{{ctrl.notification}}
فرحزاد تهران کجاست؟

فرحزاد تهران کجاست ؟

فرحزاد یک منطقه خوش اب و هوا در تهران می باشد که می توانید برای اخرهفته ها و تعطیلات به ان سری بزنید و کمی از الودگی شهر تهران دور باشید ، این روستا در بخش شمیران قرار داشته ، این منطقه زیبا و سرسبز به دلیل قرارگیری بین دامنه های کوه شمال تهران و از سمت شمال به دامنه های جنوبی البرز وصل می شود ، این منطقه از سمت دره و رود فرحزاد به کوه های البرز متصل شده و از سمت شرق به خیابان گلپاد و جاده قدیم امام زاده داوود متصل می گردد. آس چارتر سامانه خرید بلیط چارتر بهترین قیمت بلیط هواپیما از زاهدان به تهران را به شما پیشنهاد می دهد.

فرحزاد

این منطقه با توسعه قسمت شهری باعث شد تا خرید و فروش خانه در فرحزاد خوب بشود و همچنین به یکی از محله های منطقه 2 تبدیل بشود ، این منطقه به دلیل اینکه خوش اب و هوا می باشد امروزه یکی از جاهایی است که مردم اکثر تهران برای گردش به انجا می روند. فرحزاد به صورت کلی شامل سه محله  به نام های فرحزاد بالا ، فرحزاد پایین ، محله امامزاده می باشد که مردمان زیادی در زمان های گذشته به امام زاده می رفتند ، اما کم کم با گذشت زمان تبدیل به یک منطقه مستقل شد ، فرحزاد تهران در ارتفاعات 1800 متری از سطح دریا گرفته شده است.

فرحزاد

فرحزاد به چه معنی است ؟

ممکن است کنجکاو باشید که چرا نام این منطقه فرحزاد است ؟ اما نگران نباشید در ادامه این مطلب به سوال شما پاسخ خواهیم داد ، طبق نظرات و گفته هایی که شده است بعضی می گویند این روستا در قسمت شمال غربی بین تجریش و کن بوده است و اسم این منطقه در کتاب منتقله الطالبیه به صورت فرزاد امده است که البته در نسخه های قدیمی ان فره زاد نوشته شده ، بعد از گذر چندین سال فره به واژه فرح عربی  تغییر یافته است و فره زاد و فرزاد به فرح زاد تبدیل شده اند. جالب است بدانید نویسنده این کتاب ( فره) را به معنای شان و شوکت می دانسته و گفته است (زاد) به معنای توشه است ، از این رو می توانیم نتیجه بگیریم که این کلمه معنی توشه با عظمت را می دهد.

فرحزاد

مکان های دیدنی فرحزاد تهران

رودخانه فرحزاد

رودخانه فرحزاد در کنار روستای فرحزاد می باشد و از مسیر بزرگراه همت و پارک پردیسان می گذرد و بعد از گذراندن این مسیرها از بزرگراه رسالت گذشته و به رودخانه کن می ریزد.

فرحزاد

امام زاده داوود

همانطور که در بالا گفته شد از مکان های دیدنی فرحزاد که از زمان های قدیم مردم به انجا می رفتند و رفت و امد می کردند امام زاده داوود است ، این امام زاده با یازده پشت به امام حسن مجتبی می رسد ، اینطور نتیجه می گیریم که امام زاده داوود با یارانش به ایران سفر کرده اند و طی اتفاقاتی به شهادت رسیده اند ، این امام زاده در دوران صفویه بنا شده است و به دستور فتحعلی شاه توسعه پیدا کرده ، فرحزاد در زمان های گذشته مسیر اصلی به امام زاده داوود بوده است.

فرحزاد

امام زاده صالح

این امام زاده که از امام زاده های معروف تهران می باشد  در قسمت شمال شرقی این منطقه و در دامنه کوهستان واقع شده است ، ساختمان بقعه و ایوان ان یک بنای خیلی قدیمی است که در سال 986 هجری احداث شده است ، طبق شجره نامه ای که به دست امده امام زاده صالح از پسران امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) می باشند ، در سال 1351 ساختمان امام زاده داوود در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در قرن 7 یا 8 بنا شده است ، جالب است بدانید پسر ششم فتحعلی شاه زمین بزرگی را وقف ساخت این امام زاده کرده و حسینیه و حمام برای زائرین احداث کرده است.

فرحزاد

پاساژ پلاتین

از معروف ترین مرکز خرید هایی که در نزدیک فرحزاد می باشد پاساژ پلاتین می باشد که شامل 8 طبقه و 302 واحد  است از امکانات این پاساژ می توانیم به سینما ، رستوران ، کافی شاپ اشاره کنیم.

فرحزاد

پاساژ میلاد نور

این پاساژ در غرب تهران و نزدیک به فرحزاد واقع شده است و شامل 326 مغازه است ، از امکانات این پاساژ می توان به فودکورت ، کافی شاپ ، برند های ملی و بین المللی اشاره کنیم.

