{{ctrl.notification}}
غذاهای محلی و سنتی کیش

غذاهای محلی و سنتی کیش

جزیره ای همچون مروارید که در میان آب های خلیج فارس می درخشد، جزیره زیبای مرجانی کیش یکی از جذاب ترین و زیباترین جزایر در خلیج فارس است که از شلوغ ترین و پرگردشگرترین جزایر توریستی ایران محسوب می شود. جزیره ی کیش دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است ولی علاوه بر این جاذبه های امکانات تفریحی و رفاهی بسیارزیادی نیز در خود جای داده است، تنوع رستوران ها و فست فودها در کیش یکی دیگر از امکانات در این جزیره زیبا می باشد، که می توانید خوشمزه تریه غذاها را سفارش دهید اما بجای سفارش دادن غذاهای رنگارنگ فست فودی می توانید با صرف یک وعده غذای محلی کیش طعم اصیل و سنتی این منطقه را بچشید و از آن لذت ببرید.  در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی غذاهای محلی و سنتی کیش بپردازد همراه ما باشید. آس چارتر به شما در تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد کیش کمک می کند تا بتوانید به راحتی بلیط خود را تهیه نمایید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

معرفی غذاهای محلی و سنتی کیش

از خوشمزه ترین بخش ها و تفریحات در سفرها خوردن غذاهای محلی آن مقصد می باشد، از اصلی ترین غذاهای جنوبی ماهی است که از ماهی می توان انواع غذاهای متنوع را تهیه کرد. جزیره زیبای کیش دارای تنوع غذایی بسیار زیادی می باشد که در سفر به آن حتما سری به رستوران های آن زده اید وغذاهای خوشمزه انها را تست کرده اید، در ادامه این غذاهای خوشمزه را برایتان معرفی خواهیم کرد، غذاهای سنتی و محلی که می توانید طعم و مزه اصیل و واقعی انها را در رستوران های نظیر: رستوران عمواکبر، رستوران باباقدرت، رستوران پایاب، رستوران پوریا، رستوران انرژی، رستوران رویال استار و رستوران درویش، رستوران میرمهنا، رستوران کوه نور، رستوران توتی فروتی، رستوران فودلند، رستوران رویال استار، رستوران شاندیز صفدری، رستوران نهنگ سفید و بسیاری از رستوران هتل‌ها سفارش دهید و طعم آنها را بچشید و از خوردن آنها لذت ببرید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

سماک مشوی

یکی از لذیذترین غذاهای عربی در کیش غذای سماک مشوی می باشد، این غذای سنتی از محبوب ترین غذاهای مردم بومی جزیره کیش می باشد، سماک مشوی از ماهی تازه و ادویه جات تند و معطر عربی تهیه و به صورت کبابی و سرخ شده طبخ می شود. در سفر به کیش این غذای خوشمزه با طعم بی نظیرش را فراموش نکنید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

قلیه ‌ماهی

از دیگر غذاهای جنوبی که در جزیره کیش نیز طرفداران بسیاری دارد قلیه ‌ماهی می باشد، این غذا در تمام شهرهای جنوبی با طعم ها و ادویه های مختلف طبخ می شود و هر شهر به ذائقه خودشان به این غذا طعم های متفاوتی می دهند. در قلیه ماهی، تیکه های ماهی را در سبزی تازه و معطر گشنیز و شنبلیله تفت داده شده و چاشنی های و ادویه های معطرکننده غذایی تهیه و طبخ می شود. با تهیه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری تهران کیش از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

خورشت میگو

خورشت میگو غذایی غذایی که بجای گوشت از میگو استفاده می شود، ظاهر این غذا شباهت زیادی به قرمه سبزی دارد، خورشت میگو از خورشت های محبوب و لذیذ است که در آن از سیر و ترشی تمر هندی  استفاده شده است، که بسیار خوش طعم است، اگر ذائقه غذاهای ترش پسندی دارید این خورشت لذیذ را امتحان کنید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

پودنی

غذای خوشمزه ای دیگر که از ماهی تازه کوسه تهیه می شود، در طبخ این غذا ماهی کوسه را در آبلیمو و زردچوبه می ‌پزند، بعد از اینکه ماهی پخته شد اب آن را گرفته و ماهی را داخل روغن با ادویه و سبزیجات معطر تفت می دهند و در آخر با برنج سرو می شود.

غذاهای محلی و سنتی کیش

هریسه

از دیگر غذاهای جزیره کیش هریسه که همان حلیم سنتی می باشد است، این غذا در تمام شهرهای ایران طبخ می شود و در جزیره کیش نیز از غذاهای سنتی اعراب کیش بوده است، در طبخ این غذا از گندم خیس خورده، گوشت استفاده می شود که بعد از پخته شدن این مواد آنها را کاملا له کرده و بعد مقداری کره به آن اضافه کرده و برای تزئین از شکر و دارچین استفاده می شود.

