{{ctrl.notification}}
سوغات قطر

سوغات قطر

قطر کشوری در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است، قطر یک شبه جزیره است که اطراف آن با آب های خلیج فارس محاصره شده است، قطر علاوه بر جاذبه ها و دیدنی های بسیار زیادی که دارد، بازارا های مختلف و معروفی نیز دارد، که بهترین مکان‌ برای تهیه سوغات در این شهر است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان در مشهد می باشد.

سوغات قطر

معرفی سوغات قطر

امروزه یکی از بخش های جذاب برای هر مسافری خرید است، وجود جاذبه ها و گردشگران و مسافران زیادی که هرساله به این کشور سفر می کنند باعث شده که مراکز خرید لوکس و شیک از برندهای  مختلف جهانی با انواع سوغات و کالاهای مختلف و متنوع در اختیارتان قرار بگیرد. درادامه به معرفی سوغات محبوب و معروف قطر می پردازیم، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سوغات قطر

قلیان های قطر

اگ شما طرفدار قلیان های رنگی و زیبا هستید می توانید زیباترین قلیان ها را از بازارهای قطر تهیه نمایید. قلیان رنگی یکی از بهترین صنایع دستی و سوغات قطر به‌حساب می ‌آید. انواع قلیان‌های رنگی تزیینی و مصرفی در بازارهای قطر زیاد به چشم می‌ خورند. ساختار این قلیان ها در قطربا سایر کشورها متفاوت است، قلیان‌های قطری از برنج و چوب می باشد و با هنر مرصع کاری و یا اشکالی از فرهنگ و هنر اقوام عرب روی آن تزئین شده است،

سوغات قطر

معمولا قلیون های قطری تنگ های کشیده تر و بدنه های بلند تری دارند. قلیان‌های زینتی دستساز کمی گرانتر از قلیان های معمولی هستند، قلیان های قطری به قدری زیبا و جذاب است که می توانید آنها را بعنوان وسیله ای زینتی در دکور منزل تان قرار دهید.

سوغات قطر

شیرینی‌ جات عربی

یکی دیگر از سوغات های محبوب و معروف قطری شیرینی جات عربی می باشد، که در میان اکثر کشورها مورد استقبال قرار گرفته است و می تواند بهترین سوغات برای طرفداران شیرینی های عربی باشد، شیرینی عربی در واقع نوعی شیرینی محلی با کیفیت است. که شامل: باقلوای عربی و یا انواع شیرینی‌ها، کوفته‌ها، باقلواها، آبنبات ها، باسبوسا، لقایمات، خرما با طعم های مختلف مانند شکلات، قهوه، نارگیل و… می باشد. آس چارتر ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی سفر خوشی را برای شما به کشور قطر آرزومند است.

سوغات قطر

این شیرینی ها از میوه های خشک، خمیر میوه های خوشمزه مخصوص قطر، آجیل، شیره انگور تهیه می شوند. شما می توانید این شیرینی های خوشمزه را از مراکز خرید قطر تهیه نمایید همچنین یکی از بازارهای معروف فروش این شیرینی ها بازار واقف می باشد.

سوغات قطر

طلا و جواهرات قطر

سوغاتی گرانبها در قطر طلا و جواهرات می باشد، علاقه زیاد زنان و مردان عربی به طلا بعنوان زینت در همه جا زبانزد است، قطر در جهان پایتخت مرواید است. مرواید های دریایی اصل که به شکل  گردنبند و گوشواره و دستبند ساخته شده اند، مروارید یکی از گران بهاترین سوغاتی های کشور قطر است که گاهی در ساخت آن از طلا نیز استفاده شده است،

سوغات قطر

همچنین علاوه بر مرواید و طلا، سنگ های قیمتی همچون عقیق ، کهربا نیز در جواهر فروشی های قطر وجود دارد، معمولا پیدا کردن طلای ظریف در جواهر فروشی های قطر کمی سخت می باشد، به این علت که سبک ساخت طلا های قطری کمی ضخیم است.

سوغات قطر

ادویه‌های قطری

یکی دیگر از معروف ترین سوغات های قطر ادویه های عربی می باشد، که بسیار خوشبو و خوشرنگ می باشد، از این ادویه ها در انواع خورشت ها، غذاهای دریایی و مرغ و غذاهای کبابی استفاده می شود، ادویه‌های عربی در همه نقاط جهان معروف است،

سوغات قطر

و یکی از بهترین سوغات های قطر محسوب می شود که علاوه بر کیفیت و عطر خوبش نیز بسیار کم حجم است و زیاد در ساک سفرتان جا گیر نمی باشد، جالب است بدانید در کنار این ادویه های خوشرنگ، ادویه های گیاهی وجود دارد، که می توانید از آن بعنوان دمنوش استفاده کنید.

سوغات قطر

خرمای قطر

یکی از معروف ترین محصولات کشورهای عربی خرما می باشد، این محصول در نقاط گرمسیر کشت و برداشت می شود، خرما یکی از بهترین سوغات های خوراکی کشور قطر است. شما می توانید از بازارهای قطر انواع خرما و محصولات تهیه شده از آن را خریداری کنید.

