{{ctrl.notification}}
محله های استانبول

محله های استانبول

استانبول یکی از شهر های معروف و پرجمعیت و بزرگ ترکیه است که جمعیت آن بالغ بر ۱۵ میلیون نفر می‌باشد. استانبول از محله های بسیار زیادی تشکیل شده است، که هر محله دارای امکانات متفاوتی می باشد، یکی از دغدغه های ما قبل از جابجایی از یک محله به محله دیگر برای زندگی شناخت از محله ی جدید و هرآن چه که خوب است برای یک زندگی با ارامش مهم می باشد، حتی اگر قصد اقامت در محله ای در استانبول را داشته باشیم، در مقاله های قبل آس چارتر درباره استانبول زیاد گفته ایم برایتان اما در این مقاله آس چارتر سعی دارد به معرفی محله های استانبول بپردازد، با ما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری تهران استانبول در مشهد می باشد.

معرفی محله های استانبول

همانطور که گفتیم استانبول یکی از شهرهای زیبا و پرجمعیت در ترکیه است از منطقه‌ها و محله‌های جذاب و دیدنی، همراه با تعداد زیادی جاذبه های توریستی و گردشگری که خیلی از گردشگران را جذب خود کرده است و حتی شهری است که خیلی از خارجیان حتی ایرانیان علاقه مند به زندگی و اقامت در این شهر هستند، تعداد ایرانی‌های زیادی در محله های مختلف استانبول اقامت دارند و زندگی می کنند، شما در سفر و بازدید از محله های مختلف به ‌راحتی می‌توانید در هر محله یک هموطن را پیدا کنید؛ دو محله بیلیک دوزو و اسن یورت پرجمعیت‌ترین محله‌ها از ایرانیان هستند. حتی در استانبول به راحتی می‌توانید به رستوران های ایرانی زیادی پیداکنید، همچنین استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود و هر کدام از این بخش‌ها، محله‌های زیادی دارند، برخی از محله ها جاذبه‌های تاریخی وباستانی و برخی مدرن‌تر و دارای جمعیت های متفاوت می باشد.

محله های استانبول

میدان تکسیم استانبول

یکی از معروفترین محله‌های استانبول محله تکسیم یا تقسیم می باشد، که از یک میدان و یک خیابان تشکیل شده است. تکسیم در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد و به دلیل وجود فروشگاه‌ها و مراکز خرید کوچک و بزرگش به معروفیت زیادی رسیده است و اکثرا با نام این میدان و محله آشنایی دارند، یکی از المان های زیبا در میدان تکسیم مجسمه‌ای به نام تندیس جمهوریت می باشد، که از معروف  ترین المان های زیبا در این محله می باشد، که سوژه‌ی خوبی برای عکاسی می باشد. در این محله فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که اجناسشان را با قیمت‌های مناسب ارائه می ‌کنند به همین دلیل ایرانیان علاقه‌ی زیادی به این محله دارند.

محله های استانبول

محله بشیکتاش استانبول

بشیکتاش در سمت اروپایی، در ورودی تنگه بسفر واقع شده است،  بشیکتاش از آن دسته از محله‌هایی است که بی ‌شک در طول سفرتان نام آن را بارها خواهید شنید، بشیکتاش نام یک تیم فوتبال محلی است که نام این محل به دلیل محبوبیت این تیم به بشیکتاش معروف گشته است. این محله یکی از سیک ترین و لاکچری ترین محله های استانبول می باشد، در بشیکتاش بازار قدیمی، بازار ماهی فروشان، موسسات فرهنگی و هنری، مراکز خرید، بناهای تاریخی، باشگاه فوتبال، انواع تفریحات ساحلی، رستوران‌های لوکس، بارهای مجهز و زیبا و اسکله‌های کشتی وجود دارد، به همین دلیل بشیکتاش یکی از گران ‌ترین مناطق مسکونی استانبول می باشد. از مناطق معروف و محبوب برای زندگی می توان به مناطق ببک، لوازیم، آکات، آرناووتکوی، کوروچسمه، لونت و اتیلر اشاره کرد. از مهمترین دیدنی‌های محله‌ی بشیکتاش نیزمی ‌توان به بازار محلی، موزه‌ی نیروی دریایی، کاخ دولمه باغچه، کاخ ییلدیز، کاخ خدیجه سلطان، کاخ ایهلامور، پارک یلدیز و مسجد اورتاکوی اشاره کرد. اسکله کاباتاش هم در این محله قرار دارد که از  مهم‌ترین اسکله های استانبول است و از اینجا به جزایر مختلفی می توانید سفر کنید.

محله های استانبول

محله فاتح استانبول

یکی دیگر از مناطق محبوب در استانبول می توان به منطقه ی فاتح اشاره کرد، محله فاتح بافت سنتی دارد، مکان‌های تاریخی مختلف و موزه‌های متنوعی نیز در خود جای داده است. این محله در شبه جزیره تاریخی استانبول قرار گرفته است، در این محله اماکن تاریخی ارزشمندی مانند: بیزانس و عثمانی که از دوره های روم به جا مانده است و همچنین جاذبه‌های تاریخی و مهم همچون  مساجد سلطان احمد و ایا صوفیه، کاخ توپکاپی، بازار آراستا، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب دوانی اشاره کرد. سلطان احمد، امینونو، فنر و بالات از محبوب ترین و لوکس ترین مناطق این محله می باشند که بهترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده اند. گرند بازار نیز یکی از معروف ترین بازار های استانبول نیز در این محله واقع شده است، اگر لباس های شب نیاز دارید می توانید از این بازار بهترین لباس های شب را تهیه کنید، اما باید بدانید قیمت های این بازار بسیار گران است.

