{{ctrl.notification}}
فواره تروی رم

فواره تروی رم

یکی از منحصربفرد ترین جاذبه‌های دیدنی در شهر رم فواره تروی می باشد. این فواره در مرکز تاریخی شهر زیبای رم قرار دارد، و دارای بزرگترین و زیباترین مجسمه‌های دنیا می باشد، در این مقاله آس چارتر به معرفی فواره های زیبای تروی در شهر رم ایتالیا می پردازد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان خارجی تهران رم  را از سامانه آس چارتر دریافت نمایید.

فواره تروی رم

معرفی فواره تروی

فواره تروی یکی از جاذبه های زیبا در شهر رم ایتالیا است، این فواره به چشمه عشاق نیز معروف است، آبشار تروی بزرگ ‌ترین فواره باروک این شهر و مشهورترین آبشار دنیا می باشد. این فواره درسال 19 قبل از میلاد مسیح توسط داماد امپراتور آگوستوس بنام آگریپا در انتهای قنات آکوا ورجینه ساخته شد. وی این فواره را برای تامین آب و رساندن آب به حمام‌های رومی ساخته بود. آب این فواره نیز از چشمه ی سالونه که در 14 مایلی آن قرار دارد تامین می شود.

فواره تروی رم

معماری فواره تروی

این فواره های زیبا و جذاب توسط یکی از معماران مشهور بنام جیان لورنزو برنینی در زمان پاپ اوربان هشتم ساخته شد، در حدود یک قرن بعد در سال 1372 در دوره ی پاپ کلمنت دوازدهم دستور ساخت فواره در میدان تروی را داد که این فواره به دست معمار معروف نیکولا سالوی به سبک دوران باروک طراحی و ساخته شد که مدت 30 سال به طول انجامید. ارتفاع این فواره حدود 26 متر و حدود 20 متر عرض آن می باشد. در سرتاسر رم فواره زیاد وجود دارد و بازدید از آنها مجانی است، این فواره ها توسط نیروی جاذبه کار می ‌کنند. اکثر قسمت‌های فواره زیبای رم از سنگ تراورتن ساخته شده است این سنگ ها از شهر تیوولی در ۳۵ کیلومتری شرق رم آورده شده اند. فواره تروی در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۳ بارها مورد مرمت قرار گرفته بود و برای اخرین بار نیز توسط فندی شرکت مشهور طراح لباس مورد مرمت قرار گرفت. جالب است بدانید در این حوض طبق افسانه ی قدیمی سکه ای به داخل آن می اندازند به امید برگشت به رم، آن هم باید با دست راست از روی شانه راست خود به درون حوض بیاندازید. سکه هایی که به داخل حوض ریخته می شود تخمین زده شده است، که روزانه به ۳۰۰۰ یورو می رسد. این سکه ها شب به شب جمع آوری می شوند تا دزدیده نشوند، این سکه هارا دولت ایتالیا به یک فروشگاه برای افراد نیازمند هدیه می دهد.

فواره تروی رم

مسجمه های فواره تروی

شکل و طراحی ظاهری این فواره های از مجموعه ای از مجسمه های تشکیل شده است، مجسمه ‌ای که در میانه فواره تروی قرار دارد نپتون خدای دریا، تایتان و خدای یونانی اقیانوس‌ها می باشد، طراحی این مجسمه ارابه ای به شکل صدف که توسط 2 اسب دریایی کشیده می شود می باشد، مجسمه ی دیگر تریتون نام دارد به معنای پیام آور آب های پهناور، است که در حال رام کردن اسب های دریایی و وظیفه هدایت اسب‌ها و محافظت از خدای اقیانوس‌ها برعهده دارد، مجسمه‌ ای نیز سمت راست قرار دارد که پیاله‌ای از میوه در دست دارد که نماد فراوانی است. مجسمه سمت چپ آن نیز نماد سلامتی است که خدای اقیانوس‌ها نام دارداین مجسمه ماری را نشان می دهد که از کاسه‌ای این الهه می‌نوشد و آبی که در زیر فواره ها وجود دارد که نماد دریا می باشد. در بالای مجسمه ها نیز مجسمه دختر باکره را خواهید دید که منبع آب را به ژنرال آگریپا و سربازانش نشان می دهد. در بالاتر از همه 4 مجسمه کوچک قرار دارد که نشان دهنده چهار فصل سال است. که هرکدام از آنها کاسه ای به دست دارند که نشان دهنده فراوانی محصولات غذایی، خوشه‌های گندم، حاصلخیری روم، گل‌های چمن و باغ آراسته می باشد. مجسمه سربازان رومی نیز در بخش بالایی فواره تروی قرار دارد، که نماد پرچم کشور روم باستان را داراست. در قسمت وسط نیز کتیبه‌ای به زبان لاتین وجود دارد که نام سازندگان آبشار بر روی آن نوشته شده است.

