{{ctrl.notification}}
سوغات آبادان

سوغات آبادان

آبادان یکی ار زیباترین شهرهای ایران با جاذبه های گردشگری فراوان که سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی می باشد. آبادان علاوه بر جاذبه های گردشگری شهر صنعتی و نفت خیز در ایران می باشد، که از لحاظ اقتصادی یکی از مهم ترین شهرهای ایران محسوب می شود. آبادان همچنین دارای سوغات بی نظیر خوراکی و صنایع دستی متنوع است. که در سفر به آبادان و یا هر شهر دیگری یکی از لذت بخش ترین کارها خرید کردن و تهیه سوغاتی از آن شهر می باشد، در این مقاله آس چارتر به معرفی سوغات آبادان می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید به راحتی بلیط چارتر هواپیما ارزان خود را از این سامانه دریافت نمایید.

سوغات آبادان

خرما سوغات آبادان

خرما یکی از محصولاتی است که در مناطق گرم و خشک می روید و در جنوب کشور کشت و برداشت می شود. همچنین خرما یکی از سوغات های معروف و  خوشمزه و پر خاصیت شهر آبادان می باشد، در سفر به آبادان حتما در بازارهای خرما های مخالفی دیده اید، که به صورت متنوع با اسم های مانند: خرما عمران، خرما برحی، خرما کنار، خرمابریم و خرما زاهدی، خرما سعمران، خرما گنطار به فروش می رسند، که هرکدام از آنها دارای شکل ظاهری و طعم مختلف می باشد، که در هرناحیه ای از ابادان کشت و برداشت می شود. می توان گفت از این میوه خوشمزه در ابادان فرآورده هایی دیگری نیز همچون: حلوای خرما، شیره خرما یا نان خرما، رولت خرما، رنگینک ، انواع شیرینی و خرمای شکلاتی و ارده و همچنین جالب است بدانید غذاهای متنوعی نیز مانند: کوکوی شیره خرما، عدس پلو با خرما، ببریانی، بریمی، کبکاب، حلاوی، حمراوی، دیری، سرخ، سویدانی، عروی، فرسی، زاهدی، قصبی، گنطار، لیلو، مجول و مکتوم تهیه می شود که از دیگر سوغات آبادان و مناطق مختلف آبادان به شمار می آید، و می توانید در بازارها و مغازه های آبادان به راحتی آنها را تهیه نمایید و بعنوان یکی از پرطرفدارترین سوغاتی ها از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

سوغات آبادان

ادویه جات آبادان

از دیگر سوغاتی های مهم آبادان می توان به ادویه جات آبادان اشاره کرد، اگر در سفر به آبادان به رستوران و ساندویچی های مختلف از طعم فلافل ها و سمبوسه های معروف ابادان لذت برده باشید، این خوراکی های خوشمزه از ادویه های متنوع و معروف و مخصوص ابادان تهیه شده است که شما می توانید در سفر به ابادان از این ادویه ها تهیه نمایید. جالب است بدانید بیشتر ادویه های آبادان علاوه بر طعم دهندگی در غذا خاصیت درمانی نیز دارند. از جمله ادویه‌های محبوب‌آبادان می‌توانیم به ادویه کاری، ادویه مرغ و ماهی، کاری هندی، زردچوبه، ادویه کاری خورشتی، گشنیز، زیره، میخک، ادویه ترشی و پاپریکا،  اشاره‌ کنیم. این ادویه‌ها بیشتر طعمی تند دارند و به دلیل طبع گرم، از چاشنی‌ های محبوب در پخت غذا هستند. همچنین ادویه های مخصوص طبخ عذا نیز شامل طعم دهنده های مختلفی هستند به طور مثال: ادویه ماهی از گشنیز، پودر سیر، زیره، فلفل قرمز، آویشن و پودر پیاز تشکیل شده است.

سوغات آبادان

ماهی های آبادان

ماهی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاها و سوغات آبادان است، خوشمزه ترین ماهی ها در سمت جنوب کشور یافت می شود آن هم به دلیل شوری آب است که در آن ماهی های آب شور طعم لذیذتری و مشهوری دارند. از جمله ماهی‌هایی که در آب‌های خلیج ‌فارس و آبادان صید می ‌شود، می ‌توانیم به ماهی حلوا سفید، ماهی راش کو، ماهی شوریده، ماهی شانه، ماهی زبان، ماهی سنگ ‌سر، ماهی میش، ماهی هامور، ماهی کفشک، ماهی صبور، ماهی باد و ماهی شیر و ماهی قباد اشاره کرد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید خرید ماهی و انتقال آن به شهر خودتان ممکن است در طی مسیر بازگشت آن ماهی فاسد شود از این لحاظ حتما دقت فرمایید. اما می توانید در بهترین رستوران های آبادان انواع ماهی های خوشمزه را با بهترین طبخ سفارش دهید و میل کنید و یا ماهی که از بازار تهیه کرده اید را با ادویه مخصوص ماهی تهیه کنید و خودتان طبخ نمایید.

