{{ctrl.notification}}
محله های تبریز

محله های تبریز

شهر تبریز یکی از کلان‌ شهرهای ایران محسوب می شود، سومین شهر بزرگ و پرجمعیت در ایران که از تاریخی ترین شهرهای کهن ایران نیز محسوب می شود، تبریز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، در این مقال آس چارتر قصد دارد به معرفی محله های تبریز بپردازد، شهر تبریز دارای 10 منطقه می باشد که در هر کدام از آنها محله های تاریخی و مدرن زیادی قرار دارد، آشنایی با محله های تبریز می تواند گزینه مناسبی باشد برای انتخاب محل سکونت که از مهم ترین شاخصه های زندگی مردم می باشد، محله هایی که دارای امکانات مناسب و موقعیت جغرافیایی مناسبی برای زندگی باشند. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد تبریز را در این سامانه به راحتی دریافت نمایید. 

محله های تبریز

محله ولیعصر تبریز

یکی از محله های لاکچری و اعیان نشین در تبریز خیابان ولیعصر که به شانزلیزه تبریز معروف است می باشد، این محله در گذشته به کوی ولیعهد معروف بوده که بعد از انقلاب نام آن تغییر کرده است. در گذشته این منطقه یکی از مناطق تجارت جهانی در ایران محسوب می شده است. ولیعصر یکی از محله های پر جمعیت در تبریز می باشد، این محله خیابانی به طول 500 متر دارد که همه ی آن با سنگ فرشی زیبا پوشیده شده است، این خیابان به سنگ فرش شهریار معروف است و بین دو فلکه بازار و ولیعصر قرار گرفته است، این محله به سه بخش مرکزی، شمالی و جنوبی تقسیم شده است، و در قسمت های مختلف قیمت خانه ها و زمین های آن تفاوت قیمت دارد، به طور مثال در قسمت شمالی قیمت ها بیشتر و گران تر از مناطق مرکزی و جنوبی است. همچنین متراژ خانه های محله ولیعصر بسیار بالا است. از معروف ترین بازارهای این محله پاساژ زیرزمینی ولیعصر می باشد، از امکانات این محله می توان به فروشگاه های لوکس، رستوران، فست فود و کافی شاپ، بانک های قوامین، شعبات بانک رفاه، طلا و جواهری تک داش، شرکت ساختمان هوشمند کاما تبریز، بانک کشاورزی، صرافی و شرکت دکوراسیون داخلی تبریز دکور، پاساژ میرداماد، فروشگاه پلاسکو و لوازم قنادی، فروشگاه کیف و کفش و فروشگاه پوشاک مردانه، فروشگاه های روئین تن پوش، عطر و ادکلن دیور، بازار شهر شب، کیف مادر، شال و روسری آمور، باقلوا فروشی و ... می باشد. کالاها و اجناس فروشگاه های این خیابان از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. این محله از نظر موقعیتی در منطقه یک شهرداری تبریز قرار دارد و از شمال به خیابان امیر کبیر و میدان بازار و از جنوب به خیابان مخابرات و با محله های گلکار، ولیعصر جنوبی و ائل گلی همسایه می باشد.

محله های تبریز

محله زعفرانیه تبریز

محله زعفرانیه تبریز یکی از شهرک‌های دوران پهلوی بوده است، این محله یکی از محله های لاکچری و ثروتمند در تبریز می باشد، . این محله دارای امکانات رفاهی متنوعی همچون: رستوران سفره گیلانه، رستوران وحید، رستوران حسینی، کافه پمبه، هفت خوان، جانفشان، بیگ لند فود، پیتزا کافی شاپ آناهیتا، پارک زعفرانیه، پارک میرداماد، شهربازی شهر عجایب تبریز، مسجد خاتم الانبیا، مرکز خرید زعفرانیه، مرکز خرید میلاد نور، برج آنتن مخابرات، بازار خرید اجناس ترک می باشد، جاذبه های نزدیک تاریخی به این محله خیابان سنگ فرش شهریار، تفرجگاه ائل گلی، پارک جنگلی صائب و خانه تاریخی لاله ای است. محله زعفرانیه جنوب شرق تبریز قرار دارد، و از نظر موقعیتی در منطقه دو تبریز قرار دارد و از سمت شمال به دانشگاه تبریز و بلوار ۲۹ بهمن، از سمت غرب به کوی فرهنگیان و ساری‌ زمین و از سمت شرق به ائل ‌گلی و رجایی شهر و از جنوب به کوی میرداماد و اتوبان شهید کسایی منتهی می شود. محله های رجایی شهر، میرداماد، دانشگاه تبریز، الهی پرست، ولیعصر، کوی امین و کوی شبنم در نزدیکی محله زعفرانیه قرار گرفته است.

