{{ctrl.notification}}
محله ببک استانبول

محله ببک استانبول

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری می باشد که شهرهای زیادی را در خود جای داده است که از شلوغ ترین وپر تردد ترین جاذبه های گردشگری در جهان می باشد، که سالانه توریست ها و گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند و از جاذبه های دیدنی تاریخی و طبیعی این کشور بازدید می کنند. یکی از زیباترین شهر های ترکیه شهر استانبول است که در بین ایرانیان بسیار محبوب می باشد، ایرانیان زیادی هرساله به این شهر سفر می کنند و یا در این شهر اقامت می کنند. در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از محله های معروف استانبول محله ببک می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر مشهد استانبول را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

محله ببک استانبول

معرفی محله ببک استانبول

قدمت محله زیبای ببک به قرن‌ها پیش بازمی ‌گردد، زمانی که در زمان فتح استانبول، ایم محله روستای کوچک ماهیگیران یونانی بوده است. در گذشته پادشاهان عثمانی از محله ببک به عنوان ییلاق استفاده می کردند؛ زیرا این منطقه به دلیل مجاورت با تنگه بسفر همواره از مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای مطبوع یکی از لوکس‌ ترین محله‌های استانبول به شمار می‌ رود که در منطقه بشیکتاش و در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. این محله دارای خانه‌های مدرن، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی، مراکز خرید فراوان می باشد. که گردش و تفریح در آن برایتان لذت بخش خواهد بود.

محله ببک استانبول

جاذبه های دیدنی در محله ببک استانبول

این محله قدیمی و معروف در استانبول دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی نیز می باشد محله ببک در و مجاورت محله های دیگری همچون اتیلر، روملی حصار و آرناووت کوی واقع شده است و از طبیعت و مناظر بی نظیری برخوردار است که در ادامه به معرفی این جاذبه ها خواهیم پرداخت.

محله ببک استانبول

پارک ببک استانبول

پارک ببک یکی از جاذبه های دیدنی در محله ببک است، این پارک در سال 1908 برای مردم استانبول باز شد. پارک ببک حدود 16000متر مربع مساحت دارد با یک آبنمای بسیار زیبا که در وسط پارک قرار دارد. این پارک شامل قسمت های مختلفی می باشد، از جمله زمین های بازی و فضاهای متفاوت برای استراحت، پیاده روها، سرویس های بهداشتی و قسمتی برای حیوانات خانگی در این پارک قرار گرفته است. پارک ببک دارای گیاهان تزئینی و درختان چندصد ساله می باشد که جذابیت و زیبایی این پارک را دو چندان کرده است، همچنین در ایت پارک نیمکت های قرار داده اند که می توانید ساعاتی را بر روی آن بنشینید و با نوشیدن قهوه و استراحت کردن از دیدن مناظر این پارک لذت ببرید.

محله ببک استانبول

مراکز خرید در محله ببک استانبول

همانطور که می دانید اجناس ترکیه بسیار معروف و در بین مردم بسیار محبوب می باشد چون دارای بهترین و بالاترین تنوع و کیفیت و برندهای مطرح ترکی و بین المللی می باشند، و در سفر به ترکیه یکی از لذت بخش ترین تفریحات برای گردشگران و توریست ها خرید و بازار گردی می باشد. این محله لاکچری نیز که دارای فروشگاه ها و مراکز خرید متنوعی  و مجتمع های تجاری لوکس متعددی می باشد بهترین گزینه برای خرید می باشد. از معروفترین مراکز خرید محله ببک می توان به میدنایت اکسپرس، باسیگ واشاره کرد که می توانید انواع کالاهای برند و اصل را از این فروشگاه ها تهیه نمایید. با تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

محله ببک استانبول

قلعه روملی استانبول

قلعه روملی استانبول یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در استانبول بشمار می رود. قدمت این قلعه به قرن شانزدهم می رسد، این قلعه تاریخی یکی از سازه های تاریخی و دفاعی بوده است، و امروزه به یکی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی و دیدنی و یک موزه تبدیل شده است. از دیگر جاذبه های محله ببک استانبول می توان به قلعه رومی اشاره کرد. این قلعه در سال 1452 میلادی به فرمان سلطان محمد فاتح ساخته شده که معماری ویژه آن نظر هر بیننده ی را به خود جلب می‌کند.

