{{ctrl.notification}}
شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

فصل تابستان یکی از گرمترین فصول سال می باشد، در این فصل اکثر مردم برای فرار از گرما دوست دارند به جاهای خنکی بروند و کمی هوا تازه کنند، کشورمان ایران یک کشور 4 فصل است که جاها و مکان های مختلف گردشگری بسیار جذابی دارد که می توانید در فصل تابستان به دل جاده ها بزنید و به شهرهایی که آب و هوای خنک و دلپذیری دارند سفر کنید و تابستان خود را به بهترین شکل سپری کنید، اما بهترین مکان ها برای سفر داخلی در تابستان کدام شهرهای ایران است؟ در ادامه آس چارتر قصد دارد بهترین مکان ها تفریحی و گردشگری در تابستان را برایتان معرفی کند، تا بتوانید قبل از سفر به راحتی مقصد خود را انتخاب کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر ارزان تهران ساری را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

مازندران

همیشه برای ایرانیان سفر به شمال کشور اولین انتخاب بوده است، که می توان شهرهای شمالی را در صدر جدول بعنوان خنک ترین و پرطرفدارترین مکان ها برای سفرهای تابستانی قرارداد. آبشارهای شگفت انگیز، مسیرهای جنگلی فوق العاده و همچنین مناظر بکر و دیدنی و شهرهای ساحلی استان مازندران و دیگر جاذبه های این استان سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند، ارتفاعات شهر مازندران نیز از خنک ترین مکان‌های مناسب برای سفر تابستانی است، از بهترین گزینه ها و جاذبه های گردشگری در مازندران می توان به روستای فیلبند، دریاچه لفور، جنگل دالخانی، کلاردشت، جواهرده، دریاچه الیمالات، مرداب هسل، ارتفاعات دو هزار و سه هزار و روستای سینوا اشاره کرد.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

تالش

از دیگر مقاصد سفر در تابستان شهر تالش است که در شمال غرب استان گیلان قرار دارد، این شهر زیبا از جاذبه های گردشگری در استان گیلان می باشد، و در میان دریا، کوه، جنگل قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری بی ‌نظیر از جمله: آبشار زیبا، صخره‌های مرتفع، دریاچه سراگاه، غار سوباتان، گنجه خانه، پارک جنگی گیسوم و رودخانه کرگان رود، منطقه ییلاقی و بسیار خوش آب و هوای دو خاله کوه و پارک جنگلی سیاه‌ داران از مناطق دیدنی طبیعت بکر و زیبا و معتدل تالش می باشد، شهر تالش دارای آب و هوای بسیار خنک و دلپذیر و معتدلی می باشد، و بهترین گزینه برای سفر می باشد.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

شهرکرد

از دیگر مکان های خنک و خوش آب و هوا شهرکرد است که در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد، این شهر زیبا و خوش آب و هوا در مرتفع‌ترین مرکز استان قرار دارد و به بام ایران معروف است، شهرکرد معتدل‌ترین شهر ایران که از بهترین گزینه ها برای سفر در تابستان محسوب می شود، جاذبه های این شهر عبارتند از جنگل‌های بلوط ، آبشارها، دشت لاله‌های واژگون، گرداب‌ها و تالاب‌ زیبای تالاب چغاخور و جاذبه های بی نظیری همچون: آتشگاه، آبشار دره عشق، آبشار تونل کوهرنگ، قلعه دزک، کتیبه‌‌ های سنگی رخ، مسجد جامع هرچکان، آبشار آتشگاه، آبشار دره عشق، پارک جنگلی پروز، سرچشمه‌های پر آب، پیست اسکی و ... می باشد، استان چهار محال بختیاری در منطقه ای کوهستانی ایران قرار گرفته است این شهر همچنین سرچشمه بزرگترین و مشهور ترین رودخانه‌های دائمی ایران مانند کارون، دز و زاینده ‌رود می باشد. آب و هوای این استان بسیار دلپذیر است که در فصل تابستان بسیاری از گردشگران به آن سفر می کنند. همچنین این استان یکی از بهترین مناطق برای کوهنوردی و غارنوردی می باشد که علاقه مندان زیادی برای کوهنوردی و غارنوردی را به خود جذب کرده است، از معروف ترین غارهای در این منطقه غار سراب، غار یخی چما، غار منج، غار خراجی و غار تاریخی پیرغار می باشد.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

لرستان

شهرهای استان لرستان هم جاذبه‌های تاریخی و هم مقاصد طبیعی بی‌نظیری را در خودشان جای داده‌اند و یکی از بی نظیرترین مکان ها برای مسافرت و گردشگری در تابستان می باشد، لرستان سرزمینی با قدمت چهل هزارساله با آب ‌وهوای چهارفصل مدیترانه‌ ای به خاطر کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌های بلوطش، دریاچه کیو و مجموعه توریستی مخمل ‌کوه، دشت لاله‌های واژگون الیگودرز، قلعه فلک ‌الافلاک، گرداب سنگی، پل شکسته، آبشار بیشه، دریاچه کیو، دره شیرز و بام خرم آباد از مکان‌های دیدنی و معروف در لرستان می باشد که با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیار تبدیل به مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران داخلی و خارجی شده است.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

