{{ctrl.notification}}
سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

یکی از مقاصد گردشکری، تفریحی و صنعتی در ایران جنوب کشورمان می باشد، شهر ها و جزایر زیبای جنوبی از پزطرفدار ترین مقاصد تفریحی و گردشگری در بین مردم ایران و جهان شناخته شده است. بندرعباس شهر جنوبی و گرم با مردمی خونگرم و مهمانواز که دارای جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری می باشد، بندرعباس یک شهر اقتصادی که دارای بمادر مهم تجاری است و از نظر صنعتی یکی از مهم ترین مراکز برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی ایران محسوب می شود. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بندرعباس را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

معرفی سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

همانطور که در بالا گفته شد، بندر عباس دارای جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی می باشد، در این مقاله می خواهیم جذابترین سواحل این بندر زیبا را برایتان معرفی کنیم، سواحلی بکر و پرطرفدار که بازدید از آن آرامش وحس خوبی را برایتان تداعی می کند.

 

پارک ساحلی سورو

پارک سورو یکی از جاهای دیدنی جنوب کشور که در بلوار جهانگردی بندرعباس قرار دارد، پارک ساحلی سورو بهترین گزینه برای تفریح و از بهترین جاهای دیدنی در بندرعباس است. پارک ساحلی سورو انواع تفریحات را برای تمامی سنین دارد و همچنین دارای امکانات رفاهی و خدماتی بسیار زیادی برای رفاه گردشگران و مسافران دارد، پارک ساحلی سورو دارای امکانات کامل مانند میز و نیمکت، فضای بازی اختصاصی کودکان، سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، بوفه، آبخوری، آلاچیق و تفریحات آبی و هیجانی، کافه ها  و رستوران های متعدد می باشد. پارک ساحلی سورو مکان مناسبی برای کمپ زدن مسافران نیز می باشد. پارک سورو یکی از مناطق دیدنی و تفریحی بندرعباس است که طرفدارای بسیاری دارد، این پارک دارای پوشش گیاهی مناسبی نیز می باشد، از درختان سرسبز این پارم ساحلی می توان به درختان نخل، نارگیل، سیکاس، ختمی دریایی، گارم زنگی و پلومریا اشاره کرد.

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباسر

پارک ساحلی غدیر بندرعباس

پارک ساحلی الغدیر بندرعباس از دیگر جاذبه های دیدنی و تفریحی در خط ساحلی خلیج فارس قرار دارد، که طولانی ترین نوار ساحلی خلیج فارس با طول 2 کیلومتر می باشد، که در بخش شرقی ساحل بندرعباس و در بلوار غدیر قرار دارد، این پارک دارای امکانات و تفریحات بسیار زیادی برای گردشگران است. طول این پارک معادل 1500 متر می باشد، پارک ساحلی غدیر دارای طبیعت زیبا، ساحل و دریا و همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی همچون: آلاچیق‌ها، سایبان‌، سرویس بهداشتی، کافه هاب متعدد، رستوران ها، اسب سواری و شترسواری، دوچرخه سواری، مسیرهای پیاده روی، پارکینگ خودروهای سواری، زمین پینت بال سینگو، کایت سواری، زمین های ورزشی و یک آمفی تئاتر نیز در پارک ساحلی غدیر می باشد، شما می توانید در پارک ساحلی غدیر اقامت کنید وکمپ بزنید و یا جایی را اجاره نمایید، در این پارک ساحلی هر ساله در ماه‌هایی مخصوص جشنواره‌ها و رویدادهایی نیز برگزار می شود. پارک ساحلی غدیر بندرعباس از لحاظ امکانات توریستی بهترین و کاملترین پارک ساحلی بندرعباس می باشد.

 

ساحل عشاق بندرعباس

یکی دیگر از زیباترین سواحل بندرعباس ساحل عشاق می باشد، این ساحل زیبا دارای امکانات رفاهی نمی باشد، اما از بکر ترین سواحل جنوبی کشور می باشد و دارای مناظر بی نظیر و جذابی می باشد و فضای و لوکیشین مناسبی برای عکاسی است، شما می توانید در سفر به این بندرعباس از این ساحل زیبا و بکر دیدن کنید.

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

پارک ساحلی سهند بندرعباس

یکی از سواحل و مکان های تفریحی خلیج فارس پارک ساحلی سهند بندرعباس است، این ساحل دارای امکانات رفاهی همچون آلاچیق، سرویس های بهداشتی، پارکینگ خودروهای سواری و چندین بوفه می باشد، این ساحل در نزدیکی ساحل سورو و ساحل عشاق قرار دارد، ساحل سهند یکی از شلوغ ترین پارک های ساحلی دراین شهر می باشد که در فصول مختلف سال میزبان مسافران و بومیان بندری می باشد.

