{{ctrl.notification}}
شیدور

شیدور

خلیج فارس در جنوب کشور یکی از جاذبه های گردشگری در ایران می باشد، که جاذبه های منحصربفرد تاریخی و طبیعی و دیگر امکانات تفریحی و رفاهی و همچنین جزایر زیبای رویایی با آب و هوای دل انگیز و مناظر جذاب و دیدنی همچون جزایر کیش، قشم، هنگام، لاوان، هرمز، ابوموسی و ... که این شهر را به یک جاذبه توریستی و گردشگری تبدیل کرده است. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جزایر درخلیج فارس که شاید کمتر نام آن راشنیده باشید را برایتان معرفی خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید به راحتی بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد کیش را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

شیدور

جزیره شیدور

همانطور که در بالا گفته شد خلیج فارس دارای جزایر متعددی می باشد، که یکی از این جزایر که شاید برای خیلی ها هنوز ناشناخته مانده است، جزیره شیدور می باشد این جزیره زیبا و دیدنی و یک جزیره کوچک با چشم‌اندازهای شگرف و بکر که در این اواخر خیلی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، این جزیره خالی از سکنه به شکل ذوزنقه و حدود 1.2 کیلومتر مربع می باشد. جزیره شیدور دارای مارهای سیاه بسیار زیادی می باشد به همین دلیل این جزیره بنام مارو نیز معروف می باشد. در ادامه با جاذبه های این جزیره زیبا بیشتر آشنا خواهید شد.

شیدور

تالاب شیدور

یکی از جاذبه های دیدنی در جزیره شیدور وجود تالاب ها می باشد که حدود 870 هکتار از این جزیره را این تالاب ها تشکیل داده است. این تالاب ها یکی از زیباترین جاذبه ها در این جزیره که در سال 1999 میلادی بعنوان چهارمین تالاب بین المللی در هرمزگان در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

شیدور

آب‌ سنگ‌های مرجانی شیدور

از دیگر جاذبه های دیدنی و جذاب آب‌سنگ‌های مرجانی شیدور می باشد که در فهرست آب‌ سنگ‌های مرجانی اتحادیه‌ بین‌المللی حفاظت و منابع طبیعی (IUCN) به ثبت رسیده است. این آب سنگ ها بسیار با ارزش می باشند و از نخستین آب سنگ های مرجانی حفاظت‌ شده‌ کشور به شمار می رود. آب ‌سنگ‌های مرجانی جزیره شیدور در فهرست آثار ملی ثبت جهانی گردیده است.

شیدور

حیات‌ وحش شیدور

تقریبا نیمی از این جزیره را حیات وحش آن تشکیل می دهد که دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی می باشد و این منطقه تحت حفاظت محیط زیست جزیره می باشد. این جزیره زیستگاه لاک ‌پشت دریایی پوزه‌ عقابی و لاکپشت های سرخ، سبز و چرم می باشد که از اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا به این جزیره آمده اند. از دیگر جانوران این منطقه می توان به خزندگانی همچون مارهای سمی، مار جعفری، سوسمار دم‌دراز، سوسمارهای اسکینگ ایرانی و اسکینگ علفزار جنوبی اشاره کرد. همچنین این جزیره زیستگاه پرندگانی بومی و پرندگان مهاجری همچون: چکاوک کاکلی، سسک دم دراز، اگرت ساحلی، عقاب ماهی‌گیر، کاکایی دودی، حواصیل سبز، باکلان گلو سیاه، چکاوک کاکلی و سسک‌های دم ‌دراز و انواع پرستوهای دريايی شامل پرستوی دریایی گونه سفید، کاکلی کوچک و کاکلی بزرگ، پشت تیره و معمولی و می توان به انواع آبزیان دلفین‌های خلیج فارس و نهنگ‌ها و 19 گونه مرجان که خیلی ارزشمند هستند وجود دارد.

شیدور

پوشش گیاهی جزیره شیدور

جزیره زیبا و جذاب شیدور دارای پوشش گیاهی مختلفی می باشد، که زیبایی این جزیره را بسیار کرده است، این گیاهان شامل: نوک‌ لک ‌لکی، پاگربه‌ای، گل جالیزی، ‌اسفرزه، چوچ، اویار سلام، سریم، اترپليكس، زلف پیر، چمن ‌شور، درخت مسواک، آفتاب‌پرست ساحلی، گل ماهور شرقی، گل جالیزی و ... که از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی در این منطقه می باشد.

