{{ctrl.notification}}
ماهیگیری درتهران

مکان های ماهیگیری درتهران

تهران شهری لاکچری که جاذبه های زیبا و دیدنی زیادی دارد، که می تواند سفری خاطره انگیزی را برایتان فراهم سازد، همچنین در تهران تفریحات بسیار زیاد و جذابی وجود دارد، یکی از تفریحاتی که امروز قصد داریم به آن بپردازیم ماهیگیری در شهری مانند تهران است، با آس چارتر تا پایان این مقاله همراه تا شما را با مکان هایی که می توانید در آن ماهیگیری را انجام دهید آشنا کنیم. با تهیه بلیط هواپیما چارتری چابهار تهران از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

ماهیگیری درتهران

مکان های ماهیگیری در تهران

ماهیگیری یکی از جذابترین تفریحاتی بوده است که از گذشته تا به الان رواج داشته است، در گذشته بعنوان منبع در آمد برای مردمی که در کنار دریاچه ها و یا رودخانه ها زندگی می کرده اند بوده است، اما امروزه برای تعدادی بعنوان یک تفریح جذاب می باشد، چند مورد از جاهایی که در تهران می توانید در آن ماهیگیری کنید عبارت اند از دریاچه چیتگر، دریاچه ارم، دریاچه پارک المهدی، پارک رازی، سدلتیان، سد ماملو، رودخانه هراز، سد لار، رودخانه نمرود، دریاچه تار، سد کرج، دریاچه هویر، دریاچه امام زاده علی، در ادامه با ما با معرفی مختصری از اطلاعات برای ماهیگیری در هرمکان همراه ما باشید.

ماهیگیری درتهران

ماهیگیری در دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی تهران می باشد که شما هرگونه تفریحی را که بخواهید می توانید در این مجموعه تجربه کنید. در این مجموعه علاوه بر انواع تفریحات جذاب ومهیج یک کلوپ ماهیگیری نیز وجود دارد، در این کلوپ 32 جایگاه مخصوص برای ماهیگیران در نظر گرفته شده است که می توانند کسانی که به ماهیگیری علاقه مند هستند به این کلوپ مراجعه کنند. این کلوپ امکانات ویژه ای شامل: آموزش ماهیگیری و پذیرایی با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد وجود دارد، حتی شما می توانید در این کلوپ عضو شویدو کمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و از لوازم و وسایل ماهیگیری این کلوپ استفاده نمایید. در دریاچه چیتگر اردک ماهی و ماهی کپور و ماهی قزل آلا برای صید وجود دارد در ضمن استفاده از طعمه زنده در این دریاچه برای ماهیگیری ممنوع می باشد.

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

ماهیگیری درتهران

ماهیگیری در سد لتیان تهران

سد لتیان روی رودخانه جاجرود درجنوب شهر لواسان تهران واقع شده است، سد لتیان تامین ‌کننده ۳۰ درصد از آب شرب تهران است. در این منطقه در کنار سد امکانات و تفریحات بسیار زیادی وجود دارد، ولی یکی از بهترین و جذاب ترین تفریحات در این منطقه می توان به ماهیگیری در این سد اشاره کرد، ماهیگیری در دریاچه سد لتیان را می ‌توان یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه دانست. نزدیک بودن به تهران و داشتن آب و هوای مطبوع، توجه ماهیگیرها را به خود جلب کرده است. ماهی های موجود در دریاچه سد لتیان بیشتر کپور کراس، اسلک، ماهی سفید رودخانه‌ای و ماهی زردپر و تعداد کمی ماهی قزل‌ آلای رنگین ‌کمان در این رودخانه وجود دارد. اصلی ترین ماهی که در این سد صید می شود، ماهی کپور است که خیلی طرفدار دارد، خوب است بدانید که بهترین ساعت برای ماهیگیری در سد لتیان صبح زود یا بعد از ظهر می باشد. در ضمن برای ماهیگیری در این سد باید مجوزماهیگیری داشته باشید.

آدرس سد لتیان: جنوب شهر لواسان، فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۵ کیلومتری بخش جاجرود

ماهیگیری درتهران

ماهیگیری در رودخانه نمرود تهران

رودخانه نمرود یکی از سرشاخه های اصلی رودخانه حبل است که در 17 کیلومتری جنوب غربی شهر فیروزکوه در حدود 140 کیلومتری تهران قرار دارد. بر روی این رودخانه سدی به نام سد نمرود وجود دارد که زیستگاه آبزیانی از جمله ماهی سفید رودخانه ای، زردپر و کپور و ... است، که متاسفانه در سال های اخیر توسط صیادان غیرمجاز صید شده اند. ماهی های قزل آلا، زردپر، قزل آلای رنگین کمانی و ماهی های متفرقه سردآبی از گونه های اصلی ماهی در آب های شهرستان فیروزکوه هستند. دقت نمایید برای ماهیگیری در این رودخانه باید مجوز لازم به ماهیگیری را برای شید ماهی داشته باشید. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما چارتر ارزان یزد تهران را به راحتی رزرو نمایید.