موزه آشیان استانبول

موزه آشیان استانبول از دیگر جاذبه های دیدنی در محله ببک می باشد، این موزه یکی از موزه های ادبی استانبول بشمار می رود، موزه آشیان در گذشته در بین سال های 1906 تا 1915 زادگاه توفیک فکت شاعر معروف ترک بوده است که در این مکان زندگی می کرده است. که بعد از مرگ وی این ساختمان  مدت ها خالی ماند و سرانجام در سال 1940 توسط شهرداری استانبول به موزه تبدیل گشت. در این موزه آثار با ارزشی از توفیق فکر، عبدالحق حمید طرهان، نیگل خانم و... وجود دارد، بازدید از این موزه برای عموم رایگان است. 

محله ببک استانبول

دانشگاه بوغازایچی استانبول

دانشگاه بوغازایچی یکی دیگر از دیدنی ها در محله ببک استانبول می باشد، این دانشگاه  در سال ۱۹۷۱ میلادی توسط کریستوفر رابرت تاجر ثروتمند نیویورکی تاسیس شده بود. این دانشگاه چهار دانشکده و دو مدرسه می باشد و هم اکنون در حال فعالیت می باشد و دارای دانشکده های مهندسی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشکده آموزش، دانشکده علوم کاربردی، دانشکده هنر و علوم و ... می باشد.

محله ببک استانبول

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا  یکی از جذاب‌ ترین جاهای دیدنی و یکی از نمادهای تاریخی و یکی از قدیمی‌ ترین برج‌ های جهان محسوب می شود. که حدود 700 سال قدمت آن می باشد. این برج از نام تیم فوتبال معروف ترکیه گالاتاسرای گرفته شده است. برج گالاتا یک برج استوانه‌ ای سنگی شکل می باشده که ارتفاع آن به 66.9 متر و وزنی حدود 10 هزار تن و قطری حدود  16.45 و دیوارهایی با ضخامت 3.75متر می باشد. از این برج دید 360 درجه ای به نمتم شهر استانبول دارید که منظره بسیار زیبایی را پیش روی شما قرار می دهد، برج گالاتا دارای سه بخش ورودی و بخش های دیگری همچون رستوران و سکوی بازدید، کافه، آسانسور، فروشگاه خرید سوغات و سرویس بهداشتی می باشد.

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر از جذاب ترین دیدنی های معروف استانبول است، این تنگه همان پل معروف استانبول است که بیشتر در سریال های ترکی دیده اید و آن را می شناسید، این پل بین دریای سیاه به دریای مرمره در شهر استانبول قرار گرفته است.  این تنگه در نزدیکی محله ببک قرار دارد و خصوصا در شب منظره ای فوق العاده زیبایی را به نمایش می گذارد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر در شهر مشهد می باشد.

محله ببک استانبول

کنسولگری مصر در استانبول

کنسولگری مصر یکی از ساختمان های قدیمی و بی نظیر که دارای معماری باشکوهی می باشد. و در محله ببک استانبول واقع شده است. قدمت این ساختمان دارای معماری ایتالیایی و نمای سفید بسیار زیبا که در سال ۱۹۰۲ ساخته شده است، یکی از زیباترین جاذبه های ببک محسوب می شود که در نردیکی پارک ببک و تنگه بسفر قرار گرفته است، این ساختمان در استانبول به منظور کارهای اداری امور مربوط به ویزای توریستی، کاری، تجاری و … فعالیت دارد. لازم به ذکر است که ورود گردشگران به داخل این ساختمان مجاز نیست.

محله ببک استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهررهای ترکیه که میزبان مسافران و گردشگران زیادی از جاهای مختلف دنیا می باشد، اما قبل از سفر در درجه اول باید به آب و هوا را  در نظر بگیریم که در سفر به استانبول اذیت نشوید، از این رو بهترین فصل برای سفر به استانبول بهار و فصل پاییز می باشد. در این فصول خصوصا در بهار با منظره‌ی زیبای شهر و آب و هوای مطلوب و گل‌های رنگارنگ شهر روبرو خواهید شد و از دیدن آنها لذت ببرید.

محله ببک استانبول

مسیر دسترسی به محله ببک استانبول

برای دسترسی به این محله ی لاکچری و زیبا می توانید با استفاده از تاکسی از میدان تکسیم به محله ببک بروید، و یا از بهترین گزینه که مترو می باشد استفاده کنید و در میدان تکسیم سوار شوید و در ایستگاه های دانشگاه بوغازایچی و اتیلر از مترو پیاده شوید. از میدان تکسیم تا محله ببک حدود 1ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز دارید تا بتوانید با پیاده روی و قدم زدن در خیابان ها و کوچه های این شهر زیبا از دیدن مغازه ها و فروشگاه ها و دیدنی ها نیز در حین قدم زدم لذت ببرید و خود را به محله ببک برسانید.

آدرس محله ببک: استانبول، منطقه بشیکتاش، محله ببک

 

date_range پنجشنبه 01 دی 1401 remove_red_eye 64 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0