{{ctrl.notification}}
غذاهای مجارستان

غذاهای مجارستان

یکی از کشورهای اروپای مرکزی مجارستان با مرکزیت بوداپست است، این کشور دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی می باشد، طبیعت چشم نواز و دیدنی‌های متعدد، کلیسا‌های باشکوه تاریخی، پارک‌های سرسبز، مراکزخرید متنوع، رستوران ها و امکانات متعدد دیگر این کشور را به یکی از مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است، مجارستان بخاطر نزدیکی به کشور ایران نیز طرفداران زیادی دارد، و بیشتر ایرانی ها بیشتر درصد گردشگر را  در این کشور دارد، مجارستان کشوری است که فرهنگ غرب و شرق اروپا را در بر دارد و از محبوب‌ ترین و جذاب ‌ترین تفریحاتی که گردشگران در این کشور از آن لذت می برند، شکم‌گردی است. در این مقاله از آس چارتر قصد داریم شما را با غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ی مجارستان آشنا نماییم و اطلاعاتی را درباره  فرهنگ غذایی این مردم این کشور در اختیار شما قرار دهیم. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی  در مشهد می باشد.

فرهنگ‌های غذایی مجارستان

کشور مجارستان ترکیبی استثنایی از فرهنگ‌های غذایی شرقی و غربی می باشد، مجارستان دارای تاریخچه ی غنی از غذاهای محلی و طعم و مزه منحصربفرد و استثنایی می باشد. غذاهای خوشمزه این دیار دارای طعم تند و مزه‌های بی نظیری می باشد که اصولا از فلفل قرمز و ادویه های مختلف در پخت و پز زیاد استفاده می شود. که می توان گفت در بین گردشگران دارای محبوب ترین و دوست داشتنی ترین غذاها با طعم های لذیذ می باشد. اکثر غذاهای محلی مجارستان دارای پنیر و گوشت فراوان، سیب‌‌ زمینی، کلم، پیاز و رشته فرنگی می باشد. کشور مجارستان غذاهای گوشتی را زیاد می پسندند که اکثر غذاهای گوشتی آنها با گوشت گاو یا خوک تهیه می ‌شود. علاوه بر غذاهای سنتی و خوشمزه این کشور دارای شیرینی ها و کیک های متنوع با طعم های بی نظیر و دسرهای لذیذ نیز می باشد. از انواع غذاهای معروف این کشور می توان به سوپ‌ها و خوراک‌های خوشمزه و دسرهای لذیذ آن اشاره کرد. در ادامه به معرفی بهترین غذاهای مجارستان خواهیم پرداخت.

 

لانگوش

از معروف ترین غذاهای مجارستان لانگوش می باشد، در خیابان های بوداپست که قدم بزنید می توانید در نقاط مختلف خیابان‌ها این غذا را در فروشگاه ها یا در غرفه های خیابانی و یا آن را در دست افراد بسیاری که در حال خوردن هستند، ببینید. لانگوش یک غذای خوشمزه و یک میان وعده مقوی است که نوعی خمیر است به رنگ قهوه‌ای که روی آنرا با مواد مختلفی از جمله خامه، پنیر، سس سیر، سوسیس و … ریخته و در روغن داغ سرخ می کنند، این خوراکی‌ خوش طعم مجارستانی‌ دارای قدمت طولانی و ریشه می باشد، عده ای این غذا را از غذاهای باستانی رومی می دانند و برخی نیز این غذا را یک غذای ترکی می دانند که شباهت زیادی نیز به پیده غذای ترکی دارد. این غذای پرطرفدار در تمام شهرهای مجارستان وجود دارد در هر شهری که بودید می توانید در رستوران های و مغازه های آن شهر این غذا را تهیه نمایید.

