{{ctrl.notification}}
فواید زندگی در کیش

فواید زندگی در کیش باعث شده است بسیاری از افراد در این جزیره ساکن شوند و به کار و زندگی مشغول گردند. کیش یکی از توریستی ترین مناطق ایران به شمار می رود که در ایام مختلف سال گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. شاید بسیاری از گردشگران با مشاهده امکانات و شرایط زندگی در کیش به این فکر افتاده باشند که کیش را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کنند. اگر این فکر به ذهن شما نیز خطور کرده است و به دنبال زندگی در کیش هستید بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی اطلاعات کافی و لازم درباره این جزیره زیبا را بدست آورید.

شاید فواید زندگی در کیش شما را تشویق به نقل مکان به این جزیره کند اما علاوه بر فواید باید از شرایط و قوانین و همچنین معایب آن نیز آگاه باشید. با ما همراه باشید تا بیشتر با مزایا و شرایط زندگی در کیش آشنا شویم.

جزیره کیش

آس چارتر ارایه دهنده ارزان ترین بلیط هواپیما چارتر کیش با پشتیبانی 24 ساعته در خدمت شما عزیزان میباشد.

زندگی در کیش چگونه است؟

کیش یکی از جزایر مهم کشور در آب های خلیج همیشه فارس می باشد که در سالهای اخیر به خاطر رشد و توسعه گردشگری شهرت خاصی بدست آورده است. این جزیره جمعیتی در حدود 40 هزار نفر دارد که بسیاری از آنها افراد غیر بومی هستند. در گذشته فقط افراد بومی در این جزیره ساکن بوده و مشاغلی همچون صیادی و دامداری داشتند. اما با رشد صنعت گردشگری و ساخت و سازهای متعدد، افراد غیر بومی زیادی به این جزیره نقل مکان کردند و افراد بومی نیز تغییر شغل دادند و در حوزه گردشگری مشغول به فعالیت شدند. برای زندگی در کیش باید یکسری شرایط و قوانین را پذیرفته و مطابق با آنها عمل کنید. زندگی در کیش با سایر نقاط ایران دارای تفاوت هایی است که شاید برای همه افراد مناسب نباشد.

فواید زندگی در کیش

فواید زندگی در کیش بسیاری از افراد را تشویق به مهاجرت به این جزیره می کند اما قوانین سختگیرانه و شرایط متفاوت از نظر هزینه های زندگی شاید جزو معایب زندگی در کیش محسوب شوند. جزیره کیش به طور کلی به صورت خصوصی اداره می شود و قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. از این رو شاید بسیاری از افراد نتوانند با آن کنار بیایند. از آن طرف نیز ممکن است برخی افراد با این قوانین سازگار بوده و بتوانند زندگی خوبی را در این جزیره تجربه کنند. در ادامه به بررسی فواید زندگی در کیش و همچنین معایب آن می پردازیم. شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری تهران کیش خود به سایت آس چارتر مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه بهره مند شوید.

جزیره کیش

مزایای زندگی در کیش

زندگی در هر مکانی دارای یکسری مزایا و معایب می باشد و کیش نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. این جزیره به خاطر موقعیت جغرافیایی خود از شرایط ویژه ای برخوردار است و دارای امکانات مختلفی می باشد. نوع زندگی و کار در کیش خاص بوده و اکثر مشاغل در این جزیره مربوط به حوزه گردشگری و تجارت می شوند. امکانات مختلفی در جزیره کیش وجود دارند که می توانند زندگی در آنجا را لذت بخش کنند.

از مهمترین فواید زندگی در کیش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جزیره کیش

