{{ctrl.notification}}
فرودگاه بین المللی استان کرمان

فرودگاه بین المللی استان کرمان

کرمان یکی از استان های کشورمان ایران که دارای آب و هوای خشک می باشد، این استان به مرکزیت شهر کرمان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی می باشد، که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند، این استان دارای علاوه بر جاذبه هایی که دارد دارای امکانات رفاهی و تفریحی نیز می باشد، یکی از امکانات رفاهی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است فرودگاه های بین المللی استان کرمان می باشد، که روزانه میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی از هرجای ایران و خارج از کشور می باشد. در ادامه آس چارتر به معرفی فرودگاه های بین المللی استان کرمان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهدتا با کمتر از سه دقیقه و کمترین هزینه بتوانید بلیط چارترهواپیما ارزان مشهد کرمان را براحتی تهیه نمایید.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

معرفی فرودگاه بین المللی استان کرمان

استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است و یکی از فرودگاه بین المللی استان کرمان در سال 1304 به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و بعد از مطالعات و تحقیقات گسترده سرانجام در سال 1335عملیات ساخت این فرودگاه آغاز شد و در سال 1349 بهره ‌برداری از این فرودگاه با اولین پرواز کرمان به مسیر تهران و تهران به کرمان بود، راه اندازی شد. این فرودگاه در قسمت غربی و در فاصله 4 کیلومتری از شهر کرمان قرار دارد و مساحت آن حدود 600 متر مربع و دارای دو باند پروازی است، که هر باند آن طولی به متر 2600 و 2000 متر و عرض آن ها حدود 45 متر می باشد. ارتفاع فرودگاه کرمان از سطح دریا حدود 1750 متر می باشد که می توان گفت جزو مرتفع ترین فرودگاه های ایران محسوب می‌ شود و همچنین امروزه این فرودگاه بزرگترین و مجهزترین فرودگاه جنوب شرق کشورمان می باشد علاوه بر این فرودگاه استان کرمان بخاطر داشتن مراکز صنعتی فراوان دارای 4 فرودگاه دیگر در شهرهای سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم می باشد، همچنین این استان دارای یک ايستگاه هوايی ناوبری و تجهيزاتی در دربند راور و سايت راداری واقع در جبال بارز جيرفت نیز می باشد.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

بازسازی فرودگاه بین المللی کرمان

درسال 1360 در عملیات بازسازی و توسعه برای فرودگاه کرمان در نظر گرفته شد که در این بازسازی ها طول باند فرودگاه به حدود 3845 متر و عرضی حدود 60 متر رسید و در سال 1369 ترمینال فرودگاه به مساحت 1200متر مربع افزایش یافت. ترمینال داخلی نیز به مساحت 3200 متر مربع رسید و دو ترمینال خارجی با مساحت 2600 و 3600 متر مربع احداث شد. این فرودگاه اکنون دارای سه ترمینال داخلی، بین المللی و حجاج است.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

ترمینال های فرودگاه بین المللی کرمان

فرودگاه کرمان دارای 3 ترمینال داخلی، بین المللی و حجاج می باشد، که هر ترمینال به پرواز های مختلفی اختصاص دارد، پرواز های داخلی به شهر های مختلف از ترمینال داخلی و پرواز های خارجی از ترمینال خارجی و پرواز حجاج نیز از ترمینال حجاج انجام می شود. که بخاطر شلوغ نشدن این ترمینال ها در مسیر های جداگانه ای قرار گرفته اند.

مسیرهای پروازی  داخلی فرودگاه بین المللی کرمان

فرودگاه بین المللی کرمان در مسیر های مختلفی به شهرهای زیادی پرواز دارد، که می توان مسیرهای پروازی این فرودگاه از شهرهای کرمان به تهران، کرمان به مشهد، کرمان به شیراز، کرمان به تبریز، کرمان به اصفهان، کرمان به کیش، کرمان به زاهدان، کرمان به اهواز را به صورت رفت و برگشت روزانه انجام می شود. با تهیه بلیط لحظه آخری تهران کرمان چارتر در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردارشوید.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

مسیرهای پروازی  خارجی فرودگاه بین المللی کرمان

فرودگاه بین المللی کرمان در پروازهای خارجی خود در مسیرهای کرمان به نجف، و کرمان به بغداد و بالعکس می باشد. و به صورت فصلی نیز به فرودگاه های جده و مدینه نیز پرواز دارد.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی کرمان

شرکت هواپیمائی ماهان یکی از فعال ترین شرکت های هواپیمایی در فرودگاه بین المللی کرمان می باشد، که بیشتر پروازهای خود را در این فرودگاه انجام می دهد. از دیگر شرکت های هواپیمایی فعال در این فرودگاه می توان به شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمائی زاگرس، شرکت هواپیمائی آسمان، شرکت هواپیمائی ماهان ایر اشاره کرد که پروازهای خود را به شهرهای داخلی و خارجی انجام می دهد.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