فواره تروی رم

وجه تسمیه کلمه تروی

تروی از دو کلمه تری و وی  تشکیل شده است، و این کلمه به معنی فواره در محل تقاطع ۳ راه باستانی قرار دارد و کلمه دوم نیز از نام قدیمی محل تربیوم گرفته شده است.

فواره تروی رم

افسانه های فواره تروی

این فواره از گذشته های دور در رم به یادگار مانده است، که افسانه های زیادی نیز برای آن روایت شده است. در ادامه این افسانه ها را باهم می خوانیم. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان خارجی ایتالیا در سامانه آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

فواره تروی رم

افسانه دختر باکره

یکی از این افسانه ها که به قرن نوزدهم قبل از میلاد باز می گردد، در مورد سربازان رومی به همراه ژنرال های خود بنام های مارکوس ویپسانیوس آگریپا، برای سیراب شدن به دنبال چشمه ای می روند، که در راه توسط یک دختر جوان باکره ای به سمت سرچشمه راهنمایی می شوند، آگوستوس وقتی چشمه را می بیند بسیار خوشحال می شود، همین امر باعث شد تا قناتی طول ۲۲ کیلومتر به احداث کردند و آن را بخاطر آن دختر جوان آکوا ورجینه یا آب باکره نامیدند.

فواره تروی رم

فواره تروی ستاره سینما

فواره تروی یک ستاره ی سینمایی محسوب می شود این فواره در فیلم های سینمایی زیادی بوده است، بعنوان مثال فیلم زندگی شیرین به کارگردانی فدریکو فلینی و هنرپیشگی آنیتا اکبرگ و مارچلو ماسترویانی که در سال 1960 فیلمبرداری شد که فواره تروی نیز در آن دیده می شود. فیلم سینمایی تعطیلات در رم با هنرپیشگی آدری هپبورن و گرگوری پک، فیلم سینمایی سه سکه در چشمه، فیلم سینمایی گیجت به رم می‌رود، فیلم سینمایی لیز مک گیر و فیلم سینمایی السا و فرد با هنرپیشگی کریستوفر پلامر و شرلی مک کلین که این فواره در این فیلم ها دیده شده است.

فواره تروی رم

فواره های ایتالیا

در شهر رم ایتالیا همانطور که در بالا گفته شد فواره بسیار زیاد است، از فواره های دی پیازا در میدان سنت پیترو، ۳ فواره در میدان  پیازا ناوونا، فواره دل مورو، فواره دل نوتونو، فواره دل تریتونه در میدان پیازا باربرینی، فواره کندوی عسل، فواره زنبورها در در محل ورودی خیابان ویا ونتو میدان پیازا باربرینی، فواره نیلوفر آبی در میدان جمهوری پیازا، فواره لاک پشت که در میدان پیازا ماتئی، فواره تروی در میدان تروی که همگی از جاذبه های دیدنی در رم می باشد و می توانید از آنها دیدن نمایید.  

فواره تروی رم

بهترین زمان برای بازدید از فواره تروی

فواره تروی در میدان پیازا ناوونا قرار دارد. این فواره از جاذبه های پرطرفدار در رم می باشد، و هنگام بازدید اطراف آن بسیار شلوغ است و باید صبر داشته باشید تا نوبتتان شود. بهترین زمان برای بازدید از این فواره در هنگام صبح است، که بسیار خلوت است، همچنین در شب نیز بازدید از فواره و چشمه عشاق بسیار جذاب است و روشنایی خیره‌ کننده فواره بسیار دیدنی می باشد.  

فواره تروی رم

بهترین فصل سفر به رم

آب و هوای رم در فصول گرم به بالای 20 درجه و در شب حدود 10 درجه می رسد، و همچنین در فصول سرد می توان گفت که ماه ژانویه  و ژوئن سردترین ماه های سال می باشد، از این رو فصول بهار و پاییز از بهترین فصول برای سفر به رم و بازدید از فواره تروی می باشد.

فواره تروی رم

مسیر دسترسی به فواره تروی

برای رسیدن و بازدید از فواره تروی می توانید از نزدیک‌ ترین ایستگای باربرینی متروی شهر استفاده کنید و در ایستگاه اسپاگنا پیاده شوید و مابقی مسیر را از پیازو دی اسپاگنا تا فواره ها را پیاده روی کنید این مسیر حدود 7 دقیقه زمان می برد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری خارجی در مشهد می باشد.

فواره تروی رم

آدرس فواره های تروی: ایتالیا، روم، میدان تروی، مجاور کاخ پولی

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 15 فروردین 1402 remove_red_eye 125 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0