{{ctrl.notification}}
لاهور پاکستان

لاهور پاکستان

پاکستان یکی از کشورهای جنوب آسیا که مساحتی حدود ۸۰۳۹۴۳ کیلومتر مربع دارد، اسلام اباد مرکز این کشور است، پاکستان پنجمین کشور دنیا از نظر جمعیت است. در این کشور اقوام مختلفی همچون پنجابی، سندی، پشتون،‌ بلوچی و مهاجر زندگی می کنند، این دارای زبان های مختلف پنجابی، سندی، ساراکی، پشتو، بلوچی، هندکو و براهویی است که رسمی ترین آنها زبان اردو می باشد. کشور پاکستان از لحاظ جغرافیایی از قسمت غرب با کشورمان ایران همسایه است و همچنین از شمال با افغانستان و چین، از شمال غربی با افغانستان، از شمال شرقی و مشرق با هند نیز همسایه است و و از جنوب و جنوب غربی نیزبه دریای عمان منتهی می شود. این کشور دارای شهرهای زیادی می باشد و که هرکدام از آنها دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد.  در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از شهرهای پاکستان به نام لاهور بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما ارزان خارجی تهران لاهور را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

لاهور پاکستان

معرفی لاهور پاکستان

لاهور یکی از معروف ترین شهرهای این کشور می باشد، این شهر مرکز ایالت پنجاب و دومین شهر بزرگ پاکستان و مرکز فرهنگی این کشور محسوب می شود. قدمت این شهر به 4 هزار سال می رسد ودارای تاریخ غنی می باشد، این شهر یکی از قطب های گردشگری در پاکستان می باشد و دارای جاذبه های زیادی از جمله: قلعه لاهور، مسجد پادشاهی، باغ شالیمار، ساختمان موزه، مزار علامه اقبال لاهوری، مزار نور جهان همسر ایرانی یکی از پادشاهان گورکانیان هند، مزار جهانگیراز پادشاهان گورکانیان، مزار قطب الدین ایبک، مسجد تاریخی وزیر خان و ... می باشد، این شهر دارای بافت تاریخی است که در فهرست میراث فرهنگی و تاریخی سازمان یونسکو قرار دارد. شهر لاهور یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان، یک مرکز اقتصادی، سیاسی، حمل و نقل، تفریحی و آموزشی می باشد. این جاذبه ها باعث شده است که سالانه گردشگران زیادی به این شهر زیبا سفر کنند.

لاهور پاکستان

لاهور شهر فرهنگ

لاهور به عنوان قلب پاکستان شناخته می شود و گردشگران زیادی از سرتاسر جهان هرساله مشتاقانه به این شهر سفر می کنند. شهر لاهور مرکز فرهنگی و تاریخی منطقه پنجاب پاکستان می باشد، و مردم آن دارای فرهنگ بسیار زیادی می باشند، و همچنین نهادها و موسسات آموزش عالی در این شهر وجود دارد. فرهنگ مردم لاهور شامل سنت های مهمان نوازی، معماری اسلامی و بریتانیایی و ساختمان های مغول است. این شهر تا قبل از استقلال پاکستان مرکز فعالیت مسلمانان بوده است و بعدها این شهر به مرکز سیاسی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و هنر تبدیل شد. از بیشترین فعالیت های هنری نیز می توان به موسیقی و فیلم سازی در لاهور اشاره کرد. از محبوب ترین و معروف ترین بازی های ورزشی در لاهور بازی کریکت است که این شهر به شهر کریکت بازان مشهور پاکستانی نیز شهرت دارد. لاهور همچنین دارای بزرگترین فرودگاه بین المللی در پاکستان است.  
لاهور پاکستان

لاهور شهر رنگ ها

این شهر یکی از جذاب ترین شهرهای دیدنی در پاکستان که به شهر رنگ ها معروف است، این شهر یکی از رنگارنگ ترین شهرهای جهان می باشد، مردم در این شهر اعتقاد دارند که رنگ ها خوشبختی مردم را گسترش داده است. ساختمان ها در این شهر با رنگ های گرم پوشانده شده است. در این شهر رنگ های گرم کاربرد زیادی دارد، از ساختمان های رنگارنگ خیابان غذا در آن تا رنگ لباس های زیبای زنان و غذاهای رنگی و پر از ادویه در هر جا که بروید و در هر مناسبتی شما انواع رنگ ها را خواهید دید.
 