محله های استانبول

محله سلطان احمد استانبول

از دیگر محله‌های معروف در استانبول، محله سلطان احمد است که به دلیل وجود مسجد سلطان احمد در آن به شهرت رسید. مسجد سلطان احمد یکی از جاذبه های تاریخی استانبول که دارای معماری باشکوهی است و قدمت آن  به زمان حکومت عثمانیان باز می گردد. اگر به محله های قدیمی وتاریخی علاقه مند هستید محله‌ی سلطان احمد دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی می باشد که می توانید از آنها بازدید نمایید. از جمله بناهای دیدنی در این محله می ‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، قصر توپکاپی، آب انبار باسیلیکا سیسترن، موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول، بازار آراستا و... اشاره کرد. در این محله همچنین فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که شما می توانید برای خرید سوغات به آنها مراجعه کنید، علاوه بر بازارها و فروشگاه ها این محله همچنین دارای امکانات زیاد دیگری از جمله رستوران‌های کوچک و بزرگ، پارک و... می باشد.

محله های استانبول

محله کادیکوی استانبول

از دیگر محله های استانبول محله کادیکوی است که حدود 5 قرن قدمت دارد و در قسمت آسیایی این شهر قرار گرفته  است، این محله یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی استانبول را دارد و برای لذت از منظره دریای مرمره می توانید پیاده روی کنید و از منظره بی‌نظیر آن لذت ببرید. این محله امکانات متفاوتی دارد که بسیار مورد علاقه مردم می باشد، در این محله مغازه های ماهی فروشی‌، کافی شاپ‌های متعدد، عتیقه فروشی‌ها و کتاب‌فروشی‌ها زیادی قرار دارد، که مورد علاقه مسافران زیادی نیز قرار گرفته است. از مناطق محبوب این محله می توان به کادبستان، فنرباغچه، مودا، سودایه اشاره کرد. لباس ‌فروشی‌های متعددی در این محله واقع شده است، که می توانید لباس مجلسی و لباس عروس های زیبایی را در این فروشگاه ها تهیه نمایید.

محله بالات استانبول

محله بالات یکی دیگر از معروفترین محله های استانبول می باشد، که خانه‌های رنگارنگش جذابیت بسیار چشم‌گیری دارد. که یکی از جذاب ترین جاذبه های استانبول همین خانه های رنگارنگ می باشد، در این محله بیشتر ارمنی‌ها و ارتدوکس‌ها در گذشته سکونت داشتند، از جاذبه‌های دیگر بالات، می توان به بنای قلعه ‌مانندی که با آجرهای قرمز پوشیده شده است اشاره کرد که بسیار دیدنی و جذاب می باشد، این محله نیز دارای امکانات خوبی می باشد، که همچنین ایرانیان در این محله ساکن می باشند. این محله دارای کلیساهای متعددی است که معروف ترین آنها کلیسای سنت جورج که یکی از جاذبه های دیدنی در این محله می باشد، پیاده روی در این محله بسیار لذت بخش است، شما می توانید علاوه بر قدم زدن در این محله زیبا از بازدید مغازه‌های کوچک خیابانی و گشت و گذار در خیابان‌ها و عکاسی  لذت ببرید.

محله های استانبول

محله آسمالی مسجیت استانبول

از معروفترین محله های استانبول محله آسمالی مسجیت می باشد، این محله از قدیمی ترین محله های استانبول می باشد، محله آسمالی مسجیت دارای ساختمان های رنگارنگ و رستوران ها و کافی شاپ های زیادی می باشد که می توانید ساعاتی را در این کافی شاپ ها سپری کنید و قهوه ی اصیل ترک را نوش جان کنید،

محله های استانبول

محله چکورکوما استانبول

محله چکورکوما هم از معروفترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود. وجود فروشگاه‌های مختلف عتیقه‌ فروشی، کافه‌های دنج و جذاب و جاذبه‌های دیدنی مختلف، از جمله بخش‌های مختلف این محله است. این محله همچنین دارای معماری بی نظیرو تماشایی می باشد، بناها و ساختمان‌های زیبا با معماری چشم نواز می تواند یک جذابیت و سرگرمی برایتان محسوب شود، در این محله همچنین یک موزه ادبیاتی است، از محبوب ارین مناطق این محله می توان به اَلا تورکا، مدرن تریح، اسلی گونشیای و ... اشاره کرد. برای سفر به استانبول می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما خارجی تهیه نمایید و سپس سفر کنید.

محله های استانبول

و در آخری شما میتوانید بلیط چارتر پرواز مشهد به استانبول را نیز در آس چارتر با بهترین نرخ خریداری کنید.

date_range پنجشنبه 21 مهر 1401 remove_red_eye 290 بازدید favorite_border 0 chat 2
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 2
حسین :

سلام استانبول واقعا زیباست

ارتام :

اس چارتر بهترین سایت هست من همیشه بلیط های پرواز از اس چارتر خریداری میکنم