کردستان

کردستان از دیگر مقاصدی می باشد که طرفداران بسیاری دارد، آب و هوای معتدل و کوهستانی این شهر و داشتن جاذبه های گردشگری و تاریخی و طبیعی بسیار زیاد گردشگران و توریست های بسیار زیادی را به خود جذب می کند، علاوه بر طبیعت سرسبز و هوای مطبوع کردستان دارای تاریخی طولانی می باشد، اگر اهل طبیعت ‌گردی هستید جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر بی شمار است، کردستان دارای کوه‌های دیدنی، دریاچه زریوار، مسجد خسروآباد گروس، غار کرفتو، عمارت خسروآباد، خانه کرد یا خانه آصف وزیری، عمارت سالار سعید، قلعه امام مریوان، حمام شیشه، کلیسای سنندج، سنگ‌ نبشته اورامان، پل فرهاد آباد این منطقه در فصل بهار و تابستان یکی از بهترین مقاصد ایرانگردی را برای هر گردشگری می باشد. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری تهران سنندج از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

اردبیل

یکی دیگر از بهترین مکان های سفر در ایران در فصل تابستان سفر به شهر زیبای اردبیل می باشد، اردبیل، شهری با قدمتی ۴۰ هزار ساله  دارای آب و هوای ملایم و مطبوعی می باشد، سرزمین دشت‌های سرسبز، دریاچه ها و آبهای گرم و گردنه حیران و ... جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است، از جاذبه های این شهر می توان به  آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، جنگل فندق ‌لو، آبگرم های سرعین، جاده اسالم به خلخال، دریاچه نئور و چشمه های آبگرم نئو، کوه گل دنا، دریاچه شورابیل، پل معلق مشگین ‌شهر، قلعه تاریخی قهقهه، غار یخگان، پل معلق پیرتقی، آبشار کرکری، منطقه دشت مغان، آبشار هشتجین، روستای مرزی پست کندی، آبشار چالاچوخور، تالاب جیران گلی و ... اشاره کرد.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

 تبریز

از قدیمی‌ترین شهرهای ایران که تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب کرده است، شهر تاریخی تبریز است، این شهر بزرگ و سرسبز در شمال غرب ایران قرار دارد، تبریز پایتخت تاریخی ایران محسوب می شود. این شهر علاوه بر قدمت تاریخی و آثار تاریخی متعدد دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی نیز می باشد، آب و هوای معتدل آن که در تابستان بهترین گزینه برای سفر می باشد، این جاذبه های دیدنی عبارتند از: پارک ایل گلی، کلیسای استقانوس، روستای کندوان، مقبره الشعرا یا قبرستان سرخاب، موزه آذربایجان، مسجد جامع تبریز، ارگ تبریز، مسجد کبود، بازار تبریز، خانه مشروطیت، باغ گلستان، پارک ملی کنتال، کویر قوم تپه و.... است، تبریز یکی از بهترین مقاصد تابستانی ایران بشمار می رود در تبریز می توانید علاوه بر آب و هوای دلپذیر آن از جاذبه های این شهر تاریخی نیز دیدن نمایید.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

گیلان

استان گیلان با داشتن شهرهای ساحلی، مزارع سرسبز، دریا، سواحل زیبا، دشت های وسیع، جنگل ها، کوه های پر از درخت و... از جذابترین مقاصد گردشگری در ایران است، این استان دارای آب و هوای معتدلی می باشد که بهترین گزینه برای فرار از روزهای گرم تابستان و پناه بردن به طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر است، جاذبه های دیدنی و بی نظیر این استان در شهرهای مختلف آن عبارتند از: غار دربند رشی، تالاب عینک و پارک ملت رشت، میدان مصلی و سبزه میدان رشت، شیطان ‌کوه لاهیجان، آبشار لاتون آستارا، دریاچه سراگاه تالش، آبشار ماهی مشو لنگرود، آبشار ورزان تالش، تالاب سوستان لاهیجان، پارک جنگلی خرما از توابع لنگرود، جنگل گیسوم، ساحل صدف آستارا، دریاچه سقالکسار، تالاب انزلی، باغ محتشم یا پارک شهر، کلبه وحشت انزلی، دریاچه سراوان، آکواریوم انزلی، پارک جنگلی سیاه داران، ساحل چمخاله، باغ پرندگان آستارا، منطقه ییلاقی لیلاکوه، ییلاق سوباتان، ماسوله و داماش و... که بازدید از این جاذبه ها بسیار با ارزش و لذت بخش است.  
 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