 

گولاش

از دیگر غذاهی خوشمزه و معروف مجارستان گولاش است، گولاش نوعی غذای گوشتی است که از تکه‌هایی از گوشت گوساله، پیاز، گوجه، فلفل، پاپریکا، ادویجات و هویچ تهیه می شود. این غذا در گذشته غذای چوپان‌ها و دامداران مجارستانی بوده که بعدها به یکی غذای سنتی و محلی در این کشور تبدیل شده است و نوعی غذای مجلسی و فاخر به حساب می‌آید، گولاش طرفداران بسیاری در مجارستان دارد خوشمزه ترین گولاش را می توانید در رستوران های بوداپست سفارش دهید. برای تهیه غذای اصیل مجارستانی لاگوش از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد استفاده می شود و بعضی آن را نوعی سوپ و بعضی مردم مجاری آن را یک خورشت می دانند که به همراه نان سرو می شود. ریشه این غذا در مجارستان به سال 1800 میلادی باز می گردد.

 

پورکولت

پورکولت یکی از غذاهای مجارستانی خوش طعم و خوشمزه که یکی از خوراکی های معروف و پرطرفدار در این کشور می باشد، در پرکولت طعم ناب گوشت‌های را می توانید تجربه کنید، پورکولت از ترکیب گوشت گاو یا مرغ، گوجه فرنگی، پیاز و نوعی ادویه بنام پاپریکا تهیه می شود در آخر نیز از رشته های نودلی به آن اضافه می شود. جالب است بدانید این غذا در هر شهر از مجارستان دارای طعم مختلفی می باشد، بعضی از آشپزها در داخل آن جگر می ریزند. که ریختن آن اختیاری می باشد. لازم است بدانید پورکولت خورش و پاپریکاش خورشی با فلفل شیرین و خامه ترش است که این دو غذا کاملا با هم متفاوت می باشد اما طبخ آن بصورتی است که خیلی به هم شباهت دارند، پورکولت در مجارستان به معنای برشته است، این غذا در کشور مجارستان بیشتر در روزهای یکشنبه سرو می شود.  

 

مرغ پاپریکا

در مجارستان نوعی غذای دیگر وجود دارد بنام مرغ پاپریکا، این غذا از مشهورترین غذاهای پرطرفدار و خوشمزه در این کشور می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. این غذا یکی از اصیل ترین غذاهای مجارستان می باشد که از ادویه‌ی پاپریکا که مختص به کشور مجارستان است تهیه می شود، برای طبخ باید از پاپریکای قرمز که طعم شیرین‌تری دارد استفاده شود، این غذا ابتدا مرغ را در داخل سس مخصوص پاپریکا و مقداری روغن زیتون می جوشانند تا ادویه ها به خورد مرغ برود، مرغ پاپریکای شباهت زیادی به گولاش دارد با این تفاوت که در این غذا از پاپریکای بسیار زیاد استفاده می شود.

 

دلمه فلفل دلمه ای

از دیگر غذاهای مجارستانی دلمه فلفل دلمه ای است، غذایی که برایتان آشناست، اما با نوعی پخت متفاوت، دلمه فلفل دلمه ای از موادی نظیر: سبزیجات، گوشت و برنج تشکیل می شود، که این مواد را مخلوط کرده و داخل فلفل دلمه را با آن پر می کنند، و در طبخ آن از پاپریکای بسیار زیادی استفاده می شود. طعم این دلمه ب پاپریکا بسیار دلپذیر است که می توانید در سفر به مجارستان حتما آن را تست نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

تورس کسوسزا

تورس کسوسزا غذایی شبیه پاستا اما با پنیر زیاد، تورس کسوسزا یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار که بعنوان یک وعده غذایی کامل در مجارستان طبخ می شود. این غذای محلی و خوشمزه به این صورت طبخ می شود، که در ابتدا پاستا را در آب و نمک می پزند و بعد از پخته شدن در کره تفت داده می شود. در حین تفت دادن به آن ادویه‌های متعدد و تکه های مرغ اضافه می شود و در نهایت برای سرو کردن آن از ترشی نیز در کنار آن استفاده می شود. این غذای اصیل مجارستانی را بیشتر آشپزها با ادویه ها و موادی دیگر طعم و مزه ی متفاوتی به آن می دهند. 

