{{ctrl.notification}}
سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

کیش جزیره ای زیبا و جذاب که یکی از نقاط گردشگری و توریستی در ایران می باشد، این جزیره شگفت انگیز و منحصربفرد دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیادی می باشد، که سالانه مسافران و گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند، یکی از بهترین راه های سفر به کیش سفرهای هوایی است، که بدون هیچ دغدقه و نگرانی می توانید با کمترین زمان خود را به این جزیره برسانید، اما هستند کسانی که علاقه ای به سفر با هواپیما ندارند یا به دلیل ترس از پرواز یا به دلیل هزینه بلیط هواپیما، بنابراین سعی می کنند با وسایل نقلیه دیگری مانند: اتوبوس، قطار و یا خودروی شخصی به این جزیره سفر می کنند. در ادامه آس چارتر قصد دارد مقاله ای را در خصوص بهترین و آسان ترین مسیر زمینی برای سفر از تهران به کیش در اختیار گردشگران و مسافران قرار دهد که قبل از سفر بتوانند از راحتترین راه برای سفر خود استفاده نمایند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما ارزان در شهر مشهد می باشد.

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

روش های سفر زمینی به کیش از تهران

همانطور که می دانید چندین روش برای سفر به کیش وجود دارد، سفر از طریق ( هواپیما، قطار، اتوبوس، خودروی شخصی) در ادامه باهم این روش ها را باهم بررسی خواهیم کرد:

 

سفر از تهران به کیش با هواپیما

هواپیما یکی از آسان ترین و امن ترین روش های سفر به جزیره کیش می باشد، مسافت پرواز از تهران تا کیش با هواپیما حدود 1048 کیلومتر می باشد، که حدود 2 ساعت زمان می برد، اما سفر با هواپیما بستگی به خودتان دارد، گاهی دوست دارند با وسایل نقلیه زمینی به این جزیره سفر کنند و از دیدن مناظر نیز لذت ببرید و سفری با تامل و هیجانی را تجربه کنند.

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

سفر زمینی از تهران به کیش با قطار

از دیگر وسایل نقلیه همگانی که بیشترین طرفدار را در بین مسافران و گردشگران دارد، سفر با قطار است، می توان گفت یکی از جذاب‌ترین روش‌های سفر کردن به کیش است، در سفر زمینی با قطار شما نمی توانید مستقیما به کیش سفر کنید نیاز دارید که مسافتی را تا شهر هرمزگان یا بوشهر طی کنید و از آنجا از بقیه راه را از طریق قایق ها و کشتی های اتوبوسی و یا لندیگراف استفاده نمایید، از تهران تا هرمزگان حدود ۱۲۷۶ کیلومتر مسافت می باشد، آن هم مسافتی بدون توقف که بتوانید برای طی این مسافت با زمانی حدود ۱۸ الی ۲۱ ساعت خود را به هرمزگان برسانید. و در بندرعباس به بندر آفتاب یا بندر چارک بروید و با پرداخت هزینه شناورهای مسافربری با یک سفر دریایی هیجان انگیز در مدت ۳۰ دقیقه به کیش بروید. اما جالب است بدانید سفر با قطار یکی از لذت بخش ترین سفرهای جاده ای می باشد، در قطار می توانید به راحتی استراحت کنید از مناظر لذت ببرید و از امکانات رفاهی موجود در قطار مانند کافی شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی و... استفاده نمایید، برای سفر با قطار می توانید یک کوپه اختصاصی و دربست برای خود وخانواده خود رزرونمایید و یک سفر لذت بخش به کیش را تجربه نمایید.

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

سفر زمینی از تهران به کیش با اتوبوس

از دیگر راه‌های سفر زمینی به کیش از تهران با استفاده از اتوبوس های مسافربری می باشد، اتوبوس یکی از مقرون به صرفه ترین وسایل نقلیه است که می توانید بلیط سفر خود را رزرو نمایید، در اتوبوس حدود 24 ساعت زمان را باید بگذرانید می توانید بر روی صندلی در کنار پنجره نشسته و جاده و مسیر را تا انتها تماشا نمایید در صورت خستگی می توانید کمی صندلی خود را حالت راحتی تنظیم کرده و کمی استراحت نمایید، اتوبوس ها فقط در مسیر ممکن است در هنگام صرف ناهار و شام توقفی را داشته باشند. بعد از رسیدن به بندرعباس می توانید از پایانه مسافربری بندرعباس با استفاده از تاکسی به بندر آفتاب یا چارک بروید و از آنجا با تهیه بلیط قایق های مسافر بری و کشتی و یا لندیگراف خود را به جزیره زیبای کیش برسانید.