1- دریافت کارت کیشوندی

کارت کیشوندی کارتی مخصوص است که برای افراد ساکن در جزیره صادر می شود. گردشگران نمی توانند این کارت را تهیه کنند و فقط به افرادی که در جزیره زندگی می کنند این کارت تعلق می گیرد. داشتن کارت کیشوندی یکی از فواید زندگی در کیش محسوب می شود زیرا افراد با داشتن این کارت می توانند از امکانات، خدمات و تسهیلاتی در جزیره استفاده نمایند. برای مثال برخی رستورانها، مراکز تفریحی و ... برای شهروندان جزیره که کارت کیشوندی دارند تخفیفاتی در نظر می گیرند. همچنین کسانی که کارت کیشوندی دارند می توانند حمل و نقل خودرو به داخل و خارج جزیره را بدون محدودیتی انجام دهند و یا اسباب و اثاثیه خود را به جزیره منتقل کنند. البته دریافت این کارت مشمول شرایطی می شود . در صورتی که 6 ماه از اقامت و اشتغال شما در کیش گذشته باشد می توانید این کارت را دریافت کنید. دقت داشته باشید که صرفا با اقامت نمی توانید کارت کیشوندی دریافت کنید، باید اثبات شود که شما در این جزیره مشغول به کار هستید و کیش محل سکونت شما خواهد بود. کارت کیشوندی دارای انواع مختلفی می باشد که برای افراد مختلف در نظر گرفته شده است. کسانی که در جزیره کیش متولد شده اند و بومی محسوب می شوند کارت سبز کیشوندی دریافت می کنند. برای افرادی که به همراه خانواده در کیش ساکن هستند کارت آبی کیشوندی و برای افرادی که به صورت مجردی زندگی می کنند کارت زرد کیشوندی صادر می گردد.

2- محیط و هوای پاک

کیش به عنوان یکی از پاک ترین نقاط ایران و حتی دنیا محسوب می شود. وضعیت پاکیزگی جزیره بسیار مطلوب است و آلودگی وجود ندارد. بخش های مختلف جزیره به طور مرتب پاکسازی شده و هوای آن نیز بسیار تمیز می باشد. یکی از دلایل داشتن هوای پاک منع تردد خودروها و موتورسیکلت های دودزا و بی کیفیت است. در جزیره کیش اکثر خودروها خارجی و مدل بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستند که آلودگی بسیار کمی تولید می کنند. جزیره کیش جزو ماطقی است که بیشترین میزان اکسیژن را دارد، ازاین رو یکی از فواید زندگی در کیش داشتن هوای پاک و محیطی تمیز است.

فواید زندگی در کیش

3- درصد بیکاری کم

جزیره کیش به خاطر فعالیت های تجاری و گردشگری دارای فرصت های شغلی متعدد و متنوعی است. از این رو یکی از فواید زندگی در کیش را می توان درصد بیکاری کم آن در نظر گرفت. واردات اجناس خارجی و وجود مراکز خرید مختلف برای بسیاری از افراد بومی و غیر بومی فرصت کسب درآمد ایجاد کرده است. همچنین به خاطر هتل های متعدد، تفریحات و جاذبه های گردشگری، فرصت های شغلی زیادی در این زمینه برای افرادی که می خواهند در این جزیره زندگی کنند وجود دارد. افرادی که قصد سرمایه گذاری در کیش را دارند نیز می توانند از فرصت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری مانند احداث هتل، رستوران، مراکز تفریحی و ... بهره ببرند. از دیگر مشاغل مهم در کیش می توان به راه اندازی مرکز خرید، واردات و فروش اجناس خارجی، معماری و کارهای مربوط به ساختمان سازی و امور فنی اشاره نمود.

فواید زندگی در کیش

4- وضعیت آموزشی مناسب

از نظر آموزشی جزیره کیش در سطح خوبی قرار دارد و امکانات مناسبی فراهم شده است. در این جزیره دانشگاه های معتبری وجود دارد که زیرنظر دانشگاه های بین المللی هستند. بیشتر دانشگاه ها و مراکز علمی کیش به دانشگاه تهران و صنعتی شریف وابسته بوده، از این رو امکانات و خدمات آموزشی مناسبی در آنها به دانشجویان ارائه می گردد. همچنین در این جزیره مدارس مختلف در مقاطع گوناگون در نظر گرفته شده است که از محیطی کاملا استاندارد، معلمان و اساتید باتجربه و امکانات به روزی برخوردارند. تحصیل در کیش یک مزیت خیلی مهم دارد، آن هم این است که در این دانشگاه‌ ها امکان تدریس به زبان انگلیسی وجود دارد. در جاهای دیگر کشور تدریس در دانشگاه به زبانی غیر از زبان فارسی ممنوع است. ولی به خاطر منطقه آزاد بودن، کیش از این قانون مستثناء است. به طور کلی وضعیت اموزشی مناسب یکی از فواید زندگی در کیش محسوب می شود که برای خانواده ها اهمیت بالایی دارد.

