{{ctrl.notification}}
عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری شیراز

یکی از جذابترین شهرهای ایران شهر شیراز است، شیراز شهر شعرو ادب و شهر شاعران نامی، شهر باغ ها سرسبز که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. شیراز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است که در یک سفر چند روزه می توانید نهایت لذت را از این شهر ببرید و از جاذبه های این شهر به راحتی دیدن نمایید. در این مقاله آس چارتر به معرفی کی از جاذبه های دیدنی شیراز عمارت شاپوری می پردازد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده خرید بلیط هواپیما ارزان چارتر در شهر مشهد می باشد.

عمارت شاپوری شیراز

تاریخچه عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری یکی از زیباترین و باشکوه ترین کاخ های تاریخی ۱۰۰ ساله شیراز می باشد که در دوره پهلوی ساخته شده است، این عمارت در زیربنایی حدود ۸۴۰ متر در دو طبقه در سال 1310 توسط عبدالصاحب شاپوری یکی از تاجران بزرگ شیرازی ساخته شد و درسال 1315 توسط یکی از برجسته ترین معماران شیرازی بنام حاج ابوالقاسم مهندسی ساخته شد. خاندان شاپوری در عمارت حدود 60 سال زندگی کردند، اما بعد از مدتی این بنا متروکه شد تا سرانجام در سال 1378 این عمارت به سازمان میراث فرهنگی فروخته و واگذار شد. این عمارت از زیباترین ساختمان‌ها و باغ‌های شیراز به شمار می‌رود، که در تاریخ 16 مهرماه 1379  با شماره 2781 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. امروزه از این عمارت به عنوان یک رستوران، کافی‌شاپ، نمایشگاه صنایع‌ دستی و آثار هنری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

عمارت شاپوری شیراز

معماری عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری یکی از زیباترین بناهای تاریخی در شیراز که دارای معماری به سبک قاجاریه می باشد، معماری منحصربه‌فرد و اروپایی این ساختمان، آن را از دیگر خانه‌های تاریخی ایران متمایز کرده است. عمارت شاپوری دارای دو طبقه و زیربنایی حدود ۸۴۰ متر مربع است که مساحت اصلی زمین آن ۴۶۳۵ متر مربع است. عمارت شاپوری دارای اتاق‌های متعدد که هر کدام از این اتاق ها به گونه ی مختلفی طراحی شده است. در این عمارت بهارخواب زیبای تابستانه ای نیز وجود دارد، بالکن این عمارت الهام گرفته از معماری اروپایی است و دارای ستون‌های قرینه که در گرداگرد بالکن قرار گرفته اند که هر دو ستون قرینه هم هستند و دارای گچ‌بری و رنگ آمیزی بسیار زیبایی می باشد و پا ستون ها سبک کرنتی که نوعی معماری یونانی است که در روی آنها از تزئينات گیاهان، گل، و برگ استفاده شده است. نمای غربی نیز ستون‌های مدور و کاشی کاری شده با طرح‌‌های هخامنشی دارد. معماری و تزئینات داخل عمارت شاپوری نیز همانند نمای بیرونی آن دارای تزيینات زیبای گچی می باشد، اگر از پلکان بالا بروید و وارد بالکن طبقه دوم شوید نمی‌توانید چشم از سقف آن بردارید. همچنین نقش‌های زیبایی از حمله شیر به حیوان، حافظ و سعدی در این عمارت شاپوری دیده می شود.
عمارت شاپوری شیراز

بخش های مختلف عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری دارای بخش های مختلفی از جمله عمارت ورودی، عمارت اندرونی، عمارت کالسکه‌خانه، گلخانه و چاه و ... می باشد، تعداد زیادی اتاق در این عمارت وجود دارد که اتاق‌ خواب‌های والدین، فرزندان، مهمان و .. بوده است، معماری اتاق های این عمارت مجلل به سبک معماری اروپایی می باشد که هر کدام دارای کاربرد مختلفی می باشد که با درهای کوچک چوبی در فضاهای تودرتو اتاق ها را بهم متصل می کند. در ادامه به معرفی بخش های این عمارت می پردازد. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما اهواز شیراز در سایت آس چارتر از مزایای و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

عمارت شاپوری شیراز

باغ عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری دارای باغی زیبا با درختانی همچون سرو،‌افرا، چنار، انجیر، انار، نارنج، خرما و گل‌های شمعدانی و رز که خود نمایی می کند، این درختان به گونه ای در اطراف این عمارت قرار گرفته اند در مرکز باغ نیز ۵ حوض زیبا وجود دارد که داخل آنها با کاشی های آبی رنگ  تزئین شده است و اطراف این حوض ها گلکاری ها و گلدان ها جلوه جذاب و زیبایی به این عمارت بخشیده است.