فرحزاد

پارک نهج البلاغه

در این مکان وسایل بازی جذابی را خواهید دید که مناسب کودکان است و می توانید حسابی گردش و تفریح کنید از سری مکان های تفریحی و جذاب این پارک می شود به شهربازی بیلینو ، سر زمین شگفت انگیز ، پیست پرش در اسمان ، سافاری پارک وحشت اشاره کرد.

فرحزاد

پارک ژوراسیک

این مجموعه تفریحی و فوق العاده جذاب در سال 1392 افتتاح شده است ، در این مجموعه مجسمه های جالب و متحرکی وجود دارد که یکی از ان ها دایناسور ها با ابعاد طبیعی هستند ، این دایناسور ها را طراحان با استفاده از باستان شناسان طراحی کرده اند و حرکت های ان ها کاملا طبیعی است.

فرحزاد

این پارک بسیار مناسب برای کسانی است که می خواهند به یک گردش فوق العاده بروند و از اب و هوای خوش و محیط استفاده کنند ، از سری امکاناتی که در این مجموعه برای مسافران و گردشگران مهیا شده است می توانیم به سینمای چهاربعدی ، اتلیه عکاسی ، فروشگاه هایی برای خریدن هدیه ، اسباب بازی ، کارگاه سفال گری ، اشاره کنیم . همچنین به جز مجسمه های دایناسور که در این پارک قرار داده شده است مجسمه های دیگری چون فیل ، تمساح ، خرس قطبی وجود دارد ، بعد از گشت و گذار در این مکان ها می توانید در کافی شاپ ژورا خستگی خود را در کنید ، در ادامه اضافه کنیم شما می توانید در اتلیه عکاسی ، عکس های خود به همراه خانواده یا دوستانتان را ثبت کنید.

فرحزاد

اب و هوای فرحزاد

اب و هوای فرحزاد به طور کلی بسیار خنک می باشد ، حتی در فصل تابستان که هوا در بسیاری از مناطق ایران فوق العاده گرم و طاقت فرسا است فرحزاد کاملا خنک می باشد ، اما در فصل پاییز و زمستان فرحزاد به شدت سرد می باشد اگر عاشق هوای سرد هستید اس چارتر به شما پیشنهاد می کند حتما سری به این مکان بزنید و اوقات خوبی را سپری کنید.

فرحزاد

رستوران  های فرحزاد

رستوران حسین

اگر به دنبال یک رستوران با فضای بسیار عالی و الاچیق می گردید بهتر است سری به رستوران حسین بزنید ، این رستوران که محیطی باز و فضای دلنشینی دارد ، فضای تزئین شده ان با گل کاری ها و فانوس های زیبا بسیار جذاب می باشد همچنین دیدن بالکن هایی که از چوب ساخته شده و اب نما ها و حوض ها جلوه ای دوست داشتنی به رستوران بخشیده است ،

فرحزاد

از غذاهایی که این رستوران دارد می توانیم به انواع کباب ، ماهی قزل الا ، پلوهای اصیل ایرانی ، دیزی سنگی ، انواع سالاد ، پیش غذا اشاره کرد ، به جز این منو غذا شما می توانید بعد از صرف غذا از کافه رستوران این مجموعه قهوه ، بستنی ، دمنوش های سنتی ، نوشیدنی های طبیعی سفارش دهید و نوش جان کنید.

ادرس رستوران حسین : بزرگراه یادگار امام – فرحزاد شمالی

تلفن رستوران حسین : 021-22135003-5

فرحزاد

رستوران دهکده

این رستوران دکوراسیون سنتی دارد و در بخش ورودی ان اب نمایی را می توانید مشاهده کنید که زیبا است و بین باغ استخری بزرگ وجود دارد که فواره های رنگی دارد ، در فضای داخل این رستوران می توانید درخت های بلند و سر به فلک کشیده و گلدان های زیبایی که سفالی است و تخت ها و الاچیق ها را ببینید ، منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی مانند : کباب ها ، پلوهای ایرانی ، ماهی قزل الا ، کوفته تبریزی ، انواع پیش غذا ، سالاد ، سوپ می باشد.

ادرس رستوران دهکده : بزرگراه یادگار امام  در مسیر جنوب به شمال – بعد از پمپ بنزین –خروجی اول – فرحزاد شرقی

تلفن رستوران دهکده : 021-22141070

فرحزاد

رستوران بیستون

این رستوران سنتی است و سالن سرپوشیده و فضای باز دارد و انواع غذاهای ایرانی و پیش غذا را دارد همچنین این رستوران غذاهایش در ظرف های مسی سرو می شود .

ادرس رستوران بیستون : انتهای بزرگراه اشرفی اصفهانی – فرحزاد خیابان ابشار

تلفن رستوران بیستون : 021-44874045

فرحزاد

چگونه به فرحزاد برویم ؟

اگر می خواهید با خودروی شخصی به فرحزاد تهران  بروید باید از بزرگراه یادگار امام و شهرک غرب بروید ، البته می توانید از متروی صادقیه و میدان صنعت هم به فرحزاد بروید ، همچنین می توانید بلیط هواپیما رامسر تهران خود را از سایت اس چارتر دریافت کنید.

date_range سه شنبه 31 خرداد 1401 remove_red_eye 434 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0