غذاهای محلی و سنتی کیش

مارگوگ

مارگوگ غذای اصیل عربی که در میان مردم بومی جزیره کیش طبخ می شود و بسیار خوشمزه است، این غذا به نام مرقوق نیز معروف است، در طبخ مارگوگ از موادی همچون: انواع سبزیجات تازه، گوشت بره، سیب ‌زمینی، هویج، فلفل ‌سبز تند، بادمجان، گوجه ‌فرنگی، پیاز، سیر و ادویه‌های معطر و همچنین در انتهای طبخ این غذا با اضافه کردن خمیر های دایره شکلی از آرد سنگک به داخل این خورشت استفاده می‌ شود، مارگوگ مانند دیگر خورشت‌های ایرانی است که با برنج سرو می‌ شود. مارگوگ خوشمزه ترین غذای جزیره کیش است که در سفر به کیش این غذا را فراموش نکنید.

رغذاهای محلی و سنتی کیش

برنج بریانی

یکی دیگر از پرطرفدار ترین و محبوب ترین غذاهای خوشمزه در جزیره کیش برنج بریانی است، این غذای خوشمزه از ترکیب گوشت قرمز طعم دار، سیب ‌زمینی، عدس، کشمش و زرشک تشکیل شده است، این مواد را در اخر با برنج مخلوط کرده و می گذارند تا برمج دم بکشد و در آخر نیز می توانید نوش جان کنید، این غذای خوشمزه را حتما امتحان کنیدو از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

برنج مجبوس

از دیگرغذاهای مجلسی و لذیذ کیش برنج مجبوس است این غذا یک غذای سنتی عربی می باشد. برنج مجبوس از ترکیب موادی همچون: برنج، گوشت قرمز، ماهی یا مرغ، پیاز، رازیانه، دانه‌های گشنیز، میخک، فلفل سیاه، گوجه فرنگی، زیره، چوب دارچین، هل و زردچوبه تهیه می ‌شود. در پخت این غذا در ابتدا گوشت، مرغ یا ماهی را تکه تکه کرده و به همراه ادویه‌های میخک، دارچین، زردچوبه، هل و فلفل سیاه تفت می‌ دهند و در نهایت گوجه فرنگی رنده شده را اضافه کرده و اجازه می ‌دهند تا پخته شود و با برنج سرو می ‌کنند. این غذا از غذاهای معروف و محبوب عربی که در شهرهای جنوبی بسیار پرطرفدار است. این غذای عربی را بیشتر مردم جنوبی در مهمانی ها و مجالس خود طبخ می کنند و در رستورانهای کیش می توانید این غذا را سفارش دهید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

کوکو ماهی

یکی از غذاهای سنتی کیش کوکو ماهی است، پخت این غذا شبیه کوکو و کتلت است و از نرکیب موادی همچون: گوشت ماهی کباب شده، سیب ‌زمینی، جعفری، پنیر پیتزا، تخم مرغ و انواع ادویه‌های معطر جنوبی تهیه می ‌شود. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین هزینه و کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما چارتری اصفهان کیش را از این سامانه دریافت نمایید.

غذاهای محلی و سنتی کیش

فلافل و سمبوسه

فلافل و سمبوسه جنوبی یکی از غذاهای خوشمزه و معروف جنوب کشورمی باشد، که در میان جنوبی ها و همچنین گردشگران بسیار محبوب است، اما فرقی که سمبوسه های کیش و جنوب کشور با بقیه شهرهای دیگر دارند این است که در داخل این سمبوسه ها بجای سیب زمینی از انواع گوشت ماهی، کوسه یا گوشت قرمز و مشتقات آن استفاده می شود. که بسیار خوشمزه و لذیذ است.

غذاهای محلی و سنتی کیش

خبیصه

اگرعاشق حلوا هستید می توانید خبیصه را در کیش امتحان کنید، خبیصه نوعی حلوای عربی است، در این حلوا از موادی همچون آرد گندم یا آرد برنج، شکر، روغن، هل و زعفران استفاده می شود. این حلوا بسیار لذیذ و از سنتی ترین غذاهای جنوب کشور محسوب می شود.

غذاهای محلی و سنتی کیش

محمر (برنج شکری)

غذایی با ترکیب شکر، برنج، ماهی، سبزیجات معطر و انواع ادویه که به آن برنج شکری و یا محمر می گویند، این غذا بخاطر وجود شکر شیرین می باشد و برای کسانی که ذائقه شیرین دوست دارند بسیار خوشمزه است.

دال عدس

دال عدس یکی دیگر از غذاهای مقوی و معروف که در تمام نقاط کشور نیز طبخ می شود. موادی که در طبخ این غذا استفاده می شود عبارتند از عدس نارنجی، سیب زمینی نگینی، گوجه فرنگی رنده شده یا رب گوجه، سیر و پیاز و انواع ادویه می باشد، این غذا بسیار مقوی و سرشار از ویتامین، پروتئین و آهن است.

غذاهای محلی و سنتی کیش

مضروبه

مضروبه از دیگر غذاهای سنتی و محبوب در جزیره کیش است، این غذای خوشمزه از ترکیب انواع گوشت ماهی و سبزیجات محلی، سیر طعم‌ دار و ادویه‌های تند جنوبی تهیه می شود، و با سیرترشی سرو می شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر شیراز کیش در مشهد می باشد.

 

date_range پنجشنبه 18 اسفند 1401 remove_red_eye 91 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0