{{ctrl.notification}}
عمارت های بوشهر

عمارت های بوشهر

بوشهر یکی از شهرهای جنوبی ایران است. بوشهر شهری تاریخی که قدمت آن به دوران قاجار بازمی گردد، که علاوه بر جاذبه های طبیعی و بنادر زیبا صنعتی و تجاری دارای آثار تاریخی بسیار زیادی نیز است. معماری شهر بوشهر بسیار منحصر به فرد است و دارای عمارت های دیدنی و جذابی است سبک معماری آنها بسیار جذاب است. دراین مقاله آس چارتر به معرفی عمارت های تاریخی بوشهر می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان تهران بوشهر را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

عمارت های بوشهر

عمارت کازرونی بوشهر

عمارت کازرونی یکی از بناهای تاریخی شهر بوشهر است که قدمت آن به دوران قاجار برمی گردد. عمارت کازرونی متعلق به یکی از تجار معروف بوشهر بنام سید محمد رضا کازرونی است که در قدیمی ترین محله های شهر بوشهر محله بهبهانی قرار گرفته است. این بنا دارای معماری بی نظیری است و در چند طبقه ساخته شده و دارای ارتفاع زیادی است، همچنین درب و پنجره های زیادی نیز در این بنا بکار رفته است که در فصل تابستان در آن گرمای شدید بوشهر اتاق های این بنا بسیار خنک می شد. این خانه سال ها بعد از مرگ سید محمد رضا بهبهانی توسط وراث وی به سازمان میراث فرهنگی هدیه شد. این عمارت در ۱۰ مهر ماه ۱۳۸۰ با شماره‌ی ۴۰۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید

آدرس عمارت کازرونی: بوشهر، محله‌ی قدیمی بهبهانی

عمارت های بوشهر

عمارت ملک بوشهر

از دیگر عمارت های شهر بوشهرعمارت ملک است قدمت این عمارت به دوره قاجار می رسد، و متعلق به محمد مهدی ملک‌ التجار، یکی از تجار و ثروتمندان شهر بوشهر، مالک اصلی عمارت ملک بود. این عمارت مساحتی حدود 4000 مترمربع می باشد و توسط معماران فرانسوی با مصالح محلی احداث شد و در و پنجره آن زیر نظر مهندسان فرانسوی ساخته شد به همین دلیل این بنا الهام گرفته از کاخی در فرانسه می باشد. این بنا شامل بخش های مختلفی مانند: استحفاظی، بارو و شاه‌ نشین و قسمتی به‌ صورت چند ایوان و اتاق‌های مسکونی است. این ساختمان در گذشته در اواخر سلطنت رضا‌شاه، به‌عنوان خوابگاه نظامیان کاربری داشته است و بعد ازآن در طی ۳۸ سال این بنا بیش از ۵۰ خانوار فقیر و جنگ ‌زده را در خود پناه داده بود. این بنا مدت ها به حالت مخروبه باقی مانده بود که سرانجام در سال 1399 هجری شمسی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و قرار است این بنا برای اقامت طراحی و بازسازی شود. عمارت ملک در نزدیکی بازار بوشهر، اسکله جفره، پارک شغاب، موزه دریا ودریانوردی خلیج فارس می باشد. عمارت تاریخی ملک در ۱۷ آذر ۱۳۷۷ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد بوشهر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس عمارت ملک: بوشهر، محله بهمنی، خیابان ماهینی، کوچه ملک

عمارت های بوشهر

عمارت گلشن بوشهر

از دیگر جاذبه ای تاریخی و دیدنی بوشهر عمارت گلشن بوشهراست، این عمارت تاریخی که قدمت آن مربوط به دوره قاجار و به 170 سال پیش باز می گردد. عمارت گلشن متعلق به تاجری بنام گلشن بوده است که این عمارت بنام وی معروف گشته است. در گذشته عمارت گلشن کاربری مسکونی و تجاری داشته است. این بنا دارای معماری بی نظیری می باشد که بسیار زیباو هنرمندانه ساخته و تزئین شده است. مساحت  این عمارت حدود 1230 متر مربع است، و شامل  ۳ طبقه است که طبقه اول آن را آب انبار، حمام، دستشویی، آشپزخانه و مکانی برای خدمه تشکیل می ‌دهد. طبقه دوم و سوم برای سکونت، پذیرایی و امور تجاری بوده است. همچنین این عمارت دارای پنجره هایی بلند و شیشه‌هایی رنگی بسیار زیبایی که چشم انداز زیبایی را در برابر شما به نمایش می گذارد، درب و پنجره های عمارت همگی از جنس چوب ساج و دریایی است و پوشش سقف از چوب چندل می باشد. عمارت گلشن یک حیاط مرکزی دارد و اتاق ها با درهای دولنگه در اطراف این حیاط قرار گرفته اند. این عمارت در فاصه ۱۰ متری از دریا قرار گرفته است. عمارت گلشن بعدها توسط شخصی بنام مهربان خریداری شد و در سال ۱۳۶۵ سازمان میراث فرهنگی این عمارت راخریداری نمود و مورد بازسازی قرار گرفت. عمارت گلشن بوشهر در اسفند ماه سال 1377 با شماره 2210  در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید، امروزه این عمارت به عنوان موزه سنگ در اختیار بازدید عموم قرار دارد