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

سفر زمینی از تهران به کیش با خودروی شخصی

از لذت بخش ترین راه های سفر زمینی از تهران به کیش سفر با خودروی شخصی می باشد، برای این سفر کافی است که لوازم مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و راهی این سفر مهیج و لذت‌بخش شوید. سفر با خودروی شخصی مزیت هایی دارد که می توانید از آنها نهایت استفاده را ببرید، می توانید در جاهای مختلفی در مسیر چه برای سرویس بهداشتی، برای رستوران و صرف غذا، برای صرف و نوشیدن یک فنجان چای و یا خواندن نماز در ایستگاه های مختلف جاده ای و یا استراحت و کمی خوابیدن برای در آوردن خستگی و یا عکس گرفتن و تفریح در جاهای دیدنی جاده می توانید در هر زمانی که دوست دارید توقف کرده و تفریح کنید و یا در شهرهایی که دربین راه از آنها عبور می نمایید یکی دوروز بمانید و از آنها دیدن نمایید مسافت بین شهر تهران تا بندرعباس با خودروی شخصی حدود ۱۳۰۰ کیلومتر است که اگر در بین را توقف زیادی نداشته باشید می توانید با بعد از ۱۴ الی ۱۸ ساعت زمان به بندرعباس برسید و از آنجا از با طی مسافتی حدود 280 کیلومتر به بندر چارک رفته  و آنجا با استفاده از شناورهای مسافری و باری و پرداخت هزینه از آن‌ها برای رسیدن به جزیره کیش استفاده کنید این سفر دریایی حدود ۳۲ کیلومتر می باشد که حدود 25 الی 35 دقیقه زمان می برد. در ضمن لازم است بدانید با ورود وسیله نقلیه خود به جزیره کیش باید قوانین و مقرراتی را رعایت نمایید، جزیره کیش دارای قوانین رانندگی خاصی برخلاف دیگر شهرهای ایران دارد و اگر در این جزیره خلافی را مرتکب شوید، جریمه سنگینی خواهید شد. آس چارتر همواره سعی دارد بهترین و ارزان ترین بلیط چارتر هواپیما ارزان شیراز کیش را در اختیار شما قرار دهد.

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

با استفاده از خودروی شخصی در مسیر تهران به کیش دو مسیر متفاوت وجود دارد:

مسیر اول: از تهران باید به سمت قم و از آنجا به کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباد، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندر لنگه و در نهایت خود را به بندر چارک برسانید.

مسیر دوم: در این مسیر می توانید از تهران به قم رفته و از آنجا از شهرهای کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباد، مرودشت، شیراز، فیروزآباد، کازرون، خنج، لامرد عبور کرده و در نهایت به بندر آفتاب یا بندر چارک رفاه و بقیه مسیر را با کشتی و یا لندیگراف خود را به جزیره کیش برسانید.

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

سفر به کیش با استفاده از قایق یا شناور

همانطور که در بالا گفته شد و مطالعه فرمودید در سفرهای زمینی مسیر مستقیمی به کیش وجود ندارد، شما باید در ابتدا خود را به هرمزگان برسانید و از آنجا از طریق 3 بندری که شناورهای مخصوص مسافربری دارند استفاده نمایید. قبل از هرچیزی نزدیک ترین بندر را باید انتخاب نمایید و در ساعات کاری به آنجا مراجعه نمایید و اگر با ماشین شخصی می خواهید به کیش بروید باید به بندری بروید که بتوانید ماشین خود را با توسط شناورهای مخصوص به کیش ببرید.

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

بندر آفتاب

بندر آفتاب از بنادر مسافربری در در غرب استان هرمزگان قرار دارد. بندر آفتاب در فاصله ی 18 کیلومتری کیش قرار دارد، شما از مسیر شیراز نیز به این بندر نزدیک هستید، در این بندر با استفاده از شناورهای مسافربر می توانید با مدت زمانی حدود 30 دقیقه به کیش بروید، و اگر از شناورهای مخصوص حمل خودرو و مسافر می خواهید استفاده کنید حدود 1 ساعت زمان می برد تا به جزیره کیش برسید.