 

سوپ ماهی

یکی از خوشمزه‌ ترین غذاهای مجارستان سوپ ماهی یا سوپ ماهیگیران است، این غذای معروف از محبوب ترین غذاها برای ماهیگران بوده است، که در هنگام ماهیگیری در کنار رود دانوب برای خود این سوپ را درست می کردند، بعدها این سوپ به عنوان یک غذای سنتی و محلی در کشور مجارستان تبدیل شد، ماهی در کشور مجارستان پایه اصلی و مهمترین عناصر زندگی در بوداپست و همچنین نقش مهمی در فرهنگ غذاهای محلی مجارستان دارد. ترکیب گوشت ۴ ماهی کپور، گربه‌ماهی، ماهی لوتی و اردک‌ماهی و مقدار زیادی پاپریکا از مواد تشکیل دهنده این سوپ مقوی و خوشمزه می باشد، همچنین در شهرهای دیگر مجارستان از ادویه های مختلفی در تهیه این سوپ استفاده می شود. این سوپ خوشمزه را می توانید در رستوران های بوداپست سفارش دهید، جالب است بدانید که این سوپ در بین گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است، در سفر به مجارستان می توانید این سوپ را در یکی از بهترین رستوران های مجارستان که در کنار رود دانوب قرار دارد بنام دونا گاردن سفارش دهید و نوش جان کنید.

 

فوزلک

غذای مجارستانی فوزلک غذایی سبک و خوشمزه که طرفداران زیادی در این کشور دارد، این غذا نوعی خورشت یا سوپ بشمار می رود. فوزلک از موادی نظیر نخودفرنگی، عدس، فلفل، هویچ، لوبیا و سیب زمینی و آرد و همچنین خامه برای غلظت بیشتر آن تهیه می شود و در آخر نیز با فلفل قرمز و گوجه فرنگی تزئین می شود. فوزلک غذای سنتی این کشور که دارای قدمت طولانی می باشد و برای حفظ فرهنگ و تاریخچه آن در تمامی رستوران های مجارستان می توانید این سوپ خوشمزه را سفارش دهید و نوش جان کنید.

 

دلمه کلم مجارستانی

دلمه کلم از دیگر غذاهای مجارستان که این توع غذا نیز همانند دلمه فلفل دلمه ای شبیه به غذای ما ایرانی ها است، برای تهیه‌ ی این غذا از ظرف‌های بزرگ استفاده می شود، این دلمه ظاهر بزرگی دارد و برای هر نفر یک یا دو تا کافی می باشد، این غذا طعم بی نظیری دارد و از برنج و گوشت تهیه می شود. در این غذا بر اساس ذائقه می توانید کمی خامه‌ی ترش نیز استفاده نمایید، اگر در رستورانهای این کشور این غذا را سفارش دادید می توانید در موقع سفارش اگر به عم خامه ترش علاقه ای ندارید حتما به آشپز آن رستوران در میان بگذارید. دلمه کلم از غذاهای سنتی این کشور است که در ایام کریسمس و عید پاک در همه ی کشور بصورت فراوان طبخ می شود.

خورشت سبزیجات

یکی از غذاهای پرطرفدار در مجارستان خورشت سبزیجات است، این غذای خوش طعم در مجارستان به نام لکسو معروف می باشد، خورشت سبزیجات از تشکیل موادی همچون گوجه فرنگی، پیاز و فلفل تهیه می شود، که در ابتدا این مواد راباید در روغن تفت داده شود و بعد از سرخ شدن به آن تخم مرغ و در نهایت تکه‌های کوچک سوسیس اضافه می کنند، این خورشت طبخ بسیار آسانی دارد و خیلی سریع آماده می شود و به راحتی می توانید در خانه آن را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بوداپست از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