عمارت شاپوری شیراز

کافی شاپ و رستوران عمارت شاپوری شیراز

یکی از بخش های جدیدی که در عمارت شاپوری اضافه شده است کافی شاپ و رستوران می باشد، که شما می توانید در این محل دنج و زیبا اوقات خوشی را سپری کنید و در فضایی سنتی و ارامش بخش انواع غذاهای ایرانی و محلی اصیل همچون: دیزی، کباب‌ها و لاپلویی گوشت و انواع نوشیدنی‌های تابستانی، بستنی و قهوه در بخش کافی شاپ را سفارش دهید و نوش جان کنید، قیمت‌ منوهای رستوران و کافی شاپ در این عمارت کمی بالا و گران می باشد.

عمارت شاپوری شیراز

مسیر دسترسی به عمارت شاپوری شیراز

برای رفتن به عمارت شاپوری می توانید با استفاده از خودروی شخصی خود یا وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا مترو به ایستگاه زندیه و یا خط پایانه ولیعصر، پایانه نمازی بروید، و یا با خودروی خود به خیابان‌های توحید و انوری بروید و خود را به عمارت شاپوری برسانید.

هزینه ورود به عمارت شاپوری شیراز

برای بازدید از این عمارت باشکوه باید هزینه ای را پرداخت کنید، هزیمه ورودی برای گردشگران داخلی حدود 20 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان می باشد. همچنین اگر قصد استفاده از رستوران و کافی شاپ در این عمارت را داشته باشید نیازی به پرداخت ورودی ندارید.

عمارت شاپوری شیراز

ساعات بازدید از عمارت شاپوری شیراز

برای بازدیداز این عمارت می توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب به ایت عمارت مراجعه نمایید.

بهترین فصل بازدید از خانه شاپوری شیراز

شیراز یکی از شهرهایی است که در هر فصلی جذابیت خاص خودش را دارد، اما بهترین فصل بازدید از عمارت شاپوری شیراز، بهار است که بوی عطر بهارنارنج در شهر هوش از سرتان می برد همچنین در فصل تابستان نیز می توانید به است شهر سفر کنید و از هوای آن لذت ببرید.

آدرس عمارت شاپوری: شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی، باغ و عمارت شاپوری

عمارت شاپوری شیراز

جاذبه های نزدیک به عمارت شاپوری شیراز

این عمارت زیبا و جذاب یکی از جاذبه های دیدنی در شیراز است که در کنار آن می توانید از دیگر جاذبه های شیراز همچون: مسجد وکیل، بازار وکیل، ارگ کریمخان زند، خانه تاریخی فروغ‌الملک، حمام وکیل، آرامگاه شاهچراغ و سرای مشیر نیز دیدن نمایید. در ادامه چند مورد از این جاذبه ها را برایتان معرفی خواهیم کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری را از این سامانه دریافت نمایید.

عمارت شاپوری شیراز

آرامگاه شاه چراغ شیراز

آرامگاه حضرت شاهچراغ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های مذهبی و گردشگری شهر شیراز است، که برادر امام رضا ع و فرزند ارشد امام موسی کاظم ع می باشد. این زیارتگاه دارای معماری بی نظیر با تزیینات فوق‌العاده زیبایی از کاشی‌کاری و آینه‌کاری می باشد. بخش های مختلف این آرامگاه شامل چهار شاه‌ نشین، دو در اصلی ورودی در سمت جنوب و شمال، اتاق‌هایی دو طبقه در دور حیاط، سه شبستان، دو گلدسته در شمال و جنوب ایوان و ... می باشد، صحن این آرامگاه مستطیلی ‌شکل است و مساحتی حدود ۱۴ هزار متر مربع دارد که ۱۶۲ حجره دو طبقه در اطراف آن قرار گرفته است. رواق‌های این صحن با آجرکاری و کاشی‌کاری استادکاران آستان تزیین شده‌اند. نرده‌های چوبی موجود در این صحن از چوب ساج هستند و کف صحن از سنگ گندمک فارس است. آرامگاه حضرت شاهچراغ ع در سال ۱۳۲۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

آدرس آرامگاه شاه چراغ: شیراز، جنب میدان احمدی

عمارت شاپوری شیراز

حمام وکیل شیراز

یکی از جاذبه ها و آثارتاریخی در شیراز حمام وکیل می باشد که  متعلق به دوره زندیه است، این حمام در در سال ۱۱۸۷ هجری قمری در زیر بنای حدود ۸.۶۶۰ متر و مساحت ۱۱ هزار متر مربع ساخته شد. حمام وکیل دارای سبک معماری زیبا، نقوش و نگاره‌های ایرانی - اسلامی و جالب توجه‌اش از برجسته ‌ترین بناهای زندیه به شمار می ‌رود. این حمام شامل بخش ها مختلفی همچون: ورودی، هشتی، سربینه، میان‌در، گرم‌ خانه، خزینه، خلوت، آب‌انبار، گاورو، خیاط، منبع آب، تون، فضای چال حوض و جلوخان است. حمام وکیل بعد از انقلاب به عنوان رستوران و سفره‌خانه مورد کاربری قرار گرفت. اما امروزه به موزه مردم ‌شناسی تبدیل شده است. حمام ئکیل شیراز با شماره ۹۱۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس حمام وکیل: شیراز، خیابان طالقانی، سمت غربی مسجد و بازار وکیل

 

date_range شنبه 24 دی 1401 remove_red_eye 142 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0