاییز می باشد.

شهرستان محمود آباد کجاست؟

شهر محمود آباد در 200 کیلومتری شهر تهران قرار دارد که می توانید از طریق جاده هراز به آن برسید.

بهترین سوغات محمود آباد کدامند؟

محمود دارای سوغاتی هایی نظیر برنج و محصولات حصیری، ماهی دودی، میوه های مختلف، ترشی‌های محلی، مربای پرتقال، شربت بهارنارنج، انار جنگلی، کلوچه و شیرینی‌های محلی می باشد.