کورتوس کالاکس

کورتوس کالاکس یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه در مجارستان است، کورتوس کالاکس نوعی کیک خانگی و یا خوراکی خیابانی که شباهت زیادی به یک تکه لوله‌ی کوچک دارد و بسیار دلچسب و خوشمزه است. برای تهیه این کیک خوشمزه خمیری را ورز داده وآن را صورت حلقوی می‌پیچانند و داخل آن فضایی خالی ایجاد می کنند، داخل این نان یا کیک لذیذ را با مواد مختلف پر می کنند، اگر در داخل آن با خامه پر شود بعنوان شیرینی به حساب می آید، این کیک سنتی با طعمی دلچسب و خوشمزه از سنتی ترین کیک ها در مجارستان می باشد که در مراسم‌های بزرگ و جشن ها و اعیاد در مجارستان استفاده می شود.

 

کورتاش کالاچ

کیک دودکشی از محبوب ترین شیرینی های خیابانی مجارستان است. این شیرینی خوش طعم و لذیذ با پوششی شیرین و کاراملی می باشد، ریشه این شیرینی به ترانسیلوانیا باز می گردد، که بعد ها بعنوان یک دسر معروف و محبوب در بین مردم مجارستان جا افتاده است و چندین سال است که بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ غذایی مجارستان است و در تمام جشن ها و مهمانی ها، ایام کریسمس و جشنواره های مختلف از این کیک بعنوان دسر استفاده می شود.

 

ساملوی گالاسکا

از دیگر خوشمزه های مجارستان که در بین مردم کشور مجارستان از محبوبیت بالایی برخوردار است، کیک ها و دسرهای این کشور می باشد ک طرفداران زیادی دارد. کیکی که به شما معرفی می کنیم در سال 1885 توسط سرآشپز رستوران گاندل بنام جوزف سی دوبوس ابداع شد، که وی این کیک را برای  نمایشگاه جهانی سال ۱۹۵۸ بروکسل تهیه کرده بود که با استقبال زیادی مواجه شد و از همان زمان به یکی از محبوب ترین کیک های خوش طعم و خوشمزه این کشور تبدیل شد، این سر آشپز به هیچ عنوان دستور پخت خود رابه کسی ارائه نکرد و فقط بعنوان یک راز در بین خانواده وی باقی مانده است، با اینکه کسی دستوری از چگونگی پخت آن آگاهی ندارد، بیشتر سرآشپزها به گونه ای از حدس و گمان و سلیقه خود آن را طبخ می کنند و در رستوران ها و کافه های کشور مجارستان می توانید آن را سفارش دهید و نوش جان نمایید. این کیک اسفنجی خوشمزه با لایه های کرم شکلاتی و روکش کارامل مغز گردو و خامه تزئین شده است.

 

کیک دوبوش

از کیک های خوشمزه با طعمی دلچسب می توان به کیک دوبوش اشاره کرد، این کیک به شکل های مختلفی در فروشگاه های و مغازه های مجارستان پیدا می شود، کیک دوبوش توسط شخصی بنام جوزف سی دوبوش ابداع شد، و بنام خودش نیز معروف شد. کیک دوبوش یک کیک اسفنجی است که از 5 لایه تشکیل شده است، و دربین لایه های آن با کرم کره و روی آن را با کارامل پر می کنند و دور آن را با فندق، شاه بلوط، گردو یا بادام کاملا آغشته می کنند.

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range دوشنبه 16 مرداد 1402 remove_red_eye 6627 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

سوپ ماهی از چه موادی تشکیل شده است؟

سوپ ماهی از چه موادی همچون گوشت ماهی کپور، گربه‌ماهی، ماهی لوتی و اردک‌ماهی و مقدار زیادی پاپریکا تشکیل شده است.

بهترین غذاهای معروف مجارستان کدام است؟

غذاهای معروف مجارستان عبارتند از گولاش، لانگوش، خورشت سبزیجات، دلمه کلم، مرغ پاپریکا و ... می باشد.