فواید زندگی در کیش

5- آرامش

به خاطر موقعیت جغرافیایی و همچنین شرایط و مقررات مختلف، یکی دیگر از فواید زندگی در کیش داشتن آرامش است. شما می توانید در این جزیره زیبا زندگی آرامی را تجربه کنید و از امکانات بسیار خوب آن بهره مند گردید. قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش با سایر نقاط ایران متفاوت است و سختگیری های بیشتری وجود دارد، از این رو مشکلات کمتری به وجود می آید و آرامش خاصی برقرار است. خیابان ها رفت و آمد زیادی ندارند و ترافیک و آلودگی صوتی وجود ندارد.

فواید زندگی در کیش

6- تفریحات متنوع

یکی از فواید زندگی در کیش که برای جوانان بسیار حائز اهمیت است، وجود تفریحات متنوع می باشد. وجود مراکز تفریحی و گردشگری مختلف مانند کلوپ های دریایی، پارک ها، مراکز خرید، کنسرتها و ... می توانند از جذابیت های جزیره کیش تلقی شوند. با سرگرمی های شبانه و قدم زدن در کنار سواحل کیش هیچوقت حوصله تان سر نمی رود. امکان استفاده از خودروهای لوکس خارجی یکی دیگر از مواردی است که زندگی در کیش را مخصوصا برای جوانان جذاب نموده است. جزیره کیش منطقه آزاد محسوب می گردد و خودروهای وارداتی مشمول گمرک نمی شوند، از این رو می توانید با قیمت های مناسبی ماشین های خارجی سوار شوید و لذت ببرید. اگر هم قصد خرید خودرو نداشته باشید می توانید از ماشین های اجاره ای استفاده کنید.

فواید زندگی در کیش

7- آب و هوای معتدل و گرم

جزیره کیش در جنوب ایران واقع شده و دارای آب و هوایی معدل و گرم می باشد. بهترین زمان کیش از نظر آب و هوایی اواخر پاییز تا اوایل بهار است و در ماه های دیگر دمای هوا افزایش یافته و میزان رطوبت بالا می رود. شاید برای خیلی از افراد آب و هوای گرم و شرجی جزیره کیش یک عیب محسوب شده و نتوانند با آن سازگار باشند اما کسانی که سرما را دوست ندارند، جزیره کیش مکانی مناسب برای زندگی به شمار می رود. در این جزیره شما هیچوقت دمای پایین هوا را تجربه نمی کنید و نیمی از سال آب و هوای بهاری و مطبوعی دارید. در ماه های گرم نیز می توانید روزها در خانه یا محل کار و زیر باد سرد کولر سپری کنید و بعد از غروب برای خرید، تفریح و ... در جزیره رفت و آمد کنید.

جزیره کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

همانطور که گفته شد کیش یکی از توریستی ترین نقاط کشور محسوب می شود که سالانه میزبان گردشگران زیادی است. وجود هتل های باکیفیت، تفریحات متنوع، جاذبه ها و اماکن دیدنی و مراکز خرید باعث شده است مسافران زیادی کیش را به عنوان مقصد اصلی سفر انتخاب کنند. پروازهای متعددی از شهرهای مختلف ایران به جزیره کیش انجام می شود که مسافران و ساکنین جزیره می توانند از آنها استفاده کنند. یکی از پرفروش ترین آنها بلیط هواپیما چارتر مشهد کیش است. اگر قصد سفر کاری یا تفریحی از مشهد به کیش را دارید و یا محل زندگی شما کیش است و می خواهید از مشهد به آنجا بروید می توانید پروازهای مختلفی که همه روزه در این مسیر انجام می شوند را از سایت آس چارتر خریداری کنید. آس چارتر به عنوان اولین خدمات دهنده جامع بلیط اینترنتی بلیط هواپیما های چارتری در فضای مجازی به دنبال ارائه خدمات سهل و آسان به مشتری جهت خرید آسان بلیط های هواپیما می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت آس چارت انواع بلیط چارتر مشهد کیش از ایرلاین های مختلف را مشاهده نموده و با توجه به قیمت و همچنین تاریخ سفر خود مناسبترین بلیط را رزرو و خریداری کنید.

date_range سه شنبه 16 فروردین 1401 remove_red_eye 754 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0