سوغات آبادان

صنایع دستی آبادان

همانطور که در بالا گفته شد آبادان دارای سوغات متنوع خوراکی می باشد که علاوه بر آن از سوغات دیگری نیز برخوردار است، در ادامه آس چارتر صنایع دستی آبادان را برای شما معرفی خواهد کرد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری مشهد آبادان از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

سوغات آبادان

حصیر بافی آبادان

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین صنایع دستی آبادان که از گذشته های دور در بین مردم محلی و روستانشینان آبادان رایج بوده حصیربافی است، این محصول در بازارهای آبادان رونق زیادی داشته است که هم اکنون نیز بعنوان یک سوغاتی پرطرفدار از آن استقبال می شود. محصولات زیبایی همچون: کلاه حصیری، بادبزن، سبد نان و جارو، خورجین خرما، ساخت طناب و زنبیل از لیف و خوشه درخت خرما و... که در تهیه این محصولات از برگ درخت نخل، گندم، نی، گز استفاده می شود، این بافت نیاز به تجهیزاتی همچون: نخ تاب، شانه حصیربافی، داس، قیچی و چاقو و دستگاهی که حصیر روی آن سوار می ‌شود و با هنر دست زنان و مردان هنرمند این منطقه به هم بافته می شود و بسیار ارزشمند است و برای سوغات می تواند بهترین هدیه باشد.

سوغات آبادان

کپو بافی آبادان

از دیگر صنایع دستی آبادان کپوبافی می باشد که از درخت خرما تهیه می شود. کپوبافی یکی از رایج ‌ترین نوع حصیربافی در آبادان است، کپو با پیچیدن برگ خرما به دور نی‌های مردابی به‌شکل فتیله‌ای تهیه می‌شود که قابلیت فرم دهی بالایی دارد، محصولاتی همچون سبدهای زیبا در دو نوع در دار و بدون در، سینی های گرد بزرگ و کوچک با نقوش هندسی با کمک نخ‌های رنگارنگ و سلیقه هنرمندان جنوبی‌ تهیه می شود و یکی از محبوب ترین و با ارزش ترین سوغات های آبادان به حساب می آید.

سوغات آبادان

گلیم بافی آبادان

گلیم بافی یا پلاس بافی یکی از رایج ترین محصولات دستی در هر خطه ای از ایران می باشد، که می توان گفت از با ارزش ترین صنایع ایران محسوب می شود که به خارج کشور نیز فرستاده می شود. گلیم ها بیشتر توسط عشایر ایران با نقش نگارهایی زیباو ساده بافته می شود که طرح های آن برگرفته از فرهنگ آن منطقه می باشد. این صنایع دستی سنتی زیبا از الیاف ابریشم و از پشم بز و گوسفند بافته می‌ شود و این الیاف با رنگ‌های گیاهی و طبیعی قرمز، نارنجی، صورتی، مشکی، زرد و سرمه ‌ای و سفید رنگرزی می شوند. این محصول به دست امده بیشتر بعنوان زیرانداز کاربرد دارد. این فرش سنتی زیبا را بیشتر افراد بعنوان یک سوغات تهیه می کنند و از آن برای تزئین خانه خود استفاده می کنند. در سفر به ابادان حتما از گلیم های سنتی و دست بافت این منطقه دیدن و تهیه نمایید.

سوغات آبادان

صنایع دستی دریایی آبادان

از دیگر محصولات و یا سوغات زیباو جذاب در ابادان که از دل دریا به دست می آید و آن را به اشکال مختلف تزئین می کنند، صنایع دستی می باشد که از گوش ماهی، صدف، مرجان و بقایای حیوانات مرده دریایی تهیه می شود. این نوع صنایع‌دستی به مناطق جنوب کشور و شهرهای ساحلی تعلق دارند. انواع ستاره دریایی خشک شده، صدف ها و گوش ماهی و ماهی پاف تزئینی برای دکور و یا اکواریوم های خانگی به فروش می رسد شما می توانید از بازارهای اهواز صدف ها را به صوزت کیلویی در بسته بندی های متنوع خریداری کنید. از این محصولات دریایی همچنین زیور آلاتی همچون انواع دستبند، پابند و گردنبند نیز نیز تهیه می شود که بسیار شیک و زیبا هستند و بهترین سوغات و یادگار برای شما از سفر به ابادان خواهد بود.  آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان هواپیما تهران آبادان در شهر مشهد می باشد.

date_range شنبه 19 آذر 1401 remove_red_eye 83 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0