شیدور

اقامت در جزیره شیدور

جزیره زیبای شیدور همتنطور که گفتیم خالی از سکنه می باشد، و بخاطر محیط زیست آن کسی در آنجا حق سکونت ندارد، همچنین علاوه بر این مسافران و گردشگرانی که برای بازدید به این جزیره سفر می کنند نمی توانند در این جزیره شبی را اقامت کنند فقط می توانند چند ساعتی را به به گردش و تفریح بپردازند. شما برای اقامت می توانید به جزیره لاوان که درآن نزدیکی است بروید و از سوییت ها و اتاق های بوم گردی در لاوان استفاده کنید همچنین می توانید در این جزیره شب را چادر بزنید و در کنار ساحل اقامت کنید. با تهیه بلیط چارتری ارزان لحظه آخری تهران کیش در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

شیدور

تفریحات در جزیره شیدور

در جزیره شیدور هیچگونه امکاناتی همانطور که گفتیم وجود ندارد، اما تفریحاتی مثل گشت زنی در جزیره، پیاده روی بر روی شن‌های نرم ساحل و برخورد موج به پاها، عکاسی از مناطق بکر و زیبای جزیره، گشت زنی و دور زدن با قایق موتوری در اطراف جزیره، ماهیگیری، شنا کردن درآب های گرم و زلال این جزیره و در کنار ساحل شنی و همچنین انجام ورزش های تمرکز مانند: یوگا، ورزش های هوازی و ... را می توانید در این جزیره انجام دهید، همچنین فانوس دریایی که در این جزیره قرار دارد از زیباترین دیدنی های این جزیره است که می توانید از بالای این فانوس دریایی ساحل زیبای خلیج فارس را دارای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی است را مشاهده نمایید.

شیدور

مسیر دسترسی به جزیره شیدور

برای دسترسی به این جزیره زیبا باید ابتدا به سمت بندر مقام یا نخیلو بروید، و از آنجا توسط یک قایق موتوری خود را به جزیره شیدور برسانید و چون آنجا اجازه اقامت ندارید بعد از ساعاتی تفریح دوباره با همان قایق های موتوری به سمت بندر مقام بازگردید. این جزیره از ساحل 9 کیلومتر فاصله دارد. همچنین هزینه قایق که خود را به جزیره برسانید حدود 15 هزار تومان می باشد.

شیدور

بهترین زمان برای سفر به جزیره شیدور

همانطور که می دانید آب و هوای جنوب کشور در تابستان ها بسیار گرم می باشد، و برای سفر اصلا مناسب نمی باشد بهترین فصل سفر به این جزیره در پاییز و زمستان و اوایل بهار می باشد. در ضمن دقت داشته باشید برای بازدید از جزیره حتما باید از اداره محیط‌ زیست و دریابانی آن منطقه مجوز ورود دریافت نمایید.

شیدور

وسایل مورد نیاز برای سفر به جزیره شیدور

جزیره شیدور جزیره ای غیر مسکونی که هیچگونه امکاناتی در آن وجود ندارد، برای سفر و گشت در این جزیره حتی الامکان وسایل مورد نیاز خود را ازقبیل: آب آشامیدنی، غذای سبک و دیگر لوازم مورد نیاز همچون: لباس راحتی و کفش راحتی، کلاه و عینک، ضد افتاب، پلاستیک زباله و ... به همراه داشته باشید.

شیدور

نکات لازم برای بازدید از جزیره شیدور

برای بازدید از جزیره شیدور باید نکاتی را رعایت نمایید، این نکات شامل:

جزیره شیدور یکی از مناطقی است که دارای حیات وحش می باشد، و انواع جانوران همچون پرندگان و آبزیان در آن زیست می کنند در بازدید از این جزیره خیلی مراقب باشید که به محیط زیست این جزیره آسیبی وارد نشود.

صدف های دریایی که در ساحل این جزیره قرار دارند را جمع آوری نکنید. و چون در ساحل صدف هایی وجود دارد که حاوی مروارید می باشد شکار آنها ممنوع است.

برای بازدید خود از جزیره برنامه ریزی نمایید تا زمان کمتری در این جزیره باشید که به محیط زیست آسیبی نرسید.

برای رفتن به جریزه باخود حداقل امکاناتی  همچون  آب و خوراکی به همراه داشته باشید.

از ریختن زباله در این جزیره خودداری کرده و با خود پلاسیتکی به همراه داشته باشید نت زباله های خود را موقع خروج به همراه ببرید.

در بازدید و قدم زدن در جزیره به لانه پرندگان به هیچ عنوان نزدیک نشوید.

پرندگان و لاکپشت هایی که در این جزیره تخم گذاری می کنند اگر در زمان تخمگذاری آنها به این جزیره سفر کردید به هیچ عنوان تخم آنها را جمع آوری نکنید و این کار قاچاق محسوب می شود و ممنوع است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر اصفهان کیش در مشهد می باشد.
قبل از اینکه به شنا کردن بپردازید از کرم ضد آفتاب حتما استقاده کنید تا در موقع شنا بخاطر افتاب سوزان در این منطقه دچار آفتاب سوختگی نشوید.

برای ماهیگیری حتما با خود تجهیزات ماهیگیری به همراه داشته باشید.

نویسنده: شادی شادکام

date_range چهارشنبه 10 اسفند 1401 remove_red_eye 143 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0