 

پارک ساحلی دولت بندرعباس

یکی دیگراز بهترین پارک های ساحلی جنوب ایران پارک دولت بندرعباس می باشد، این پارک ساحلی در شرق شهر بندرعباس قرار دارد و دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی برای گردشگران و مسافران می باشد، این پارک توریستی ایده آل دارای ویو فوق العاده زیبایی است، مسافران و گردشگران می توانند در این پارک پیک نیک و یا کمپینگ برپا کنند، جالب است بدانید به تازگی یک پیست کارتینگ فوق العاده، پیست اسکی، زمین بازی کودکان و زمین فوتبال ساحلی نیز در این پارک احداث شده است که طرفداران بسیاری دارد. همچنین پارک ساحلی دولت به ساحل نخل خدا بندرعباس نیز معروف است، 

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

پارک ساحلی ولایت بندرعباس

پارک ساحلی ولایت از دیگر پارک های ساحلی بندرعباس می باشد، این پارک ساحلی در بلوار صدف بندرعباس قرار دارد، امکانات پارک ساحلی ولایت شامل: سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، زمین بازی کودکان، آلاچیق، قهوه‌خانه و سفره‌خانه، رستوران، بوفه، ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت می باشد. پارک ساحلی ولایت از شلوغ ترین و پرطرفدار ترین سواحل بندرعباس می باشد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان مشهد بندرعباس در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

پارک آبی بندرعباس

یکی از مهیج‌ ترین جاهای دیدنی در بندرعباس پارک آبی آن است. این پارک آبی یک مجموعه تفریحی بزرگ است که مساحتی بیش از 26 هزار متر مربع دارد و ظرفیت آن معادل 3 هزار نفر در روز می باشد. پارک آبی بندرعباس دارای بخش‌های مختلفی است. از این بخش ها می توان به رودخانه آرام، رودخانه خروشان، سرسره هایی با ارتفاع 14 و 21 متر، دریاچه مخصوص کودکان، غار نمک و … از جاذبه‌ها و بخش های تفریحی این پارک هستند. این پارک آبی علاوه بر امکانات و تفریحات آبی جذاب و مهیج دارای امکانات دیگری همچون: 1 رستوران و 1 کافی ‌شاپ مسقف و یک کافی‌شاپ روباز و یک پارکینگ بزرگ می باشد. 

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

بندرشهید باهنر

از دیگر جاذبه های دیدنی در جنوب کشور بندرشهید باهنر می باشد، این بندر یکی دیگر از بنادر مهم کشور است، که در شهر بندرعباس قرار گرفته است. بندرشهید باهنر در سال 1346 احداث گردید و تا قبل از انقلاب اسلامی به اسکله سورو معروف بوده است. این بندر جزء هشت بندر فعال و قدیمی ایران و سومین بندر صادراتی کشور می باشد، که در در زمینه‌های حمل و نقل کالا و مواد نفتی و غیر نفتی و جابه‌جایی مسافرین فعالیت دارد. بندر شهید باهنر دارای موقعیت جغرافیایی بسیار عالی می باشد که دسترسی آن به آب‌های آزاد جهان،  ، اتصال به شبکه راه‌های بین المللی، نزدیکی به مناطق آزاد قشم و کیش و بنادر تجاری خلیج فارس از ویژگی های متمایز این بندر می باشد، این بندر پایگاه استراتژیک و منحصر به فرد در بندر عباس محسوب می شود. در این بندر سالیانه 8 میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری می شود.

 

بندر شهید رجایی

یکی از مهم‌ترین بنادر ایران در جنوب کشور بندر شهید رجایی است،که در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد و بیش از 4800 هکتار وسعت دارد. این بندر یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور است که سالانه بیش از 100 میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌ شود، در این بندر مبادلات مالی و تجاری زیادی انجام می شود. بندر شهید رجایی 55 درصد صادرات و 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

تفریحات ساحلی در جنوب کشور

جنوب کشورمان دارای جاذبه های زیادی می باشد، بندرعباس شهری ساحلی که گردشگران و مسافران زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند، دریا، طبیعت بکر، بناهای تاریخی، سواحل رویایی، بنادر زیبا و ... می باشد، همچنین جاذبه های تفریحی، تفریحات مهیج آبی که طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است در ادامه باتفریحات ساحلی بندرعباس بیشتر آشنا خواهید شد.

 

پلاژ بانوان بندرعباس

از بهترین تفریحات دریایی بندرعباس که در مجتمع تفریحی توریستی سورو قرار دارد، پلاژ بانوان بندرعباس می باشد. پلاژ بانوان بندرعباس یک استخر روباز است با بهترین امکانات نظیر: سالن زیبایی، باشگاه بدنسازی و هوازی، مهدکودک، پاکسازی پوست، سالن ماساژ، دیجی، کافی شاپ، فروشگاه وسایل شنا و... که از جاذبه های تفریحی و گردشگری در بندرعباس شناخته شده است. این مجتمع ساحلی مقابل پارک کیشکن سورو در بلوار جهانگردی قرار دارد.