آدرس عمارت گلشن: بوشهر، خیابان ساحلی، محله بهبهانی

عمارت های بوشهر

عمارت دهدشتی بوشهر

عمارت دهدشتی یکی از جاذبه های تاریخی بوشهر که در دوره قاجار توسط حاج غلامحسین دهدشتی در محله کوتی ساخته شده است، حاج غلامحسین دهدشتی تاجر روغن بود به همین دلیل این عمارت به عمارت روغنی نیز مشهور بوده است. دراین خانه تاریخی اسناد تجاری خط برجسته سیاق یافت شد که قدمت آن ها به 200 سال پیش باز می گردد، تمبرهای موجود و تاریخی مربوط به کشورهای بریتانیا، هندوستان و آلمان و نیز عصر قاجار است. عمارت دهدشتی کاربری تجاری و مسکونی داشته است. این عمارت دارای معماری منحصر بفرد و جذابی می باشد که در 4 طبقه  وبا مصالحی مانند: سنگ های مرجانی، گچ، آهک، چوب ساج و صندل یا چندل ساخته شده است، در اتاق های این بنا تزئیناتی نقاشی رنگ و روغن بسیار زیبایی که الهام گرفته از نقاشی های اروپایی است جلب توجه می کند، تزیینات و گچ بری های بسیار جذاب و درب و پنجره های کنده کاری شده با شیشه‌ های رنگی بر جذابیت این عمارت افزوده است، این عمارت همچنین دارای یک حوض بزرگ در مرکز حیاط می باشد که در زیر این حوض، آب انباری جهت نگهداری از آب آشامیدنی تعبیه شده است. همچنین موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس با آثاری ارزشمند در این عمارت قرار گرفته است. عمارت دهدشتی در سال ۱۳۷۷ توسط میراث فرهنگی بوشهر مرمت شد. عمارت طاهری، موزه رئیس علی دلواری و بازار قدیمی بوشهر از جاذبه های دیدنی نزدیک به این عمارت می باشد.

آدرس عمارت دهدشتی: بوشهر، خیابان انقلاب، ضلع شمال غربی مسجد امام، پشت بانک مسکن شعبه مرکزی

عمارت های بوشهر

عمارت امیریه بوشهر

از دیگر بناهای تاریخی بوشهر عمارت امیریه بوشهر است که مربوط به دوران قاجاریه می باشد. عمارت امیریه توسط شخصی بنام عبدالکریم مشایخی در سال ۱۳۱۷ ه‍جری قمری و با کمک احمد خان دریابیگی، حکمران کل بنادر و جزایر خلیج فارس ساخته شد. این عمارت در اوایل حکومت رضاشاه به‌عنوان ساختمان بلدیه یا شهرداری مورد استفاده قرار گرفته بود. معماری این عمارت بومی است که شامل دو طبقه که در هر طبقه ۱۰ اتاق قرار دارد که این اتاق ها در دورتادور یک حیاط بزرگ قرار گرفته اند. این بنا دارای تزیینات همچون چوب‌های کنده‌کاری به‌کار رفته در طارمه و نقوش در و پنجره‌ها، گچبری سردرها، کنده‌کاری برنجی می باشد. مصالح به کار رفته در ساخت بنا سنگ های مرجانی، چوب می باشد. اکنون از این عمارت بعنوان شورای شهر بوشهر مورد کاربری قرار گرفته است. در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۸، عمارت امیریه با شماره ثبت ۲۳۱۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس عمارت امیریه: بوشهر، خیابان ساحلی، پارک خلیج فارس، محله کوتی

عمارت های بوشهر

عمارت طاهری بوشهر

عمارت طاهری یکی از جاذبه های تاریخی در بوشهر که قدمت آن به دوره قاجار می ‌رسد، این عمارت توسط شهردار بوشهر به نام آقای سیادت بنا شد و در همان اوایل ساخت به نام عمارت بلدیه معروف بود که در سال های بعد توسط شخصی به نام طاهری خریداری شد و از آن سال به بعد بنام طاهری مشهور گردید. این بنا دارای دو طبقه و مصالحی  مانند: سنگ های مرجانی، گچ و چوب ساج ساخته شده است. این بنای تاریخی بعنوان موزه مردم شناسی بوشهر شناخته می شود. عمارت طاهری در ۱۱ دی ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۵۴۹ در مجموعه آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده خرید بلیط هواپیما ارزان در مشهد است.

آدرس عمارت طاهری: بوشهر، بلوارطالقانی

date_range سه شنبه 24 آبان 1401 remove_red_eye 139 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0