{{ctrl.notification}}
ماجراجویی در طبیعت بهشهر

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

بهشهر یکی از شهرستان های جذاب و دیدنی در شرق استان مازندران می باشد، شهر تاریخی که قدمت آن به دوران شاه‌عباس صفوی باز می گردد. بهشهر جاذبه‌های طبیعی همچون  آبشار، غار، تالاب، جنگل و دریا کوه‌های جنگلی را در خود جای داده است، علاوه بر این جاذبه های طبیعی جاذبه های تاریخی بسیاری نیز همچون آتشکده، موزه و کاخ و کشتی نیز دارد، این شهر تاریخی زمانی محل تفریح پادشاهان دوران صفویه بوده است. در این مقاله با آس چارتر به بهشهر سفر میکنیم و با ماجراجویی در دل طبیعت بهشهر با جاذبه ها و جاهای دیدنی این شهر بیشتر آشنا خواهیم شد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

تاریخچه بهشهر

شهرستان بهشهر در شرق استان مازندران در جنوب دریای خزر قرار دارد، بهشهر یکی از مناطق تاریخی و باستانی که قدمت آن به ده هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، این شهر در طول تاریخ و در دوران حکومت‌های مختلف از نظر سیاسی و نظامی دارای اهمیت بسیار بالایی بوده است، و به همین دلیل در دوره های مختلف نام های مختلفی را همچون تمیشان، آسیاب‌سر، نامیه، هزاره و خرگوران معروف بوده است. این شهر در زمان صفویان ارزش و اعتبار زیادی داشته است، به همین دلیل این شهر در زمان شاه عباس لقب شرف‌البلاد را گرفته بود که به معنی بهترین شهر بوده است.

 

جاذبه های دیدنی شهر زیبای بهشهر

در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا گشت و گذاری به شهرستان بهشهر و جاذبه های طبیعی و تاریخی نظیر: موزه گوهرتپه، کاخ صفی‌آباد، آتشکده کوسان، مجموعه تاریخی عباس‌آباد، چشمه عمارت، قبرستان تاریخی سفیدچاه، باغ چهلستون اشرف، خانه شهریاری و کشتی صفوی و جاذبه های طبیعی همچون: غارهای هوتو کمربند و علی‌تپه، تالاب میانکاله و گز و چشمه عمارت بیشتر آشنا شوید.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

باغ و مجموعه گردشگری عباس آباد

یکی از مهم ‌ترین جاذبه‌های شمال ایران که در 9 کیلومتری شهربهشهر قرار دارد، باغ و مجموعه گردشگری عباس آباد می باشد، این مجموعه تاریخی و طبیعی در دوران صفوی ساخته شده است، این باغ زیبا و سرسبز در بین جنگل‌های انبوه و دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته است، باغ عباس آباد به‌ عنوان یکی از باغ‌های غیرکویری ایران محسوب می شود و در لیست باغ‌های ایرانی یونسکو به ثبت رسیده است، در این باغ جاذبه های همچون: دریاچه عباس آباد، سد عباس آباد، کاخ، حمام و دو برج آجری وجود دارد.

 

آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو از جاهای دیدنی بهشهر می باشد، این آبشار در میان جنگل‌های خوش آب و هوای بهشهر در نزدیکی محله‌ای به نام فراش‌ محله قرار دارد، آبشار سنگ نو بخاطر فشار شدیدی که دارد در قسمت پایین بر اثر ریزش حوضچه سنگی شکلی را به وجود آورده است. برای رسیدن به این آبشار باید حدود 2 الی 3 ساعت را پیاده روی کنید.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

کشتی باستانی بهشهر

یکی از دیدنی های بهشهر که در سواحل امیر آباد قرار دارد، کشتی صفوی است. این کشتی یکی از کشتی های باربری به گل نشسته و غرق شده در سواحل این شهر قرار دارد، کشتی باستانی که از دوران صفویه به جا مانده است، با گذشت بیشتر از ۴۰۰ سال این کشتی هنوز برجای خود باقی مانده است.

 

چشمه پلنگ ‌خیل

از دیگرجاهای دیدنی بهشهر چشمه پلنگ ‌خیل در نزدیکی کاخ صفی‌آباد بهشهر می باشد. برای این چشمه زیبا در گذشته معماران آبراهه ای را طراحی کردند که خروجی چشمه به سمت کاخ صفی ‌آباد برسد. آب این چشمه بعد از کاخ صفی‌آباد به زمین‌های کشاورزی می رسد.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

باغ شاه

باغ شاه که به اشرف البلاد نیز معروف است در دوره صفویه ساخته شده است. این باغ دارای درختان کهن 100 ساله می باشد و در داخل آن ساختمانی نیز در میان آن در دوره رضاشاه بنا شد که به عمارت چهل ستون معروف است، در وسط این باغ استخر بزرگ با جوی‌های باریکی قرار دارد، این باغ زیبا در حتا حاضر در اختیار شهرداری‌ قرار دارد.

