{{ctrl.notification}}
غار خرسین بندرعباس

غار خرسین بندرعباس

بندرعباس یکی از استان های پرجاذبه در جنوب کشور با آب و هوای بسیار گرم با مردم خونگرم و مهمان نواز و جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی یکی از مقاصد گردشگری در جنوب ایران محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، یکی از جاذبه های دیدنی در بندرعباس که آس چارتر قصد معرفی آن را دارد غارخرسین می باشد، که در ادامه آن را برایتان معرفی خواهیم کرد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بندرعباس را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

غار خرسین بندرعباس

معرفی غار خرسین بندرعباس

بندرعباس با جاذبه های بی نظیر و منحصر به فرد و شرایط آب و هوایی خاص یکی از مسیرهای پرتردد برای سفر می باشد، غارخرسین از جاذبه های بی نظیر و طبیعی در بندرعباس که در فاصله 80 کیلومتری از شهر هرمزگان قرار دارد، دهانه ی این غار حدود 4 متر و ارتفاع آن حدود 3 متر است، و طولی غار خرسین نیز حدود 178 متر می باشد. این غار یک غار نمکی است و در طول مسیر غار قندیل‌های نمکی فراوانی وجود دارد که بعضی از آنها در عین زیبایی بسیار خطرناک هستند، در این غار همچنین بخش ها و دیدنی های جذاب دیگری نیز وجود دارد، غار نمکی خرسین دارای یک تالاربسیار بزرگ و چندین گربه ‌رو و راهرو تنگ است و همچنین این غار دارای یک آبشار بسیار زیبا با ارتفاع 12 متر می باشد. ارتفاع راهروی این غار به 3 متر می رسد و عریض ترین قسمت های آن به 5 تا 10 متر می رسد. آب موجودی که در این غار وجود دارد بسیار زلال و کاملا شور می باشد، سطح این غار کمی شیب می باشد، و در طی 1 ساعت شما می توانید از این غار بازدید نمایید. وجود قندیل های بسیارزیبا و همچنین خطرناک غارخرسین، نمک های رنگین کمانی در این غار جذابیت های غار خرسین را دو چندان کرده است، این غار درمیان کوهی قرار گرفته است که این کوه پوشیده شده از بادام های کوهی و در قسمت هایی از آن بر اثر فشار های درونی زمین زمین آن به شکل سنگ های نمکی در آمده است، همچنین از خاک سرخ‌ رنگ این کوه در صنعت رنگ ‌سازی و مصارف شیمیایی در کشور استفاده می شود.

غار خرسین بندرعباس

نکات قابل توجه برای بازدید از غارخرسین

برای بازدید از این غار زیبا باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. از جمله این نکات شامل:

در ابتدا قبل از اینکه به بازدید از غار خرسین بپردازید حتما سعی کنید به صورت گروهی و با کمک راهنمای غار به بازدید بپردازید.

همراه خود مقدارآب آشامیدنی به همراه داشته باشید زیرا در غار آب آشامیدنی وجود ندارد.

از خراش انداختن بر روی دیوارهای غار و نوشتن یادگاری اجتناب فرمایید.

در حین قدم زدن درون غار مراقب باشید آسیبی به غار نرسانید.

با خود کیسه زباله همراه داشته باشید که درون غار و اطراف آن زباله ای به جا نماند.

همچنین همانطور که در بالا گفته شد این غاردارای قندیل های خطرناکی می باشد از دست زدن و نزدیک شدن به آنها جلوگیری نمایید.  

غار خرسین بندرعباس

سوغات در غار خرسین

در نزدیکی غار خرسین مردم بومی و محلی آن منطقه صنایع دستی خود و خوراکی را بعنوان سوغات به فروش می رسانند، شما می توانید با خرید صنایع دست ساز و سنتی وبومی همچون: چنته، حصیر، مشک بافی، بادله دوزی این منطقه به مردم بومی کمکی کرده باشید.

بهترین فصل سفر و بازدید از غار خرسین بندرعباس

جنوب کشور با گرمای سوزان و طاقت فرسا که در تابستان ها دارد برای سفر مناسب نمی باشد، از این رو بهترین فصل برای سفر به بندرعباس که اب و هوای آن معتدل می باشد فصول پاییزو زمستان است که بهترین زمان به حساب می آید. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان مشهد بندرعباس در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

غار خرسین بندرعباس

مسیر دسترسی به غار خرسین بندرعباس

غار نمکی خرسین غار دست نخورده و بکر که در بخش سیاهو و در قسمت شمال شرقی استان هرمزگان قرار گرفته است، برای رسیدن به این غار ابتدا از سمت بندرعباس به سمت دهستان سیاهوحرکت کنید، این غار در حدود 100 کیلومتری بندرعباس قرار دارد. وقتی به محدوده کوه خرسین رسیدید باید بقیه را برای رفتن به سمت غار حدود 1 ساعت پیاده روی کنید.