شب های لاهور

جالب است بدانید یکی از جذابیت های شهر لاهور پاکستان شب زنده داری آن است، این شهر به شهر شب زنده دارها معروف است، مردم شهر لاهور شب های تا نیمی از شب در بیرون از خانه سر می کنند وتمام بازارها و رستوران ها و مغازه ها تا پاسی از شب باز است و شما می توانید با راحتی تا نیمه های شب به تفریح و گشت زنی در خیابان های لاهور بپردازید. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تابا کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما خارجی مشهد لاهور را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

لاهور پاکستان

غذاهای لاهور

شهر لاهور نیز مانند دیگر شهرها و کشورهای دیگر دارای غذاهای محلی خوشمزه و خوش طعمی می باشد، که بسیار نیز معروف است؛  از غذاهای پرطرفدار و معروف در لاهور می توان چیکن تیکه، سیخ کباب، آلو کیما، سمبوسه، کباب سجی، حلیم، حلوا پوری، نیهاری، چیکن کرای و... که از خوشمزه ترین غذاهای این شهر است و می توانید از آنها سفارش دهید و نوش جان کنید.

باغ های لاهور

از جاذبه های این شهر می توان به باغ های آن اشاره کرد، در لاهور باغ های سرسبز زیادی وجود دارد، به همین دلیل لاهور به شهر باغ ها نیز معروف است، بیشتر این باغ ها دارای قدمت طولانی می باشند، از تاریخی ترین باغ های این شهر که قدمت طولانی دارد به دوران پادشاهی گورکانی باز می گردد که در این شهر احداث شده است.

لاهور پاکستان

دانشگاه های لاهور

شهر لاهور همچنین یکی از فرهنگی ترین شهرهای پاکستان محسوب می شود، در لاهور نهادها و موسسات آموزش عالی معروف نیز وجود دارد، که رشته های تحصیلی همچون مهندسی و پزشکی در این شهر وجود دارد که دانشجویان خارجی برای کسب دانش و علوم جدید به این شهر برای ادامه تحصیل خود مهاجرت می کنند.

گلشن اقبال

یکی از معروف ترین پارک های عمومی و تفریحی در لاهور گلشن اقبال می باشد، این پارک زیبا و جذاب یکی از اماکن گردشگری در لاهور محسوب می شود که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید و تفریح به این پارک می روند، در نزدیکی این گلشن جاذبه های دیدنی دیگری همچون: قلعه شاهی، سردیس مشاهیر پاکستان، مسجد شاهی، آرامگاه علامه اقبال لاهوری و محل عبادت پیروان سیک قرار دارد.

لاهور پاکستان

بناهای تاریخی لاهور

لاهور شهر تاریخی که با تاریخ غنی که دارد امروزه یکی از مدرن ترین شهرهای پاکستان محسوب می شود. این شهر دارای بناهای تاریخی بسیاری می باشد که اگر به هرگوشه از آن نگاه کنید بنایی تاریخی در آن به چشمتان خواهد خورد. از بناهای تاریخی این شهر می توان به ابنیه و ساختمان های دولتی با معماری غربی، موزه شهر، دادگاه عالی، دانشگاه پنجاب، اداره پست و کالج دولتی لاهور و دروازه های معروف دیوار قدیمی که در گذشته برای محافظت از شهر دور تا دور آن کشیده شده است. که اکنون بازارها جای آن را گرفته است.

لاهور پاکستان

تاکسی ها و ریکشاها در لاهور

احتمالا در فیلم های هندی و پاکستانی موتور سیکلت های سه چرخدار را زیاد دیده باشید، در شهرهای پاکستان بخاطر جمعیت زیادی که وجود دارد رانندگی در این شهر با تاکسی و ماشین بسیار سخت است، به همین دلیل بیشتر مردم ترجیح می دهند از موتورهای سه چرخدار برای تردد در شهر استفاده کنند و کمتر دیده می شود کسی از خودروی شخصی استفاده کنند.
لاهور پاکستان

قلعه بزرگ لاهور

یکی از بناهای تاریخی در شهر لاهور قلعه شاهی است، قدمت این ارگ ب سال 1025 میلادی باز می گردد، این قلعه در طول تاریخ بارها ویران شده بود و در آخرین بار در سال ۱۵۶۶ میلادی به دستور اکبرشاه، سومین پادشاه از دودمان گورکانیان یا امپراتوری مغولی هند بازسازی شد. این قلعه دارای بخش های مختلفی همچون مسجد بدشاهی ، دروازه روشنایی و صمدحی از رنجیت سینگ ، چهار گوشه ای در اطراف هزاره باغ تشکیل شده است. جالب است بدانید این بنای تاریخی در خود 21 بنای تاریخی دیگر شامل: دیوان خاص، موتی مسجد، شش محل، تماشاگاه نولخه و ... را در خود جای داده است. داخل این قلعه زیبا و تاریخی به استثنای سقف هایی که به 4 ترتیب مختلف، دو قوس و دو تخته تزئین شده و طراحی شده نیز وجود دارد. این قلعه یکی از میراث های جهانی ثبت یونسکو در پاکستان می باشد.