محله های تبریز

محله ائل گلی تبریز

ائل گلی یا شاه گلی یکی از محله‌های قدیمی شهر تبریز است، این محله در جنوب شرقی تبریز و جزو مناطق دوم شهر تبریز محسوب می شود، این محله در گذشته یکی از روستاهای شهر تبریز بوده است، که بعدها به یکی از مناطق شهر تبریز تبدیل شده است، و امروزه  یکی از گران ترین مناطق تبریز محسوب می شود، خانه های این محله دارای متراژ و قدمت بالایی هستند و از لحاظ جغرافیایی در مکان مناسبی قرار گرفته است، این محله از زیباترین  وتاریخی ترین جاذبه ها در این محله می‌توان به مقبره‌ الشعرا و میدان ساعت، پارک ائل گولی، استخر شاهگولی، پارک جنگلی صائب تبریزی، شهربازی لونا پارک، رستوران مظفریه، پارک پرواز پارک پلیس، رستوران بالیق، پارک محله ائل گلی، پارک محله ائل گلی و تالار و رستوران آذرآب اشاره کرد. محله ائل گلی از لحاظ موقعیتی از شمال به بلوار شهریار، بلوار ملکی تبریزی و خیابان باختر، از شرق با بلوار شهدای غواص و خیابان جاده فتح آباد، از جنوب با آزاد راه کسایی و خیابان آزاد راه کسایی شرق و از غرب با بلوار دکتر حسابی، میدان میرداماد، میدان شبنم، خیابان میرزا کوچک خان و میدان شهریار منتهی می شود همچنین محله ائل گلی در مجاورت محله های ولیعصر، دانشگاه تبریز، یاغچیان، کوی دادگستری، فتح آباد، ولیعصر جنوبی، میرداماد، زعفرانیه، پرواز، رجایی شهر، ویلاشهر، کوی نیکان، الهی پرست، کوی باغچه بان، مخابرات، سینا، کوی شبنم، کوی امین قرار دارد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان تهران تبریز از آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

محله های تبریز

محله رشدیه تبریز

محله رشدیه تبریز یکی از شهرک های مسکونی در تبریز که دارای معماری منحصر بفرد و لاکچری می باشد، این محله لوکس یکی از مناطقی است که بر روی گسل قرار گرفته است، و برای برج سازی استاندارد نیست اما تا چسم کار می کند در این محله برج های لاکچری ساخته شده است. این محله دارای آب و هوای متعادلی است و از جاذبه هایی مانند: پارک لاله، مرکز خرید رشدیه، مرکز خرید پالادیوم، فروشگاه زنجیره ای رفاه، بانک تجارت و مرکز بازی‌های رایانه ای و هنچنین دهکده تفریحی توریستی که در قسمت شمالی محله ی رشدیه قرار دارد. این محله دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی می باشد، و از گران ترین محله های تبریز می باشد. از معروف ترین برج های لاکچری در این محله می توان به برج رشدیه تبریز، برج سفید، برج آفتاب، برج آنا، برج نیاوران۳، برج هما و برج نرگس و برج مهتاب اشاره کرد.

محله های تبریز

محله مرزداران تبریز

محله مرزداران یکی از محله های تازه ساز تبریز به شمار می رود که در منطقه 5 قرار دارد، این محله در قسمت شرقی شهر تبریز قرار گرفته است. این محله از لحاظ موقعیتی از جنوب با خیابان جاده تبریز و بستان آباد و از غرب با خیابان فرهنگ و با محله‌های ‌مرزداران، کوی نصر و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و نمایشگاه بین المللی تبریز مجاورت دارد.  این محله یکی از محله های متوسط رو به بالای تبریز محسوب می شود. جاذبه های نزدیک به این محله می توان به موزه دفاع مقدس، بوستان سوسنگرد و پارک آبی تبریز اشاره کرد.

محله های تبریز

محله باغمیشه تبریز

باغمیشه یکی از محله های قدیمی و سرسبز تبریز است که در گذشته پر بوده از باغ های سرسبز و دل انگیز و درختان کهنسال این باغ های زیبا به مرور زمان از بین رفتن و تبدیل به یکی از محله های شهر تبریز شدند و جا ی آن باغ ها را برج‌ها و ساختمان‌های  بلند گرفتند، و همین امر باعث شد عده ی زیادی از مردم از این باغمیشه زیبا مهاجرت کنند، و رشد ساختمان سازی در این محله شدت گرفت و ساختمان ها و هتل ها و مراکزخرید جای باغ ها و زمین های سازی شد، از گذشته زیبای باغمیشه در حال حاضر فقط چند باغ کوچک از گذشته به جا مانده است، یکی از جاذبه های تاریخی که قدمتی حدود 700 سال دارد ربع رشیدی می باشد که یک محوطه تاریخی و در زمان حکمرانی غازان خان بجا مانده است. این مکان تاریخی به نام رشید الدین فضل‌اله همدانی می باشد، که این بنا را به عنوان یک دانشگاه مورد استفاده قرار داده بودند این بنا در سال ۱۳۵۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که از جاذبه های این محله ی زیبا می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری هواپیما در مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range پنجشنبه 20 بهمن 1401 remove_red_eye 1183 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0