مشهد

شهر مقدس مشهد یکی از توریستی ترین جاذبه های گردشگری در ایران است، که مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران و مسافران از سراسر دنیا می باشد، بخاطر وجود بارگاه امام هشتم ع، سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر را به سوی خود می کشاند، مشهد از شلوغ‌ترین شهرهای ایران که علاوه بر حرم مطهر امام رضا ع، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی نیز در این شهر وجود دارد، جاذبه هایی نظیر: آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی، پارک جنگلی وکیل آباد، دره ارغوان، شاندیز، طرقبه، رودخانه پنج دره، روستای جاغرق، چالیدره، مرکز خرید الماس شرق، آرامگاه نادر، مسجد گوهرشاد، بازار رضا، بام مشهد یا پارک خورشید، پارک ملت، بازار عباس قلی خان، مرکز خرید مشهد مال، آرامگاه پیر پالاندوز، خانه داروغه مشهد، حمام مهدی قلی بیک، بقعه هارونیه، سرزمین موج های آبی، باغ گیاه شناسی مشهد، مدرسه عباسقلی خان، خانه تاریخی ملک، آرامگاه خواجه مراد و ... از جاذبه های این شهر می باشد و یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای تابستانی در مشهد می باشد.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

تهران

تهران پایتخت کشورمان ایران یکی از مقاصد گردشگری در ایران است، که برای سفر به آن می توانید تابستان را انتخاب نمایید، در اطراف تهران جاذبه های طبیعی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید برای فرار از گرما و آلودگی شهر تهران به روستاها و طبیعت سرسبز و بکر اطراف آن پناه آورد، از جاذبه های دیدنی تهران و اطراف آن می توان به: دربند، موزه ملی ایران، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد، کاخ گلستان، باغ فردوس تهران، خانه موزه مقدم، بازار تهران، کاخ نیاوران، بام تهران، پل طبیعت، سردر باغ ملی، باغ نگارستان، پارک چیتگر، مگامال تهران، ایران مال، توچال، بام لند چیتگر، دریاچه چیتگر، روستای افجه، آبشار پسچوریک، آبشار موآب، دشت هویج، محله چراغان، قصر ناصرالدین‌ شاه، قلعه ساکا، حمام قاجار،روستای چناقچی علیا، دشت لار، روستای آهار، سد کرج، جاده چالوس، روستای برغان، قلعه ایلخانی، زیارتگاه چهل دختر، آتشگاه کرج، حسینیه برغان، مسجد برغان، کردان، روستای طالقان، روستای فیل ‌بند، روستای وردیج، روستای کن سولقان، قلعه دختر، زندان‌خانه لار، آرامگاه امامزاده اسماعیل، روستای برگ جهان و همچنین مراکز تفریحی مدرن و متعددی همچون: پارک‌های جنگلی، برج میلاد، باغ وحش، شهربازی، اتاق فرار، مراکز خرید، انواع رستوران و کافه های لوکس تهران را به یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ایران تبدیل کرده است.

 

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

 

همدان

از دیگر مقاصد گردشگری خوش آب و هوا در تابستان شهر زیبای همدان است، استان همدان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان و یکی از مهم ترین شهر های حکومتی بزرگ تاریخ ایران و پایتخت کشور در دوران هخامنشیان بوده است، همدان مهد تاریخ ایران هرساله میزبان افراد زیادی از داخل و خارج از کشور می باشد، از جمله جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر از آرامگاه بوعلی سینا و گنج نامه گرفته تا شهربازی های مدرن و دشت های سرسبز که می توان به جاذبه های نظیر: غار علیصدر، دشت میشان، غار آکواریوم، مجموعه توریستی گنجنامه، مسجد جامع، دریاچه و سد اکباتان، آرامگاه باباطاهر عریان، تپه هگمتانه، گنبد علویان، امامزاده حسین، بازار سنتی همدان، برج قربان، حمام تاریخی قلعه، موزه تاریخ طبیعی همدان، محوطه‌ شیرسنگی، آرامگاه عارف قزوینی، معبد نهاوند، موزه‌ هگمتانه، سنگ نوشته اسدآباد، عمارت بدیع الحکما و... از جذابترین مکان های دیدنی در همدان می باشند، شما می توانید در فصل تابستان به این شهر سفر کنید و علاوه بر بازدید از جاذبه های توریستی و گردشگری از آب و هوای این شهر نیز لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتری مشهد تهران در شهر مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام
date_range سه شنبه 23 خرداد 1402 remove_red_eye 5774 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

بهترین مقاصد سفر در تابستان کجاست؟

از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان می توان به شهرهای مشهد، مازندران، تهران، همدان، گیلان، اردبیل، کردستان و ... می باشد.

چه زمانی در تابستان برای سفر مناسب است؟

بهترین زمان برای سفر در فصل تابستان مرداد ماه و شهریور ماه است، در این زمان شهرها خلوت تر است و بهترین زمان برای سفر می باشد.

طولانی‌ترین غار آبی جهان که مسیر قایقرانی درون آن وجود دارد در کدام شهر است؟

طولانی‌ترین غار آبی جهان در همدان قرار دارد، غار شگفت انگیز علیصدر یکی از غارهای آبی بزرگ در جهان است و طولانی ‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان را دارد.

آرامگاه شیخ ‌الرئیس در کدام شهر قرار دارد؟

آرامگاه ابوعلی سینا شیخ ‌الرئیس در مرکز شهر همدان قرار گرفته است.