سوغات قطر

خشکبار قطری

یکی از محصولات که در تمام کشورهای مختلف نی زوجود دارد، خشکبار آن شهر یا کشور می باشد، در بازار های قطر نیز بهترین آجیل و خشکباررا می توانید تهیه نمایید، انواع آجیل مانند: بادام زمینی، تخمه آفتابگردان و کدو ومیوه های خشک و چلغوز افغانستان، پسته و... می باشد،

سوغات قطر

که امروزه از خشکبار این کشور برای صادرات به کشورهای دیگر بهره مند می شوند، شما می توانید در سفر به قطر از این خشکبار تهیه نمایید و از کیفیت و مرغوبیت آن لذت ببرید همچنین می توانید بهترین سوغاتی در سفر به قطر برایتان باشد.

سوغات قطر

عبایه یا چادر عربی

جالب است بدانید یکی از کالاهای معروف در قطر چادر و یا عبایه می باشد، در این کشور حجاب اختیاری و آزاد است و هرکسی که دوست داشته باشد از این عبایه برای پوشش خود استفاده می کند؛ به همین خاطر رونق چادر در این کشور بالاست. عبایه یکی از معروف ترین چادرهای قطر می باشد، رنگ زمینه‌ این چادر کاملا سیاه است و برروی آن نقش و طرح‌های مختلفی در رنگ‌های متنوع طراحی شده است. شما می توانید در سفر به قطر اگر علاقه ای به این چادر داردی  آنرا در بازارهای قطر تهیه نمایید، در بازارهای قطر انواع عبایه با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف به فروش می‌ رسد.

سوغات قطر

شال‌ وروسری قطری

یکی از صنایع دستی اصیل و زیبا در قطر شال‌ها و روسری های گل ‌دوزی شده هستند. این محصولات از پشم خیلی نازک تهیه شده‌اند، و بسیار سبک و کم حجم می باشند شما می توانید از این شال و روسری های زیبا که هنر دست زنان هنرمند قطری است تهیه نمایید و بعنوان سوغات به عزیزتان هدیه بدهید.

سوغات قطر

عطر عود

عود نوعی عطر است که از آن برای معطر کردن فضای خانه یا مکان‌های مختلف استفاده می شود، عودها بیشتر در کشورهای عربی مانند یک سنت قدیمی هنوزم مورد استفاده قرار می گیرد، اگر شما در قطر به مکان‌های مختلفی مثل خانه‌ها، رستوران‌ها‌ی قطر، هتل‌ها و.‌‌.. رفته باشید قطعا عطر عود را استشمام کرده اید، عود‌های معطر در تمام بازارهای قطر وجود دارد و شما می توانید از این عودهای معطر بعنوان سوغات برای خود تهیه نمایید.

سوغات قطر

دستگاه بخور سنتی

کشور قطر داری آب ‌وهوای گرم و خشک می باشد، و گرمای و خشکی هوا ممکن است بسیار اذیت کننده باشد، به همین دلیل بیشتر مردم در قطر از دستگاه های بخور در خانه ها و فروشگاه ها و رستوران ها استفاده می کنند، بخورهای معروف این کشور دارای رایحه‌های مختلفی هستند. یکی از این رایحه‌های کندر است که از درخت چوب کاج تهیه می شود وخیلی طرفدار دارد،  بنابراین علاوه بر عطرها و عودهای کشور قطر، عود ساز های قطری در نهایت ظرافت ساخته شده است و بسیار سوغات سبک و جذابی از کشور قطر است. شما می‌توانید انواع بخور و دستگاه‌های بخور را نیز در این کشور خریداری کنید.

سوغات قطر

بربط

بربط نوعی ساز است که به وسیله‌ آن موسیقی عربی و شرقی را می نوازند. بربط از با قدمت‌ترین سازهای شرقی است که از کشور ایران به کشورهای عربی وارد شده است. بر روی ساز عود طرح های زیباییی نیز وجود دارد، عود که گفتیم نام دیگر همان بربط می باشد،

سوغات قطر

این ساز همچنین در خاورمیانه و اسپانیا نیز وارد شده است و به یکی از سازهای محبوب در میان طرفدارانش تبدیل شده است. اگر به موسیقی علاقه دارید و یا  کسی از عزیزانتان به موسیقی علاقه مند است بربط بهترین گزینه برای سوغات از قطر محسوب می شود.

سوغات قطر

جعبه‌های چوبی زینتی

یکی دیگر از صنایع دستی و زینتی در قطر، جعبه های چوبی زینتی می باشد، جعبه‌هایی دست ‌ساز که از جنس چوب و در شکل‌ها و سایزهای متفاوت ساخته شده اند. و جالب تر از این جعبه ها شما می توانید جعبه‌هایی نیز از جنس برنج و استخوان شتر نیز در بازارهای قطر مشاهده نمایید، که بسیار زیبا و با تزئینات منبت‌کاری و طراحی شده با فلز یا مروارید می باشد و بسیار زیبا و شکیل می باشد، و می تواند یک سوغات بی نظیر و شیک برایتان باشد.

سوغات قطر

پارچه قطر

از دیگر سوغات بی نظیر و با کیفیت قطر منسوجات آن می باشد، پارچه‌های زیبا و متنوع و رنگارنگی دارای طراحی‌، رنگ، جنس و دوخت متنوعی در بازارهای قطر وجود دارد، که بسیارزیبا م یباشد و بعنوان سوغات می توانید تهیه کنید، قیمت پارچه در این کشور بسیار مناسب است، که بسیاری از گردشگران و تاجران از این پارچه ها به تجارت می پردازند. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط خارجی تهران دوحه خود را به راحتی تهیه نمایید.

سوغات قطر

date_range پنجشنبه 27 مرداد 1401 remove_red_eye 341 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0