 

بندر چارک

بندر چارک با بندر عباس حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد، اگر با اتوبوس و یا قطار به هرمزگان سفر می کنید بندر چارک بهترین گزینه می باشد، مسیر بندر چارک تا جزیره کیش برای شناورهای مسافری حدود یک ساعت و شناورهای حمل خودرو و مسافر حدود ۲:۳۰ زمان می برد.

 

بندر لنگه

از دیگر بنادر نزدیک به بندرعباس بندر لنگه می باشد، این بندر حدود 95 کیلومتر تا جزیره کیش فاصله دارد، این فاصله تا کیش را از بندر با شناورهای حمل مسافر حدود ۲٫۵ ساعت و با استفاده از شناورهای حمل خودرو مسافت حدود ۴ ساعت زمان می برد. 

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

مزیت‌های سفر زمینی از تهران به کیش

برای سفر از تهران به کیش سفرهای زمینی دارای مزیت های خوبی می باشد، در درجه اول در کاهش هزینه ها به شما کمک می کند، که سفری مقرون به صرفه ای داشته باشید و همچنین به شما این امکان را می دهد که آزادانه به گشت و گذار و تفریح در مسیرهای مختلف بپردازید و از جاذبه های مختلف و شهرهای در بین راه دیدن نمایید و با آرامش به سفر بپردازید. 

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

نکات مهم برای سفر زمینی با خودروی شخصی از تهران به کیش

قبل از سفر یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

قبل از سفر خودروی خود را معایته فنی کرده باشید، و لوازم یدکی خودروی را بردارید.

مسیرهایی که می خواهید از آن عبور کنید را از قبل بخاطر بسپارید.

وسایل و لوازم ضروری خود را به همراه داشته باشید.

با خود مدارک مورد نیازی همچون: اصل کارت خودرو و کپی آن، برگه معاینه فنی و گواهی ‌نامه و مدارک شناسایی با خود همراه داشته باشید.

جعبه کمک‌های اولیه همراه با دفترچه بیمه خود را به همراه داشته باشید.

لباس مناسب برای هوای گرم و آفتاب سوزان کیش ب خود داشته باشید که گرمازده نشوید.

چون مسیر طولانی را باید از تهران به کیش داشته باشید باید آب و خوراکی کافی برای بین راه بردارید.

برای استراحت در بین راه چند عدد پتوی سبک مسافرتی و بالشت بردارید.

 

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

بهترین زمان سفر زمینی از تهران به کیش

جزیره زیبای کیش تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی را دارد، اما فصل های بهار، پاییز و زمستان جزیره کیش دارای آب‌ وهوای معتدل و مناسبی می باشد، اگر از گرمای هوا در تابستان فراری هستید این فصل را برای سفر به شما پیشنهاد نمی دهیم، شما بهتر است که از اواخر پاییز تا اوایل اردیبهشت‌ ماه به این سفر بروید. اگر به دنبال هزینه مناسب و ارزان تری هستید می توانید ماه اسفند را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید، در این ماه خدمات مختلف گردشگری مثل هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری کیش قیمت های مناسب تری دارند. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان تهران کیش در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخودار شوید.

 

نویسنده: شادی شادکام

 

 

date_range شنبه 24 تیر 1402 remove_red_eye 6115 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

نکات مهم‌ برای سفر زمینی تهران به کیش چیست؟

برای یک سفر طولانی و آسان از تهران به کیش باید در ابتدا یک برنامه‌ریزی خوب و دقیقی را داشته باشید و به نکات مهمی مانند انتخاب مسیر سفر، زمان‌بندی سفر، نقاط توقف و استراحت، وسایل ضروری سفر و هماهنگی با همسفران توجه داشته باشید.

برای طی کردن مسیر تهران به کیش از چه شهرهایی باید عبور کرد؟

برای سفر و رسیدن به جزیره زیبای کیش دو مسیر وجود دارد که بهترین مسیر تهران به کیش عبور از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندرلنگه می باشد و از بندر لنگه نیز توسط کشتی‌های ماشین‌بر باید برای رفتن به کیش استفاده نمایید.

مسافت و مدت زمان مسیر زمینی از تهران به کیش چقدر است؟

برای طی کردن مسیر از تهران به کیش باید مسافتی حدود 1300 کیلومتر و زمانی حدود ۱۸ ساعت رانندگی مداوم داشته باشید، این مدت زمان به سرعت و میزان توقف شما بستگی دارد.