امکانات رفاهی فرودگاه بین المللی کرمان

فرودگاه کرمان به دلیل اینکه یکی از فرودگاه های بین المللی ایران محسوب می شود دارای امکانات زیادی می باشد، امکاناتی که در این فرودگاه وجود دارد شامل: انواع غرفه‌های تجاری، شعبات بانک‌ها، رستوران و بوفه، فروش اینترنتی بلیط، پارکینگ، نمازخانه، اتاق مادر و کودک، کابین سیگار، خدمات حمل بار و بسته ‌بندی، ارسال بار هوايی، اورژانس، سرویس بهداشتی، سالن CIP، پست، بخش اشیا گمشده، اينترنت رايگان، میزخدمت و دستگاه های خودپردازهای مختلف، نمایندگی دفاتر مختلف هواپیمایی دفاتر فروش بليط و ارائه ‌ی خدمات می باشد.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

پارکینگ فرودگاه بین المللی کرمان

فرودگاه بین المللی کرمان شامل دو پارکینگ بزرگ داخلی با متراژی حدود 800 مترمربع با ظرفیتی حدود 830 خودرو می باشد و پارکینگ خارجی آن 30000متر مربع باظرفیت 1500 خودرو می باشد. که شما بنا بر نیازی که به کدام ترمینال که دارید می توانید پارکینگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

فرودگاه های استان کرمان

همانطور که در بالا گفته شد استان کرمان علاوه بر داشتن فرودگاه بین المللی کرمان دارای فرودگاه های دیگری در شهرستان های سیرجان، بم، جیرفت و رفسنجان می باشد. در ادامه توضیح مختصری درباره ی فرودگاه های استان کرمان را در اختیار شما قرار می دهیم.

فرودگاه سیرجان

یکی از فرودگاه های استان کرمان، فرودگاه سیرجان می باشد، که در 12 کیلومتری جنوب شرقی شهر سیرجان و در فاصله 960 کیلومتری از شهر کرمان قرار گرفته است، ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا حدود 1766 متر می باشد. این فرودگاه دارای باند پروازی حدود 3700 متر است که تنها پرواز آن به شهر تهران می باشد. این فرودگاه تنها با شرکت هواپیمایی ماهان فعالیت می کند، فرودگاه سیرجان از لحاظ رفاهی دارای امکانات متنوعی نظیر: نمازخانه، دفتر ایستگاه هواپیمایی ماهان ایر، غرفه بسته بندی بار، پارکینگ خودرو، ایستگاه تاکسی و سرویس بهداشتی می باشد.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

فرودگاه جیرفت

از دیگر فرودگاه های استان کرمان، فرودگاه جیرفت است که در فاصله 228 کیلومتری شهر کرمان و در13 کیلومتری و در شمال غربی جیرفت واقع شده است، این فرودگاه دارای باند پروازی به طول 3400 متر و 60 متر عرض می باشد، فرودگاه جیرفت نیز فقط با شرکت هواپیمایی ماهان فعالیت می کند، و به 7 شهر جنوبی در کشور خدمات ارائه می دهد، و به شهرهای ایرانشهر و تهران پرواز دارد. از امکانات رفاهی این فرودگاه می توان به نمازخانه، دفتر ایستگاه هواپیمایی ماهان ایر، غرفه بسته بندی بار، دستگاه خود پرداز بانک کشاورزی و ایستگاه تاکسی اشاره کرد.

فرودگاه رفسنجان

فرودگاه رفسنجان شمال غربی در استان کرمان و در شهرستان رفسنجان قرار دارد. رفسنجان شهر پسته ایران از شهرستان های این استان و در فاصله 114 کیلومتری شهر کرمان است. فرودگاه این شهر در فاصله 12 کیلومتری و در قسمت جنوبی آن واقع شده است. فرودگاه رفسنجان دارای باند پروازی به طول 2991 متر و عرض 45 متر است. فرودگاه رفسنجان توسط شرکت های هواپیمائی ماهان و آسمان انجام می شود و تنها به تهران پرواز دارد. فرودگاه رفسنجان از لحاظ رفاهی دارای امکاناتی نظیر اتاق مراقبت کودک، نمازخانه، دفتر ایستگاه هواپیمایی ماهان ایر، دستگاه خود پرداز، پارکینگ خودرو و ایستگاه تاکسی می باشد.

فرودگاه بین المللی استان کرمان

فرودگاه بم

بم یکی از تاریخی ترین شهرهای استان کرمان که در 190 کیلومتری از کرمان قرار گرفته است،  که دارای جاذبه های باستانی فراوانی می باشد و از زمان زلزله ای ناگوتری که در این شهر رخ داد از آن زمان معروفتر شده است، این شهر دارای یک فرودگاه می باشد که می توان گفت کوچکترین فرودگاه ایران است، تنها پرواز این شهر فقط به تهران است و بلعکس، و تنها با شرکت هواپیمایی ماهان ایر فعالیت دارد، فرودگاه بم نیز دارای خدمات رفاهی مانند غرفه‌های تجاری، شعبات بانک‌ها و رستوران و بوفه می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در شهر مشهد می باشد.

مسیر دسترسی به فرودگاه بین المللی کرمان

برای دسترسی به فرودگاه بین المللی کرمان شما می توانید از طریق اتوبوس و یا تاکسی خود را به این فرودگاه برسانید، که تقریبا چیزی حدود 30 دقیقه زمان لازم است.

 

date_range یکشنبه 04 دی 1401 remove_red_eye 78 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0