 

غارهای باستانی بهشهر

یکی از جاذبه های طبیعی در دل طبیعت بهشهر وجود غارهای باستانی هوتو و کمربند می باشد، این غارهای باستانی زمانی مکانی برای زندگی اجداد غارنشین ما بوده است، قدمت غارهای باستانی به حدود هفت هزار سال قبل باز می گردد، غارهای باستانی دارای چشم انداز زیبایی می باشد، در انتهای یک جاده این باغ ها قرار دارد و بخاطر بازدید از این غارهای باستانی مجتمع رفاهی و مجهزی با کلیه امکانات ساخته شده است که مکان مناسبی برای تفریح و گشت و گذار می باشد.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

پارک ملت

 از دیگر جاذبه‌های تاریخی شهر بهشهر پارک ملت است، این پارک در کنار ساختمان شهرداری قرار دارد. پارک ملت دارای دو خیابان اصلی رو به دریا می باشد که دارای منظره ای زیبا می باشد. از دیگر نام هایی که این پارک به  آن معروف است باغ چهل ستون اشرف می باشد. این پارک دارای معماری بی نظیری می باشد، و در انتهای این پارک استخر بزرگ باغ قرار گرفته است که بسیار جذاب و دیدنی می باشد.

 

کاخ صفی آباد

کاخ صفی آباد از دیگر آثار باستانی در شهر بهشهر مازندران می باشد، کاخ صفوی اباد در زمان صفویه و به فرمان شاه عباس ساخته شد، این کاخ در بالای کوهی قرار گرفته بود که در روبروی شهر قرار گرفته است، جالب است بدانید این کاخ در دوره قاجار به ‌طور کامل تخریب گشت و در زمان پهلوی به دستور رضاشاه بازسازی گشت. این کاخ به نام فرزند شاه عباس اول است وی به دلیل علاقه ای زیادی که به فرزندش داشت این نام رابرای کاخ خود انتخاب نمود.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

گوهر تپه

از دیگر جاهای دیدنی در بهشهر گوهر تپه است که در فاصله 40 کیلومتری جاده ساری بهشهر قرار دارد. این منطقه از قدیمی ترین و بزرگترین محوطه های تاریخی در بهشهر می باشد که به دوران ما قبل تاریخ به دوران عصر نوسنگی در شمال ایران بازمی گردد، این منطقه در زمتن غارنشینان به وجود آمده است، در غارهای کومیشان، غار هوتو و غار کمربند غارنشینانی زندگی می کردند که بعدها به تدریج از غارها خارج و برای خود مناطق مسکونی ایجاد کردند،

 

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله در ۴۵ کیلومتری شهر بهشهر قرار گرفته است. این تالاب از منحصربه ‌فردترین و جذاب‌ترین جاذبه های دیدنی در این شهر به حساب می آید، تالاب میانکاله دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر و حیات وحش منحصربه‌فردی می باشد، که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، این تالاب زیستگاه طبیعی گیاهان و جانوران و همچنین پرندگان مهاجر می باشد. علاقه مندان به پرنده نگری نیز می توانند از این تالاب زیبا دیدن نمایند و از تماشای طلوع و غروب خورشید نیز لذت ببرند.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

منطقه حفاظت‌ شده هزار جریب

از دیگر جاذبه های دیدنی در بهشهر که در بین استان‌های مازندران و سمنان قرار گرفته است، منطقه حفاظت ‌شده هزار جریب می باشد، این منطقه دارای پوشش گیاهی و جانوری منحصربه‌فردی است و پوشش گیاهی آن از جنگل‌های هیرکانی چند هزارساله می باشد. اینمنطقه حفاظت شده از جذاب ترین مکان های دیدنی در بهشهر می باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران رشت را به راحتی تهیه نمایید.

 

پارک ملی پایبند

پارک ملی پایبند در جنوب بهشهر روستای پابند و در نزدیکی منطقه هزار جریب قرار گرفته است این پارک از جذاب ترین دیدنی های این شهر می باشد، پارک ملی پابند وسعتی به بزرگی ۲۶۵۹۷ هکتار دارد و از نظر پوشش گیاهی و جانوری نیز غنی می باشد، این پارک دارای آب ‌و‌هوای نیمه ‌مرطوب جنگل‌های هیرکانی است و از جانوران این پارک ملی می توان به: پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، گوزن، شوکا، عقاب طلایی، شاهین، کفتار، سمور جنگلی، دارکوب و مار زنگی اشاره کرد.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

خانه شهریار

بنایی تاریخی با ارزشی در شهر بهشهر قرار دارد که مربوط به دوران قاجار است این بنای تاریخی خانه شهریاری است، خانه شهریاری یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر است که در گذشته بعنوان مقر حکومت سردار رفیع یانه سری مورد استفاده قرار می گرفته است. خانه شهریار اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی  ایران به ثبت رسیده است.