آدرس: تهران، کیلومتر 5 جاده فیروزکوه، جاده روستای ارجمند، 2 کیلومتر بعد از روستای سله بن

ماهیگیری درتهران

ماهیگیری در رودخانه هراز تهران

رودخانه هراز از جنوب دماوند و غرب کوه فیروزکو سرچشمه می گیرد و به دریای خزر می ریزد،  بخش مهمی از این آب برای کشاورزی شهری استفاده می شود. رودخانه هراز از رودخانه‌های حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که تعداد زیادی از گونه‌های ماهیان بومی، در این رودخانه ساکن بوده و تعدادی از ماهیان اقتصادی دریای خزر برای تولید مثل به این رودخانه مهاجرت می‌ کنند. ماهیگیری در هراز یکی از تفریحات مورد علاقه ساکنان تهران است. این رودخانه محل زندگی ماهی های قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز است و از دیگر مناطق مناسب برای ماهیگیری می باشد. متاسفانه صید بی ‌رویه ماهی در این رود، ماهیان این منطقه را در معرض نابودی قرار داده است. از این رو برای صید ماهی در این رودخانه حتما باید مجوز ماهیگیری داشته باشید.

آدرس رودخانه هراز: جاده هراز، کیلومتر 70 تهران به آمل، رودخانه هراز

ماهیگیری درتهران

ماهیگیری در سد کرج تهران

سد کرج یا سد امیرکبیر یکی از تفرج گاه های زیبا و دیدنی برای تهرانی ها و مردم اطراف آن می باشد، این سد بر روی رودخانه کرج در سال ۱۳۳۶ ساخته شد و در سال 1340 به بهره برداری رسید، سدامیرکبیر یا همان سد کرج اولین سد چند منظوره ایران بود که علاوه بر تامین آب و برق، برای ماهیگیری و تفریح هم مورد علاقه بسیاری از مردم می باشد. بسیاری از مردم محلی در این  سد برای تامین درآمد زندگی خود به پرورش انواع ماهی قزل‌آلا، قزل‌آلای رنگین‌ کمان، قزل‌آلای خال قرمز، ماهی سفید و ماهی سیاه به حساب می‌آید پرداخته اند و از این راه امرار معاش می کنند، بسیاری از مردم که برای تفریح و بازدید ویا ماهیگیری به این منطقه می روند برای صید ماهی باید مجوز مربوطه را دارا باشند در غیر این صورت غیرمجاز و ممنوع می باشد، هر ماهیگیر که مجوز ماهیگیری را داشته باشد می تواند پنج قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز صید کند. و باید جریمه پرداخت کنند. در گذشته نیز تفریحات آبی همچون شنا، قایق سواری و اسکی روی آب نیز جزو تفریحات سد امیرکبیر بشمار می آمد. اما در حال حاضر این تفریحات نیز ممنوع اعلام شده‌اند.

ماهیگیری درتهران

ماهیگیری در سد طالقان تهران

سد طالقان یکی از جاذبه های دیدنی و پر طرفدار برای علاقه مندان به ماهیگیری می باشد، در این دریاچه ماهی‌هایی همچون زردپر، قزل‌آلای رنگین ‌کمان و کپور وجود دارند که به راحتی قابل صید هستند، برای ماهیگیری در ای سد علاوه بر تجهیزات حرفه‌ای ماهیگیری باید مجوز لازم برای صید ماهی را نیز داشته باشید، با مجوز ماهیگیری شما می ‌توانید روزانه تا ۱۰ ماهی صید کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری ارزان هواپیما در شهر مشهد می باشد.

ماهیگیری درتهران

ماهیگیری در دریاچه سد لار تهران

دریاچه سد لار در 75 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و بر روی رودخانه هراز قرار دارد. این دریاچه یکی از جذابترین مقاصد برای گردشگری محسوب می شود، این سد با ۹۶۰ میلیون متر مکعب حجم مخزن آب مورد نیار برای کشاورزی و آب آشامیدنی و تولید برق  را تامین می کند، این سد در منطقه زیبا و سرسبز دشت لار قرار گرفته است،  در این دریاچه  انواع  ماهی های قزل آلا و خال قرمز پرورش داده می شود، به همیت دلیل علاقه مندان به ماهیگیری را می توانید زیاد در اطراف این سد مشاهده نمایید. این منطقه همچنین یک منطقه توریستی شناخته شده است که طرفداران زیادی را به سوی خود می کشاند.

ماهیگیری درتهران

وسایل مورد نیاز برای ماهیگیری در تهران

تجهیزات حرفه‌ای ماهیگیری

داشتن مجوز اداره محیط‌ بانی برای ماهیگیری

یک کیسه یا تور آماده برای نگه داشتن ماهی ها در آب

همراه داشتن یک عدد یخچال مسافرتی

بردن آب آشامیدنی، غذای فاسد نشدنی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کلاه

پایه لنسر

date_range شنبه 07 آبان 1401 remove_red_eye 118 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0