آدرس غارخرسین: هرمزگان، بندرعباس ۷۵ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس، بخش سیاهو

غار خرسین بندرعباس

جاذبه های دیدنی در اطراف و نزدیکی غارخرسین بندرعباس

بندرعباس زیباترین شهری که اگر به آن سفرکنید دیگر نمی توانید از آن دل بکنید، خاک گیرا و مردم خونگرم این شهر شما را پایبند خود می کند، علاوه بر آن وجود دریای زیبای خلیج فارس و جاذبه های طبیعی و تاریخی بندرعباس شما را جذب خود می کند، در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه های دیدنی در بندرعباس می پردازیم تا در سفر به بندرعباس و در کنار بازدید از غار خرسین به بازدید از دیگر جاذبه های این شهر زیبا نیز بپردازید.

غار خرسین بندرعباس

حمام گله داری بندرعباس

یکی از مهم‌ترین جاذبه ها و آثار تاریخی در بندرعباس وجود بناهای تاریخی و قدیمی همچون حمام گله داری می باشد، قدمت این حمام به دوره قاجاریه باز می گردد و مختص به یک تاجر سرشناس  شیخ احمد گله داری بوده است، وی فرد خیری بود که این حمام را برای استفاده مردم ساخته و وقف کرده بود. این حمام شامل بخش های مختلفی همچون بینه، سربینه، گرمخانه و خزینه و یک هشتی می باشد، حمام گله داری امروزه به‌عنوان موزه مردم‌شناسی استان هرمزگان مورد کاربری قرار گرفته است و این اثر تاریخی  در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

آدرس حمام گله داری: بندر عباس، بلوار ساحلی بندر عباس، جنب هتل امین

غار خرسین بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

ازدیگر بناهای تاریخی در بندرعباس عمارت کلاه ‌فرنگی می باشد، این بنا قدمت تاریخی دارد که به دوره صفویان می باشد، در گذشته این عمارت بعنوان گمرک و محل تجارتخانه ‌ی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار داشته است.  این بنا دو طبقه دارای معماری زیبا و جذابی می باشد، طبقه همکف این عمارت محل نگهداری کالا بوده است، طبقه دوم آن برای تشکیلات اداری و سکونت مورد استفاده قرار داشته است. این عمارت دارای قلعه‌ ای با ۱۶ برج و سه دروازه است، همچنین دارای بخش های مختلفی همچون آب‌انبارهای متعدد، دو حیاط وسیع، گنبدی مخروطی شکل که شباهت زیادی گنبد این عمارت به کلاه فرنگی داشته است به همین دلیل این نام کلاه فرنگی را بر روی این عمارت گذاشته اند. عمارت کلاه فرنگی از مصالحی همچون سنگ سیاه، ساروج و گچ ساخته شده است. این عمارت با شکوه به‌عنوان یکی از در سال ۱۳۸۴، با شماره ۱۳۸۳۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما چارتری در مشهد می باشد.

آدرس عمارت کلاه فرنگی: بندرعباس، نزدیکی اسکله‌ی قدیمی بندرعباس، بلوار طالقانی

غار خرسین بندرعباس

موزه حیات وحش بندرعباس

از دیگر جاذبه های دیدنی در بندرعباس وجود موزه حیات وحش می باشد، کوزه حیات وحش دارای 2 طبقه و بخش های مختلفی است، که در هر بخش گونه های مختلفی شامل ۸۳ گونه جانور، ۴ گونه ماهی و انواع اسفنج ها، مرجان ها، صدف به نمایش گذاشته شده است، از گونه های جانوری می توان به  گونه های پستانداران، ماهی ها، انواع صدف و همچنین اسکلت نهنگ اشاره کرد. در سفر به بندرعباس از این موزه حتما دیدن نمایید.

آدرس موزه حیات وحش: بندرعباس، گلشهر جنوبی، بلوار آزادی، ساختمان مرکزی محیط زیست

غار خرسین بندرعباس

بازار ماهی فروشان بندرعباس

از دیگر جاذبه های بندرعباس که در سفر به شهر زیبای بندرعباس سری به آن زده اید، بازار ماهی فروشان است، بندرعباس شهر ساحلی که شغل بیشتر مردم آن ماهی گیری است، بنابراین در سفر به این شهر می توانید تازه ترین ماهی های آب های آزاد و شور خلیح فارس را تهیه و طبخ کنید و نوش جان کنید، در این بازار سنتی شما می توانید انواع متنوع ماهی های تازه را در اندازه های متفاوت خرید نمایید از بهترین ماهی های این بازار ماهی حلوا سفید و شاه میگو می باشد که جزو گران ترین ماهی ها نیز بشمار می رود.

آدرس بازار ماهی فروشان: بندرعباس، بلوار طالقانی، محله پشت شهر

نویسنده: شادی شادکام

date_range چهارشنبه 10 اسفند 1401 remove_red_eye 167 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0