 

روستای یخ کش

از دیدنی ترین روستاهای دیدنی و تاریخی در بهشهر روستای یخ کش می باشد، این روستا به روستای مرزبانان نیز معروف است، قدمت این روستا به دوران صفویان باز می گردد که در آن زمان محل زندگی مردمی بوده که برای حفاظت از مرزها به دستور شاه عباس به آنجا کوچ کرده بودند. روستای یخ کش دارای طبیعتی بی نظیر و زیبا و چشمه های فراوان می باشد، یکی از دلایلی که نام این روستا به یخ کش معروف شده است امرار معاش و گذران زندگی مردم آن بوده است که یخ های رودخانه را برای برای خرج زندگی خود به فروش می رساندند.

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

مراکز خرید

در شهر زیبای بهشهر انواع پاساژ و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ با تنوع بالای اجناس وجود دارد که از بهترین جاذبه های گردشگری در این شهر به حساب می آیند، بازار و پاساژ گردی و بازدید از اجناس متنوع برای گردشگران و مسافران بسیار لذت بخش است شما می توانید در خیابان امام خمینی بهشهر به گشت‌ وگذار و پاساژگردی بپردازید. از پاساژ ها و مراکز خرید در این شهر می توان به مرکز خرید تندیس، مجتمع تجاری خاتم‌الانبیا، بازار روز بهشهر اشاره کرد.

 

غذاهای محلی بهشهر

در سفرها یکی از جذاب ترین تفریحات شکم گردی است، بهشهر دارای غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای می باشد که تنوع غذاها، خوراکی‌های خوشمزه‌ در این شهر زیاد است، از معروف ترین غذاهای این شهر می توان به رشته پلو ماش پتی و ماست کدو اشاره کرد. اگر می خواهید غذاهای خوشمزه این شهر را تست کنید می توانید به رستوران های اکبر جوجه،  رستوران حیدر بابا و رستوران حاج حسن مراجعه نمایید.

 

ماجراجویی در طبیعت بهشهر

سوغاتی های بهشهر

شهر بهشهر علاوه بر ذاشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد دارای محصولات خوراکی و کشاورزی زیادی نیز می باشد، از جمله سوغاتی‌های خوراکی بهشهر می توان به انار ترش و شیرین، پرتقال، نارنگی و مرکبات، برنج، انواع نان و شیرینی محلی، شربت، مربا و ترشی و از صنایع دستی آن به صنایع چوبی و گلیم‌بافی اشاره کرد.

 

بهترین فصل سفر به بهشهر

بهشهر شهری سرسبز و زیبا با جاذبه های طبیعی فراوان که در همه ی فصول برای بازدید و سفر مناسب می باشد، اما بهترین فصل برای سفر به این شهر بهار و پاییز است که طرافداران زیادی برای طبیعت بی نظیر آن وجود دارد. بهشهر در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و شرجی و در زمستان به دلیل کوهستانی بودن این شهر هوا بسیار سرد است. با تهیه بلیط چارتر ارزان تهران گرگان در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 12 تیر 1402 remove_red_eye 6562 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

از معروف‌ ترین پارک ها و مراکز تفریحی بهشهر کدام است؟

مراکز تفریحی بهشهر مجموعه تفریحی عباس‌آباد، پارک ملی پابند و تپه نارنج ‌باغ است که از معروف‌ ترین پارک ها و مراکز تفریحی می باشند.

بهترین جاهای تاریخی و دیدنی بهشهر کدام است؟

بهترین جاهای تاریخی و دیدنی های طبیعی این شهر می توان به روستای پاسند و یخ‌کش، منطقه حفاظت ‌شده هزار جریب، آبشارهای اسپه‌او، شرشر و سنگ نو و چشمه پلنگ‌ خیل، غارهای هوتو کمربند و علی‌تپه، تالاب میانکاله، گز، چشمه عمارت و موزه گوهرتپه، کاخ صفی ‌آباد، آتشکده کوسان، مجموعه تاریخی عباس‌آباد، چشمه عمارت، قبرستان تاریخی سفیدچاه، باغ چهلستون اشرف، خانه شهریاری و کشتی صفوی بهترین جاهای تاریخی بهشهر اشاره کرد.

شهرستان بهشهر کجاست؟

بهشهر یکی از شهرهای استان مازندران است، این شهر در نزدیکی تالاب میانکاله، ساری، گلوگاه و دامنه‌ کوه‌های البرز واقع شده است.