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

ماهی‌ گیری در سواحل جنوبی بندرعباس

ماهی‌ گیری در سواحل بندرعباس یکی از جذاب‌ترین تفریحات در سواحل این شهر می باشد، گردشگران و مسافرانی که علاقه به ماهیگیری دارند می توانند در فصل‌های مجاز و در مکان‌های مخصوص به ماهیگیری مشغول شوند. بخش‌هایی مخصوصی در ساحل و کنار اسکله تعبیه شده است که می توانید به آنجا مراجعه نمایید.

 

غواصی در اعماق خلیج فارس

اگر به دنیای زیر آب علاقه مندید می توانید به کلوپ‌های غواصی بندرعباس مراجعه نمایید و با آموزش غواصی و کمک مربی به اعماق آب های خلیج فارس بروید و از دنیای شگفت انگیز و هیجان‌انگیز زیر آب لذت ببرید. غواصی یکی از تفریحات آبی لذت بخش در جنوب کشور می باشد.

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

سفر به جزیره‌های اطراف با کشتی

از دیگر جاذبه های تفریحی در جنوب کشور گشت زنی با کشتی های بزرگ و لنج ها می باشد، شما می توانید با رفتن به اسکله‌ها و تهیه بلیط به جزایر قشم، کیش، هنگام و ... سفر کنید. با سفر با کشتی به جزیره‌های اطراف بندرعباس یکی از لذت بخش ترین سفرهای دریایی برایتان خواهد بود.

رستوران های ساحلی بندرعباس

از جاذبه های ساحلی بندرعباس و جاذبه های طبیعی و گردشگری و تفریحی بندرعباس بگذریم، به یکی دیگر از جاذبه های لذت بخش در بندرعباس می رسیم که از امکانات رفاهی بندرعباس نیزمی باشد، رستوران های ساحلی و لوکس و غذاهای سنتی و محلی جنوبی مانند قلیه میگو، مهیاوه، بلالیت، هزاری، زیبون، موفلک و ماهی شکم ‌پر که از لذیذت رین غذاهای جنوبی و از لذت بخش ترین قسمت های سفر می باشد، شما می توانید با سفر به بندرعباس و بازدید و تفریح در سواحل بندرعباس به رستوران های ساحلی در این منطقه نیز مراجعه کنید و از غذاهای خوشمزه این رستوران ها لذت ببرید، از رستوران های این سواحل می توان به رستوران دریایی بندر، مجموعه پذیرایی برگه، رستوران ستاره دریایی، رستوران گندم و ... اشاره کرد.

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

بهترین فصل سفر به بندرعباس

همانطور که می دانید جنوب کشورمان دارای آب و هوای به شدت گرمی می باشد، و بهترین فصل برای سفر به بندرعباس فصل پاییز و زمستان می باشد، اما اگر به شنا در آب‌های گرم علاقه‌ مند هستید می توانید در فصل بهار و تابستان به این شهر سفر نمایید و در آب های گرم دریا شما کنید و یا در شن های ساحل استراحت کنید و قدم بزنید و از آفتاب آرام ساحلی در کنار دریا لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما چارتری در مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام  

date_range شنبه 13 خرداد 1402 remove_red_eye 311 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

بهترین ساحل تفریحی بندرعباس کدام است؟

پارک ساحلی ولایت برای خانواده‌ها، پارک ساحلی دولت و پارک ساحلی غدیر برای تفریح، پارک ساحلی سورو

ساحل خانوادگی بندرعباس کدام است؟

پارک ساحلی ولایت یکی از سواحل خانوادگی در بندرعباس می باشد که بهترین محیط خانوادگی را دارد.

رستوران‌های ساحلی بندرعباس کدام است؟

رستوران ستاره دریایی، رستوران دریایی بندر، رستوران گل گندم، مجموعه پذیرایی برگه

بهترین زمان سفر به بندرعباس کدام فصل است؟

بندرعباس یکی از شهرهای جنوب ایران است که به خاطر آب‌و‌هوای گرمش، گردشگران نیمه دوم سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند.

پارک‌های ساحلی تا چه زمانی امکان استفاده از آنها وجود دارد؟

پارک‌های ساحلی بندرعباس به‌ صورت 24 ساعته فعالیت دارند.

معروف‌ترین غذاهای محلی جنوبی کدامند؟

مردم جنوب کشورمان دارای ذائقه تندی می باشند و غذاهای تند و خوشمزه را می پزند، از معروف ترین غذاهای جنوبی می توان به هواری جهینگا، پلو بریانی، و آبگوشت سیستانی اشاره کرد.