لاهور پاکستان

باغ شالیمار لاهور

از زیباترین جاذبه های کشور پاکستان که در شهر لاهور قرار دارد، باغ های سرسبز و زیبای شالیمار می باشد، این باغ دارای زراحی بسیار زیبا ومنحصربفردی می باشد و جالب است بدانید که معماری و طراحی ایت باغ توسط یک معمار برجسته ایرانی بنام ملا علاءالملک تونی انجام شده است. باغ های شالیمار لاهور به دستور شاه جهان پادشاه مغولی و اسلامی هندوستان ساخته شد. باغ لاهور حدود ۱۶ هکتار مساحت دارد. شکل این باغ به صورت متوازی الاضلاع و دارای ابعادی به طول 658 و عرض 258 متر است و با دیوارِ آجری منبت‌کاری شده محصور شده به طوری که در نگاه اول شکل بنای ساخته شده در نوع خود بی نظیر و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد. طرح اصلی این باغ پلکانی و چهارباغ است که از باغ های ایرانی الگو برداری شده است، این باغ 3 طبقه است، طبقه اول ان تفرجگاه می باشد، طبقه دوم سکونتگاه حکومتی و دیوانخانه بوده است. طبقه سوم باغ شالیمار نیز مخصوص طبقات سلطنتی کشور پاکستان بوده است.

لاهور پاکستان

مسجد وزیرخان لاهور

از دیگر بناهای تاریخی در لاهور مسجد وزیر خان این مسجد متعلق به قرن هفدهم میلادی در دوره بابریان امپراتوری گورکانی می باشد، این مسجد بعد از گذشت 380 سال زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده است، و نقاشی و کاشی های نقاشی شده با رنگ های آبی،  سبز، نارنجی،  زرد و بنفش آن خود نمایی می کند. ساخت این مسجد 7 سال طول کشیده شده است، در این مسجد همچنین مقبره پادشاه صوفی سید محمد اسحاق گازرونی مشهور به میران در صحن مسجد وزیر خان قرار دارد که مربوط به قرن سیزدهم میلادی می باشد. مسجد وزیر خان شهر لاهور از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های تاریخی شهر لاهور که گردشگران زیادی هرساله از آن بازدید می کنند، این بنای تاریخی در فهرست موقت میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو قرار دارد.

لاهور پاکستان

دروازه دهلی لاهور

دروازه ی لاهور یکی از دروازه های اصلی شهر لاهور در قسمت شمالی قلعه سرخ قرار دارد، دروازه ی لاهور همچون یک دژ دفاعی یا یک سنگر مستحکم که در دوران ششمین پادشاه امپراتوری گورکانی دوران اورنگ زیب فرزند شاه جهان ساخته شد. این دروازه از سه طبقه تشکیل شده است، این دروازه نیز دارای معماری تلفیقی از معماری ایرانی، مغولی و هندی می باشد.

لاهور پاکستان

موزه لاهور

از دیگر جاذبه های دیدنی در لاهور موزه لاهور می باشد، این موزه یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی و مستند ترین موزه کشور پاکستان محسوب می شود. این موزه در سال 1864  توسط یونس ویکتور آلبرت تاسیس شده است. موزه لاهور در اصلی ترین خیابان لاهور خیابان قرار دارد. موزه لاهور دارای 17 قسمت می باشد و از فنی ترین موزه پاکستان به حساب می آید، در این موزه آثار و اشیای با ارزش قدیمی از جمله:  لوازم زندگی ساخته شده از سنگ که مربوط به نیم میلیون سال قبل می باشد، مجسمه های بسیار قدیمی از بودا در حالات مختلف، که قدما آنها به هزاره اول قبل از میلاد باز می گردد، از قسمت های دیگر این موزه، بخش سکه های تاریخی مربوط به دوره اسکندر و دیگر ملوک یونانی گرفته و ساسانیان می باشد، بخش مکتوبات و کتب خطی که حدود 80 درصد از کتب آن دارای نگارش فارسی می باشد، از قدیمی ترین کتب تاریخی با بیش از هزار سال قدمت یک نسخه از قرآن کریم که به خط کوفی نوشته شده است، از دیگر بخش های این موزه آثار و اشیاء دوره امپراطوری مغول در شبه قاره هند می باشد. در سفر به لاهور از این موزه حتما دیدن نمایید.

لاهور پاکستان

آب و هوای لاهور

شهر لاهور دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد. در این شهر بارندگی های زیادی وجود دارد این بارندگی ها فصلی و موسمی هستند و و از خرداد ماه آغاز و تا سه ماه ادامه دارد. سردترین ماه در این شهر دی ماه است.

لاهور پاکستان

بهترین فصل سفر به لاهور

اگر می خواهید به لاهور سفرکنید بهارین فصل و زمان ماه فروردین می باشد، در این ماه دمای هوا گاهی به 40 درجه سانتی گراد نیز می رسد.  با تهیه بلیط هواپیما ارزان خارجی لحظه آخری از سایت آس چارتر از مزایا و نخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range سه شنبه 22 فروردین 1402 remove_red_eye 118 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0